Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 622
ХуЛитери: 1
Всичко: 623

Онлайн сега:
:: valchebnica

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЛарва
раздел: Поезия
автор: iszaard

Времето почуква зад вратите,
в крехките порутени стени -
пламък тлеещ в утринни слани,
то тиктака, млъква и отлита.
Времето - бездънна синева,
в прах и светлина оплита
ларвата на моята душа.
Спи си тя. Из сънища се скита.


Публикувано от Amphibia на 28.02.2008 @ 13:54:41 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   iszaard

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.33
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 04:29:15 часа

добави твой текст
"Ларва" | Вход | 6 коментара (49 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Ларва
от Paua_Shell на 28.02.2008 @ 14:03:31
(Профил | Изпрати бележка)
Мъка.


Re: Ларва
от Iszaard на 28.02.2008 @ 14:20:15
(Профил | Изпрати бележка)
Защо пък мъка?

]


Re: Ларва
от mi_me_to на 28.02.2008 @ 17:29:34
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво е !!Времето е познат враг:)Остави го пред вратата и си сънувай...:))Поздрав


Re: Ларва
от angar на 29.02.2008 @ 07:42:54
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Спи си тя! И в сънищата скита!

Както в бавната метаформоза
розовата пъпка става роза,
от пашкула ще излитне луда -
влюбена до лудост - пеперуда!

Много е хубаво, но има една несъответствие, което ако може да се избегне, да се преработи, ще стане без грешка. А то е, че не ларвата спи, а какавидата! Ларвата само лакомо се храни. В поезията, ако тя не е хуморстична, не трябва да има несъответствие с науката.


Re: Ларва
от feanoro на 29.02.2008 @ 08:05:24
(Профил | Изпрати бележка)
"В поезията, ако тя не е хуморстична, не трябва да има несъответствие с науката."

ама кой си ти, не разбирам, бе байно, да се произнасяш толкова гръмко кое трябва и кое не трябва?!?
елитът на BG лит-критиката не посмява да използва такива задължаващи и крайни думи като "трябва", та ти ли, агро-писачо?
за кого се мислиш, смешко?
каква "наука" ти е пийнала сосеца, бре "момко"? какви са тия лунясали излияния, г-н Менторчо? отивай да си ореш нивицата, чуваш ли!!!

П.п. Съжалявам, че под вашия текст написах този коментар, но счетох "съветите" на аграр за обидни и крайно неуместни, та затова си го позволих. Моля да бъда извинен.

]


Re: Ларва
от angar на 29.02.2008 @ 08:24:52
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
За какво се ежиш пък ти? Трябва ли винаги да обяснявам, че това, което пиша в коментарите си, е само мое мнение и че то никого, ама никого с нищо не задължава!? Че аз съм само един читател, на никого никакъв не съм, над никого с нищо не съм, не съм критик и не се изживявам като такъв.
Но когато авторът не е обявил, че не желае да се коментира произведението му, това означава, че той желае да му се коментира. И от моя коментар той може да разбере само, че някой си читател е почувствал текста му и по този начин, някой си читател мисли и така, както аз - че поезията трябва да казва истината - което съм изразил в случая, като съм казал че написаното не трябва да противоречи на знанието за света.
Искаш да забраниш да изказваме мнения в коментарите ли? Или някакви обидни изрази към автора видя в моя коментар? А какви са тези твои обръщения "байно", "момко", "менторчо", "смешко"? Самият ти като какъв се изживяваш? Без родители ли си расъл, учителите нямал ли си да те научат, че така да се обръщаш към непознати е невъзпитано и просташко?

]


Re: Ларва
от feanoro на 29.02.2008 @ 08:35:40
(Профил | Изпрати бележка)
не ми дрънкай врели-некипели, а вземи малко да си проветриш мухлясалия от тоталитарното мислене мозък;
и коментирай колкото си щеш, само недей да повеляваш с "трябва", като по този начин насаждаш погрешно мислене в младите и неопитни творци.
опитай се да проявиш малко по-свободолюбиво отношение към прийомите в изкуството.
и не забравяй едно от най-важните неща - истината е светлина, тя единствено озарява (единствено, но дава всичко). така че не казвай, че поезията трябвало да казва истината, защото е нелепо.

И още нещо - в търсенето на необяснимото, на неежедневното, на ситуативното, на изненадващото се ражда изкуството. А не в служенето на науката и казването на истината (които са си чиста проба битовизъм и бутафория).

Понял?


]


Re: Ларва
от angar на 29.02.2008 @ 09:18:47
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Твоите са врели некипели! Ти приписваш на моето "трябва" смисълът на ханското "Казах!" Ама то съвсем не е така. Моето "трябва" е "според мен", "желателно е", "струва ми се", "добре би било" и пр. все в този дух. Освен това, ако не е било отговор на злостна нападка, го използвам само в отзиви на хора, с които вече сме се почувствали близки.
И друго ми прави впечатление. Аз съм в сайта отдавна, присъствал съм на всичките му рождени дни. И милея за този сайт.
Докато от една две седмици се появихте вие, бих ви нарекъл "нашествениците". Имам предвид теб - с едно публикувано произведение; Зевс - с нула публикувани произведения; Менестрел - с нула произведения; Риф - с едно произведение; Харпо - с едно произведение; Неволя - с едно произведение; и МАРКС - с осем произведения. Може да се добави/ят/ и Чук и Гек.
Естествено като автори не сте се наложили, още никакви ви няма.
Но затова пък каква сплотена агитка сте само!
И това ви нашествие може да се обясни само по два начина: или отнякъде са ви изгонили и си търсите място под слънцето, или идвате тук със задача да съсипете сайта.
Ако бяхте обикновени Хулитери, би трябвало първо да покажете и тука какво можете като творци, да се огледате, и едва тогава да се впускате в такива злобни и яростни коментари и нападки!
Обвинявате мене, но аз нищо не съм в сравнение с това как вие искате да налагате мненията си!

]


Re: Ларва
от feanoro на 29.02.2008 @ 10:53:11
(Профил | Изпрати бележка)
Така. Защити ли си вече?
Няма такова нещо, Драги ангар; злобен и яростен коментар не съм ти отправял.
А ако беше малко по-далновиден и наблюдателен, нямаше да се изказваш толкова неадекватно за "агитката". ;)))

Have a nice day*!

* have a nice day (англ.) - приятен ден (бел. а.)

]


Re: Ларва
от angar на 29.02.2008 @ 13:06:41
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Феаноро написа:
"* have a nice day (англ.) - приятен ден (бел. а.)"

Когато някой парадира
с това, че знае "Ай лъв ю!" -
туй значи че е първеню!

]


Re: Ларва
от 3EBC на 29.02.2008 @ 13:17:41
(Профил | Изпрати бележка)
Re: Ларва
от angar на 29.02.2008 @ 14:06:41

туй значи че е първеню!

Пише се "парвеню", неграмотнико. Преди време ти бяха казали, че речникът трябва да стане настолната ти книга, ама ти не се вслуша в полезния съвет. Аграрът си остава аграр за цял живот...

]


Re: Ларва
от angar на 29.02.2008 @ 16:13:30
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Първеню произлиза от думичката "първи"! А ако в речника наистина съществува само думата "парвеню", то аз умишлено съм създал и употребил думата "първеню" - като нова, специално създадена за случая по-обидна дума! За да се отнася тя и за тебе! Защото точно това е непрекъснато да парадираш със справки от речника, когато правописът въобще не е тема на коментарите ни!

]


Re: Ларва
от Nevolya на 29.02.2008 @ 16:41:03
(Профил | Изпрати бележка)
Момчета, отивам да регистрирам нов ник. Обещавам да пиша по две стихотворения на ден в аграрен стил (то се видя, че мога...е - няма как - поне мъничко по-добри ще са... но другото е невъзможно) и по едно цветничко - и ме бийте на воля. И обещавам, че ще полагам всички усилия да се правя на невероятно тъп, необразован и нежелаещ да чува... но колкото и да се старая, неизбежно е, всеки ден ще правя по една мъничка крачица - ще успявам да науча нещо ново, макар и мъничко, ще проумявам нещичко... та целият ви разход на енелгия да има някакъв смисъл.

]


Re: Ларва
от angar на 29.02.2008 @ 17:38:29
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
"енелгия"!?!?!!!
Ей, бебешорче, когато се научиш да казваш "р", тогава да дойдеш да се надприказваш с мене!

]


Re: Ларва
от Nevolya на 29.02.2008 @ 18:04:46
(Профил | Изпрати бележка)
Деде мило, деде сладко,
мен един си мама, татко,
думай деде - ха кажи си...
нерде брашно, нерде трици.

Angar съжалявам, имаше моменти (назад във времето), в които почти започвах да те уважавам - възрастен човек, със свои разбирания за чест и достойнство, които може да ми изглеждат странно деформирани, но са си твои... а дори и клосата (има такава дума, образованите знаят и тук не става въпрос за "клавиатурна грешка" - за "р" и "л" всички знаят, че на клавиатура, подредена по "БДС"-стандарт са съседни - няма смисъл да уточнявам, че тази грешка е различна от явната недообразованост, която личи от твоите...) чест е по-добра от безчестието... но ти наистина успешно съсипваш всяко чуждо усилие да се съхрани някакво уважение към теб и това, което се опитваш да пишеш...
Няма и да се опитвам да те надприказвам, спирам - опитите ми (не-"стихотворните" - там за един час ще напиша 60 текста в "твой стил", които наистина по неизбежност ще бъдат по-смислени...) да ти говоря ме изтощават - та ти дори не знаеш половината от думите, които бих използвал в нормален разговор...
Бъди здрав. И дано Бог - или някой по-милостив - те дари със смирение...

]


Re: Ларва
от LATINKA-ZLATNA на 29.02.2008 @ 18:43:00
(Профил | Изпрати бележка)
А тебе, Неволя, дано Бог да те дари с таланта на Ангар!!!

]


Re: Ларва
от angar на 29.02.2008 @ 21:14:39
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Ха, Неволя! Нима се обиди от това невинно и закачливо "Ей, бебешорче? Когато се научиш да казваш "р" ...."

Пък и защо и аз, след като вие непрекъснато ме наричате "деде", да не мога да си позволя да кажа, че имате жълто около някои места?

Прекалено обидчива си значи, което не подхожда на човек, който сам сипе обиди наляво и надясно. Защото за всеки друг предполагам беше ясно, че въобще не съм правил въпрос за правописната грешка, моят никк не е ЗЕВС!

Но сега вече съвсем сериозно ще те запитам: това твоето: "... думите, които бих ИЗПОЛЗВАЛ в нормален разговор" грешка ли е или не? Ако не е грешка, значи си мъж със женски никк! О, Господи, благодаря ти че навреме ме възпря да не й се обясня в любов!

А на твоето аграрно ще отвърна с ето това аграрно:

"- Невольо, черна и грозна!
Всичките хвана и пусна,
мене не искаш да пуснеш!
Като ме вкара в мазАта,
барем ми кажи вината,
и с какво да те подкупя -
да си вината изкупя!

- Ангаре, ще те заритам
и ще те почна с метлата!
Ти сам си знаеш вината!
Все търсиш смисъл и ритъм,
и с прости рими римуваш,
и лоши думи хортуваш!
МАРКСа и ЗЕВСа - отрече!
Харпа - посерко нарече!
А за Неволя написа,
в една частушка просташка:
че има молци в главата,
и конски мухи - в прашката!"

]


Re: Ларва
от angar на 01.03.2008 @ 21:06:25
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Феаноро някъде по-горе се обръща към Ангар с думите:
"И не казвай, че поезията трябвало да казва истината, защото е нелепо."
В отговор ще използвам два цитата, или по-точно един цитат, но съставен от две части. Първата част е от книга на Бернард Шоу:
"- Какво ще каже историята, Джон?
- Историята, сър, ще лъже - както всякога!"

А продължението е от нашия Стоян Михайловски:

"- А кой може да ни каже истината?
- Истината, много по-вярно от историята, я казва поезията!"

Та не само че Поезията може да казва истината. Тя трябва да я казва, тя е длъжна да я казва! Защото ако Поезията не я каже, просто няма кой друг да я каже!
Разбира се тук се визира не научната, а историческата истина, истината за времето, в което живеем.

]


Re: Ларва
от Iszaard на 02.03.2008 @ 09:13:58
(Профил | Изпрати бележка)
Ето те отново, Ангар. Съгласна съм с теб за призванието на поезията, но мисля, че и прозата не отстъпва по сила и способност да казва истината за човешките отношения, за стойностите в живота, за това докъде е стигнал света в своето развитие...За мен поне те двете - поезията и прозата са сестри, едната трябва да бъде кристилно чиста в изказа, да звънти в сърцето, независимо дали горчи или е сладка и мечтателна. Прозата има повече възможности за изказ - тя може дори да ползва на моменти поезията, разбира се внимателно. Така поне мисля аз. Всеки има право да не се съгласи:)))

]


Re: Ларва
от 3EBC на 29.02.2008 @ 11:21:50
(Профил | Изпрати бележка)
Re: Ларва
от angar на 29.02.2008 @ 10:18:47
Ако бяхте обикновени Хулитери, би трябвало първо да покажете и тука какво можете като творци, да се огледате, и едва тогава да се впускате в такива злобни и яростни коментари и нападки!

Човече, ти наистина ли не можеш да надскочиш, дори и за миг, аграрното си мислене?!? Опитай се да гледаш (и да виждаш) по-далече от носа си.

Как можа да сътвориш гениалното умозаключение, че първо трябва да се покажеш като автор, за да имаш право да коментираш?!? Именно по тази причина сайтът е наводнен с текстове-недоносчета (като твоите) - защото повечето автори предпочитат да пишат, а не да четат и да се учат.

]


Re: Ларва
от angar на 29.02.2008 @ 12:09:54
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Ангар!
Какъв поет е той!
Той и в Кратунци си е свой!
Той затова е и аграр!

А вие сте си кроасани -
необразовани пейзани!

]


Re: Ларва
от Iszaard на 29.02.2008 @ 14:51:36
(Профил | Изпрати бележка)
Коментарът на Ангар не е лишен от смисъл. Накара ме да се позамисля. Вярно е, че поезията търси и ако е истинска показва нови или поне по нов начин нюансите на живота, на неговия смисъл, красота и т.н. Вярно е също, че фантастичното изобщо не й е чуждо, и все пак може да се позамислим дали при изграждане на образа на "ларвата, която спи и в сънища се скита" няма известна неточност. Ако го направим обаче може да изпаднем повече във философски умозаключения, отколкото в поезия. Има опасност от това. Може ли да спи ларвата например и ако допуснем, че е така дали докато спи се скита в сънища. После ами ако Ангар без да иска е открил по-дълбок смисъл в стихотворението ми отколкото съм мислила, че има аз самата. Той казва, че тя непрекъснато се храни, че похапва нещата около себе си, впрочем като самия човек. Част от тези процеси поне при човека стават и на сън, отразените мечти. Та не са ли те пак свързани с "похапване", с поглъщане на света около нас. И т.н, и т.н.

]


Re: Ларва
от mi_me_to на 29.02.2008 @ 17:07:14
(Профил | Изпрати бележка)
Как сте се задълбочили тук:))Как си нещо немога да те засека,а ми хареса да си говорим:))Поздрав

]


Re: Ларва
от Iszaard на 29.02.2008 @ 17:15:55
(Профил | Изпрати бележка)
Тук съм. Ще постоя още малко на работа, после изчезвам. Свърших с ежедневните глупости. Не знам защо толкова са се задълбочили и кой освен мен го е сторил, но това е друг въпрос. Както ти бях писала по-рано, всеки си има своите мотиви:)))

]


Re: Ларва
от mi_me_to на 29.02.2008 @ 17:39:00
(Профил | Изпрати бележка)
Не се и съмнявам,различни хора различни мнения.Лека вечер:))

]


Re: Ларва
от feanoro на 04.03.2008 @ 13:05:53
(Профил | Изпрати бележка)
Ти, мистър, си в състояние само да ме разсмееш, при това (за съжаление) - горчиво.
Гнида знаеш ли какво е? А гнида за съвремената българска литература? Агни-дар?

]


Re: Ларва
от Iszaard на 04.03.2008 @ 15:50:33
(Профил | Изпрати бележка)
"Подигравката" не е особено удачна. По-скоро ми напомня за агни- огън и дар. Ако си искал да обидиш някого с това Агни-дар въобще да знаеш не си успял. Голяма част от пишещите под това стихотворение потвърждават думите ми, че в наше време повечето са стихоплетци в най-лошия смисъл на думата, а не истински поети. Жалко...

]


Re: Ларва
от Nevolya на 29.02.2008 @ 18:32:33
(Профил | Изпрати бележка)
iszaard, чувствам задължение да помоля за извинение за безумствата, случващи се под твоето стихотворение...
Сега две думи за него - състои се изцяло от клишета. Но въпреки това успява да намекне както за някаква своя енергия, която го е "извикала" да се появи, така и за твоя потенциал... Много ще се радвам, ако и едното, и другото се превърнат не само в намек. Според мен е възможно - с много четене и работа. Успех).


Re: Ларва
от LATINKA-ZLATNA на 29.02.2008 @ 18:48:31
(Профил | Изпрати бележка)
Е, това вече твоето, е цяло нахалство, Неволя!

]


Re: Ларва
от Nevolya на 29.02.2008 @ 19:25:05
(Профил | Изпрати бележка)
Не - това е констатация на факт, откровеност и похвала. За третото - съжалявам - дори и в този "парадоксален" вид, ти не си ми давала основание.

]


Re: Ларва
от LATINKA-ZLATNA на 29.02.2008 @ 19:34:10
(Профил | Изпрати бележка)
Да бе, да! Взех, че ти повярвах!

Iszaard не те е викала, Неволя!
Или поне аз не прочетох да те е извикала на помощ.
Тя и без тебе ще се справи!





]


Re: Ларва
от angar на 29.02.2008 @ 21:31:18
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Тъкмо мислех да ви напомня да похвалите домакинята! Да й кажете, че сте дошли на нейната страничка не заради Ангар, а заради самата нея! Защото тя, милата, сигурно се чуди какво става, каква е и защо е тая тупурдия!

А аз, Нели, съм тук заради тебе! Ако не харесвах поезията ти, ако предните ти стихове не ми бяха харесали, и това нямаше да прочета! И отзивът, който ти направих, е изцяло положителен! И това за какавидата беше по-скоро за да завържа разговор; защото и с "ларвата" всичко прекрасно си се разбира!
И още една причина имах, за да харесам толкова стихотворението ти. То ми припомни нещо отдавна забравено - че и сам съм писал на тази тема. Моето е много по-многословно, но ето го:

".......
Ще споделя със вас и тази мисъл
(не зная друг поет да го е писал):
не средство да се продължи вида,
не път, а висша цел е любовта!

Какво са насекомите? Яйца.
На куп събрани мънички клъбца,
оплетени във паяжинка сива.
Търпят студа на есента мъглива.
От тях се пръкват червейчета малки -
гъсенички нищожни, гадки, жалки...
И какавидата е мъченица:
стои сама във своята тъмница.
Търпи - със цел да стане пеперуда:
за ден макар, със свойте дружки луди,
да се нарадва и да се налюби!
....."

Още веднъж те поздравявам за стиха и те моля да ме извиниш, ако сметнеш че и аз имам вина за това - че сме под твоето стихотворение, а не говорим за тебе!

]


Re: Ларва
от Iszaard на 01.03.2008 @ 09:26:57
(Профил | Изпрати бележка)
Клишета, клишета... Не ползваме ли всички добре познатите знаци за да внушаваме мислите си, за да се разбираме с другите?! Усмихваме се, за да покажем разположение към другите, радост и т.н. Плачем, за да заявим недоволството си от ситуацията. Все клишета. От тях твърде трудно се бяга. Доколкото разбирам, Неволя, ти го знаеш. Добре познатите знаци имат сила и всеки, който се занимава искрено с искуство би трябвало да го знае... По този повод искам да ти обърна внимание на едно друго мое стихче. Казва се "Актьор". В него точно разсъждавам за това как и дали можем да избягаме от клишетата, а те са лепкави като смола, досадни като паяжина...Ако се замислим в какво въобще можем да избягаме от тях, ще е трудно да отговорим:)))
Освен другото искам да благодаря на всички, които сте писали тук, че сте отделили време и енергия:)) Желая успех в преследването на мечтите - ето още едно клише:))))

]


Re: Ларва
от Nevolya на 01.03.2008 @ 12:49:52
(Профил | Изпрати бележка)
Да, разбира се, че има и такава гледна точка (говоря за възможността да се прави добра литература и с много клишета - другото е безспорно: споделеният набор от подръчности и "инструменти", гарантиращ интерсубективността, който може да бъде наречен и "набор от клишета" е първото условие за споделено разбиране) - че е важно не да се избягват клишетата на всяка цена, а съчетанието им да даде нов и забелязващ се резултат... И тя има право на съществуване, естествено... Все пак - за мен и днес - и в "Актьорът" личи ясно, че поетичната ти инвенция е много по-силна от набора средства и сръчности, с които я изразяваш...)

]


Re: Ларва
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 05.01.2013 @ 18:38:55
(Профил | Изпрати бележка)
Да, времето е най-чудната фикция, нали ;-D


Re: Ларва
от Iszaard на 06.01.2013 @ 11:53:39
(Профил | Изпрати бележка)
Доста назад си се върнал :)

]


Re: Ларва
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 25.09.2013 @ 15:40:00
(Профил | Изпрати бележка)
Смея да твърдя, че това е най-доброто, което съм чел от теб!


Re: Ларва
от Iszaard на 25.09.2013 @ 17:00:32
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря :)

]