Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 385
ХуЛитери: 6
Всичко: 391

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: LeoBedrosian
:: pc_indi
:: Elling
:: pastirka
:: Markoni55

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКултурата ни на четене и публикуване
раздел: Други ...
автор: jitanosten

За да привлекат
вниманието на читателя, много от хората които публикуват в литературните сайтове, използват некоректни трикове и прийоми. Пишат се провокиращи заглавия със скрит подтекст, често пъти от сексуален характер, а не рядко и обикновени, вече използвани клишета. За авторите на подобни текстове е по-важно колко пъти е отворен публикуваният материал, а едва по-късно се гледа мнението на читателя и оценката в коментарите му. Най-често това са безлични публикаций, без нужните за една литературна творба качества. В определени среди това минава за халтура, а най-простичко казано от моят приятел и поет Драгни Драгнев, е обикновена плява. Дъвче кравата плява, жвака си там, а някой може да си мисли, че тя върши нещо важно и обществено значимо.
Големите автори по принцип рядко публикуват в такива сайтове, защото обикновено биват отминавани, от далеч по-слаби и неизвестни текстописци. Това е обидно за тях и неоценени подобаващо, те преустановяват публикациите. Според мен това е грешна реакция, предимно на емоционална основа и губят едновременно и авторите, и читателите.Факта,че повсеместно се слуша чалга не означава, че няма ценители на друг род музика. За стойностните текстове си има подходящи читатели, а и за останалите е важно да видят кое струва и кое не. Така постепенно се формира литературен вкус и дори в началото читателят да е залитал по евтини и незначими теми и послания, постепенно започва да отсява „зърното от плявата” и все по-малко да се влияе от чалгата в литературата.
Друг важен проблем са грамотните автори и читатели, които умишлено „клатят лодката”. Някои от тях са учители по литература, други са журналисти, а има и добре образовани обикновени хора, без литературен талант. В голямата си част те се изживяват като професионалисти, само защото могат да съставят граматически правилно едно изричение, или някакъв текст. Увлечени от собствената си значимост, те размахват назидателно пръст, съдят и разпъват на кръст щяло и нещяло. От тях най-зле са индивидите с болни амбиций и различни комплекси. Тия „писатели” и „поети” са, разбира се обикновени графомани,сътворили повечето от безбройните скудоумия,запълващи около 90% от творбите в сайтовете. И все пак до тук, това не е толкова голяма беда. Нали това е една от целите на тия сайтове – на всеки да се даде стимул,като му се предостави трибуна за изява.Лошо става,когато сравнят своите бездарни писания с други, по-добри и талантливи от тях. Елементарната посредственост се изражда в дива завист и злоба, и се излива под формата на ниски оценки, некоректни коментари и явно подценяване на значимите творби. Това донякъде обърква непредубеденият читател и нерядко той застава на страната на злобаря – некадърник. Което само по себе си, вече е нещо много лошо!
Особено вредни са „критиците” в политическа окраска, които делят произведенията и авторите им на „сини”,”червени”,”жълти” и др.,взависимост от политическата им принадлежност или убеденост. Оценката на творбите в тези случаи е предубедена,некоректна и тотално противоположна на заслужената.Тя не се основава на литературни критерий, а на обикновена партийна лумпенщина, за която граници и мяра няма. Човешко е да се греши и всеки може да се обърка в определена тема, следствие подвеждане, неверни факти, или просто емоция.Ако обаче успеем да запазим добрият тон и взаимно уважение смятам, че литературните сайтове биха били един наистина полезен път, за изява и утвръждаване на талантливи автори, без ограничения на възраст, пол или партийна принадлежност.Стойностните произведения по принцип не бъркат на хората в очите и имат покритие във всяко отношение.Смятам,че за всички би било по-добре повече да се вглеждаме в себе си, преди да тръгнем в кръстоносен поход срещу нещо, което по-късно може да се окаже собствената ни кауза.
И за да бъда да край последователен и да докажа на непредубедените читатели дали съм прав,умишлено оставих в текста няколко грешки,които повечето няма за забележат,но „знаещите” няма да пропуснат,за да ми натрият носа и съответно да си покажат рогата! )
Красимир Бачков


Публикувано от hixxtam на 08.05.2008 @ 01:01:27 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   jitanosten

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 12:29:34 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Културата ни на четене и публикуване" | Вход | 6 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Културата ни на четене и публикуване
от hixxtam (hixxtam@all.bg) на 08.05.2008 @ 01:16:13
(Профил | Изпрати бележка) http://slovo.bg/hixxtam/
Как да не ти натрие носа човек при толкова истина. Тя боли(ох как боли), Краси...

Поздрав!


Re: Културата ни на четене и публикуване
от Ufff на 08.05.2008 @ 05:42:35
(Профил | Изпрати бележка)
Хич-да-не-ти-пука! Забавлявай се!
И без това ще остане (ако остане) по-малко от един процент (доста по-малко) от всичко написано за хипотетичните бъдещи читатели.Ако нещо си е струвало, рано или късно ще го забележат, вЕрвай ми! Пък и все по-малко се чете художествена литуратура и все повече специализирана такава. Уви!
Всичко е суета. Суета сует.
Хубава тема!
С поздрав!


Re: Културата ни на четене и публикуване
от ElToro на 08.05.2008 @ 09:11:11
(Профил | Изпрати бележка)
Не очаквам тази публикация да достигне истинските си адресати.
А ако случайно това се получи, вярвам, че такива биха си казали - Да, бе! Аз не съм от тях!
;-)

Поздравии за темата!


Re: Културата ни на четене и публикуване
от alfa_c на 12.07.2008 @ 15:28:51
(Профил | Изпрати бележка)
Този текст бива да се чете при всяко отваряне на прозорец за коментар или публикация, пък който разбрал - разбрал.


Re: Културата ни на четене и публикуване
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 13.07.2008 @ 19:05:00
(Профил | Изпрати бележка)
По повод и без повод

Прочетох този, да го наречем материал на г-н Бачков и съм приятно
изненадан, като млад графоман, стихоплетец, пъчещ се, като поет,
от непредубедения мек, но и категоричен тон.
Мога да кажа, само благодаря за рамото. Ще бъда възможно най-кратък, което ми е трудно. Не мога, и не бива да се сравнявам с Алфа_С, но споделям нейното мнение.
Г-н Бачков ме провокира със загадката за грешките. Колко ли са в текста ...
Аз самия, съм цар на грешките, в който и де е ми текст. Бързам пиша и не гледам екрана. Обикновено допускам най-малко три на дра реда. Но не ми пука.
Има си редактори и коректори ...те да се оправят. Аз съм велик и след мен потоп.
Но не е съвсем така. Та затова, в услуга на г-н Бачков, и да облекча работата на други критици направих една груба проверка на горе споменатия текст. Его какво открих:

публикаций,
изричение,
нещяло.
амбиций
злобаря
взависимост
лумпенщина,
утвръждаване

това са тези, които излязат след ”спел” чека и още куп пунктуации ...
Муууу “гаспада” рецензенти, редактори и коректори.

More: Ако бях някой с джип-пахеро последен модел щях наверно да подвикна на “пежлето” на Краси, я чупката бе катил, ти ще ми даваш акъл.
Бачкай си Бачков, а ние ще си мачкаме ... и др. там подобни.
Но ми стана интересно, като видях това “дончовско” писание и аз
реших да чукна един пирон в гумата на пахерото или/и да метна едно копие по поредната вятърна малница.
Благодаря,
Покорно,
Г-н Бачков
(добре, че не сте Батков)
Муууу грешки ....!



Re: Културата ни на четене и публикуване
от angar на 27.07.2008 @ 00:16:19
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
"Културата ни на четене и публикуване"!?

Може ли това да е заглавие на материал в сайта? Това е заглавие за доклад на партийно събрание!

Трябва ли да се възмущаваме от това, че много автори "използват некоректни трикове и прийоми. Пишат се провокиращи заглавия със скрит подтекст, често пъти от сексуален характер, ..."

Ама разбира се че трябва да го правят! Стига да могат добре да го измислят! И това съвсем не е нов трик! Нали така започва и Чернишевски романа си "Какво да се прави" - с изстрел на моста и една черна шапка, която остава да се носи по вълните. И как добре, с какво чувство за хумор по-нататък се връща и разкрива важността на този трик за привличане вниманието на "проницателния читател"!

Съдържанието на статията е добро, но нямаше да загуби, ако беше написана по-живо и с повече чувство, по специално с повече чувство за хумор!