Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 792
ХуЛитери: 2
Всичко: 794

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЕдна необикновена среща
раздел: Разкази
автор: Evensteel

Смъртта отстъпва пред жаждата за живот.
Ева се събуди рано тази сутрин и реши да отиде да посрещне Слънцето, което току-що пристигаше, сънено и засмяно. Седна в леглото, провеси крака и се загледа в дървения под. Вятърът се заигра с белите завеси и тя се засмя.
Стана от леглото и тръгна към близко стоящото цвете. Но усети болка в ръката, която й напомни, че където и да отиваше трябваше да бута пред себе си стойката, на която висеше поредната банка с лекарства. Усмивката отново се върна на лицето й, тя дръпна стойката и се приближи до цветето, което беше разтворило снежнобяла чашка .Наведе се над него и прошепна тихо " Добро утро, Дейзи! Как си днес? ". Цветето естествено не отговори, но това не й попречи да продължи да му говори. А и Ева беше убедена, че то чува и разбира всяка нейна дума. Странно, нали?
Беше още рано, но въпреки, че системата трябваше да тече още три часа, Ева внимателно извади иглата, която се впиваше в ръката й и започна бавно да се облича.
Погледна се в огледалото. Главата й изглеждаше странно без коса. Но тя вече беше свикнала с тази гледка .Вече за четвърти път се подлагаше на химиотерапия. Омота един шал около главата си и излезе. Реши да се разходи по плажа. Обичаше морето.
Родителите й купиха тази къща когато разбраха, че е болна. Искаха да й доставят малко радост.
Тръгна по пясъка. Усещаше как мъничките песъчинки мърдат под пръстите й и я гъделичкаха. Усмивка пробягна по устните й, след това се засмяха очите, а след това... жизнерадостен, топъл смях се разля наоколо.
Нямаше никого и тя необезпокоявана от любопитни погледи се затича. Беше трудно. Чувстваше се слаба. Лекарствата се бореха с рака, но и със собственото й тяло.
Спря за миг, ослуша се, помириса въздуха.пропит с онзи специфичен мирис на море. Отново се усмихна и благодари за този миг, за тези мисли, за тези усещания.
Отиде до водата, зацапа насам-натам с босите си крачета и започна да събира миди. Смяташе да си направи огърлица от мидички и да заприлича на негърска принцеса. Отново смях.
Изведнъж Ева потръпна. Всичко притъмня, светът се завъртя. Не отново! Не отново пристъп!
Опита се да се успокои и да си поеме въздух. Обърна се рязко и... там стоеше тя. Висока фигура с черно наметало. Не можеше да бъде друг. Смъртта.
Една кокалеста ръка се показа изпод дрехата.
- Там където отиваш няма да имаш нужда от огърлица, негърска принцесо! -просъска Смъртта.
Ева потръпна от ужас. Нима времето беше дошло. Така беше сигурно. Иначе тя не би била тук.
Изведнъж съзнанието й се избистри, сърцето успокои своя ритъм и... тя се усмихна.
- Добре. Готова съм.
Смъртта някак се стъписа. Беше свикнала умиращите да се боят от нея, да пищят, да се опитват да бягат, да се молят. А сега?
Реши да спре да си играе на грозна вещица и да покаже истинското си лице. Може би щеше да изненада поне малко тази негърска принцеса.
Вихър обгърна фигурата и тя изчезна за момент от очите на Ева. Когато вихрушката се успокои пред нея стоеше не онази грозна, кокалеста и жестока смърт, а млада, стройна жена с дълги тъмни коси. Беше облечена в бели одежди. Бе красива, но имаше нещо странно в очите й. Ева се загледа по внимателно и установи, че те са съвсем черни.
- Е, Ева - започна тя - наистина ли си готова да тръгнеш с мен към земите, от които никой не се завръща?
Усмивка.
- Да, разбира се.
Смъртта отново се озадачи. Имаше нещо в това момиче. Очите й блестяха с особен блясък, животът силно пулсираше във вените й. Усещаше се силно желание за живот в това умиращо тяло.
- Защо? - внезапно запита Смъртта и сама се зачуди на въпроса си. Нали работата й беше да отнесе душата на това момиче. Защо стоеше тук и разпитваше? Може би, защото никога не бе срещала човек като Ева...
- Защото аз получих толкова много. Имам толкова много мигове в сърцето и душата си. Усетих живота. Усетих радостта. И съм благодарна за всичко това. Прекрасно е да живееш! Но щом трябва да тръгна, ще тръгна.
Смъртта сериозно се замисли по въпроса. Помълча известно време, загледана в момичето насреща. От него сякаш струеше светлина, лъхаше живот и радост, мир и тишина. Тя се усмихваше, а знаеше,че след минута ще умре.
Смъртта наведе глава и се загледа в пясъка. Дали да пощадеше това момиче, тази усмивка, тази радост?
Не можеше. Имаше задача, която трябваше да свърши. И не можеше да направи изключение. Вдигна глава, погледна момичето в очите и протегна бялата си почти прозрачна ръка към нея.
- Съжалявам, Ева! Ти си изключително момиче, но не мога да те пощадя.
Ева отново се усмихна, затвори очи и зачака.
После настана тъмнина.
Смъртта се отдалечи бавно. Вървеше по плажа и мислеше. Тишина.
Винаги можеше да се върне след 50-60 години за да свърши задачата си. До тогава... Ева щеше да живее.
И фигурата на Смъртта се стопи в далечината.
А там, на плажа, Ева отвори очи, усмихна се, помириса въздуха и благодари .Знаеше, че ще живее.
Зае се отново да събира мидички за огърлицата на негърската принцеса.


Публикувано от BlackCat на 20.06.2004 @ 16:57:12 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Evensteel

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.2
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 17:19:57 часа

добави твой текст
"Една необикновена среща" | Вход | 4 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Една необикновена среща
от BlackCat на 20.06.2004 @ 17:33:00
(Профил | Изпрати бележка)
Един много истински разказ...


Re: Една необикновена среща
от Merian на 20.06.2004 @ 17:51:57
(Профил | Изпрати бележка) http://lightfull.hit.bg
Още веднъж те поздравявам....


Re: Една необикновена среща
от rainy на 20.06.2004 @ 18:14:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Моите поздравления!


Re: Една необикновена среща
от Ufff на 21.06.2004 @ 10:48:24
(Профил | Изпрати бележка)
Замислих се:щом у смъртта има милосърдие, защо ли у хората понякога няма.


Re: Една необикновена среща
от Evensteel на 21.06.2004 @ 10:58:45
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля, че хората рядко оценяват жаждата за живот. Замисли се колко често когато видим някой жизнен, весел човек, който се наслаждава на всеки момент, пее, смее се, лудее ние казваме " Тоя е луд! ". Не понасяме да виждаме подобна проява на жизненост и винаги търсим причина за нея в изпития алкохол, лудостта или нещо подобно. Затова нямаме милост, затова сме вечно мърморещи и недоволни. Затова и съществуваме, но не живеем...

]


Re: Една необикновена среща
от Ufff на 21.06.2004 @ 11:02:57
(Профил | Изпрати бележка)
Колко прав е бил чичко Епикур!:)И за приятелството също!
Поздрав!:)

]