Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 465
ХуЛитери: 5
Всичко: 470

Онлайн сега:
:: rajsun
:: rhymefan
:: haboob
:: AlexanderKoz
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПианото на Condoleezza Rice (из спомените на Джимо)
раздел: Хумор и сатира
автор: Zvon

Тези дни разтворих старато си журналиситческо тефтерче със записки от Латинска Америка. 23-та страница започва с едно изблeдняващо, но все още дъхащо на Арманяк петънце.
"4.32 часа сутринта, влака Лима-Уанкайо, гара Сан Бартоломе. “Кока! Кока!
Кока!” - буди ме подвикване от перона и меланхоличният бандонеон на началник гарата. На коленете ми лежи томче на Вайехо (същият, който искаше и успя да умре в един тъжен парижски четвърък), а на масичката преполвена бутилка Арменяк. Книжката е от вагон-библиотека, а бутилката от вагон-ресторанта. Отварям прозореца - индианец, облечен в традиционно тъмносиньо пончоне, продава не тъмнокафявата напитка кока-кола, а предлага свежозелени листа от растението кока. Колебая се. Това не е ли дрога? Няма ли да попадна под ударите на закона, ако си купя? За какво служат, сеньор?” - питам аз. “Против болестта пуна.” - пояснява индианецът. “Сдъвквате ги и ги държите на топче в някое ъгълче на устата - така няма да имате проблеми с голямата височина. Това се прави тук от хилядолетия.” Купувам си едно пликче - издигането винаги е водило до главозамайване. Железният път се изкачва над 4000 м., един шедьовър от зиг-заги - 18 обръщателни триъгълника, 65 тунела и 67 железопътни моста. При гара Галера достига рекордните до скоро 4818 m, при това без помощта на зъбчата шина! "Където стъпва планински козел, от там може да мине и железница" - казваше Henry Meiggs, кралят на зиг-зага, един от най-сигурните начини да изкачите върховете."

Затварям тефтерчето. Навярно ще ме запитате кой Henry Meiggs? Още не съм писал за него, но горещо ви препоръчвам влака Лима-Уанкайо - вагон-библиотеката му е изключително богата - от трактати по мирмекология до избраните съчинения на Андрей Гуляшки, в превод на испански от моя приятел Никола Инджов. Инджов преброди Латинска Америка и никога не усети пристъпи на пуна, дори и в България. Бе един от най-добрите шахматисти сред нашите поети и преводачи. При гостуването на Керес в България игра с него и направи реми. Тогава Керес му разказал следната история. В една от шахматните си партии с Керес Тал, в типичния си стил, пожертвал топ, уверен в успеха на своята комбинация. Керес дълго мислел над дъската, свалил сакото си и след това успял да отбие атаката на Тал, даже спечелил партията. След края на играта Тал казал на своя съперник: "Паул Петрович, аз добре пресметнах всички варианти, но не не отчетох, че в най-критичния момент ще свалиш сакото си."

Ако носиш сако, винаги имаш един спасителен ход. Саката на Буш-младши са въленени, специална направа от фабриката за пиана Бехщайн. Сегашната им продукция лекичко отстъпва на довоенната. Въпреки всички превратности на съдбата фабриката и до днес пази тайната на филца, с който покриват чукчетата на клавишите. Знайно е, че чукчетата са главната съставка в звуковия и тембърен триъгълник на рояла - дека, струна, чукче. Филцът за чукчетата на роялите Бехщайн се изработва от овча вълна. Секретът е в добавката притуряна към храната на овцете, давана им в строго определени пропорции и разписание, зависещо дори от лунните цикли. Филцът, изработен от тази вълна дарява звука на роялите "Бехщайн" с неповторимост - отопля го като мляко, окръгля го като въздушен балон. А платът от нея прави саката с марка "Бехщайн" удобни за сваляне в напрегнати моменти.

В самия край на Втората световна война американската авиация безпощадно унищожава фабриката Бехщайн, запалвайки всичките й складове с продукция. Почти сигурно е, че бомбардировката е специално заръчана от амерканския им конкурент Стейнуй. Апропо, знаете ли, че пианото на Кодолиза Райс е кабинетен Стейнуй с огледало за обратно виждане.


Публикувано от alfa_c на 25.11.2008 @ 12:26:52 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   Zvon

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 22:00:59 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Пианото на Condoleezza Rice (из спомените на Джимо)" | Вход | 3 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пианото на Condoleezza Rice (из спомените на Джимо)
от Spiegel на 25.11.2008 @ 16:59:18
(Профил | Изпрати бележка)
ужасно ме изкефи това със сакото на шахматиста:)
ех, Николай, такива светове разкриваш, сигурно ги има някъде в друго измерение, а ти тарикатски надничаш там
поздрави!


Re: Пианото на Condoleezza Rice (из спомените на Джимо)
от Silver Wolfess на 25.11.2008 @ 18:05:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Много добро!
Истинско удоволствие е да ви чете човек.


Re: Пианото на Condoleezza Rice (из спомените на Джимо)
от smart на 25.11.2008 @ 22:39:20
(Профил | Изпрати бележка)
невероятен стил демонстрираш
напомняш ми пол теру :)
поздрави!