ПосещенияПривет, Anonymous
ВХОД Регистрация ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143
Онлайн са:
Анонимни: 778
ХуЛитери: 1
Всичко: 779
Онлайн сега::: Mitko19
| "Блажени са нищите духом,
защото тяхно е царството небесно."
Мат. 5:3
Не можеш да ме караш да те мразя и после да ме приласкаваш нежно.
Любов?! Поне да беше евтаназия
да ме спаси от нещо неизбежно.
А то е смърт, тържествена и бавна,
изрязала по мене своя монограм.
Нима не виждаш, че не е забавно.
От болка да прощавам ме е срам,
защото дадох и небитата си буза
и двете ми страни така горят!
Познах на злото яростната муза.
И накъде сега?! Да ме простят?!
Не искам, не! Такава съм каквато
и колкото, и както, и защото...
Не ме е грижа за идеи, святост.
Умирах и се раждах до жестокост.
Сега съм тук отново да възкръсна.
И не защото ти ми го предрече.
Когато любовта е истинска и късна,
тя често е на себе си обречена.
Но този път не искам да спасявам
ни теб, ни нея. Никого и нищо.
И даже любовта ще си спестявам,
ако ме кара да се чувствам нища.
Публикувано от Amphibia на 21.02.2008 @ 22:48:36
| Рейтинг за текстСредна оценка: 4.83 Оценки: 12
Отдели време и гласувай за текста.Ти си Анонимен. Регистрирай се и гласувай. |
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Отвъд блаженството" | Вход | 11 коментара (28 мнения) | Търсене в дискусия | Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание. |
Re: Отвъд блаженството от Ufff на 21.02.2008 @ 22:53:05 (Профил | Изпрати бележка) | Хм, хм, достойно, шест!
Себеуважение преди всичко). |
Re: Отвъд блаженството от Meiia (mihaela.alexieva@gmail.com) на 22.02.2008 @ 16:54:16 (Профил | Изпрати бележка) | "Достойно ест"!
Може да прозвучи абсурдно (в този контекст и изобщо), но...понякога любовта не си заслужава любовта.
|
]
Re: Отвъд блаженството от Ufff на 05.03.2008 @ 21:14:30 (Профил | Изпрати бележка) | Съгласна.
Користта и егоизмът я утрепват. Тогава любовта е проститутка в най-лош вариант. Когато си платиш - да разбереш, че не е била тя.;)
Любим израз ми е "Игра не стоит свеч". |
]
Re: Отвъд блаженството от Meiia (mihaela.alexieva@gmail.com) на 12.03.2008 @ 14:18:37 (Профил | Изпрати бележка) | Плащането със себе си най не си струва.
Май и на мен изразът ще ми стане любим.
Някои видове самоотверженост не само не са на мода. Те просто не са истина... |
]
Re: Отвъд блаженството от betina на 21.02.2008 @ 22:59:54 (Профил | Изпрати бележка) | Блажени са!
Великолепен стих! |
Re: Отвъд блаженството от Meiia (mihaela.alexieva@gmail.com) на 22.02.2008 @ 16:55:51 (Профил | Изпрати бележка) | Да, блажени са немислещите, неосъждащите и неосъдените.
Е, лирическата е нямала това щастие.
Благодаря ти! |
]
Re: Отвъд блаженството от beche на 21.02.2008 @ 23:16:06 (Профил | Изпрати бележка) | Завършен стих.
За мен си е пречистване, което не подлагам на коментиране.
|
Re: Отвъд блаженството от Meiia (mihaela.alexieva@gmail.com) на 22.02.2008 @ 16:57:07 (Профил | Изпрати бележка) | Ако стиховете не са част от нашето пречистване, защо да ги пишем?! Литература?! Това е друга тема...
Благодаря ти! |
]
Re: Отвъд блаженството от mi_me_to на 21.02.2008 @ 23:18:12 (Профил | Изпрати бележка) | Супер е!!!Тържествено,дори яростно ми звучи,но много успешно,истинско.поздрави |
Re: Отвъд блаженството от Meiia (mihaela.alexieva@gmail.com) на 22.02.2008 @ 16:58:38 (Профил | Изпрати бележка) | Повечето присъди ссе изпълняват тържествено,ако това е утеха...
Поздрав! |
]
Отвъд блаженството от Mariamrad (m.radkova@abv.bg) на 22.02.2008 @ 00:56:44 (Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/user/mradkova?feature=mhum | Четох някъде в коментари, преди време, че "нищите духом" не означава нисши или нищожни, а .... ТЪРСЕЩИ, от руския корен на думата - нищий. Има смисъл за мен такава трактовка. Мисля, че да бъдеш "нищ", дори буквално прието, не означава нисш. Истинското смирение е неизразимо и не се изчерпва с едно... "обръщане на другата буза". Не исках да звуча морализаторски, но смятам, че грешно сме интерпретирали този пасаж и е интересно да погледнем и другото тълкуване. Харесвам стиха ти и сякаш съм го писала аз. Любовта не ни прави нисши; може би само липсата Й към нас самите ни прави понякога такива, но нея /липсата/ ти пожелавам да си спестиш. И на себе си го пожелавам. Нямаме нужда от не-любов, нали?! Прости ми многословието! Много, много ме трогна стиха ти. Като удар на гонг е всяка строфа! Поздрави. |
Re: Отвъд блаженството от Meiia (mihaela.alexieva@gmail.com) на 22.02.2008 @ 17:07:29 (Профил | Изпрати бележка) | И аз не съм мислила за нищите като за низши. В никакъв случай! По-скоро за "немислещи поради доверие в хората и в Бог", за "отказали се от всичко по пътя към смирението". Така схващам понятието. Любовта е в нас и единствено в нас. Онова, което може да дойде отвън като подарък не е никакъв подарък, ако...иска плащане с част от нас. Пътят на себе търсенето и себеотказвнето е индивидуален и никой няма право да иска това от нас даже и най-обичащия ни, особено той! Та в този смисъл "нища" съм употребила.
Да, търсещите и търсещите се често са готови, имат силата да се откажат от много неща по пътя си, даже от себе си, но когато се злоупотребява с тяхната готовност по човешки, съжалявам, но...не съм съгласна. Ако Бог е Любов, не би трябвало изобщо да говорим за такава ситуация. Явно, не става въпрос за божи план, а за човешки страсти. Та...мислим сходно. Благодаря за съчувстването. Не съчувствието, да уточня:)! |
]
[Без заглавие] от Mariamrad (m.radkova@abv.bg) на 22.02.2008 @ 17:51:57 (Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/user/mradkova?feature=mhum | Права си! Аз просто споделих с теб своята гледна точка, тъй като бях провокирана от творбата ти. ТОЙ - който ни обиче безусловно - нима би поискал някакви жертви от нас... такива, които ни костват достойнството или себе-обичта?! Склонна съм да мисля, че това са човешки интерпретации на сакралните текстове или съзнателно видоизменяне на фрази и думи с цел... манипулация и контрол. Разбира се, че мислим сходно! Само за секунда да се разклати вярата в собствената ни Божественост и да се почувстваме безпомощни, веднага сме готови да повярваме в атроритетите, без да се замислим - т.е. да потърсим "отвън", когато всичко е "отвътре". Затова ти казах - все едно аз съм написала стиха, но нямаше да мога така силно и разтърсващо да го излея. Радвам се, че те "срещнах", Меia. Поздрави и БЪДИ! |
]
Re: Отвъд блаженството от milcho на 22.02.2008 @ 05:10:19 (Профил | Изпрати бележка) | Хубаво е и ми хареса. |
Re: Отвъд блаженството от Meiia (mihaela.alexieva@gmail.com) на 22.02.2008 @ 17:08:35 (Профил | Изпрати бележка) | Благодаря, milcho, че прочете и беше свидетел! |
]
Re: Отвъд блаженството от Meiia (mihaela.alexieva@gmail.com) на 22.02.2008 @ 17:11:09 (Профил | Изпрати бележка) | Е, аз още, явно, не съм се извисила, щом се терзая и даже и стихове пиша:))
Но има време да се отказвам от всичко. Едно по едно:) |
]
Re: Отвъд блаженството от rainy (daring.rain@gmail.com) на 24.02.2008 @ 14:15:07 (Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/ | Любов?! Поне да беше евтаназия... _________________
Михаела, ти защо надничаш в чужди монограми и после така перфектно ги обрисуваш?
:)
Позволяваш ли присъединяване към кликата на отказващите да бъдат нищи?
И колкото, и както, и защото!
А стихът е...
!!!
Меко казано...
|
Re: Отвъд блаженството от Meiia (mihaela.alexieva@gmail.com) на 24.02.2008 @ 16:07:20 (Профил | Изпрати бележка) | Низши..като "себеотказващи се", не като нищожества, да уточня, но не знам защо някои приравняват двете понятия неразбрали, че се иска сила за съзнателния избор да се откажеш от едно или друго в нечие име или е името на душата си. Е, има моменти, когато видени отстрани може и низши да изглеждат отреклите се дори и от товяа, което могат да имат без много усилия, но тоива е друга тема.
Такива неща...
"и колкото, и както, и защото" съм си аз, но не за нечия сметка, определено, а единствено за своя.
Та, няма "меко казано" в това:), а доста твърдо и категорично:):
"Мога, но не искам!":))) |
]
Re: Отвъд блаженството от Meiia (mihaela.alexieva@gmail.com) на 24.02.2008 @ 16:09:20 (Профил | Изпрати бележка) | има грешки на .."пръстите"
извинявай:) |
]
Re: Отвъд блаженството от Meiia (mihaela.alexieva@gmail.com) на 25.02.2008 @ 16:06:01 (Профил | Изпрати бележка) | Трябва, понякога трябва и малко практичност:)
Жалко, но е така, понеже аз съм ужасно непрактичен човек, може би и затова разбирам болезнено и доста късно тази истина. |
]
Re: Отвъд блаженството от Meiia (mihaela.alexieva@gmail.com) на 14.03.2008 @ 18:54:15 (Профил | Изпрати бележка) | Стиховете ми все имат някакви почти недопустими несъвършенства, но най ме е яд за емоционалните такива (от житейска гледна точка, че там са трудни за поправяне:)
Благодаря! |
] | |