Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 882
ХуЛитери: 2
Всичко: 884

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОчите на бика -продължение
раздел: Разкази
автор: iszaard

Мина почти се засмя на глупавия си страх. Беше на твърде необичайно място, различно от острова. Все пак бе сигурна, че е там, просто в някаква част, която явно не познаваше. Разбра го, когато в далечината видя залива, сега мастилено черен. Над него висяха тежки сиво-кафеникави облаци.

Погледна към спътника си. Беше висок слаб човек на неопределена възраст. Стори и се, че е по-скоро млад. Трудно можеше да различи чертите му, защото целия бе покрит с наметало от тъмно и светло синьо. По него мъжделееха бели и жълти звезди. Мина понечи да се усмихне.
"Сигурно е жрец", помисли и тутакси се успокои.
Когато най-сетне спряха пред някаква ниска сивкава постройка, край която се носеше мирис на млада трева, той се обърна към момичето. Свали част от наметалото, покриващо главата му и много сериозно, като подчертаваше всяка дума каза:
- Добре се досети за възможно наводнение. Всеки ден, след определено време, мое дете, водата приижда и отмива всичко оставено.
Спря се и я погледна внимателно сякаш за да види какво впечатление са направили думите му. - В по-старо време през отворите на пещерите, вдадени една в друга от океана до предверието, в което те открих, се е предвижвал дракон - голяма морска змия.....А може би няколко дракона. Никой ли не ти е казвал, че пещерата е опасна, момиче? Сигурно не, нали? Или греша?!
Той се усмихна, но гласът, който достигаше до Мина бе строг. Усети, че се е втренчила в него като омагьосана. В очите, синьо-черни на бледата луна. Лицето бе маслинено, с тънки, почти нежни черти. Когато мъжът се усмихна, по тях се разля неизречена шега.
- Аз съм Алегзандър... Това е името ми, макар да не говори особено много за нищо....
- - А аз - Мина - отвърна момичето и понечи да се усмихне. Не и се удаде обаче.
- О..., Мина като Минос?! - погледна някак изпитателно мъжът. - За това ли бродиш из тези страшни места, дъще на океана? Е, дано никога не зърнеш гневното му лице.
На Мина и стана тъжно. Потрепери, сякаш изведнъж бе дошла есен и всичко около нея, вместо да се изпълва и вдъхва живот, замря.
- Вече съм го виждала..., Алегзандър...Той отне живота на родителите ми.
По челото на жреца премина черна сянка. После, стори и се, с леко отегчение продължи.
- Тогава би трябвало да бъдеш по-предпазлива. Смъртта, дете, особено ревниво следи живота взет на заем.
Откъде знаеше?!
Мина понечи да си тръгне. Горчиво и беше и жалко. Как и защо срещна този мъж?
Алегзандър се усмихна. Този път истински, така поне тя определи изражението му. Приближи се до момичето и леко докосна рамото му.
- Пази се - каза и тръгна нагоре към хълма.
Вървеше толкова бавно, че Мина гледа дълго подире му. Достатъчно, за да се разтупка сърцето, да заискрят очите. Накрая пламъкът в тях се премеси с този на първите утринни лъчи.

Пролет. Толкова цветя ухаеха наоколо. Светнали от вълнение лица. Очи всякакви - сини като небето, зелени като тревите, сивкави като прибоя, пъстри като мечтите, черни като страха....
Дойде денят на празника на бика.
Мина стоеше сред останалите в трепетно очакване да дойде и нейния ред. Очите и проследявапа всеки следващ. Пожелаваха му успешно завръщане, достойно представяне, повечко късмет. Гледаше към небето. Не постоянно, само от време на време вдигаше глава към хълмовете в другия край на острова. Нещо трептеше в нея. Тихо, но достатъчно за да я държи напрегната.
"Страх! Какво е това?", мислеше девойката, която тази пролет шеше да навърши 15, само след няколко дни.
И все пак Мина не гледаше празника. Не гледаше нищо освен небето, хълмовете и собственото си сърце. Вслушваше се в птиците. Там някъде в далечината и се стори, че заедно с прибоя чува звука на морския орел. В клоните на едва разлистилите се дървета се виждаха врабци, синигери, свраки, врани. И момичето чуваше тях....

Дойде и нейния ред. Мина излезе на арената спокойно. За миг затвори очи и се опита да забрави. Птиците, прибоя, живота на сираче, отгледано по милост, очите на няколко умиращи, собствения си страх. Остана само този миг и тишината.
Публиката мълчеше, а момичето преглъщаше солените сълзи.
Бикът се носеше към Мина студен и безразличен. Не искаше да вижда очите му. Приготви се за скок и след миг вече беше зад гърба му. Публиката крещеше. Тя бе успяла....
Запомни допира на кожата, мириса на потното тяло, очите.
"Мина...", в ушите и прибоя на океана се разпръсна на хиляди частици звук. И нямаше небе, хълм, мирис на млади треви, песен на птици, рев на тълпа, болка.
Тя погледна надолу накъде под гърдите си и застина. Там бе кръвта и. В малко червено петно, което растеше. Учудена докосна мястото. После вдигна поглед и се втренчи в света около себе си. Там нямаше нищо. Бяха останали само очите на бика.



Публикувано от BlackCat на 14.04.2008 @ 06:42:31 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   iszaard

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 22:10:56 часа

добави твой текст
"Очите на бика -продължение" | Вход | 3 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Очите на бика -продължение
от mi_me_to (mi_me_to_86@abv.bg) на 14.04.2008 @ 12:32:54
(Профил | Изпрати бележка)
Тъжен финал...А каква ти е поуката?Че който не се страхува умира :-))


Re: Очите на бика -продължение
от Iszaard на 14.04.2008 @ 13:10:03
(Профил | Изпрати бележка)
Всички умират. Някои в леглата си, други докато опитват да преборят бика:)))

]


Re: Очите на бика -продължение
от mi_me_to (mi_me_to_86@abv.bg) на 14.04.2008 @ 13:17:35
(Профил | Изпрати бележка)
Хареса ми финала ,ама връзката с мъжа дето я извежда от пещерата ми се губи.Нали се явява като спасител, и все пак геройнята ти сама си направи избора...А можеби това е поуката:-))
Интересно, е да се чете.

]


Re: Очите на бика -продължение
от Iszaard на 14.04.2008 @ 13:37:34
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти. Точно на това се надявах. Да започнеш да ми пишеш какво мислиш.
Колкото до героинята ми - в известен смисъл тя няма избор. Това, че не съм го предала както трябва си е мой недостатък, върху който ще трябва да поработя.
Един художник, мой приятел казва, трябва да се пише, не да се обсъжда. Донякъде е прав, донякъде - не. Нали човек отвреме на време трябва да си сверява часовника?! Да види успял ли е да каже каквото е искал, какво още не достига.
Хубавото е, че вече две поуки видя в този разказ:))) Макар той да не търси непременно поука...

]


Re: Очите на бика -продължение
от mi_me_to (mi_me_to_86@abv.bg) на 16.04.2008 @ 11:13:31
(Профил | Изпрати бележка)
Поуката определено не е задължителна...Ама аз все си търся под вола теле:-)))

]


Re: Очите на бика -продължение
от Iszaard на 16.04.2008 @ 12:06:51
(Профил | Изпрати бележка)
Е, това го правим всички, ако прочетеното ни е заинтригувало по някакъв начин:)) Благодаря ти.

]


Re: Очите на бика -продължение
от angar на 19.04.2008 @ 09:53:41
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Ах, този лош Ел Торо! А аз за рождения му ден го поздравих!

Много хубаво пишеш - разказваш хубаво, стилът ти е красив, образен, интересно е за четене и доставя наслада.
Но съдържанието на този разказ ми изглежда твърде мистично, нелогично, недостатъчно правдоподобно.
А - за мен лично - всяко произведение освен да е художествено, да е красиво написано, трябва и да звучи правдоподобно; дори и най-фантастичните неща трябва да звучат правдоподобно!

По специално обстановката в пещерата ми се стори нереална. Не става ясно и защо девойките участват в това прескачане на бика - да не би девойка, която не е прескочила през бик, да не може да се омъжи /както за българска девойка, която не е лазарувала/? И накрая - защо го уби момичето - не ти дожаля?


Re: Очите на бика -продължение
от Iszaard на 19.04.2008 @ 10:42:16
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Ангар. Накара ме да се усмихна. Благодаря ти много за това, че съвсем точно и честно ми показваш грешките. Те са най-вече в ( както си се изразил) "мистичното" прекъсване на повествованието, което го прави недостатъчно ясно. ОК. Ще помисля върху думите ти и ще преработя разказа:)))

]


Re: Очите на бика -продължение
от LATINKA-ZLATNA на 19.04.2008 @ 11:18:35
(Профил | Изпрати бележка)
"Смъртта, дете, особено ревниво следи живота взет назаем." -
Така е.

"Не гледаше нищо освен небето, хълмовете и собственото си сърце.
Вслушваше се в птиците. Там някъде в далечината и се стори, че
заедно с прибоя чува звука на морския орел. В клоните на едва
разлистилите се дървета се виждаха врабци, синигире, свраки,
враки. и момичето чуваше тях..."

Лирическата, наранено от това което е край нея, изцяло се е обърнала към Природата, в която единствено и само, намира утеха.


Разказът ти е много хубав, всичко това което прочетох в него е
истинско, знам го от собствено преживяване, точно когато бях на
15 години.

Завършекът е тъжен, но е обясним, най-вече в думите "Страх! Какво е това?" Аз съм против отнемането на живот по какъвто и начин да е, но това не означава, че то не съществува. Даже винаги съм мислила, че тези хора, които застават лице в лице срещу смъртта са също много силни.

Разказът ти е поучителен, най-вече, за тези които не могат да разберат душевната мъка на деца, в такова състояние и намират своя край горе-долу по такъв начин, който си описала. А те имат същите нужди, каквито имат и тези, при живи родители.

Не променяй разказът си!

Приятно прекарване на Лазаровден и Цветница.:)))


Re: Очите на бика -продължение
от LATINKA-ZLATNA на 19.04.2008 @ 11:26:30
(Профил | Изпрати бележка)
Пропуснах да пиша, че трябва само малко да се даде обяснение, в разказа, за прескачането на бика, на този празника това като традиция ли е прието и защо се прави.

]


Re: Очите на бика -продължение
от Iszaard на 19.04.2008 @ 11:54:44
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Златна. Много се зарадвах на думите ти. Да -за детето именно иде реч, но не ми се обяснява:)))


И все пак и Ангар е прав. Ти си влязла в повествованието и то наистина може да си остане такова - леко мистично, асоциативно...
Но има хора, които ще питат - това защо, онова защо. В крайна сметка обаче не може да се угоди на всички:))))
И не е нужно, но е хубаво да няма чак толкова резки накъсвания...Може да се иска още, поне така мисля аз...

]


Re: Очите на бика -продължение
от Iszaard на 19.04.2008 @ 11:56:59
(Профил | Изпрати бележка)
По отношение на втория ти коментар - да, точно това имах предвид, че липсва:))) Не мога да очаквам всички да асоциират толкова мноооого:)))))))))

]


Re: Очите на бика -продължение
от LATINKA-ZLATNA на 19.04.2008 @ 12:18:42
(Профил | Изпрати бележка)
"мистичното, нереалното, недодостатъчно правдоподобното" за едни, е съвсем реално и правдоподобно за други - те са духовни критерий и именно тук се съчетават и воюват за истината на живота.

Животът е низ от изпитания и само когато преживеем нещо тежко, си даваме една ясна представа за него, тогава го и ценим. А има и една поговорка, която гласи: "Не питай старило, а питай патило!"

Колкото повече въпроси се задават за дадени разказ или стихотворение, колкото е по-различен начинът на мислене, толкова е
по-столучлива творбата.

Това е!))))))))))))

]


Re: Очите на бика -продължение
от Iszaard на 19.04.2008 @ 12:28:56
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че имам подкрепата на човек като теб, Златна!

Благодаря ти искрено и искам на свой ред да ти пожелая весели празници:)))

]


Re: Очите на бика -продължение
от LATINKA-ZLATNA на 19.04.2008 @ 23:19:12
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, за хбавите пожелания. За Градът на люляците - Ловеч, Цветница е най-голямия празник А два дни, след този
празник, в Деня на планетата земя, в Ловеч, ще има творческа среща на Вълшебното и поетично цвете Ангар.

За него Бахо пише:

"По твойте стихове си пада,
не една чаровна дама!
Аз просто ти завиждам, знай!"

Заповядай, Исзаард, ако ти е възможно!:)))))))

]


Re: Очите на бика -продължение
от Iszaard на 20.04.2008 @ 09:31:07
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за поканата:))))

]