Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 820
ХуЛитери: 4
Всичко: 824

Онлайн сега:
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИма ли Безсмъртие? - 2
раздел: Есета, пътеписи
автор: iasmina

Във всички исторически времена политиката е била ябълката на раздора между човеците, но и преобразувателят на социалната действителност. Отвъд жонгльорството в политиката обаче, винаги можем да съзрем духовното значение. За целта, понякога трябва да почакаме да се случи дистанцията във времето. От това правило, времето на Исус не прави изключение.
Разликата е само в това, че ако оста на политическото значение днес е взаимоотношението "общество - личност", то в онези времена отношението е "бог - човек".
Ако старото предизвестие е забравено, то виновна за това е вестта за Възкресението. Споровете около него са на базата на интерпретациите относно правилното тълкуване на тази вест. Споровете са включително и политически. "Президентството" се представлява от съвета на равините, "съдебната власт" е в ръцете на Рим, а "парламентът" е класата на пророците, която се разцепва основно на три "партии". Есеите са в лявото пространство. Те са идеалистите. Те не считат, че бог не се замесва в човешките дела, освен за да въздаде справедливост за непозволената намеса на човеците в божиите дела. Те вярват, че възкръсналият ще е неуязвим така, че да разруши всички тронове на властта човешка - властта на Рим, а и на равините ще бъде отнета, за да остане да управлява само божият закон. Фарисеите са на другия полюс. Те са материалистите. Според тях, възкресение друго няма да има, освен това, което вече се е случило. Те сляпо тачат паметта на Мойсей и в тяхното виждане Управителят на Юдея, като институция, е вековечният престол на Мойсей, а всики следващ управител е своеобразно възкресение негово. Не е обществена тайна, че управителят по бащина линия е римлянин винаги така, както по майчина линия той е юдеин винаги. Само чрез този компромис Рим успява да усмири непокорния юдейски етнос. Садукеите са центъра - своеобразни "демократи". Според тях, народът трябва да се самоуправлява чрез гласа божи, чиито вестители на земята са пророците, а всяко друго управление според тях е поробване. В своя защита те изтъкват това, което е широко известно - че месията ще се пръкне от редиците на пророците. А в устройството след време на християнската църква, интересите и на трите "партии" са удовлетворени с консенсус.
Всичко това касае Исус много по-пряко, отколкото самият той съзнава в началото. Негов учител по прагматичност е Йоан Кръстител, когото Рим много добре познава и от когото се ужасява. За дворецът той е костелив орех, защото е на "ти" с дворцовите интриги, а е и толкова интелигентен, че никога не успяват да го хванат на тясно, за да го обезвредят. Йоан е опасен, тъй като изповядва зороастризма - най-масовия единобожен езически култ по онова време. "Разделяй и владей" тогава не върви, а властта разчита на многбожието сред етносите, за целите си. Възоснова на зороастризма след това се формира религията ислям, за което Йоан доброволно плаща с главата си.
А Исус трябва да намери за себе си абсолютната точка на сходимост по смисъл и значение на цялото това многообразие от връзки и отношения.
Някой би могъл да възрази, че Исус не може да е бил съвсем обикновен човек, щом като е чудодействал. Истината обаче е, че по същото това време същото са можели мнозина пророци, макар и не в същата степен. Затова съвсем преднамерена политика на Рим е осмиването на пророците. Не е било трудно, защото като цяло възкресението се е тълкувало като връщане от бога на човека на изгубените му психически способности от времето на Атлантида, а така всеки по-изявен в същото, повече или по-малко, но е "месия". Вижте колко месии се навъдиха?!" - присмива се Рим.
От началото до самия му край обаче, за Исус водеща си остава духовната етика. Като пример: Мойсей е казал " не лъжи", а според Исус тази заповед се изпълнява тогава, когато думите не се разхождат с делата, за което пример е старото предизвестие само по себе си. Мойсей е казал и "не кради", а равините са уточнили, че чуждото може да стане свое само като се заплати за него. Исус не спори с това тълкуване, но го извежда по-нататък като твърди, че да се "заплати" може "без кръв", т.е. просто като се осъзнае, че да се у-свои може нетленното във вид на есенция от всяко тленно - вместо саможертвата на жертвоприношението, достатъчно е да се "заплати" със... проумяване на скритото значение. Мойсей е казал "не убивай", но само плътта ли може да бъде отнета насилствено? Чуждо ли е Новото познание и как то да стане свое? Като че ли отговорът е предрешен - саможертвата на месията е плащането, но че става въпрос за откупване на изгубено право, а не за първоначалното му придобиване, за това като че ли свидетелства обещаното възкресение. В крайна сметка Исус е наясно, че погрешни пътища няма, дори когато видимо пътят води в задънена улица. Исус е убеден, че разковничето съществува винаги, като до него се стига винаги - щом сърцето се пази чисто и умът - бистър.
Когато отпуснатото му време привършва, Исус е сам в Гетиманската градина: "...ако може да ме подмине тази чаша, но да бъде волята ти, отче...". Страхува ли се Исус? Да! Ако се сбъдне второто предизвестие, успял ли е тогава Исус да изпълни мисията си?
(следва)


Публикувано от hixxtam на 31.01.2008 @ 08:10:46 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   iasmina

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 11:36:37 часа

добави твой текст
"Има ли Безсмъртие? - 2" | Вход | 2 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Има ли Безсмъртие? - 2
от Samorasliak (lyudmila.ivanova@mail.bg) на 31.01.2008 @ 12:42:00
(Профил | Изпрати бележка)
Чета, прочетох всичките ти публикации, включително и "Случка - 3".
Трудна си за сдъвкване, а как да те преглътне човек?
Не разбирай, че не ми е харесало това, което си написала, напротив!
Ще те следя! (")


Re: Има ли Безсмъртие? - 2
от ole72 на 07.05.2008 @ 21:54:48
(Профил | Изпрати бележка)
Много смело и невярно пишеш за Господ, внимавай. Смесваш нещата и пишеш неистини, изопачаваш Библията и пишеш неверни неща за Господ Исус Христос и Йоан Кръстител.


Re: Има ли Безсмъртие? - 2
от iasmina (zdravets196562@gmail.com) на 10.05.2008 @ 18:32:18
(Профил | Изпрати бележка)
Ти ли написа Библията?
Такава книга няма - Библията е СБОРНИК от ревизирани по времето на Никейския събор древни текстове. Запознай се, моля, поне с известната част на истината!

]


Re: Има ли Безсмъртие? - 2
от ole72 на 30.05.2008 @ 20:28:45
(Профил | Изпрати бележка)
Аз не съм я написала, но нима ти ще се осмелиш да я променяш:)

]


Re: Има ли Безсмъртие? - 2
от iasmina (zdravets196562@gmail.com) на 01.06.2008 @ 23:18:34
(Профил | Изпрати бележка)
С фактите и боговете не спорят, защото сами по себе си фактите няма да ти проговорят - всичко е в прочита на факта и прочитът е, който променя светогледа ти - ако е твой!!! Когато нямаш собствен прочит, разбираш езика на фактите колкото... папагала! Никой няма да проумява нещата вместо теб, за да ти поднесе "истината" наготово. Няма нужда да променям библията, защото напълно достатъчно ми е да променям себе си чрез МОЯ прочит! Ти се сърдиш, защото считаш, че ти натрапвам моята истина, но грешиш - аз споделям и това е всичко, което правя. Решила съм да споделя, защото хората не вярват достатъчно в способността си сами да достигат до своята истина - БЕЗ ПОСРЕДНИК! Когато друг ти открива колелото, не ти остава нищо друго освен да се возиш, но така и няма да си разбрал, че са те... извозили!
Усмихни се! Светът е чудесен и има нужда от твоята песен!

]


Re: Има ли Безсмъртие? - 2
от ole72 на 04.06.2008 @ 09:39:16
(Профил | Изпрати бележка)
Не се сърдя, защото си много готина! И Твоят прочит си е твой, друг е въпроса, че човек се променя, а с това и прочитът му:) Ето защо нямам желание да споря с теб заради самия спор, но нещата, с които не съм съгласна е небходимо да ги кажа, най-малкото, за да запазя собственото си самоуважение. Кого имаш предвид, когато говориш за Посредник?
Човек достига до истината по много начини. Да, решенията взема сам, но по пътя си е подвластен на много влияния и всъщност избира едни или други, които му звучат по-правдоподобно. Някои не ги избира, а му ги натрапват непринудено или принудено. Била съм потърпевша и на двата типа. А за откриването на колелото си права, стига да не го откриваме така, че то самото да не се познае:)

]


Re: Има ли Безсмъртие? - 2
от iasmina (zdravets196562@gmail.com) на 04.06.2008 @ 15:43:34
(Профил | Изпрати бележка)
...когато говоря за "посредника" имам предвид оня препъни камък на пътя, който е Авторитета, а той не просто ти влияе, но те заставя да не го пренебрегваш, за да може безпрепятствено да ти внушава следното за тебе самата: щом аз не мога, някой може вместо мен, но тогава аз за какво съм? - докато човек допуска такива безпрепятствени влияния, просто защото му се виждат именно "правдоподобни", той никога няма от свой собствен опит да узнае кой е той самия, а тогава Истината ще си остава за него винаги билет от лотарията, от който може да спечели, но... друг път! :))) - дай си сметка, че човешките ни революции вдигани заради идеала винаги са успявали, тъй като защо да не успеят? - после идеала ще се превърне в най-уродливото изчадие на тази наивност! - това ли искаш за Исус Хрисос? - едва ли! - но така се получава, когато някой смята, че Той има нужда да го защитават! - защитиват всъщност влиянието Му върху себе си именно защото не си го обясняват - защо не си го обясняват? - защото всичко свързано с него им стои именно и само като "правдоподобно". И Исус не е знаел що за "колело"е тои, но не се е отказал да разбере и го е откривал именно докато не го е познавал - не е тачил авторитетите, т.е. търговците в храма СИ!

]