Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 778
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 781

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: malovo3
:: mariq-desislava

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàA.
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: pureblack

Åäðèòå êàïêè äúæä ñå ïðåãðúùàõà ïî ïîêðèâà è ñúâñåì åäèíîäóøíî ñå ñòè÷àõà ïî ïðîëóêàòà ìåæäó äâå ñ÷óïåíè êåðåìèäè. Øóìíî è íÿêàê ñè íàïåâíî êàòî öúðêîâåí õîð ïàäàõà è ñå ðàçäåëÿõà ïî ïåðâàçà íà ìàëêèÿ ïðîçîðåö íà çàäíàòà ñòàÿ.  ñòàÿòà áåøå ïîëó-òúìíî.

Ïðåãúíàòà íà äâå îò æàë ñòàðèöà ïðîâèðàøå ïîãëåäà ñè ìåæäó äâå òúíêè ñâåùèöè, êîèòî ñúùî êàòî íåÿ ñÿêàø îò ñúùàòà ñêðúá ñå áÿõà ïîîãúíàëè
 ñðåäàòà íà ñòàÿòà íà äúðâåíàòà ìàñà ëåæåøå êîâ÷åã, à â íåãî ìåæäó ïîëîæåíèòå îò ñòàðèöàòà ãðàäèíñêè öâåòÿ áåøå íåéíèÿò ñòàðåö.
Îáëå÷åí â ÷åðíèÿ êîñòþì, ñ êîéòî õîäåøå ñàìî â ãðàäà, äÿäî Ìèòþ ëåæåøå êðîòêî.
Íà ëèöåòî ìó èìàøå èçïèñàí êàòî îò çîãðàô ùàñòëèâ èçðàç ñ åäâà äîëîâèìà ñðàìåæëèâà óñìèâêà, ñÿêàø â ïîñëåäíèòå ñè ìèãîâå áåøå ðàçãîâàðÿë ñ àíãåëè.  ñúáðàíèòå ìó íà ãúðäèòå ðúöå òðåïêàøå ñâåùèöà, à ïîä òÿõ èìàøå ìàëêî, ñìà÷êàíî ëèñò÷å, êîåòî ñÿêàø ñòàðåöà âñå îùå ñòèñêàøå è íåïðåìåííî èñêàøå äà ãî îòíåñå ñúñ ñåáå ñè â îòâúäíîòî.
Áàáà Àíêà íå ïëà÷åøå. Ñòàðîñòòà ïî÷òè áåøå ñå äîêîïàëà äî êîðåíèòå íà æèâåöà è, è áåøå ïðåñóøèëà ñúëçèòå, òåçè æèçíåíè ñîêîâå â ÷îâåøêàòà äóøà.
Íÿìàøå çà êúäå äà áúðçà. Îò â÷åðà íàñàì íå øåòà.íå ãîòâè íå ñëàãà è íå âäèãà ìàñàòà. Äâå êîìøèéêè è ïîìîãíàõà, è ÿ îñòàâèõà ñàìà, çàùîòî çà ïîñëåäíî òàçè íîù òÿ ìîæåøå è èñêàøå äà âèæäà ëèöåòî íà ìúæà ñè, äîêàòî ìó ãîâîðè. Ìíîãî íåùà ìó êàçà. Ðàçêàçà ìó è çà íåùà, êîèòî ïðåç ãîäèíèòå íå áå ìó ðàçêàçâàëà. Îò âðåìå íà âðåìå äîðè ñå óñìèõâàøå. Ñïîìíÿøå ñè õóáàâèòå íåùà ñ íåãî ïðåç ïî÷òè øåñòäåñåòòå ãîäèíè èçæèâÿíè çàåäíî. Íå áåøå ëåñåí æèâîòà ñ íåãî. Äÿäî Ìèòþ áåøå ñòðàíåí ÷îâåê. Íà ìëàäèíè áåøå áåçãðèæåí è âåñåëÿê.
Æèâîòà áåøå ìîðåòî, êîåòî òðÿáâàøå äà ñå ïðåïëóâà, à òîé âÿðâàøå, ÷å ìîæå äà ïëóâà äîñòàòú÷íî äîáðå è èìà ñèëè äà ãî íàïðàâè.
À òîé æèâîòà êàïåøå çðúíöå ïî çðúíöå- äåí ñëåä äåí êàòî çàãðåáàíî ñ øåïè çúðíî îò äåëâà.
Ìíîãî íåùà ñå ñëó÷âàõà- è õóáàâè, è ëîøè. ×åñòî õîäåøå Ìèòþ â ãðàäà. Çàïîçíàâàøå ñå ñ õîðà, âúðøåøå ðàçíè ðàáîòè è ñå ïðèáèðàøå â ñåëî.
Êðåõêî óçðÿëàòà âúçðàñò íà ìëàäåæà, ïîäîáíî íà ïðîëåò, èçðèãíàëà ñ âñè÷êàòà ñè ñèëà è æàæäà çà æèâîò, áëåíóâàøå êðàñîòà è ëþáîâ. Îáñåáâàøå ñúçíàíèåòî ñè ñ âñè÷êî,êîåòî ñìåòíåøå çà õóáàâî. Ïúòÿ êúì ãðàäà ìèíàâàøå ïðåç êðàñèâà äîë÷èíêà, êîÿòî â çàâåòà ñè ïàçåøå êðàñèâèòå òàéíè íà çàìðúêâàùèòå è îñúìâàùèòå â íåÿ. Òàì Ìèòþ ñÿäàøå è âàäåøå ñòàð êàâàë îñòàíàë îò äÿäî ìó, êîéòî áåøå ëè÷åí ñâèðà÷ â ñåëîòî. Äÿäîòî ñêîðî ñå áåøå ñïîìèíàë è Ìèòþ íîñåøå êàâàëà ìó âèíàãè â ñåáå ñè. Íå ìîæåøå äà ñâèðè. Å äîêàðâàøå åäíà- äâå êúñè ìåëîäèè, àìà ñè ïðåäñòàâÿøå, ÷å ìîæå è ïîòúâàøå â îñêúäíèòå òîïëè çâóöè èçòðúãíàòè îò êóõîòî äúðâî ïðîðÿçàíî ñ ìåðàê îò íÿêîé ñè ìàéñòîð.
Ñëúí÷åâèÿò äåí ñÿêàø âîäåøå çà ðúêà ïååùàòà äóøà íà Ìèòþ. Òîçè äåí áåøå êðàñèâ è ñúäáîíîñåí. Òîé ñåäíà íà åäèí åäúð êàìúê, çà äà ñè ïî÷èíå. Äî íåãî, áåç äà ñå ïëàøè, åäíà íàïú÷åíà êîêîøêà ðîâåøå áèòèåòî ñè è îñèãóðÿâàøå ïî-íàòàòúøíîòî ñè ñúùåñòâóâàíå ñ ìàëêè ÷åðâåé÷åòà, êîèòî çà æàëîñò íå áÿõà óëó÷èëè òî÷íîòî âðåìå äà ñå ïîêàæàò òà è òå äà ñå ïîðàäâàò íà Ñëúíöåòî. Òîãàâà ìèíà òÿ! Ìèòþ ÿ ïîãëåäíà è òÿ ñâåíëèâî ðå÷å „Äîáúð äåí”. Íåùî ìó ïàðíà ñúðöåòî. Äóøàòà ìó èçïóñíà ðúêàòà íà Ñëúíöåòî è ñå âçðÿ â ìîìàòà. Õóáàâà ìîìà áåøå. Êàçâàøå ñå Àíãåëèíà. Èìåòî òîëêîâà è ïîäõîæäàøå, ñÿêàø êîãàòî ñà ÿ êðúùàâàëè, â ÷åðêâàòà ñàì íåáåñåí àíãåë áåøå ñëÿçúë è ñå áåøå ñúãëàñèë äà è ñòàíå êðúñòíèê.
Îò òîçè äåí íàòàòúê Ìèòþ èñêàøå âñåêè äåí äà õîäè â ãðàäà. Ïúòÿ èçìèíàâàøå áúðçî è äîðè íå ñå ñïèðàøå â äîë÷èíêàòà äà è ðàçêàæå è òîé ñâîÿòà òàéíà.
Ïðîëåòòà ìèíà áúðçî, ìíîãî áúðçî. Ëÿòíàòà ðàáîòà ïîãúëíà âñè÷êè. Íÿêîëêî ìåñåöà Ìèòþ íå áåøå âèæäàë Àíãåëèíà. Òÿ îùå ïî òúìíî îòèâàøå ñ áàùà ñè è ìàéêà ñè íà êúðà è ïî òúìíî ñå âðúùàõà. Íÿêîëêîòî ñðåùè ñ íåÿ áÿõà êàòî áóéíèòå, ïðîëåòíè äúæäîâå. Ñåìåíöåòî íà æèâîòà â ñúðöåòî ìó ïîêúëâàøå. Ìèòþ áåøå õâúðëèë ìåðàê íà íåÿ, íî îò íåÿ íèøàí íå èäåøå.
Ïðîëåòòà ìèíà áúðçî- ìíîãî áúðçî. Åñåíòà ÿ ñãîäèõà- çà ãðàæäàíèí.
Ìíîãî, ìíîãî òúæíè çâóöè ÷ó äîë÷èíêàòà òîãàâà. Ìèòþ ñÿêàø èçòðúãâàøå íàé-æàëíèòå òîíîâå îò êðàñèâîòî êóõî ïàð÷å äúðâî, ïðîðÿçàíî îò íÿêîé ñè ìàéñòîð.
Äîë÷èíêàòà âå÷å ñè è ìàøå è Ìèòþâàòà òàéíà. Ìèíà âðåìå. Óñïîêîè ñå Ìèòþ, ñàìî ÷å âå÷å äóøàòà ìó íå ïîäàâàøå ðúêà íà Ñëúíöåòî, à ìúë÷àëèâà è çàìèñëåíà äîêîñâàøå ñ ïîãëåä îáëåùåíèòå çâåçäè íàä ñåëî.
Äåíÿò áåøå ñëúí÷åâ è çàäóøåí. Ðàáîòàòà ïî ïîëåòî áåøå çàìðÿëà. Òóê- òàì èçïîä íÿêîÿ ñÿíêà ñå ÷óâàõà ÷îâåøêè ãëàñîâå.
Ïîä åäíà ãîëÿìà ùåäðà áóêà òðè ìîìè ìåòíàëè çàáðàäêèòå íà åäèí êëîí, ñå âúçïîëçâàõà îò äåáåëàòà ñÿíêà è ñè ðàáîòåõà íåùî. Ìèòþ ìèíà è ïîçäðàâè. Ïîçíàâàøå åäíàòà ìîìà- Åí÷îâàòà äúùåðÿ- Êàëèíà. Ïîñåäíà òîé ïðè òÿõ, ðàçãîâîðèõà ñå è áåç äà èñêà ñðåùíà ñâåíëèâèÿ ïîãëåä íà äðóãàðêàòà è. Áåøå ñâåòëà, ïðèâåòëèâà ìîìà è ñðàìåæëèâà. Íåùî áîäíà ñúðöåòî íà Ìèòþ. Òîâà áîäëèâî ÷óâñòâî íå ãî áåøå ñïîõîæäàëî îò íàâðåìåòî, êîãàòî âèäÿ Àíãåëèíà. Ìîìàòà ñå êàçâàøå Àíêà. Åñåíòà ñå ñãîäèõà. Ñâàòáàòà ìèíà ñêðîìíî. Õóáàâà è äîáðà ìîìà áåøå Àíêà. È ñèëíà.
Æèâîòà ñè òå÷åøå êàêòî ñè ìó å ðåäà. Ïðåæèâÿâàõà è õóáàâè, è ëîøè ðàáîòè. Ñàìî Àíãåëèíà Ìèòþ íå ìîæà äà ïðåæèâåå è çàáðàâè. Çèìàòà ëîøà òðåñêà òðúøíà Ìèòþ íà ëåãëî. Öÿëà íåäåëÿ íå ìîæà äà ñòàíå. Áóëêàòà ìó ïðåâèâàøå ãðúá äà íîñè âîäà, äà ãîòâè, äà öåïè äúðâà- äà ìó å òîïëî. Ñëàãàøå íà ãúðäèòå ìó ëàïè ñúñ ñóøåíè áèëêè è ìåä, à òîé ñå ïîòåøå è ñå ìÿòàøå â íåñâÿñò. Ïðåç íîùòà Àíêà ñå ñúáóäè è ãî âèäÿ äà ïëà÷å. Ïîïè ñ êúðïà ÷åëîòî ìó è ãî õâàíà çà ðúêàòà. Òîé ñå âêîï÷è â íåéíàòà. Äúëãî âðåìå ìèëâà ðúêàòà è, è ïðîøåïâàøå ñàìî åäíî èìå- Àíãåëèíà. Îùå áÿõà ìëàäè. Òÿ íå ãî ïîïèòà íèùî. Òîé íèêîãà íå ñïîìåíà ïðåä íåÿ çà Àíãåëèíà. Ìèòþ ñå áåøå ïðåâúðíàë â õëàäåí è ñåðèîçåí ìúæ. Îáè÷àøå Àíêà è ñå ãðèæåøå çà íåÿ. Æèâîòà ñè òå÷åøå êàêòî ñè ìó å ðåäà. Äíèòå ñå îòðîíâàõà êàòî êàïêèòå íà óòðèííàòà ðîñà, îáðóëåíè îò èçãðåâíèÿ âåòðåö.
Êàïåõà ñè äíèòå è íàïîÿâàõà çåìÿòà ñ âñÿêàêâè èñòîðèè. Ñåãà Ìèòþ ïðàùàøå æåíà ñè â ãðàäà àêî èìàøå äà ñå âúðøè íÿêàêàâà ðàáîòà. Òîé ñ ãîäèíè íå áåøå õîäèë òàì.
Àíêà ÷åñòî ñïèðàøå â çàâåòà íà äîëè÷íêàòà è ïëà÷åøå. Ïèòàøå ÿ çà Àíãåëèíà, à äîë÷èíêàòà ìúë÷åøå, çàùîòî ïàçåøå òàéíèòå ñàìî çà ñåáå ñè. Àíêà áåøå ñèëíà æåíà. Íå ãî ïîïèòà íèòî âåäíúæ çà òîâà.
Æèâîòà ñè òå÷åøå êàêòî ñè ìó å ðåäà. Ìíîãî ïúòè êîãàòî Ìèòþ áåøå áîëåí èëè òúæåí, Àíêà çíàåøå, ÷å ïàê ùå ïîâòàðÿ íà ñúí òîâà èìå è òÿ ùå ãî ÷óâà îòíîâî è îòíîâî. Íèêîãà íå ìó ñïîìåíà çà òîâà. Òÿ ãî îáè÷àøå è ñå ãðèæåøå äîáðå çà íåãî.
Ïî÷òè øåñòäåñåòãîäèøíèÿ èì æèâîò çàåäíî íàðèñóâà êðàñèâ ñåìååí ïîðòðåò. Ñèíîâå, åäíà äúùåðÿ, âíóöè è ïðàâíóöè.
Åñåíòà áåøå âëàæíà è ñòóäåíà. Äÿäî Ìèòþ ñå ðàçáîëÿ òåæêî è ëåãíà íà ëåãëî çà äúëãî. Äâà ìåñåöà áàáà Àíêà ñå ãðèæè çà íåãî. Êîðåí÷åòî íà æèâîòà ìó âå÷å âåõíåøå è ñêîðî ùåøå äà ñå ïðåêúðøè. Òåæêàòà áîëåñò áåøå èçöåäèëà ñèëèòå ìó. Íå ÷óâàøå, íå ìîæåøå äà ñòàíå è ïëà÷åøå. Ïëà÷åøå, è êîãàòî íå áå â íåñâÿñò ãàëåøå ðúêàòà íà æåíà ñè, è ñè ïðîøåïâàøå, ÷å æèâîòà ìó ñ íåÿ å áèë õóáàâ è äîñòîåí, äîðè ñå îïèòâàøå äà ñå óñìèõâà. Êîãàòî ïðèñòúïèòå ãî õâúðëÿõà â íåñâÿñò, øåïíåøå èìåòî íà Àíãåëèíà è ïëà÷åøå. Áàáà Àíêà óñåòè, ÷å âðåìåòî ìó ñâúðøâà. Íåùî â ñúðöåòî è ñå ïðîêúñà è ñèëíèÿ è èíñòèíêò è ïîäñêàçà, ÷å íåéíèÿ Ìèòþ ñè îòèâà. Ñòàíà, âçå ïàð÷å õàðòèÿ è ìîëèâ è íàïèñà: „Òè áå ìîÿòà Çîðà- òè ñè è ìîÿò Çàëåç. Âñå îùå ìîëÿ Áîãó äà ñìå çàåäíî. È...” èñêàøå äà ïðîäúëæè, äà ìó êàæå ìíîãî íåùà, íî ìúêàòà ÿ çàäàâè è òÿ ñïðÿ. Ïîñåãíà äà íàïèøå íàêðàÿ „... òâîÿ Àíêà”, íî ñå çàìèñëè è ñå ñïðÿ- òÿ îáè÷àøå Ìèòþ è ñå ãðèæåøå çà íåãî. Èñêàøå äà ñè îòèäå ùàñòëèâ! Ïðåãëúòíà ìúêàòà è íàïèñà: „... òâîÿ À.”- çíàåøå êàêâî ùå çíà÷è òîâà çà íåãî. Çàáîëÿ ÿ, íî ìó ïîäàäå áåëåæêàòà. Òÿ îáè÷àøå Ìèòþ è èñêàøå äà ñè îòèäå ùàñòëèâ. Ìèòþ âçå áåëåæêàòà, ïðî÷åòå ÿ, ïîãàëè ðúêàòà íà æåíà ñè è èçïàäíà â íåñâÿñò. Ïðîøåïíà „Àíãåëèíà” è ñëåäîáÿä èçäúõíà.
Äúæäúò ñå ñòè÷àøå íà åäðè êàïêè ïî ïîêðèâà è ñå ïðîöåæäàøå ìåæäó äâåòå ñ÷óïåíè êåðåìèäè.  ñòàÿòà áåøå ïîëó-òúìíî.  êîâ÷åãà ñëîæåí íà ìàñàòà ëåæåøå Ìèòþ, ñòèñêàéêè ìàëêîòî ïàð÷å õàðòèÿ, ñÿêàø íåïðåìåííî èñêàøå äà ãî îòíåñå â îòâúäíîòî. Áàáà Àíêà íå ïëà÷åøå, ãëåäàøå ëèöåòî ìó ïðåç ïëàìú÷åòàòà íà äâåòå èçêðèâåíè ñâåùè è ìó ðàçêàçâàøå ìíîãî íåùà. Ãîâîðåøå ñïîêîéíî è íå áåøå ñèãóðíà äàëè èñêà äà ñúìíå.
Ãåîðãè Êîëåâ Ìàé 2008



Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 06.07.2008 @ 18:10:08 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   pureblack

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 4


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
391 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 45535
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"A." | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (4 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: A.
îò ami íà 06.07.2008 @ 20:48:17
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
÷åñòî íè ñå èñêà äà íå ñúìâà..ïîíÿêîãà îò õóáàâî , ïîíÿêîãà íå òîëêîâà..Ìíîãî õóáàâ ðàçêàç :)


Re: A.
îò pureblack íà 07.07.2008 @ 12:13:55
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
mersi , mersi !!!

]


Re: A.
îò vitaniq íà 08.09.2008 @ 17:28:08
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òîâà ñúì ãî ÷åëà ....
èñêàõ ñàìî äà êàæà, ÷å ìíîãî ìè õàðåñà!
Ïîçäðàâëåíèÿ, îò ìåí, Ãåîðãè Êîëåâ.



Re: A.
îò pureblack íà 16.09.2008 @ 13:10:32
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àìè äà èìà ãî â îòêðîâåíèÿ ---Ìåðñè çà íàñúð÷åíèåòî.!

]