Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: migolf
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 650
ХуЛитери: 8
Всичко: 658

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: diogen
:: kameja
:: migolf
:: Marisiema
:: pavlinag
:: pastirka
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЛюбовницата
раздел: Разкази
автор: krasavitsa

Естествено, беше си стрес, когато разбра. Семейството им вече влизаше в тийнейджърската си възраст, време беше да се случи, знаеха го и двамата. Бяха си обещали да държат колкото може повече. Той пръв не беше издържал.
Вярно, че и по-рано сякаш имаше съмнения за негови забежки, но не обръщаше внимание, погълната от грижи. Но този път май беше сериозно. Не можеше да го подмине ей-така, а и той си призна.
Жената им беше стара позната. В края на краищата, ако са се намерили, ако си дават един-другиму това, от което имат нужда, няма да им пречи, нека са щастливи. Той категорично отказа онази да има някакво значение в живота му, но това казваше той. Мъжка му работа... а горката жена... сигурно е имала надежди... ако го обича? Ще й съсипе живота... Усети се, че я съжалява. Реши да се срещне с нея.
Замисли се – за пръв път, откакто бяха женени – дали и тя получава от него това, от което имаше нужда. Не можа да си отговори. Поне не веднага. Май имаше нещо показателно в това... Така беше затънала в проблемите на семейството, че беше забравила себе си и своите нужди.
Любовницата не беше фатална жена, това в никакъв случай. Нито хубава. Беше разведена и вечно хленчеше и приплакваше, че нямало на кого да разчита. Все привикваше чужди мъже вкъщи да й поправят ту контакта, ту ютията, и май им се отблагодаряваше веднага, на място. И те й бяха помагали, с каквото могат. Наистина, успяваше да предизвика съчувствие. Беше безцветна и неугледна. Доста развлечена, даже направо повлекана. И походката й беше на повлекана.
Изведнаж се учуди – мъжът й, естетът? Та той непрекъснато имаше изисквания и претенции към всичко. Критериите му бяха много високи. Тя се съобразяваше с изтънчения му вкус, стараеше се да го удовлетворява - и успяваше. Външният й вид, домът... децата, неговият външен вид... начинът им на живот, всичко беше на ниво, той сам го бе отбелязвал неведнаж. Какво е търсил, и какво е намерил в тази сива мишка? Какво не му е дала тя, та да го търси навън? Нейна е вината, имал е някаква нужда, която тя не е разбрала, и така го е тласнала към друга жена. Трябваше да разбере...
Срещнаха се – съпруга и любовница. Беше потресена. Когато след срещата се прибираше към дома си, едва се сдържаше да не се разсмее на глас. Добре, че не успя да стигне до предварително подготвената си благородна реч, с която щеше да благослови любовта им. Егоизъм и сметкаджийство прозря още в началото на разговора. И никакви угризения за това, с какво се беше отблагодарила за приятелската помощ, получавана с години, никакво притеснение, че може да съсипе семейство с деца. Тази жена не беше само грозна и глупава. Оказа се и безочлива, дори нагла. Сврака, неспособна да свие свое гнездо, все беше посягала да бръкне в чуждото.
Прибра се вкъщи и се затвори в стаята си. Да мисли.
Започна със себе си. Беше приятна на външен вид. Не красавица, но приятна. Беше облечена винаги с вкус – за разлика от любовницата. Беше интелигентна. Интересна, духовита – за разлика от него. Често – душата на компанията. Доста мъже я харесваха и ухажваха, но тя не се поддаваше. Беше сериозен човек, целта й беше да изгради добро семейство, и го градеше. Той го отчиташе, доволен беше, личеше си. Едва споменал, че му се иска нещо, и тя хукваше да го набави – било то дреха, предмет, книга или храна. За да се занимава само с кариерата си, бе поела изцяло грижите за децата и дома, не го занимаваше с нищо. До този момент уж всичко вървеше, както го бяха искали – и двамата. И тя, и мъжът й бяха с няколко нива над онази нещастница, какво беше намерил при нея?
Опита се да си припомни нещо повече за невзрачното същество. Този път – нещо хубаво. Да! Погледът й! Винаги, когато се усмихваше, погледът й изразяваше възхищение. От всичко... изглежда ясно съзнаваше колко по-долу е от всички около себе си, и понеже не беше злоблива, искрено им се възхищаваше. Незлоблива, но крадлива... не е нужно да мразиш онези, от които крадеш...
Изведнаж й просветна. Да, това беше. За разлика от любовницата, тя не даваше възможност на мъжа си да се чувства над нея. Справяше се с всичко сама. Беше доста способна, научаваше бързо това, което не знаеше и от което имаше нужда. А мъжът й е имал нужда от признание за качества, които и тя притежаваше и смяташе за елементарни, за да ги прави обект на възхищение.
Тази нощ трябваше да направи своя избор – себе си или семейството. Не беше труден.
На сутринта от стаята й излезе друга жена. Флегматична и разсеяна. Нямаше я веселата енергичност, с която запълваше дома преди. Занемари се. Оказа се способна и на това. Започна да прехвърля част от грижите за дома и децата на мъжа си, отначало част, след това – почти всички. Бездействаше, макар и да й беше трудно – не беше свикнала. Караше мъжа си за щяло и нещяло да помага, уж не можела да се справи сама. Той беше добър човек, търпеливо вършеше всичко, което, знаеха много добре и двамата, тя можеше и сама, при това доста по-добре от него. Тя не се чувстваше добре в новата си роля, но за да спаси семейството, беше готова да се жертва, и се жертваше. Даваше всичко от себе си...
Само с едно не успя да се справи. Не можа да накара очите си да го гледат с възхищение.
И той пак тръгна да търси поредната некадърна грозница.


Публикувано от Amphibia на 24.11.2007 @ 14:45:55 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   krasavitsa

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 17:39:53 часа

добави твой текст
"Любовницата" | Вход | 7 коментара (21 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Любовницата
от nega03 на 24.11.2007 @ 16:46:09
(Профил | Изпрати бележка)
Това се случва и в най-добрите семейства. То е част от предизвикателствата на живота и не е необходимо ощететният да се променя и играе роли, за да промени нещата - безмислено е /както сама казваш/ - няма ефект. Просто трябва да сме над тези неща и да преценим правилно, кое, колко си заслужава...
Поздрав!


Re: Любовницата
от krasavitsa на 24.11.2007 @ 17:59:48
(Профил | Изпрати бележка)
Има една стара приказка - че по правило любовницата не е по-свястна от съпругата. Защо? Правилната преценка е, че мъжът е боклук. Моят герой неслучайно не блести с достоинства над съпругата си. А все тича да задоволи някаква тъпа суета. Само глупак може да се радва на обожание от тъпачка, умните искат признание от умни, не от тъпи. Но на какво ли не сме способни, за да спасим семейство. А героинята отчаяно се опитва да го направи, и това вече съвсем не е добро семейство... Но се радвам, че един мъж вече се е замислил - виж какво ми пише Маркони. Поздрави!

]


Re: Любовницата
от dimension на 24.11.2007 @ 17:30:48
(Профил | Изпрати бележка)
Азбучни истини, които все не проумяваме.
Поздравявам те, добре пишеш!


Re: Любовницата
от krasavitsa на 24.11.2007 @ 17:49:09
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, и аз прочетох разказа ти и ми хареса, но много, много лична болка в тази дата 10.9.2006. Дано го надживееш...
А моят разказ е към мъжете най-вече, и се радвам, че Маркони го е разбрал. Чета предимно проза, извинявай... Забравих да ти кажа, че не си ме разбрала правилно - не ставаше дума да го начукаш на някого със "свещената простота", а да обясниш - че биха могли, без да искат, да те обидят

]


Re: Любовницата
от dimension на 24.11.2007 @ 18:00:46
(Профил | Изпрати бележка)
Миличка, страдам от "Синдром на евтината прошка".
Какво да им говоря какво е "Свещена простота" и от къде идва изразът?
Давай нататък!

]


Re: Любовницата
от krasavitsa на 24.11.2007 @ 19:11:02
(Профил | Изпрати бележка)
Исках просто да изчистя недоразумението. Аз бих била благодарна, ако някой ми спести излагане по-нататък, като ми обясни нещо, което не съм знаела. А и не съм човек да натривам фасони, освен ако не са ме предизвикали. Иначе - всички ще даваме нататък, Бог здраве да ни дава!

]


Re: Любовницата
от Nika на 26.11.2007 @ 22:58:30
(Профил | Изпрати бележка)
С извинение за вметката, но Маркони си е 100% жена. Страхотна! :)

Поздрав!

]


Re: Любовницата
от krasavitsa на 13.03.2012 @ 20:00:54
(Профил | Изпрати бележка)
:)

]


Re: Любовницата
от dafna на 24.11.2007 @ 18:06:23
(Профил | Изпрати бележка)
Много добър психологически разрез на ситуацията - иначе банална и убита като самия живот. Ти си й вдъхнала нов живот.

Поздравления!


Re: Любовницата
от krasavitsa на 24.11.2007 @ 19:12:58
(Профил | Изпрати бележка)
Горе главата, жени! А мъжете - да четат колко са жалки понякога... Благодаря за добрите думи. Поздрави.

]


Re: Любовницата
от 404040 на 25.11.2007 @ 14:05:23
(Профил | Изпрати бележка)
И мъжете, и жените са една стока. Това, което представяш, е само една от възможните хиляди варианти, с които животът ни изненадва. Прави ми впечатление, че заставаш на позицията на прецаканата съпруга. Всъщност всички бихме могли да сме на всяка една от позициите. Така че аз за себе си лично се стремя никога да не размахвам пръст за каквото и да било.


Re: Любовницата
от krasavitsa на 26.11.2007 @ 08:02:04
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, 3х40, ех! Какво значи "една стока"? Съвсем различни стоки сме, дори сме различни и през различните периоди от живота си - всеки сам за себе си - и слава богу! Съвсем прав си, че това е само един от възможните хиляди варианти, нямам претенции да съм обхванала целия живот в един разказ. А той е за саможертвата на една симпатична и свястна жена. Прецакала се веднаж несъзнателно, а после - и съзнателно - заради един комплексиран и суетен глупак, явно. За да имат децата й баща. Глупав, но добър. Или, ако предпочиташ, добър, но глупав. Защото, вместо да се развива, за да получава възхищението на умни хора, си остава на едно и също ниво, което може да бъде адмирирано само от глупави жени. А защо не търси възхищение и от мъже? Мисля си, че не съм пропуснала нищо от условието на задачката. При това условие ми е трудно да симпатизирам на него. Но обещавам да напиша разказ и за прецакан мъж, и тогава симпатиите ми ще са на негова страна.
А сега вече наистина ще размахам пръст - май четеш доста повърхностно. Освен добри писатели трябва да има и добри читатели. На невнимателен читател никой не може да угоди. А за това как се чете съм писала във "Вивисекция на любовта" - втората част. Написах го с претенции да е весело, ще ми е интересно мнението ти. Поздрави, и - приятно ми е да говоря с хора, с които се обсъждат конкретни неща. Пиши ми пак!

]


Re: Любовницата
от Markoni55 на 24.11.2007 @ 14:54:45
(Профил | Изпрати бележка)
Удивително прозорлива си. Може и да си права. Замисли ме.


Re: Любовницата
от krasavitsa на 24.11.2007 @ 15:06:54
(Профил | Изпрати бележка)
И красива, и красива...

]


Re: Любовницата
от PLASHKOFF (npeniashki@abv.bg) на 24.11.2007 @ 22:43:51
(Профил | Изпрати бележка) http://plashkoff55.blog.bg/
Много ми хареса разказа!
Много прозорливо, и в детайли си описала
взаимоотношенията,в семейството при
подобни ситуации...

По тази тема,може да се говори,
и пише много.

Приеми моите адмирации!


Re: Любовницата
от krasavitsa на 25.11.2007 @ 10:54:55
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Плашков! Много ми е показателно - жените се опитват да ми съчувстват и да ми дават съвети - забравят, че това е литература, и не е уместно да ми викат - не плачи, Геновево, жив е... А разказа написах с надежда повече мъже да го прочетат и да се замислят. Ти си вторият засега и, слава богу, с правилно възприятие. Поздрави, поете - от прозаик...

]


Re: Любовницата
от PLASHKOFF (npeniashki@abv.bg) на 25.11.2007 @ 14:34:22
(Профил | Изпрати бележка) http://plashkoff55.blog.bg/
Здравей, krasavitsa !!!
На мен също ми прави впечатление,че при публикуваните
стихотворения или разкази в сайта, също се опитват да
ми съчувстват, или пък да не съм лирическия главен герой.
Но в края на краищата, всеки има своето становище, и
начин на виждане!

Аз също имам доста разкази, и една недовършена
повест в сайта.
Желая ти приятно четене!

Ще прочета с удоволствие всички твои произведения.

Желая ти, прекрасен и слънчев ден!

]


Re: Любовницата
от Ufff на 25.11.2007 @ 10:52:06
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох го с огромно любопитство, още щом го публикува. Смятам, че ми беше полезно четиво.

Поздрави!


Re: Любовницата
от krasavitsa на 25.11.2007 @ 11:02:14
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, Уф. Прочети и коментарите, и там има полезни неща - според мен, разбира се. Поздрави.

]