Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 836
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 836

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòà Äèìàíà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: esperanca

„...Äèìàíî, áåëàé êàäîíî,
ñíîùè ñîì âå÷åðàëà ïîä
âàøèòå ñåëñêè ÷àðäàöè...”


Íèêóëäåí å. Îùå íÿìà ñíÿã. Ñóõ, áðúñíåù ñòóä ïîñòðèãâà íèñêî çåìÿòà. Âÿòúðúò ïèùè èç óëèöèòå. Ñÿêàø îïëàêâà÷êà ñå ñïèðà áåçäîìíî ïðåä ÷óæäèòå ïîðòè. Ñÿêàø îòðèòíàòà ìúêà ñå âúçäèãà äî íåáåòî è ïàäà â êîìèíèòå, òà êúëáåòà äèì ñå ðàçíàñÿò íàä íèêóëäåíñêèòå òðàïåçè, êàòî ÷å ëè ñàì Ãîñïîä ãè êàäè ñ íåáåñíîòî ñè êàíäèëî.
Îùå ïî èêèíäèÿ êëþ÷àðÿò ïðèäúðïà òåæêàòà ãðîáèùíà âðàòà, êîÿòî çëîâåùî ïðîñòåíà. Íåéíèÿ ïèñúê ñå ñëÿ ñ âîÿ íà âÿòúðà, êàòî ïðèáàâè îùå åäèí òîí â ãàìàòà ìó, òà ñòàðèÿò ÷îâåê èçïñóâà ïîä íîñà ñè, îêàòàí÷è ïîðòàòà ñ ðúæäÿñàëèÿ êàòèíàð è êàòî ñè ðå÷å, ÷å íèêîé íÿìà äà äîéäå íà ãðîáèùå â òàêîâà êó÷åøêî âðåìå, ïîòúíà â èçâåõòàëÿòà ñè âàòåíêà è ñå îòïðàâè êúì áëèçêîòî ñåëî.
Äèìàíà ñå ïîîãëåäà, çà äà èçòóïà ïðúñòòà îò ñåáå ñè, íî íà ìÿñòîòî íà òÿëîòî è òðåïòè ìàëêî áÿëî îáëà÷å, áåç ôîðìà. Æèâî óñåùà êðàêàòà è ðúöåòå ñè, òà ñè ñïîìÿ êàê ïðè àìïóòàöèÿ íà êðàéíèöèòå, áå ÷óâàëà, ÷å ëèïñâàùàòà ÷àñò ïðîäúëæàâà äà áîëè. „ Íåùî ïîäîáíî ùå òðÿáâà äà å „ – òðóäíî è å äà ïðèåìå íîâîòî ñè ñúñòîÿíèå, íî íÿìà âðåìå çà ãóáåíå, ÷åòèðèäåñåò äåíà, çà äà ïðåáðîäè åäèí æèâîò. Îáõîæäà ñ ïîãëåä ãðîáèùíèÿ ïàðê è ðàçáèðà, ÷å íå å â åäèí ïàðöåë ñ ìúæà ñè. „ Ïúðâî ïðè íåãî ùå èäà” - òðúãíà, ïà ñå îáúðíà è ñïðÿ íåäîóìÿâàùè î÷è âúðõó ïðåñíèÿ ãðîá. Êàòî íå èçïèòà íè æàë, íè áîëêà, ìó îáúðíà ãðúá. Âúðõó çàìðúçíàëàòà ïðúñò íàáúðçî ñêóï÷åíà íà êàìàðà â ãîëåìè áóöè, îò ëÿâàòà ñòðàíà ïîä âåíåöà îò ÷åðâåíè êàðàìôèëè è äâå áåëè êàëèè, êàòî êóðøóìåíà ðàíà çåå ìàëêà êúðòè÷èíà ðîõêà ïðúñò.
Ìúæúò è å â ñúñåäåí íà íåéíèÿ ïàðöåë. Òîé èìà êúñìåòà äà áúäå ïîãðåáàí â áîãàòàøêàòà ÷àñò íà ãðîáèùåòî. Ïîñðåä áåëèòå ìðàìîðè è ÷åðíèòå ãðàíèòè, êàòî ìèøåíà áðóëåíà îò âÿòúðà ñå ïîëþøâà èçãíèë îò äúæäîâåòå îáèêíîâåí äúðâåí êðúñò. „Êðóì÷î, äåöàòà òðåòà ãîäèíà íå ñìîãâàò äà òè ïîñòàâÿò ïàìåòíèê. Âíó÷åòî òðÿáâà äà ó÷è, çíàåø, ÷å äúùåðÿòà å ñàìà” – Äèìàíà ïðèñÿäà â ãîðíèÿ êðàé íà äúñ÷åíèÿ ïðàâîúãúëíèê, êîéòî îãðàæäà ãðîáà è ðúöåòå è ìàøèíàëíî ïîòúâàò â çàìðúçíàëàòà ïðúñò, òúðñåéêè êîðåí÷å èëè èçñúõíàëî ñòåáëî íà òðåâèöà, çà äà ãî îïëåâÿò.
È ñå çàâúðòà êîëåëîòî íà æèâîòà è.
Åòî ÿ, íà ïîãðåáåíèåòî íà ìúæà è. Ñëåä êàòî äâà äíè ñå ìîëè íà áëèçêèòå ñè äà ìó ðàçðåøàò äà ñè èäå, â íîùòà ñðåùó Âåëèêäåí, äóøàòà ìó íàé-ïîñëå ñè èçëåçå.Òÿ ñåäè ïîäïðÿíà íà áèáëèîòåêàòà è ãëåäà êàê äúùåðÿ è ãî ïîíàñÿ íà ãúðáà ñè, èçêúïà ãî â áàíÿòà, âðúùà ãî îáðàòíî è çàïî÷âà äà ãî îáëè÷à. Ðàêúò å èçÿë òÿëîòî ìó, íà ìåñòà êîæàòà å ïðîáèòà îò ñòúð÷àùèòå êîñòè, íî âúïðåêè ìúðøàâîñòòà ìó, òðÿáâà ìíîãî äà òåæè, ùîì òÿ ñå å ñúáëÿêëà ãîëà äî êðúñòà. Ïî ïëàòíåíîáÿëîòî è ëèöå ñå ñòè÷àò âàäè ïîò. Çà ìèã ãî èçïóñêà è ãëàâàòà ìó èçäðúí÷àâà â ïîäà, ÷óâà ÿ äà êàçâà:”Ïðîñòè ìè , òàòêî”. Î÷èòå è îñòàâàò áåçóìíî ñóõè, ñàìî íîâè òðåñêàâè âàäè îò ïîò ñå ðàæäàò èçïîä êåñòåíÿâèòå êúäðèöè, ñïóñêàò ñå ïî âäúõíîâåíîòî è ÷åëî è êàòî ñú÷ìè îò îñëàíåíî æèòî ñå îòðîíâàò è çàáèâàò â ïàçâàòà è.
Èçòúðâàíî, êúëáîòî íà æèâîòà è ñå òúðêóëíà íàçàä ïðåç ãîäèíèòå. Ðàçìîòà ñå ïðåç ùàñòëèâîòî âðåìå, ïðåêàðàíî ñ åäèíñòâåíîòî è âíó÷å: ðàäîñòòà , ÷å äî÷àêà äà ãî ïðèåìàò ñòóäåíò, àáèòóðèåíòñêàòà ìó âå÷åð, îòëè÷íèòå ìó áåëåæíèöè, ïúëíè ñ øåñòèöè âñÿêà ãîäèíà, êîèòî íàðåäåíè îò ãîðå äî äîëó è ïðèëè÷àõà íà ëÿñòîâèöèòå ïî æèöèòå â èìåíèåòî íàåñåí, ïðåäè äà îòëåòÿò. „Íà áàáà ìîì÷åíöåòî”- ñÿêàø áå â÷åðà â ïúðâè êëàñ, êîãàòî ïðåç îíàçè çèìà ãî âîäè âñåêè äåí ñ àâòîáóñà äî ó÷èëèùåòî â öåíòúðà íà ãðàäà, äúùåðÿ è äúðæåøå äà ó÷è â íàé-äîáðîòî ó÷èëèùå. À áîëóäåâà öÿëàòà çèìà è íå ñòàíà îò ëåãëîòî. Íà ïúðâè ìàðò ñå ðîäè âíó÷åòî è. Âèæäà êàê ãè äîêàðâàò îò ðîäèëíîòî, äúùåðÿ è ãî ñëàãà â ðúöåòå è, öåëóâà ÿ ïî ÷åëîòî è êàçâà:”Íà òåá ùå ãî êðúñòÿ , ìàéêî. Äåÿí ùå áúäå”. Âëèçàò â èçïúëíåíèÿ ñ îáè÷ äîì, êîéòî åäâà å ïîáðàë ðîäúò îêîëî òðàïåçèòå, ïðîñêúðöâàùè ïîä òåæåñòòà íà èçîáèëèåòî. Çà ðîäîâèòå ñðåùè ñòàâà ïîñðåä íîù, ãîòâè ñàìà, íå äàâà íèêîé äà è ñå ïðå÷êà. Äèìàíèíèòå ïèòè, äèìàíèíèòå áàíèöè. Íÿìà äðóãè êàòî òÿõ. Ïðèãîòâåíè ñ òîëêîâà îáè÷, òðóä è ñåáåîòäàâàíå.
Çàìîòà ñå êúëáîêî â òðúíëèâîòî âðåìå íà äúëãîòî è áîëåäóâàíå. ×åòèðèíàäåñåò ãîäèíè äúùåðÿ è ñå áîðè çà íåÿ ñúñ ñìúðòòà. Íå ïîæàëè íèùî: íè ïàðè çà ñêúïèòå ëåêàðñòâà èçïèñâàíè îò ÷óæáèíà, íè èìîòè, êîãàòî ïàðèòå ñâúðøèõà, íè ñåáå ñè. Ñëåäâàíåòî ñè ïðåêúñíà, çà äà ÿ âîäè ïðè íàé-äîáðèòå ëåêàðè ïî ãðàäîâåòå. „Êàê ùå æèâååòå âèå , êàòî âñè÷êî çàìèíà ïî ìåíå. Îñòàâè ìå äà ñè èäà.” À òÿ è îòâðúùà:”Òè ñàìî íå ñå ïðåäàâàé, àç ùå òå ñïàñÿ.”
È ÿ ñïàñè. Îùå â îíÿ ïúðâè äåí, êîãàòî ÿ âèäÿ â ðîäèëíèÿ äîì ñ èçðàíåíî âðàòëåíöå îò ìëå÷íàòà àëåðãèÿ, ñ áåëè ñâèëåíè êîñèöè íà áóêëè è ñ îíåçè ñòðàøíî ìúäðè è òúæíè î÷è.
Âðúçêàòà îò âîëåâèÿ èçáîð íà îáè÷òà å ïî-ñèëíà îò êðúâíèÿ âúçåë. Êîëêîòî ïúòè èçòúíÿâà æèòåéñêèÿò êîíåö è çàïëàøâà àõà – àõà äà ñå ñêúñà, òå âïëèòàò â íèøêèòå ìó âåíè è ñóõîæèëèÿ. Óêðåïåí, æèâîòúò ïðîäúëæàâà.
Ëúêàòóøè æèòåéñêèÿò êîíåö ïðåç ïåòäåñåòòå ãîäèíè áðà÷åí æèâîò. Ìèã å, êîãàòî êúëáîòî ñå íàìîòàâà ãëàäêî, ÷ðåç ïîñòîÿííî óñèëèå è ãðèæà çà ãîëåìèÿ ðîä îò èìåíèåòî êðàé ñåëîòî. Òÿ å íàé-ìëàäàòà ñíàõà è êàòî íàé-÷åâðúñòà ñå âèæäà âñå ïîêðàé îãíèùåòî íà äâîðà èëè îêîëî ïå÷êàòà. Ðúöåòå è íåóìîðíî ñåÿò áðàøíî è ðåäÿò òðàïåçè çà ñâàòáè, êðúùåíåòà, ïîãðåáåíèÿ.
Ïúëçè êúëáîòî ïðåç íàíàãîðíèùåòî, êàòî ïðåç îíàçè ðàííà çèìà, êîãàòî èçêà÷âàò áàèðà ñ êàðóöàòà è ñå ñïèðàò ïðåä áëîêà íàä øîñåòî ñ íåïðèáðàíàòà öàðåâèöà. Ïîïàðåíî îò ñëàíàòà, ëàñòóíåòî ÷åðíåå, æúëòèòå ãëàäêè çúðíà íà ìàìóëèòå, èçïå÷åíè îò ñëúíöåòî, ïðîñâåòâàò êàòî îãúí îò ñòàðî çëàòî íà ìåñå÷èíà. Êðóì êàðà ïî äâà ðåäà, à òÿ åäèí, ìèíàëè ñà ñàìî íÿêîëêî ìåñåöà ñëåä ïúðâàòà è îïåðàöèÿ. Ùåäðà â ïëîäîðîäèåòî ñè å çåìÿòà ïîêðàé Äóíàâñêàòà ðàâíèíà. Æåñòîêà êúì ñòîïàíèòå ñè å òÿ. Ñ ðàæäàíåòî ãè çàêúðìâà â òðóä è ãðèæè ïî íåÿ è óìèðàò ñ ëþáîâ êúì íåÿ.
Äúëãè ñà êóêóðóçåíèòå ðåäîâå, êðàÿò èì îïèðà ÷àê â ñúñåäíîòî ñåëî. Ïðåñÿãà ñå Êðóì, êúðøè è îò íåéíèÿ ðåä êóëåíè, çà äà íå èçîñòàâÿ Äèìàíà îò íåãî è ìúë÷àëèâî ãúëòà ìúæêèòå ñè ñúëçè. Íåéíèòå êðà÷êè ñòàâàò âñå ïî íàñå÷åíè, âúðõó ïîâàëåíèòå äâóìåòðîâè öàðåâè÷íè ëàñòàðè îñòàâÿò êúðâàâè ñëåäè.
Ñìàëÿâà ñå êúëáîòî â ïàìåòòà íà ãîäèíèòå è âñå ïîêðàé ìúæà è, ïîêðàé äîìà. Âúðíà ñå îò Ñîôèÿ, êúäåòî ó÷è çà ó÷èòåëêà, à ïðîçîðöèòå íà áàùèíàòà è êúùà ñà ïîêðèòè ñ äåáåëîòúêàíèòå ÷åðãè íà ìàéêà è, îò ôàøèñòêèòå áîìáàíäèðîâêè ïðîçîðöèòå ñà èçïî÷óïåíè. Ìàëêî å îêîëèéñêîòî ãðàä÷å, â êîåòî ñå å ðîäèëà, íÿìà ñèðåíè äà èçâåñòâÿâàò áîìáàíäèðîâêèòå, çàòîâà äî êðàÿ íà âîéíàòà áðàííèöèòå íå ðàçðåøàâàò äà ñå îòâåñâàò ïðîçîðöèòå. Òàêà ñå çàïîçíà ñ ìúæà ñè. Êóïóâà ãàç çà ôåíåðà ñ êóïîíè îò ìàëêîòî ìàãàçèí÷å, êîåòî ñêîðî òîé å îòâîðèë. Íàé-ëè÷íàòà ìîìà â ãðàä÷åòî, îòõâúðëè ìíîãî ïðåäëîæåíèå îò ñòàðè áåëîñëàòåíñêè ðîäîâå, îò äîêòîðè è àäâîêàòè. Êîãàòî êóïîíèòå è ñâúðøâàò, òîé è äàâà ãàç, çà äà ìîæå äà ÷åòå è íå ïðîïóñêà äà âèêíå ñëåä íåÿ:” Ïîìíè, ÷å åäèí äåí ùå ìè ñòàíåø æåíà.” È òÿ ìó ñòàíà æåíà. Äî ïîñëåäíî îáè÷à äà ñå õâàëè:”Âçåë ñúì íå ñàìî íàé-êðàñèâàòà æåíà, íî è íàé-óìíàòà, èç÷åëà å êíèãèòå íà òðè ãðàäà.”
Ñâúðøè êîíåöà íà æèâîòà è . Âèæäà ìó ñå âå÷å êðàÿ. Äèìàíà îáëè÷à èçïðàíàòà áàñìÿíà ðîêëÿ, ñðåñâà áóéíèòå ñìîëèñòè êúäðèöè, çàïëèòà ãè â äâå ïëèòêè , êîèòî êàòî ñìîöè ëÿãàò íà ãúðäèòå è , ñïóñêàò ñå ÷àê äî òúíêèÿ êðúñò è èçëèçà ïðåä áàùèíàòà âðàòíèöà äà ÷àêà Êðóì. Òîé èäâà ñúñ ñòàðîòî íåìñêî êîëåëî, ñ êîåòî äîéäå äà ÿ ïîèñêà çà æåíà, òÿ ñåäÿ íà æåëÿçíàòà ðàìêà è òàêà ÿ îòâåæäà íà ÷åòèðèäåñåò êèëîìåòðà äî èìåíèåòî â êðàÿ íà ñúñåäíîòî ñåëî.
Îò äâåòå ñòðàíè íà íåáåñíèÿ ïúò ñà ñå øèðíàëè ïîíèêíàëèòå æèòà. Âàëè òèõ ïóõêàâ ñíÿã íà ãîëåìè ïàðöàëè è ãðèæîâíî çàâèâà ïîñåâèòå. Êðóì íàòèñêà çäðàâî ïåäàëèòå, à ãëàâàòà ìó å çàìàÿíà îò àðîìàòíèòå äúõàâè êîñè íà Äèìàíà. Òÿ ñå äúðæè ñ åäíà ðúêà çà êîðìèëîòî íà êîëåëîòî , à çâúíêèÿò è ñìÿõ ñúáóæäà çâåçäèòå. Ñïèöèòå ïîäõâàùàò íåéíàòà ïåñåí è öÿëàòà âñåëåíà ïðèòèõâà äà ñëóøà:

„...Äèìàíî-äèëáåðî,
Äèìàíî-äèëáåðî...”


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 31.07.2008 @ 13:19:57 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   esperanca

Ðåéòèíã çà òåêñò

Àâòîðúò íå æåëàå äà ñå îöåíÿâà ïðîèçâåäåíèåòî.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 04:06:12 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
" Äèìàíà" | Âõîä | 4 êîìåíòàðà (13 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Äèìàíà
îò Marta íà 31.07.2008 @ 13:58:30
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://doragspd.wordpress.com/
Ðàçñòðîè ìå òâîÿòà Äèìàíà.
Íàïèñàëà ñè ìíîãî õóáàâ ðàçêàç, esperanca.  òðàäèöèÿòà íà íàøèòå íàðîäíè ðàçêàçâà÷è è ñ ÷èñòî æåíñêîòî ðàçáèðàíå è ñú÷óâñòâèå, êîåòî ñàìî åäíà æåíà ìîæå äà ïðîÿâè êúì æåíà.


Re: Äèìàíà
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 31.07.2008 @ 20:38:03
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íå, Ìàðòà, àç ïîçíàâàõ òàçè æåíà, íå òðÿáâà äà ñå ðàçñòðîéâàø, àç âèíàãè ÷åðïÿ ñèëè îò íåÿ â òðóäíè ìîìåíòè.
Èìà òàêèâà õîðà, êîèòî æèâåÿò êàòî îãíèùå è ñòàâàò íà îëòàð...
Ìàðòà...

]


Re: Äèìàíà
îò Marta íà 31.07.2008 @ 20:44:53
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://doragspd.wordpress.com/
Ðàçêàçúò ìå ðàçïëàêà. Çà æåíàòà êàêâî äà êàæà - äîáðå å, ÷å èìà òàêèâà õîðà. Ñðåùàò ñå âñå îùå. È äúùåðÿòà äà å ñèëíà!

]


Re: Äèìàíà
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 31.07.2008 @ 20:55:21
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Î, Ìàðòà,...
Òàçè æåíà ïëàêà ñàìî âåäíúæ ïðåç öåëèÿò ñè æèâîò, êîãàòî ïî÷èíà ìúæúò è...
Êîãàòî ïîçíàâàø òàêèâà êîëîñè íà áúëãàðñêèÿ äóõ, íå ìîæåø äà áúäåø äðóã, îñâåí...
Ðàçêàçúò å íèùîæåí â ñðàâíåíèå ñ íåÿ, íî äóìèòå íå ñòèãàò, êîãàòî òðÿáâà äà ñå îïèøå èñòèíñêèÿ æèâîò, çàòîâà íå ìîãà äà ïèøà è çà ëþáîâòà, çà äà íå ÿ ïðèíèçÿ.
Íå òå ïîçíàâàì, íî íèêîãà íå ñúì ñå ñúìíÿâàëà â òåá!

]


Re: Äèìàíà
îò dimension íà 01.08.2008 @ 11:31:04
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ùåäðà â ïëîäîðîäèåòî ñè å çåìÿòà ïîêðàé Äóíàâñêàòà ðàâíèíà. Æåñòîêà êúì ñòîïàíèòå ñè å òÿ. Ñ ðàæäàíåòî ãè çàêúðìâà â òðóä è ãðèæè ïî íåÿ è óìèðàò ñ ëþáîâ êúì íåÿ.
...........
Ìîèòå ïî÷èòàíèÿ çà ðàçêàçà, Êàòÿ!
Èñêàøå ìè ñå äà êàæà íåùî, íî òîÿ îáðú÷ â ãúðëîòî...


Re: Äèìàíà
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 01.08.2008 @ 14:00:23
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äèìåíñèîí, äîðè ñàìî èìåòî òè å äîñòàòú÷íî...
Ùå ñå âèäèì...

]


Re: Äèìàíà
îò 404040 íà 03.08.2008 @ 23:21:56
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî õóáàâ ðàçêàç. Ñòèëúò å êàòî íà ïðåäèøíèÿ òè. Ìèñëÿ, ÷å òîâà å "òâîÿò" ñòèë.


Re: Äèìàíà
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 07.08.2008 @ 19:46:57
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ, ñàìî íå ðàçáðàõ êàê äà òúëêóâàì êàâè÷êèòå.

]


Re: Äèìàíà
îò Ufff íà 06.08.2008 @ 11:08:43
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áðàâî òè!


Re: Äèìàíà
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 07.08.2008 @ 19:49:49
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Óô÷å, ïðåãðúäêè çà òåá!!!

]