Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 769
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 772

Îíëàéí ñåãà:
:: Elling
:: pinkmousy
:: Heel

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÍå ìàæè, íå ìàæè!
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: eklekti4na

Eäèí ñòàð òåôòåð íàìåðèõ ïðåäè âðåìå è ÷àê ìè ñòàíà ïðàøíî íà äóøàòà. Ïîñèïàõ ñå ñ ïåïåë è èçáÿãàõ íàâúí â òîâà õóáàâî ïåïåðóäåíî âðåìå.
Íÿêîè ñúáèòèÿ ïðîñòî íå òðÿáâà äà ñå ïîìíÿò. Íÿêîè âåùè íå òðÿáâà äà ñå ïàçÿò. È îïðåäåëåíè õîðà ñúùî. Ñàìî íà âèíî, êíèãà è ïðèÿòåëñòâî ùå ïîçâîëÿâàì äà îñòàðÿâàò âå÷å. À, è íà ñåáå ñè ñúùî, àêî ìè ñòèñêà. Ñòàðîñòòà ñè ÿ ïðåäñòàâÿì ñúâñåì òðèâèàëíî è ñêðîìíî. Îñâåí äà ïðåîäîëåÿ ñòðàõà îò ñòàðèòå òåôòåðè, íÿìàì êîé çíàå êàêâè àìáèöèè ñïðÿìî íåÿ. Çàñåãà è ìå å ñòðàõ, è ìå å ñðàì. Çíà÷è ñèãóðíî ñúì îùå ìëàäà. Ñòðàõ ìå å, ÷å íÿìà äà óñïåÿ äà ñáúäíà íèòî åäèí îò çàâåòèòå íà ñâîåòî äåòñòâî. Ñðàì ìå å, ÷å ïðåäàäîõ ñåáå ñè, çà äà óãîäÿ íà äðóãîñòòà íà âðåìåòî, â êîåòî æèâåÿ.
Íî, óâè, çà íÿêîè íåùà âå÷å å ìíîãî êúñíî. Ïúê è íå ñúì òàêúâ ÷îâåê – íå îáè÷àì äà ñå íàäöàêâàì ñ âðåìåòî. Ñìÿòàì, ÷å òî ìèíàâà êàòî çëàòíàòà âîäà – ïðîñïÿ ëè ÿ, íå õóêâàì äà ÿ ãîíÿ. Ìè, ñìåøíî å íàé-ìàëêîòî, àêî íå è òðàãèêîìè÷íî. Ïúê òîëêîâà õîðà ãî ïðàâÿò – è òè÷àò, òè÷àò, à ïúê òÿ çàìèíàëà âå÷å... Àìè ñìåøíè ñà, êàê äà íå ñà?! È ïîñëå çàäúëæèòåëíî ïî÷âàò äà ìðàçÿò óæ ñâåòà, à íà ïðàêòèêà ñåáå ñè. È òîêó çëàòíàòà èì ðåêà ñå ïðåâúðíàëà â Ñòèêñ. Àç ìàé çà ùàñòèå óñïÿõ äà èçëÿçà îò òîÿ îìàãüîñàí êðúã. Ïðîñòî ïðèåõ, ÷å ïîâå÷åòî íåùà òðÿáâà äà ñè äîéäàò ñ âðåìåòî, à íå âúïðåêè íåãî. Äà ãî äî÷àêàò è ñúùåâðåìåííî, äà íå ãî äîãîíâàò. Çàùîòî ïî-äîáðå íèêîãà, îòêîëêîòî êúñíî.
Òîâà ïîñëåäíîòî ãî ðåøèõ êàòåãîðè÷íî çà ñåáå ñè íà äåñåò ãîäèíè è åäèí äåí. Äîéäå òîãàâà åäíî ïðèÿòåë÷å ñ òðè êîêè÷åòà è ïåò çþìáþëà è ìè êàçà: „×åñòèò ïðàçíèê íà ïàòåðèöà!”. Ïðåäíèÿ äåí íÿìàë âúçìîæíîñò, õîäèë äà ðèòà. È àç ïîíåæå áÿõ íà 10 ãîäèíè è åäèí äåí, ïîäîáàâàùî ñå âïðåãíàõ. Âå÷å íå ïðàâÿ òàêèâà íåùà, ÷åñòíî êàçàíî. Íÿìà ñìèñúë. Íå ìó ãîâîðèõ 3 äíè, àìà è òîé - íàëè ñè áåøå òîïêàäæèÿ - íå ñå âïðåãíà îñîáåíî. Òîãàâà ìó áÿõ íàáðàëà ìíîãî, à ñåãà ÷àê ñå çàòðîãâàì îò òàÿ äåòèíñêà ïðÿìîòà. ×åñòíîñòòà, ðàçáèðà ñå, íå å îïðàâäàíèå, íî ïîíå íå ñå ÷óâñòâàø óíèæåí, à ñàìî îãîð÷åí. Èìà ðàçëèêà.
À ïúê ñ ãîäèíèòå íåùàòà ñå ïðîìåíÿò äðàñòè÷íî. Íà 22 ãîäèíè è 13 äíè âå÷å ïîëó÷àâàì îðõèäåè (ïîðàñíàëà ìó å ðàáîòàòà íà òîïêàäæèÿòà; âå÷å ðèòà â ÷óæáèíà, à íå â êâàðòàëíîòî èãðèùå) è ñàìî êàòî ÷óâàì „Ùå ìå ïðîùàâàø, íî...”, ñïèðàì äà ñëóøàì, èçêëþ÷âàì íÿêàê ñè âðúçêàòà ñ öåíòðàëàòà è ñàìî ñè âèêàì: „Íå ìàæè, íå ìàæè!”... Íî òîé íå ñå îòêàçâà è ìå çàðèâà ñ åäíà êîôà ë...úæè. Åòî òîâà å óíèæåíèå. Íå ÷å òúðñÿ ïîä âîëà òåëå. Íå, è äóìà äà íå ñòàâà. Ìîì÷åòî ñè å òîïêàäæèÿ è ÿâíî ìó å íàä âúçìîæíîñòèòå äà çàïîìíè åäíà ñêàïàíà äàòà, ïðèåëà ñúì ãî âå÷å. Ïðèíöèï å òîâà – êàòî ñå çàìèñëÿ êîëêî òåãàâè ïðèçíàíèÿ ñúì ïîëó÷àâàëà íà ïàòåðèöà; è ñúäáàòà ìè å ïðàâèëà ðàçíè çàêúñíåëè ðåâåðàíñè. Å, íå å ñúùîòî è òîâà ãî çíàå âñÿêî õëàïå. Äîðè è òåçè íà äåñåò ãîäèíè.
È êàêâî èçëåçå îò öÿëàòà ðàáîòà? Ìèñëÿ, ÷å ïàê çàïî÷íàõ äà âëèçàì â îìàãüîñàíèÿ êðúã, è òî÷íî çà òîâà ìè å äóìàòà. Äî ñêîðî ñè âÿðâàõ, ÷å æèâîò íà ïàòåðèöà íå ìè òðÿáâà, âÿðâàõ ñè, ÷å ùå ñè êàðàì ïúëçåøêîì, àêî òðÿáâà, íî âå÷å íå ñúì óáåäåíà â òîâà. Õîðàòà ñìå òàêà óñòðîåíè, ÷å îáèêíîâåíî â òàêèâà ìîìåíòè âìåñòî äà óáèâàìå, ñå óñìèõâàìå. À íÿêîè òè âÿðâàò. Âñúùíîñò ïîâå÷åòî òè âÿðâàò êàòî ãè ïîäõâúðëÿø. Òàêà å ïî-ëåñíî íÿêàê ñè. È ïî÷íàõ è àç äà ïîäõâúðëÿì. Âå÷å òîëêîâà íåùà èçïóñíàõ, ÷å âìåñòî äà òè÷àì íàõàëíî äà ãîíÿ âðåìåòî, ïðåäïî÷èòàì äà ìàæà. Ïîëåêà-ëåêà çàïî÷âàì äà ñå ïðåâðúùàì â îíèÿ õîðà, êîèòî íå òðÿáâà äà ïîìíèø.
È òîâà å ïðîöåñ, íàðè÷à ñå ñúçðÿâàíå. Ùå ðå÷å, ÷å ñòàâàø ïî-ñëàäîñòåí, ïî-ÿäëèâ êàòî óçðååø, à êàòî ìëàä ñè íÿêàê êèñåë, ñòèï÷èâ. È êîëêîòî ïîâå÷å çðååø, òîëêîâà ïî-çà óáèâàíå ñòàâàø. Àìà õîðàòà òè ñå óñìèõâàò, ïðîñòî çàùîòî îáè÷àò äà èì å ñëàäêî. Íà ìåí ìè èäâà ñàìà äà ñå ãðúìíà, à ïúê òå åäíè äîâîëíè, ùàñòëèâè è ìå îáè÷àò äàæå. Áàñè, êàê ïðåäàäîõ ñåáå ñè... È ïîñëå – òîïêàäæèÿòà ìè áèë êðèâ! Æàëêî, íÿìà äà ìîãà è àç êàòî áàáà, ëåêà é ïðúñò, äà îñòàðåÿ áåç ñòðàõ è ñðàì.

Å, êàê äà íå ñå ïîñèïåø ñ ïðàõ è äà íå õóêíåø ïîäèð ïåïåðóäèòå, ïèòàì?


Ïóáëèêóâàíî îò hixxtam íà 06.03.2008 @ 12:49:56 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   eklekti4na

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 4


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 19:38:20 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Íå ìàæè, íå ìàæè!" | Âõîä | 5 êîìåíòàðà (8 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Íå ìàæè, íå ìàæè!
îò apostolicia íà 06.03.2008 @ 13:28:53
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âñå ïî-õóáàâî ìè ñòàâà äà òå ÷åòà...


Re: Íå ìàæè, íå ìàæè!
îò vrabets íà 06.03.2008 @ 14:03:57
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîîîãî èñòèíñêî! :)


Re: Íå ìàæè, íå ìàæè!
îò Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) íà 06.03.2008 @ 14:22:46
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õåõå, èãðèâî, ÿêî, çàêà÷ëèâî. Êàêâî ëè áè êàçàëà çà ïîçäðàâèòå â àâàíñ?
Õàðåñà ìè)


Re: Íå ìàæè, íå ìàæè!
îò marteniza íà 06.03.2008 @ 14:29:37
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.marteniza.blog.bg
Áðåé, êàêúâ òàëàíò ñå êðèåë òóê! Ïðîñòî íåâåðîÿòíî. À äàòèòå òðÿáâà äà ñå ïîìíÿò. Ïúê è ÷îâåê óñïÿâà äà óçðåå ñúâñåì, êîãàòî íå ñå ñòðàõóâà äà ñòàíå ñìåøåí. Ïîíåæå íå å ïðèâúðçàí êúì èñòîðèÿòà íà åãîòî.


Re: Íå ìàæè, íå ìàæè!
îò butterfly íà 14.03.2008 @ 12:21:37
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àç è íà ïàòåðèöà íå ïîëó÷èõ ïîæåëàíèå è ïîçäðàâëåíèå, êàìî ëè öâåòÿ... Òàêà ÷å íå çíàì êîå å ïî-õóáàâî. Ïåïåðóäåíîòî âðåìå ïðè âñè÷êè ñëó÷àè:)))