Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 804
ХуЛитери: 2
Всичко: 806

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВлекач от войната (ревизия на “Любов по време на война” на Заспалия Мисир)
раздел: Разкази
автор: mandir

От детската градина ни набиват в главите една важна добродетел - чувството за отговорност. Отговорност към здравето, бъдещето, гаджето, родината, нацията. Но още по-отдавна, откак евреите измислиха картите “таро” и многозначната логика съществува понятието “ама не исках така да стане”, измъкването и стоварването на вината на чужд гръб. Защо ли се занимавам с тези отвлечени разсъждения... Сигурно защото от три дни се влачим безидейно по чукарите в тази чужда страна, след като резняците разчушкаха великия ни елитен батальон.
За войната са изписани тонове книги, оценките за нея покриват целия спектър на логиката на евреите, даже с разните й там конюнкции, дизюнкции и импликации, но парадоксално всичко се свежда до едно понятие – интерес. Може би само странстващите рицари от средновековието не са се ръководели от това понятие, ако естествено не отчитаме полагащата им се благодарност от закриляните вдовици и сираци или от спасените от змейско изяждане прекрасни девици. И ето ме и мене, прекрасният херувим, който преди шест месеца тръгна с благородното намерение да спасява ценностите на западната цивилизация сред засетите с опиум нивички на Хиндукуш и покрай това да спастри парички за апартаментче от доларите, които американците плащат на родината за кръвта ми, трети ден крача полупиян от хубаво офицерско уиски по прашния път с остатъците от частта си и пак резняците може да са доволни от епизодичните ми изстрели с автомата по празни бутилки, когато спрем в някое селце за почивка, защото това е най-разпасаното развлечение, което си позволявам, откак от редовна войска се превърнахме в откровени мародери.
За нас всичко е безплатно, ядем, пием, грабим и чукаме каквото ни се прииска, стига да не стреля. Пущуните са луди наистина, но този край вече двадесета година страда от наказателни акции срещу прекомерната си горделивост и явно взе да се поочупва и да намира плюсовете на положението. Когато седмица се влачиш пешком, излишното оръжие натежава и си склонен да го оставиш някъде, където си си прекарал добре. А за муджахидините това е по-лесният и евтин начин да се сдобият с него, пред алтернативата да го изразходваш срещу тях. След разгрома на щаба сред оцелелите се оказа и един полковник от наблюдаващите. Докато се лутахме из района на горящата база, той се опита да създаде някакво подобие на единоначалие, но бързо си показа, че е книжна гъдулка и повечко е седял при климатиците, вместо по периметъра, затова въведохме юридическото положение, че в момента не сме единна бойна част с определена задача, и той спря да издава команди, даже си смъкна звездите от раменете, да не изкушава чуждите снайпери. Подуши в мене все пак добра душа и ми показа къде са офицерските запаси, затова в момента с него си сръбваме от една плоска и си плямпаме на английски, вместо да се хилим от хашиша като останалите.
Опитахме се да задържим базата, но без хеликоптери и радиостанции начинанието стана безнадеждно, затова се решихме на този преход през скалистите чукари до Мазар-и-Шериф. Онези още три-четири дена щяха да се радват на победата си, преди да се разтърсят за оцелели. Момчетата се поотпуснаха от ужаса, преди два часа напипаха някаква селянка и десетина й се изредиха. Отдавна вече не се отвращавах от това и даже бих се включил, но още ми беше тъжно за една медсестричка, с която имахме роман, но загина още в първите часове на атаката. С моята се бяхме разбрали, че няма да си го търсим за този период, та със сестричката нещата бяха мили и чисти и това щеше да е някак си подигравка с паметта й.
А как ме дразни този с РПГ-то. От първия ден. Това не е човек, а някакъв звяр. Виждал съм го как премазва с кубинки черепа на пленник, момичето от което стане, трябва да пусне тото, че не й тече кръв от всички дупки. Джобовете му са пълни с долари от претърсените трупове, а някъде в раницата има един приятен слитък чисто злато от пръстени. Ето сега пак, реши да изостане... Минахме през едно селце и май забеляза някакво чернооко агънце. Извиних се на полковника и обърнах след него. Не че ми пукаше толкова за местните, но момичето май наистина беше хубавко и ако не се продаваше, щеше да е жалко този да й вземе девството. Да..... Беше я натиснал в някаква къщичка и ако се съдеше по писъците й, канеше се да я направи жена. Леле, красавица като от Шахнаме. Тук ги има много, особено от таджиките, бели и тъмнокоси с изключително фини ръце и крака. Посини й окото. Ама че гаден свят, ама че гаден свят, даже не изхърка, толкова е просто, с ножа през сънната артерия и блудаещия нерв. Отместих го, метнах на момичето фереджето и се обърнах, а докато се облече, претръсках джобовете и раницата на бойния другар. Шляпнах й един шамар, тикнах й в ръцете доларите от единия джоб и я бутнах да върви към селото.
***
Вече трети месец съм си в къщи. Реших да се разходя до един далечен градец - сам не знам защо взех и личните документи на заклания от мен нелюбим другар, но имах някакво смътно чувство за дълг към ситуацията. Намерих някаква старица, грижеше се за внучето си, снаха й след смъртта на мъжа си заминала за Германия по корабите.
“Синът ви загина геройски, госпожо, с него бяхме като родни братя, трябваше аз да остана там. Това е малко за скръбта ви, но го вземете за детето” – оставих в разтрепераните й ръце доларите от другия му джоб, нали все пак прибрах слитъка....


Публикувано от aurora на 11.04.2008 @ 11:18:27 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   mandir

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 10:26:20 часа

добави твой текст
"Влекач от войната (ревизия на “Любов по време на война” на Заспалия Мисир)" | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Влекач от войната (ревизия на “Любов по време на война” на Заспалия Мисир)
от Zaspal_Misir на 11.04.2008 @ 17:23:48
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления.


Re: Влекач от войната (ревизия на “Любов по време на война” на Заспалия Мисир)
от Angel_stz (vania_stz@mail.bg) на 11.04.2008 @ 11:32:04
(Профил | Изпрати бележка)
Направо ме разби отвсякъде...Онемях..,бях чела много неща...но не ми се иска да вярвам ,че такова нещо наистина съществува.....горко за оцелелите....поздравления за стила...въздействащ е..до болка... Дано войникът намери себе си след толкова ужас и да продължи напред!


Re: Влекач от войната (ревизия на “Любов по време на война” на Заспалия Мисир)
от mandir на 11.04.2008 @ 13:43:48
(Профил | Изпрати бележка)
И много по-лошо има, може да се случва даже в апартамента на съседа... Важното е да се разпространяват човещината и моралът, а не фалшивите понятия на Мисира

]