Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 795
ХуЛитери: 4
Всичко: 799

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКамий Клодел
раздел: Други ...
автор: radi_radev19441944

...

Помня, че бях тръгнал по посока към Стария град, когато внезапно загубих ориентир; това ми се случва напоследък все по- често и все по- неочаквано, в унисон с мисълта за онази жена, защото тя става все по- натрапчива особено нощем- винаги когато ме нападне тъга, което е нормално състояние. Отначало ме присви от ляво- това ясно си го спомням, а после болката се разпростря и притихна в някаква непозната панорама, сякаш се намирах на друго място и по друго време, и аз самият вече не бях аз, а нещо друго или някой друг, когото не познавам. Виждах себе си, но някак от страни по тротоарите на един безлюден булевард- донякъде напомнящ Шанс-з- Елизе, само че съвсем друг- потънал в тишината на огромни еднотипни сгради, хвърлящи удължени сенки към един прихлупен хоризонт с отдалечаващи се обелиски.
Първата ми мисъл беше за смъртта, но после се досетих, че вероятно сънувам и вероятно ей сега ще се събудя; дори направих усилия да го постигна, но все не успявах, защото нещо ми се губеше и попадах от една ситуация в друга- също така непонятна- може би кошмар в кошмара, а освен това наоколо непрекъснато се въртеше едно име и една сянка- някъде около Лувъра и музея на Роден, които никога не съм виждал и едва ли ще видя; не се сещам дали отново не сънувам, тъй като малко по- късно или веднага след това се появи онази жена; вървеше между паметниците в една каменна пустиня и тогава ме притисна тъга, защото пространството напомняше гробище, след което ми се проясни, че не е така, а самата тя- онази- вече ясно го виждам- ваеше скулптури в един безмълвен свят, превърнат в камък и бронз.
Спомних си, че съм наумил да искам интервю- това пък от къде го измислих- а после ми беше трудно да си тръгна, понеже нещо ме държеше вързан- все около нея- и не успявах по никой начин да скъсам тази верига, макар че интервюто не можеше да се състои, поради дистанция във времето и се оказа, че разговарям със сенки или със себе си, което е все едно.
После внезапно си казах, че се намирам в Париж, макар че никога не съм бил там или напротив- винаги съм бил, но само на сън- тоест получава се нещо ужасно безсмислено, а самото интервю- още по- безсмислено, защото Камий Клодел- това беше тя- онази- отдавна си бе заминала; по- скоро никога не е идвала и се наложи да я догонвам или може би, да я изчакам- това вече е без значение; така или иначе трябва да е някъде наблизо- наоколо или навсякъде, защото виждах около себе си следи от нейното присъствие и очите и надничащи зад всеки ъгъл- там между камъните и бронза на едни угаснали площади.
След което проумях, че съм бил влюбен или може би пиян- тогава или някога- макар че не зная кога и как; просветна ми освен това, че съм тръгнал за интервю в ролята на журналист от булевардната преса; търся я и участвам в събитието от някаква неопределена дистанция, но все по- ясно осъзнавайки абсурда на подобно начинание и все по- трудно определяйки собствената си позиция. Нямам представа по какъв начин съм я открил и дали е било възможно.
„ Натоварен съм да взема интервю от вас- обяснявам,- но не се получава. Аз не мога…”
„ Не можете, но защо?”
Тя вдига глава и се усмихва. Няма съмнение- същата е. Прекрасната Камий Клодел!
„ Имах намерение да ви разпитвам за скулптурите ви, но май не съм в състояние. Нещо друго ми се върти- абсолютна дивотия.”
„ Нещо друго. Но какво?” „Гледайки скулптурите, всъщност продължавам да си мисля за вас; мислейки за вас, виждам скулптурите и намирам, че сте несравнима- и вие, и те…”
„ Би трябвало да се зарадвам. Би трябвало…”
„ Възнамерявах да ви задам някакви въпроси във връзка с вашата работа, а вече не проумявам какви. Канех се да пиша статия, а нямам представа каква. Не помня и не зная. Не ми е възможно да свърша нищо сериозно; все повече блокирам и все повече оглупявам. Интервюто е пълен провал. Чувствам се като влюбен гимназист. Простете!..”
Тя не каза нищо; приближи се и ме докосна с върха на пръстите; почти усетих тръпката от това докосване и после дочух ехото от отдалечаващи се стъпки заедно с тътена на галактиките в един раздуващ се свят; изчезнаха всички призраци в едни призрачни коридори, където времето бе спряло или тръгнало обратно, макар че едва ли е възможно.
После нещо се преобърна, пространствата се срутиха и отново ме присви от ляво, а един метеор се стрелна между галактиките. Когато се проясни и болката притихна, веднага се върнах в себе си и установих, че все още съм там- край тишината на една каменна пустиня в Стария град, където нищо не се случва и няма как да се случи. Не помня подробности- бяло поле от мълчания и мъгла от премръзнали тротоари. Само една сянка скиташе наоколо и едно замислено лице надничаше през паузите от недостъпност: Камий Клодел…


Публикувано от Administrator на 13.02.2008 @ 17:38:11 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   radi_radev19441944

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 15:04:56 часа

добави твой текст
"Камий Клодел" | Вход | 8 коментара (19 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Камий Клодел
от sineva на 13.02.2008 @ 18:03:33
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасно е Рад!
Много вълнуващ разказ...
Както винаги го прочетох на един дъх.
Невероятно пишеш...
Пиши!
Поздрав приятелю!
А утре -нека любовта ти да е взаимна!
..:)))))))))))


Re: Камий Клодел
от radi_radev19441944 на 13.02.2008 @ 23:21:39
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Тук ли си била?
О да! Камий Клодел- една прекрасна личност и талант, за който малко знаем. Не може да се говори за взаимност, защото тя е починала преди повече от осемдесет години.
Прави чудесни скулптури, преживява една трагична любов, полудява и умира...
Камий Клодел.

]


Re: Камий Клодел
от Ljastoviza на 13.02.2008 @ 18:59:08
(Профил | Изпрати бележка)
radi_radev19441944, поклон за невероятно добрия сюрреалистичен разказ!!! Имаш ли и други разкази в сюрреалистичен стил? Извини ме,ако съм ги пропуснала.Поздрав! :-)


Re: Камий Клодел
от radi_radev19441944 на 13.02.2008 @ 23:24:16
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Привет! Няколко са. Всъщност, почти всички, на които не пише отпред /гротески/.
Гротеските са хумористични.

]


Re: Камий Клодел
от LATINKA-ZLATNA на 13.02.2008 @ 19:49:31
(Профил | Изпрати бележка)
Какво нещо правои Любовта? Кара ни понякога да онемяваме.
И най-вече тази Любов, която е недоспътвна за нас.

Много ми хареса, Ради!


Re: Камий Клодел
от radi_radev19441944 на 13.02.2008 @ 23:29:58
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Много си права. Всички малко или много си страдат от този Пигмалионов комплекс. Особено, които имат някакъв шум в главата...

]


Re: Камий Клодел
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 13.02.2008 @ 22:33:41
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Камий Клодел...
!!!
Хваща за гърлото, определено. Силен и въздействащ текст.
Поздрав, Ради!


Re: Камий Клодел
от radi_radev19441944 на 13.02.2008 @ 23:33:17
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Камий!!!
Определено го заслужава. Знаменита скулптурка, любима на Огюст Роден, луда и прекрасна...

]


Re: Камий Клодел
от Hulia на 13.02.2008 @ 23:46:14
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Прекрасен разказ-магически реализъм или нещо още по-ефирно-знам коя е Камий Клодел - и филми два съм гледала за нея - единият с Изабел Аджани - може и да е била по-талантлива от Роден??? Аз пък все я виждам как нощем излиза от къщи и тръгва да търси глина...С особен чар - можеш все пак да я откриеш-в някой коридор между галактиките:))))))))))


Re: Камий Клодел
от radi_radev19441944 на 14.02.2008 @ 00:00:41
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Привет. Не съм гледал филм за нея. Познавам я само от Интернет и от някои илюстрации и книги.
Би било добре, ако...

]


Re: Камий Клодел
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 14.02.2008 @ 01:24:13
(Профил | Изпрати бележка)
Разказа го четох на пресекулки, когато намеря минутки, но тя заслужава да се пише за нея.
Една от най-талантливите двойки в историята, според мен, са Огюст Роден и Камий Клодел; както семейство Кюри, както много други, всеки в своята област - жертвали себе си за Изкуството или за Науката и останали във Времето...
А филмът, за който и Хулия споменава, и аз съм го гледала - изпипан и вълнуващ, както съдбата им.
Хубав празник, Ради, и повече светли мисли!


Re: Камий Клодел
от radi_radev19441944 на 14.02.2008 @ 08:05:58
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Благодаря, Ида.
Аз знаех много малко за нея, но сега изведнъж научих доста.

]


Re: Камий Клодел
от miglena на 16.02.2008 @ 13:47:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
за творбата ти - надскочил си себе си и съвсем логично си преминал в измерението сън в съня, където времепространствените координати са само звездни искрици в очите на комета ... ииии, това последното е специален подарък за теб от мен :))))

да видим нет-архивите:

Камий Клодел на снимка - има ли нещо общо с твоя образ:

http://www.af.ca/halifax/images/RodinCamilleClaudel.jpg

а тук - някои нейни творби, последвани от Роденови, вдъхновени от Камий

http://www.cs.wustl.edu/~loui/camille.html

а ти омагьосваш!!!!


Re: Камий Клодел
от radi_radev19441944 на 16.02.2008 @ 14:04:19
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Привет. Има много фотографии на Камий Клодел; като отвориш нета с: Camille Claudel и най- напред се появява нейното лице. Прекрасна е.
Благодаря за подаръците. Много си любезна.
Прегръдка.

]


Re: Камий Клодел
от Iskren32 на 17.03.2008 @ 03:43:55
(Профил | Изпрати бележка)
Като някакъв сън в съня е всичко, където реалното и нереалното са едно и също. А финалът е, като че ли героят се събужда от съня в съня си.
Хареса ми!


Re: Камий Клодел
от radi_radev19441944 на 18.03.2008 @ 12:56:44
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Благодаря.

]