Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 736
ХуЛитери: 5
Всичко: 741

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: tehnomobi
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСподелено
раздел: Разкази
автор: Heel

Реших, че непременно трябва да напиша нещо по този въпрос. Просто ме човърка отвътре, а и си мисля, че е важно да се обръща внимание на такива неща. Понякога си мисля, че големият поток от информация ни пречи да забелязваме същественото и притъпява чувствата ни.
Преди няколко часа гледах по you tube един клип. Даваха една възрастна грузинка, която беше пострадала при въздушна атака. Нямам обаче намерение да коментирам кой е прав и кой крив и кой е по-виновен– руснаците или грузинците. Сигурно и двете страни са се ...оплескали, така да се каже. Искам само да опиша какво се видя за няколко секунди.
Жената имаше кръв по лицето и по врата. Изглеждаше силно превъзбудена и говореше непрекъснато, размахвайки ръце. Очевидно не беше тежко ранена, но пък със сигурност имаше нужда от помощ. И сега, това, което се видя за секунди. Камерата се отдръпна и показа 5–6 фотографа, които я снимаха. Стояха на около два метра от нея и отчаяно се опитваха да заемат възможно най- добра позиция, за да им излязат хубави снимките. Имаха големи проблеми, защото жената се движеше нервно насам–натам. Няма да се учудя някой от тях да се е опитвал да й дава инструкции как да застане или пък да гледа към “зайчето”. Проблемът за мен се състои в това, че никой не й беше подал поне кърпичка да се избърше. Явно си вършеха работата и нямаха време. Е, не може от толкова хора да няма поне един сополив, който да е свикнал да си носи кърпички в джоба. А може би ако жената се избършеше, щеше да се накърни “качеството” на фотографията.


Публикувано от hixxtam на 10.08.2008 @ 13:52:38 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Heel

Рейтинг за текст

Средна оценка: 3.66
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 15:14:18 часа

добави твой текст
"Споделено" | Вход | 9 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Споделено
от sineva на 10.08.2008 @ 15:30:50
(Профил | Изпрати бележка)
Накара ме да настръхна...
Толкова човешки си го написал/а/...
Поздравявам те за ,,Споделеното,, откровение!


Re: Споделено
от Ufff на 10.08.2008 @ 16:14:43
(Профил | Изпрати бележка)
Да, Heel, тъжно. Шоуто преди човещината.
Благодаря, че сподели. "Тъй върви светът/.../И като залог из род в потомство/ден и нощ - вечно тук преминува." (Хр. Ботев)


Re: Споделено
от dumite (malisia@mail.bg) на 10.08.2008 @ 16:19:06
(Профил | Изпрати бележка)
Господи, колко си права. Светът е снимка, животът е снимка, смъртта е снимка. Прогрес, фотографията се развива. Хората умират!
Поздрави за позицията!


Re: Споделено
от radi_radev19441944 на 10.08.2008 @ 16:41:14
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Не се учудвай. Тези типове са в състояние да те изчакат докато агонизираш и ще продължат да си правят снимките когато умираш.
Във всички случаи, ако някой страничен се опита да ти помогне, ще го прогонят.


Re: Споделено
от Drugata_vmen на 10.08.2008 @ 19:35:20
(Профил | Изпрати бележка)
Точно така гледах филма за една жена която вместо да спаси детенце в горяща къща се е чудила как по добре да хване пожара с апарата заради първа страница на списание.
Това ужас не е достатъчно защото се връщаме към животните който в определени моменти са по -единни от хората.Поздрав от мен и от Другата в мен!


Re: Хирошима.
от regulus на 10.08.2008 @ 19:53:55
(Профил | Изпрати бележка)
Точно така е направена една от най-известните снимки в историята - на детето, клекнало и плачещо в пепелта, на фона на развалините на Хирошима! Когато американският фотограф "видял" снимката пейзажът бил перфектен - ужасяващите останки от града, а на негов фон си играело малко момиченце! Обаче момиченцето било щастливо - усмихвало се весело и ровело в праха!.. Какво да се прави? Фотографът се приближил и силно зашлевил детето и когато то се разплакало и погледнало ужасено... станала перфектната снимка!..
Такива работи.


Re: Споделено
от Luna (gzandeva@abv.bg) на 10.08.2008 @ 23:42:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.gzandeva.com, www.poetiskitara.com
На това му казвам "професионално изкривяване".Наблюдава се не само при фотографите, колкото и нечовешко да изглежда понякога. Аз съм сигурна, че отдавна е открито лекарството против рака, спина...Но ако го пуснат, преставяш ли си колко милиардери ще загубят от това. А войната какво е?! Защо парите да не отидат за подобряване здравето и живота на хората, а с тях разрушават градове и убиват хора?!Само човекът е способен на това.


Re: Споделено
от apostolicia на 11.08.2008 @ 17:29:05
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки поне веднъж в живота си е бил изправен пред избора да си свърши работата (както трябва) или да бъде човечен (както трябва). Вярно е, че ние сме преди всичко човеци, а след това лекари, фотографи, търговци и прочие. Но също така вярно е, че всички се редим сутрин пред вестникарските будки и вечер пред телевизорите в часа на новините, независимо какви са професиите ни. Ако тези снимки и тези кадри ги нямаше, как щяхма да разберем и как щяхме да се тревожим, как щяхме да оказваме обществен контрол и натиск - каквато е ролята на гражданските общества??? Може и студено и сурово да ви звучи, но аз съм убедена, че от тези снимки има смисъл! Не очаквам да ме разбере нито един не-журналист. Но искам да ви напомня за тези лекари, които отказват да окажат помощ, преди да им бъде платено. Например. Даже е по-лошо от описаната сцена, защото на лекаря това му е работата, за разлика от тази на фотографите. Въпреки че не мога напълно да ги оправдая, но поне ги разбирам, те са там и рискуват живота си, за да ни информират. За разлика от нас - възмутените от безсърдечието им, които седим на удобните си диванчета в приятните си холчета и попиваме с разширени от възбуда очи техните кадри! Аман от фалшива загриженост!


Re: Споделено
от Agaq на 14.08.2008 @ 18:07:50
(Профил | Изпрати бележка)
Човещината е като скъпоценен камък в днешно време...
Развълнува ме!