Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 821
ХуЛитери: 4
Всичко: 825

Онлайн сега:
:: ivliter
:: diogen
:: pinkmousy
:: Elling

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСпециално място в сърцето
раздел: Разкази
автор: hristam

Приех работата на медицинска сестра в това малко градче с мисълта за ново начало в живота си.
Не че исках да избягам от нещо – живота ми не беше нищо особено до този момент – еднообразен и скучен. И не че имах особено желание за силни страсти и вълнения – винаги съм била прекалено тиха и кротка по натура, за да ме блазнят подобни перспективи.
Просто имах нужда от някаква промяна, за да изляза от стереотипа на монотонното си ежедневие, а и току-що бяха съкратили голяма част от персонала в болницата, в която работех, и аз попаднах под ножа. Не го приех кой знае колко трагично – все пак бях още млада, живота беше пред мен и тепърва ми предстоеше да открия своето място под слънцето.
Родителите ми бяха малко разочаровани от готовността, с която приех тази работа – определено смятаха, че от първостепенна важност за мен е да си намеря подходящ съпруг, а в такъв малък град и с моя затворен характер шансовете за това рязко намаляваха.
Но аз се влюбих в градчето още щом пристигнах – покриваше напълно моята представа за тихо, спокойно кътче от рая, където ще мога необезпокоявано да се отдам на любимите си занимания и на професията си.
Квартирата, която ми предоставиха също ми хареса – малка къщичка, потънала в зеленина с чудесна градина, за която се грижеше жената която ме посрещна.
- Елате да ви запозная и с новия доктор – подкани ме тя - От скоро е, не го знаем още що за човек е, ама малко особняк си пада май – много е затворен един такъв, необщителен. Ама нищо де, като посвикнете с местните, не са лоши хората, ще се поотпуснете. Иначе разправят,.много си разбирал от работата.
Много скоро разбрах какво има предвид жената, наричайки го особняк. Беше невероятен педант със студено излъчване, толкова дистанциран и сдържан, че на моменти отношението му към мен ми се струваше направо враждебно. При това бях повече от старателна в работата си, която, честно казано, не беше особено натоварена.
Въпреки странното му държание не можех да не забележа, че има много привлекателна външност – нещо, което определено не оставаше незабелязано от женското съсловие в градчето. Скоро се убедих, че като специалист наистина е много добър, че в отношенията лекар – пациент е безупречен – внимателен и спокоен, но не забелязах да проявява по-специално отношение дори към най-настоятелните и съблазнителни ухажорки. А доколкото имах информация не беше женен, нито имаше някаква сериозна връзка. Взеха да ми минават разни мисли през главата, но не се задълбочавах особено – какъвто е, такъв. В крайна сметка за мен беше важно да си върша работата както трябва, и само ако отрицателното му отношение към мен се задълбочи и попречи на това, бих могла да му поискам обяснение. Но личния му живот изобщо не ме интересуваше.
Къщичката, в която живеех не беше далеч от клиниката – минавах само две пресечки, и една сутрин точно пресичах улицата, когато чух подсвирване и един глас някъде над мен каза:
- Ама че мацка!
Погледнах към балкона – нямаше никого. Вдигнах рамене и продължих – явно някой тийнейджър се забавляваше, гласът определено беше младежки.
Напълно бях забравила за това, когато същата вечер отново минах оттам и отново чух същото. Малко се изненадах и подразних, но отново не се виждаше жив човек, младежът явно се криеше и май считаше това за много оригинално.
После започна да се случва редовно, винаги, когато минавах оттам, и това така взе да ми лази по нервите, че все повече взех да се заглеждам в балкона, дори ми се щеше да извикам на тоя отворко да престане да се прави на интересен. Обаче неудобно ми беше да се провиквам по хорските балкони, а и той си оставаше все така пуст, пълен единствено със саксии.
Една вечер просто не издържах. Беше ми се насъбрало много – беше един от дните с капризни пациенти, мрънкащи деца и особеното мрачно настроение на доктора, запазено специално за мен. Отгоре на това се беше натрупала документация, която не намерих време да погледна през деня, и трябваше да остана след работа.
„Е, добре” – помислих си гневно, като дочух познатото коцкарско подсвирване и глупавото подмятане, неизменно едно и също – „Сега вече ще ти дам да разбереш!”
И хукнах нагоре по стълбите. Със сигурност това хлапе имаше родители, които трябваше непременно да бъдат уведомени какви ги върши синчето им. Натиснах ядно звънеца, предвкусвайки насладата от справедливото възмездие. Никой не отвори, но това ме амбицира още повече – може би е само и се крие. Е, аз пък няма да мръдна оттук, докато някой не ми отвори. Облегнах се на звънеца твърдо решена да стоя така колкото се наложи.
- Извинявай...- едва дочух сред алармата на звънеца, погледнах и зяпнах. Изобщо нямаше да се сетя да помръдна, стоях като вкопана, но той каза:
- Ще спреш ли да звъниш някога? – и като се отдръпнах ме погледна учудено – Случило ли се е нещо?
Не можех да повярвам, че това е господин Вечно сърдития доктор, увит в хавлия – явно току-що го бях изкарала от банята. Косата му беше рошава и съвсем мокра, по лицето му се стичаха капки вода и въпреки изумлението си и противно на всякаква логика изпитах силно привличане към него. Изглеждаше толкова различен, мил и уязвим в този си вид, почти като хлапак, а от студеното му излъчване нямаше и следа.
Подразних се от собствените си усещания и това ме поотрезви. Казах му с две думи какво се случва от няколко дни насам, и че най-малко него съм очаквала да видя. Някак не си го представях в ролята на подсвиркващ юноша.
Той се усмихна (о, чудо!), и ме покани да вляза.
- Ела, ще ти покажа този хулиган!
Последвах го с мисълта, че ще ме запознае с някой свой роднина – по-малък брат, например. Но той ми показа просто един кафез с голяма сива птица на балкона.
- Ето го разбойника! – засмя се – Жако, говорещ папагал. Един приятел преди седмица ми го донесе – заминава за дълго и няма на кого да го остави.
- Не може да бъде! – ахнах аз.
- Хайде, Кики – обърна се той към папагала – Поздрави гостенката.
Папагалът ме изгледа любопитно с лъскавите си очи, леко наклонил глава, сякаш ме преценяваше, и много ясно го чух да казва с познатия ми глас:
- Ама че мацка!
Разсмях се до сълзи, той също, и най-неочаквано ме целуна. От което и двамата се стреснахме.
- Извинявай – отдръпна се той виновно – Виж...привличаш ме прекалено силно, от първия миг, в който те видях.
- Аз...мислех си, че едва ме понасяш.
Той въздъхна.
- Знам, мога да си представя...Наистина се държах като идиот. Но исках да се преборя с това чувство, което ме обземаше всеки път щом те зърна. Не бях готов, разбираш ли? А ти...толкова приличаш на нея...
И после ми разказа за годеницата си. Напуснала го като разбрала, че започва работа в такова малко градче, имала други планове за живота си. Много тежко го преживял, а приликата ми с нея още повече засилвала болката му.
- Малко по малко успях да те опозная, стана ми ясно, че освен красива жена си и един прекрасен човек. Но наистина не знаех как да стигна до теб – бях убеден, че вече имаш достатъчно лошо мнение за мен, нали доста се постарах в тази посока...
Стоях абсолютно зашеметена и безмълвна, а той добави самоиронично:
- Е, определено не съм много добър в любовните обяснения. Аз и Кики май ти дойдохме в повече, нали?
Помислих си, че някак не е редно да му показвам веднага колко съм щастлива да чуя това, че трябва да бъда това сдържано момиче, което винаги съм си била. Но просто се сгуших в прегръдката му и когато той ме целуна, си дадох сметка, че точно за това съм копняла. И забравих всичко останало.
А Кики беше почетен гост на сватбата ни и понякога се шегуваме, че трябва да му купим златен кафез. Не сме го направили още, но той със сигурност заема много специално място в сърцата ни.


Публикувано от Amphibia на 04.06.2008 @ 09:48:49 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   hristam

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 3976
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Специално място в сърцето" | Вход | 5 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Специално място в сърцето
от Pord на 04.06.2008 @ 11:45:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Ако е изцяло съчинено, е много правдоподобно; ако е изцяло истинско, звучи като съчинено, каквато е свястната проза. И в двата случая - много добър разказ.
Поздравления!



Re: Специално място в сърцето
от hristam на 04.06.2008 @ 13:16:45
(Профил | Изпрати бележка)
E, ами има и от двете по малко!
Поздрав! :)))

]


Re: Специално място в сърцето
от Pord на 05.06.2008 @ 08:58:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Това е желязната формула на прозата!

]


Re: Специално място в сърцето
от hristam на 05.06.2008 @ 09:13:34
(Профил | Изпрати бележка)
Ясно! Браво на мен! ;)))
Лек и успешен ден! :)))

]


Re: Специално място в сърцето
от Iszaard на 04.06.2008 @ 10:51:11
(Профил | Изпрати бележка)
Има нещо магично и романтично едновременно. Забавен разказ. Поздрави.


Re: Специално място в сърцето
от hristam на 04.06.2008 @ 11:16:49
(Профил | Изпрати бележка)
Охо, магично, значи! ;)))
Супер, само, че да знаеш - папагалът си е съвсем истински, разбойникът му с разбойник! :)))

]


Re: Специално място в сърцето
от Iszaard на 04.06.2008 @ 14:00:50
(Профил | Изпрати бележка)
Още повече ме радва, че е истина. Щом има магия, значи там е любовта!!!

]


Re: Специално място в сърцето
от hristam на 04.06.2008 @ 15:02:45
(Профил | Изпрати бележка)
Усмивки и още малко магия от мен! :))))

]


Re: Специално място в сърцето
от restart на 04.06.2008 @ 15:02:40
(Профил | Изпрати бележка)
Всичките ти разкази са с неочакван край, може би затова са интригуващи, никога незнаеш къде ще му излезне края.
Особенно ми хареса историята с момиченцето аутист и начина и на изразяване чрез пианото, за мене най добрата работа дотука, ама това си е само мое мнение и сори че го изразих под този текст. Поздрави


Re: Специално място в сърцето
от hristam на 04.06.2008 @ 15:04:29
(Профил | Изпрати бележка)
Хей, супер е, че го изразяваш, няма значение къде!
Благодаря ти, а утрешната ми история ще е също за пианистка. Но доста в по-различен аспект.
Поздрав! :)))

]


Re: Специално място в сърцето
от restart на 04.06.2008 @ 15:05:43
(Профил | Изпрати бележка)
Мерси, зарадва ме :)))))))) и пак мерси

]


Re: Специално място в сърцето
от hristam на 04.06.2008 @ 15:27:17
(Профил | Изпрати бележка)
:)))

]


Re: Специално място в сърцето
от vrabets на 04.06.2008 @ 15:39:04
(Профил | Изпрати бележка)
Разказала си чудесно недуразумението с папагала ... радвам ти се и съм ти фен(ка)... :)))
Самата аз навремето имах вземане даване с един говорещ папагал и този разказ ме върна много години назад ... с хубави спомени...
Поздрав за теб!


Re: Специално място в сърцето
от hristam на 04.06.2008 @ 16:19:28
(Профил | Изпрати бележка)
Хей, били големи сладури тези папагали!
Наскоро се уверих!
Поздрав! :)))

]


Re: Специално място в сърцето
от prizracheto на 04.06.2008 @ 23:49:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/gergana.angelova
На мен много ми хареса!И се надявам все още да се случват такива неща!
Прекрасен е!
:):):)


Re: Специално място в сърцето
от hristam на 05.06.2008 @ 06:06:09
(Профил | Изпрати бележка)
Усмивки за теб! :)))

]


Re: Специално място в сърцето
от prizracheto на 10.06.2008 @ 18:16:04
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/gergana.angelova
Благодаря!
Да ви се връща тъпкано....
:P:P:P
:):):)

]


Re: Специално място в сърцето
от hristam на 11.06.2008 @ 13:24:49
(Профил | Изпрати бележка)
:)))))
Много смях - много нещо!
Хубав ден! :)))

]


Re: Специално място в сърцето
от prizracheto на 12.06.2008 @ 17:09:59
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/gergana.angelova
Без това сме загубени...
:):):):):):)

]


Re: Специално място в сърцето
от hristam на 13.06.2008 @ 00:25:08
(Профил | Изпрати бележка)
определено...:)))

]