Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 819
ХуЛитери: 4
Всичко: 823

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Marisiema
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаако бях ....
раздел: Есета, пътеписи
автор: moeto

Ако бях книга, то бих бил томче с поезия. От хубавите. Книга, която си подаряват влюбените, когато са разделени, за да са заедно на хиляди километра разстояние.
Ако бях книга, щях да имам хубави картинки, за да уча децата как се четат приказките на Пушкин, най вече онази за златната рибка. И още за това, че трябва да се внимава с пожеланията и изпълнението на чужди такива.

Ако бях книга, то бих бил от онези старите, с кожени подвързии и златисто по ръбовете. Така всеки би искал да ме притежава, аз пък от своя страна бих си избирал ревниво притежателите и то само сред онези с големите библиотеки в домовете си или от другите, скромните, които имат по няколко книги, но които ги пазят като очите си. Още бих си избирал притежателите, из между тези, които могат да четат между редовете, защото днес не всеки обича поезия.

Ако бях книга, щях да ви надживея, щях да радвам няколко ваши поколения с мъдрости или римувана музика от словосъчетания. И тази книга би била най-ценната ви музикална кутия, защо създава музика във въображението ви.

Ако бях книга, щях да ви карам да уважавате писаното слово, защото само написаното обхваща в себе си хилядите мигове, които ни спохождат в ежедневието и спасяват дребните постъпки на великите от забвение. Още ако бях книга щях да съм редица от мисли на велик поет или писател, който е подбирал думите си с любов, каквато рядко спохожда всеки читател, може би като тези на Васко Попа, защото появата на книгите му е като изстрел в тишината, като камък в блатото.

Или може би бих искал да съм книга с поезията на Пенчо Славейков или онази с народните песни събирани от Братя Миладинови, и тогава вие вече не бихте ме пренебрегвали, както правят повечето съвременници, без да знаят че загърбват собствената си национална и културна идентичност.

Ако бях книга, бих искал да съм томче от Емили Дикинсън и да разказвам за тежкият й отшелнически живот, но описан с магията на велик художник с войнствена натура, експериментираща в поезията, неизчерпаема на рими и на дръзки словесни решения в изразяването на своята предизвикваща размисли, остра и понякога абсурдна и дълбоко интровертна мисъл.

Ако бях книга, щях да имам изящни гравюри изпълнени от най-добрите графици, щях да бъда отпечатана на дебела луксозна хартия, макар, че външната форма много често е измамна и се срещат умни книжки отпечатани на скромна вестникарска такава. Но тъй като всяка книга е суетна, и аз бих предпочел да изглеждам добре.

Ако бях книга, то бих бил такава, каквато би заместила в живота ви интернета и телевизията. И тогава вече нямаше да можете да се отделите от книгите, защото те са повече от наркотик, а четенето е повече от човешка дейност и ни доближава до божествената красота посредством словото.

Сега на края на това есе, обаче си мисля, че може би е много трудно човек да бъде книга, камо ли книга с поезия, но въпреки това ако бях такава, щях простичко да карам хората да бъдат по-добри и внимателни по между си.


Публикувано от aurora на 15.02.2008 @ 15:41:24 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   moeto

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 07:34:23 часа

добави твой текст
"ако бях ...." | Вход | 3 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: ако бях ....
от Alba на 18.02.2008 @ 17:19:53
(Профил | Изпрати бележка)

ако бях книга бих замълчала с четящия за да открие света си в мълчание, бих отпътувала с него за да открие пространства за себе си и скове нощтувка за мене.
ако бях......


Re: ако бях ....
от Hulia на 05.07.2008 @ 22:14:18
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Прекрасно е, това, което си написал, едва днес те открих:))
Честит Рожден Ден и тук:)))


Re: ако бях ....
от bon_bon на 06.07.2008 @ 01:05:40
(Профил | Изпрати бележка)
Възхитителнооо! Прекрасно есе, ще го изпратя на приятел - пишещ в чужбина.
Много ме трогна!
Духовната низост на тия, които са забравили аромата на книгата е надминал границите. Работя с книги и виждам идеално нещата.
В книгата единствено можеш да четеш между редовете...
Още веднъж те поздравявам за идеята ти.
Есето е чудесно.
Поздравявам те за РД!
Чудесно ми беше с теб.