Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 802
ХуЛитери: 3
Всичко: 805

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа две клишета, стари като света
раздел: Разкази
автор: eklekti4na

Първо клише: ако обичаш някого, пусни го на свобода.
Или ще отлети, или ще се върне при теб. За пръв път ми го написаха в лексикона едни приятелки. Бях на десет. Оттогава съм се размечтала да го видя те това нещо как става на практика. Защото откъм патетични слова и мъдри цитати всички го докарват и чак сами си вярват. Но, а си посмял да си понадигнеш и на милиметър перката, а си останал без нея... Та, били са ме доста през крилете и затова съм се научила да не пърхам много-много...
Мина време, поочука ме живота. Почти се бях отказала да вярвам в свободата и хоп...намерих си и аз майстора. Чак ме е страх да го изрека, но за целите на изкуството ще го направя – след купища теоретици, попаднах и аз на практик най-сетне. Той не говори много. Така да се каже, ораторството не е сред най-силните му черти, за мое щастие. Но пък малко ме травмира мъдростта, с която се е явил на тоя свят. Защото се държи така, както аз сигурно и на седемдесет, живот и здраве, не бих могла. Сигурна съм, че се е родил такъв. Не можеш да се шлифоваш така, колкото и да искаш. Пък и кой луд в днешно време вярва в теорията за промяната?! Просто го носи отвътре, гадината, казано с най-мили чувства. Как да не иззлобее човек, при такава конфигурация на гените.

И сега идва ред на второто клише: внимавай какво си пожелаваш.

Сега от мен вече се очаква да разперя криле и да покажа как ловко мога да летя. Разгеле, струваше си чакането - викам си - сбъдна ми се детската мечта... Беше кратка радост обаче. Полетът ми – тъжен. Не полетях. Дори не можах да надигна криле.
Чаках го цял живот и накрая като онова злощастно лястовиче с обгоряло от пожара крилце, си останах в гърнето. Безлетежна. А капката, която и аз като птичето първо помислих за дъждовна, и в моята приказка се оказа сълза. Само че не майчина. Сълза от мъдрия ми спътник. Той не говори. Той плаче с мен.


На всички бъдещи и настоящи майки, които някога ще трябва да отговарят на въпроса: „Мамо, какво е свобода?”


Публикувано от Administrator на 25.03.2008 @ 17:43:37 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   eklekti4na

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 08:21:12 часа

добави твой текст
"За две клишета, стари като света" | Вход | 5 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: За две клишета, стари като света
от SARITA на 26.03.2008 @ 05:53:32
(Профил | Изпрати бележка)
Докосна ме.
Не знам, може би не е тук мястото на подобни философски разговори, но истината е, че повечето въпроси започващи с "мамо, ..." са трудни, въпреки че предизвикват топла усмивка с тръпчив вкус на гордост и тъга.
А свободата е нещо, което се показва, то не може да се обясни. Лошото е, че в мисленето на хората грижата за детето се възприема като грижа за някой неспособен да се грижи за себе си, а не като грижа за това да го научиш сам да се справя, с твоя помощ ако се наложи.
А на дъщеря си бих казала: "Свободата е да не се страхуваш."
:*
И хубав ден!


Re: За две клишета, стари като света
от angar на 26.03.2008 @ 10:09:10
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Малко неясно е накрая - какво все пак ти се е случило? Този умния пусна ли те на свобода? Тогава защо не си могла да полетиш? Защо полетът ти се е оказал тъжен - какво е тежало на крилете ти, нещо материално или морално?


Re: За две клишета, стари като света
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 26.03.2008 @ 10:50:55
(Профил | Изпрати бележка)
Самото незнаене как да си „ползваме” свободата, тогава когато дойде при нас, прави полета невъзможен и тъжен. Да си свободен е умение, което като всяко друго трябва да се развива. Иначе закърнява с времето. И когато най-сетне срещнещ някой, който да ти даде цялата свобода на света, ти просто не знаеш какво да я правиш – къде да отидеш, какво да направиш, как да го направиш. Ти не знаеш как живее свободния човек. И си казваш „Е,това ли чаках аз цял живот?”
И точно тогава се питаш как ще обясниш това на децата си. Как ще ги възпиташ да бъдат свободни, след като ти самия никога не си могъл да бъдеш. Sarita е нъплно права, че свободата е в това да не се страхуваш, но просто в един момент страхът става част от теб и не знаеш как да се отървеш от него. Ако цял живот са те били през крилете, може би е нормално да се страхуваш
Ще оправя края в по-добър момент, права си. Но мисля, че още не съм готова емоционално за това...


Re: За две клишета, стари като света
от krasavitsa на 26.03.2008 @ 21:19:09
(Профил | Изпрати бележка)
И аз си зададох същите въпроси като Ангар. Не е ясно каква точно свобода е липсвала на литературната ти. Като я има сега - за какво ще я ползва? Ако нямаш идея за живота си, кой ще ти я даде? Изглежда това не й е ясно - какво да прави със себе си, и май на това трябва да учим децата си - винаги да имат цел. Свободата сама по себе си е много относително понятие. Понякога и несвободата може да ти помогне да постигнеш целта си.


Re: За две клишета, стари като света
от apostolicia на 27.03.2008 @ 07:05:09
(Профил | Изпрати бележка)
"Всеки сам гради своя затвор" - това - разбира се - не са мои думи, но в случая са страшно подходящи. Казвала ли съм ти, че мислим еднакво, но ти пишеш по-добре?!:)


Re: За две клишета, стари като света
от krasavitsa на 27.03.2008 @ 11:04:35
(Профил | Изпрати бележка)
:)))))) Не знам, не мога да преценя. По-скоро аз трябва да увелича неизказаността, а ти - да я намалиш.

]


Re: За две клишета, стари като света
от krasavitsa на 27.03.2008 @ 17:36:03
(Профил | Изпрати бележка)
Уф, нещо съм оплескала, май. Това не е било към мен, извинявам се.

]