Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 439
ХуЛитери: 7
Всичко: 446

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: LeoBedrosian
:: AlexanderKoz
:: Teoman
:: malovo3
:: pastirka
:: Markoni55

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОкото на полето (ЧВ)
раздел: Романи
автор: sradev

В Окото на полето се срещат магьосниците на седемте посоки. Те умеят да напътстват.

така им беше казал случаен съсед в кръчмата. А това го бил подслушал в друга кръчма от съседната маса, че това място било в средата на трите земи в дълбоката долина.

В същност колелото на колата им се откачи и пое свой собствен път. И така, след него, след него и нашите герои се дотъркаляха в долината. А там, под един крив дъб седмина брадати си оглеждаха в тройни огледала върховете на главите си.
- Какво правите достолепни дедковци?
- Ние не сме дядовци, а сме баш монаси. Вече десето поколение безбрачни. Ние сме от ордена на безбрачните.
- Как така сте се пръкнали, като бащите ви са дали обет за безбрачие?
- И майките ни също. Какво чудно има в това? Огледайте се наоколо колко много деца на безбрачни има. И всичките наследяват нежеланието да бъдат наследявани. Такива са строгите закони на Ордена.
- Аха, Ордена на Копелетата. С други думи ОКО. Значи сме попаднали в Окото на полето и вие трябва да сте магьосниците на разните посоки. Говориха ни за вас.
- Отгатнахте. Ние всекиго можем да напътим и дори да натирим, ако е с Тир.
- А какво, въшки ли дирите с тези огледала?
- Гледаме как влизат и излизат мислите, които си обменяме.
- А какви мисли имате за Чук на Вампирки, къде да го търсиме?

Белия магьосник: Няма такова нещо, това е само игра на светлината. Тъмните сили ви измамват, полегнали са на сърцата ви. Станете прозрачни.

Черния магьосник: Светлите сили ви лъжат да ги следвате. Светът им не е ваш. Вие имате много земя в сърцата си.

Кафявия магьосник: Съберете Огърлицата на Земята. Тя е от върховете на върховете на седемте земи.
- Кой я има?
Всеки си я събира сам - камъче по камъче. И като вземеш камъче от най-върха, то друго става най-връх.

Зеления магьосник: Това са различни огърлици, но те не са пътя ви между Небето и Земята. Всекие един от нас е Слънце и Земя за своето дърво. Не теглете земята, оставете тя да ви води.

Червения магьосник: Борбата със себе си е винаги загубена. Сърцето не се бори, то тупурка по своя път.
- Но то си стои винаги на едно и също място в гърдите.

Жълтия магьосник: Лъжат ви, че има движение. Има кръговрат, но в кръга всяка точка е връх и посока.

Синия магьосник: Всички ви залъгват - в кръга няма напред-назад, няма горе-долу. Той е от всички пътища и няма път. Той е най-тъпото и едновременно е острие във всяка посока...

Хаймана се почеса по главата, която не мисли, метна на гръб колелото и го понесе към колата. Паридай се почеса по главата, която мисли, че мисли и си каза "Тия ни купуват ни продават, значи не съществуват"


Публикувано от BlackCat на 20.11.2007 @ 04:56:21 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 13:04:48 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Окото на полето (ЧВ)" | Вход | 6 коментара (36 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Окото на полето (ЧВ)
от marteniza на 20.11.2007 @ 06:52:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Хаймана е знаел, че музикантите настройват инструментите си сами. :)))


Re: Окото на полето (ЧВ)
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 20.11.2007 @ 08:44:45
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
а шофьорите - колите си

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от marteniza на 20.11.2007 @ 09:14:24
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Ъхъ. Exactly. :))

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от estela41 (metafora@abv.bg) на 20.11.2007 @ 06:57:54
(Профил | Изпрати бележка)
Хвала за този разказ!

Доказва как хората могат да говорят и да говорят, и да мислят, и да слушат, и да питат, и да им бъде отговорено...и пак да няма никакъв мост на мисълта помежду им.

Защото всеки гледа в своето огледало;) И вижда себе си като връх.


Re: Окото на полето (ЧВ)
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 20.11.2007 @ 08:47:34
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
и в колелото всяка точка е връх в своята посока, т.е. Огърлицата на земята не е само по 8-хилядниците

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от estela41 (metafora@abv.bg) на 20.11.2007 @ 10:24:49
(Профил | Изпрати бележка)
И върховете около 3000 метра дават добър простор, ако душата го търси:))))

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 20.11.2007 @ 10:30:54
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
да, те в душата са върховете,
и понякога на плажа, върху песъчинка, чувстваш крилата си

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от miglena на 20.11.2007 @ 08:42:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
!!!!!!!!!!!!

ИЗМЕРЕНИЯ х ИЗМЕРЕНИЯ х СТИХИИ х МАГСТВАНЕ

---------------------------

Това е едно от най-приказните ти произведения :))))))


Re: Окото на полето (ЧВ)
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 20.11.2007 @ 08:53:51
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
харесало ти е как се трошат рекламирани заблуди - връх, обет, кръговрат....?

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от miglena на 20.11.2007 @ 10:59:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
разбира се, за да се сътвори нов свят по свой образ и подобие точно това е нужно да се направи - всеки за себе си ... :))))

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 21.12.2007 @ 11:45:13
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
ima i drug pyt - ne se bori sys zabludite, pravi si gi sam

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от regina на 20.11.2007 @ 09:04:56
(Профил | Изпрати бележка)
броих, броих, шест ги изкарвам посоките...коя е седмата?


Re: Окото на полето (ЧВ)
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 20.11.2007 @ 09:11:49
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
магьосниците са 7 и са в кръг около дъба, обикновено само за 3 вида магьосници или по-точно за 3 цвята магия се говори... а погледни униформите в католическата църква

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от regina на 20.11.2007 @ 09:15:13
(Профил | Изпрати бележка)
неее...аз за друго говоря...броя ги посоките така - север, юг, изток, запад, нагоре, надолу...стават шест...обаче междувременно се сетих, че седмата посока е навътре, в човека!
:))

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 20.11.2007 @ 09:24:14
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
о, не
имаме (поне в езика)
навътре-навън,
насам-натам,
преди-после,
дотук-оттатък,
идими-дойдими,
....

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от marteniza на 20.11.2007 @ 09:34:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
radev-vedar
фъц-цъф
....

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 20.11.2007 @ 09:40:59
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
наопъки, на терсене, на чорчик, на пук...
но най си обичам посоката "на майтап"

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от regina на 20.11.2007 @ 09:43:54
(Профил | Изпрати бележка)
ма глей ги сега...кодош си правят!...ама аз съвсем сериозно, бе!...значи...
(моята посока е на терсене):))

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 20.11.2007 @ 09:52:35
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
ако под сериозно се разбира "Евклидовата 3-мерна геометрия"... но обърни внимание - гео-метрия, т.е. земемерене, а има 3 измерения, в същност Евклид не говори за измерения...
но това е дълга история - математиката се е спряла на "напред-назад" и за това всичко в нея е наопак

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от marteniza на 20.11.2007 @ 10:00:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
А после идват неевклидовата,карвинговата и още няколко.:)

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 20.11.2007 @ 10:09:27
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
и тук е втората заблуда - неевклидовата пак я разбират 3-мерна
тя е "равно", Лобачевски-Боляй "по-малко", Риман "повече"
но колко по-малко и колко повече правят следващото измерение и то е от типа "навътре-навън"... и всичко това за 2000 и кусур години... малко

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от marteniza на 20.11.2007 @ 10:14:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Тцъ. Неевклидовата не я разбират като триизмерна. Sorry about that. :))

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 20.11.2007 @ 10:29:00
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
бихме поспорили, моите впечатления от разговори с геометри са, че те си я представят в 4-мерен евклидов континуум, мисля, че са заразени от алгебраичност
Ако гледаме на геометрията като групи симетрии, то измерения няма, а евклидовата е най-богата - има трите групи симетрии. Апропо геометрията, която описах в предишната бележка Евклид/Лобачевски/Риман няма по това измерение огледална симетрия освен ако не се разбира "от нула до дупка" (сумата от ъглите е нула - сумата от ъглите е като в колело) като безкрайности, тогава "равно" е средата, но кое е огледалото спрямо "5 градуса изпъкнало"... нещо неестествено ми се види, но не съм го смятал

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от regina на 20.11.2007 @ 10:43:14
(Профил | Изпрати бележка)
Бошкеее...с кви хора си ме събрал, Господиии!!
отивам да се крия под масата!!!

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 20.11.2007 @ 10:49:30
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
нищо подобно!
поетическото въображение вижда много повече измерения, науката се занимава не само с това че нещо е измеримо, тя иска и измереното да не се променя, забранява интерпретациите

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от marteniza на 20.11.2007 @ 11:08:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Под тоя коментар и аз се подписвам с две ръце. /Че ни се преплетоха коментарите./:)

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от marteniza на 20.11.2007 @ 10:50:44
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Неестествено е. Там е цялата работа. Модел на необхватни за човешкия ни ум на тоя етап дадености /абстаркции?/. /Необхватни като реалност, цифрите си ги описват ачик. Нещо като произтичащите от теорията на относителността последствия, с които Айнщайн не бил съгласен, пък следващи поколения негови колеги доказали верността на собствените му догадки, в които даже той отказвал да повярва. :) / /Или като онези съвпадения /в Полша сега книгите са на мода/, за които лириците, а не физиците казват: Аз не знам, аз си фантазирам. /Впрочем изразът е на един нобелов лауреат по физика./:) Та кво да каже баба с гайдите, освен че е тук, за да научи нещо /повече/ и да се радва на добре написани неща. Зле написаните - на лични. :)

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 20.11.2007 @ 11:13:56
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
да, понякога Стефан има попадения в неща, които са се случили - описва ги като очевидец
в същност прекрачваме праг

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от marteniza на 20.11.2007 @ 11:16:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Ъхъ. И не само той. :)

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от Ufff на 20.11.2007 @ 09:28:51
(Профил | Изпрати бележка)
Текстовете ти ме карат да мисля в какви ли не посоки. Благодаря ти за което! (Язък , че не мога да остана повече на компа, но довечера ще прочета това още няколко пъти).


Re: Окото на полето (ЧВ)
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 20.11.2007 @ 09:34:28
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
изглежда такава ми е същността - да карам да мислят

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от Ufff на 23.11.2007 @ 19:59:19
(Профил | Изпрати бележка)
+ професионално изкривяване пане професоре)))

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 21.12.2007 @ 09:50:47
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
ami, takyv sym si ot malyk

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от rajsun на 21.11.2007 @ 10:15:55
(Профил | Изпрати бележка)
Въъъъ!
Ама вярно, забелязват се, ако от главата излизат мисли.
Гледал съм на различни хора - много различни мисли.
При мен обаче не съм забелязал. Всяка сутрин като се бръсна - очите ми на четири! - да видя някоя в огледалото. Хем съм плешив, би трябвало още като се подаде някоя мисъл - веднага да се забележи!
Как си го обяснявам?
Нищо не може да живее, без да се храни.
Мислите сигурно се хранят с коренчета на космите по главата.
Като няма коса човек, няма коренчета, значи няма и мисли.
Прав ще излезе един, дето казваше, че оплешивяването било бавно и неотвратимо превръщане на главата в задник - отначало по форма, после и по съдържание...

Но ако мъдреците приемат един необмислен поздрав - пращам)))


Re: Окото на полето (ЧВ)
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 23.11.2007 @ 15:48:19
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
po-interesno e kak vlizat

]


Re: Окото на полето (ЧВ)
от rajsun на 23.11.2007 @ 19:07:51
(Профил | Изпрати бележка)
“Чужд акъл в чужда глава не влиза” – дядо ми Райчо(((

]