Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 845
ХуЛитери: 5
Всичко: 850

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pinkmousy
:: Georgina
:: AlexanderKoz
:: malovo3

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОтглеждане на огън
раздел: Други ...
автор: TheNight_Knite

Грижата за Огъня е тънка работа. Изкуство е и като всяко изкуство изисква душа и търпение от твореца, както и някои основни познания.

Първо трябва да се създаде благоприятна среда, където да се чувства удобно, още от момента на първото пламъче. Защото младият Огън е деликатен. И най- лекият повей на вятъра може да го угаси в началото, ако няма къде да се подслони. Бебешката му кошара (огнището) трябва да се подрежда грижливо. В нея е добре да има тънки сухи съчки, които са като майчина кърма за Огъня. От тях той бързо израства силен и здрав. Най отдолу под съчките може да се постави леко намачкан стар вестник. Старият вестник е като кувиоз за новородения Огън. Подреждането трябва да бъде под формата на скара или пирамида, за да може Огънят да диша, защото от всичко на света той най- обича въздуха. Когато диша свободно, той се отблагодарява с ярки живи пламъци. Понеже Огънят живее бързо за него трябва да се положат грижи предварително. Той обича разнообразната храна. Различните видове и размери горивни материали са хранителните съставки в неговото меню. Сухите и тънки иглолистни трески са като простите захари. Лесно се усвояват и дават много енергия но за кратко. По дебелите иглолистни парчета са като хлябът. Дават повече енергия, но по трудно се усвояват. Средно дебелите пръчки от твърда широколистна дървесина като Слива, Бук и Дъб са белтъчините в менюто на Огъня. От тях той става силен и уравновесен. Добре е да има и две три дебели цепеници от твърдо дърво. Това са мазнините на Огъня - те му дават най много енергия с масивните си горещи въглени които поддържат живота му в критични ситуации като например изненадващ дъжд.

След като знаете основните храни на Огъня е време да усвоите грижите за него.

Подредете старателно кошарката, следвайки принципа - най- отдолу и най-навътре - най-тънките дървета, а най отгоре - най-дебелите. Трябва да има отвор от едната страна откъдето пламъкът да влезе. Убедете се че има достатъчно въздух и храна поне за първите пет минути.

Когато всичко е старателно подготвено се взема лист стар вестник, нагънат по дължината. Представете си че това е утробата от която ще се роди Огънят, зачеващ от пламъчето на запалка или кибрит. Поднася се към входа на огнището и се пуска да влезе с ветрилообразни махове. Обикновено Огънят се разпалва за не повече от 30 секунди и като всеки буен младеж се нуждае от много храна. Веднага щом се разгори хубаво му дайте хляб и белтъчини, но не прекалявайте за да не умре от преяждане или задушаване което си е едно и също за него.

Зрелият Огън се нуждае от грижи за хигиената. Редовно подреждайте дървата, така че да не се допуска задръстване на дихателните му пътища. Иначе той става мързелив и муден.

Хранете го редовно с подходяща за нуждите ви храна, но не му позволявайте да преяжда. Наблюдавайте го - Той казва от какво и кога има нужда, но понеже е палав по природа, щом се опита да направи беля трябва да бъдете строги и безкомпромисни. Водата и пръстта са вашата тояга. Добре възпитаният Огън рядко прави бели.

И накрая няколко предупреждения:

1. Тополата е като Зрънчо за Огъня. Много лесно смилаема но изгаря бързо и не дава много сили.

2. Различните пластмаси гуми и други синтетики са така наречената „Джънк фууд" - храна боклук. От нея Огънят получава временно много силна енергия , но отделя гъсти вонящи газове. А никой не обича смрадлив Огън, нали.

3. Бензинът, спиртът и другите горящи течности са твърд алкохол за Огъня. ВНИМАНИЕ!!! В много малки дози те могат да подобрят тонуса и да повдигнат настроението му, но ако прекалите, Огънят се напива жестоко. Става буен, агресивен и понякога смъртоносно-опасен. По добре не му давайте подобни напитки за да ви е мирна главата.

За малко щях да забравя най-важното. Огънят като всяко живо същество се нуждае преди всичко от вашата любов. Грижете се добре за него и той ще направи всичко за вас.


Публикувано от BlackCat на 28.08.2007 @ 15:01:36 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   TheNight_Knite

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
392 четения | оценка 5

показвания 48243
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Отглеждане на огън" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Отглеждане на огън
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 28.08.2007 @ 15:29:08
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесни инструкции, благодаря! Непременно ще си ги взема като тръгна на пикник.
Поздрави!


Re: Отглеждане на огън
от TheNight_Knite на 28.08.2007 @ 15:36:23
(Профил | Изпрати бележка)
Да вършат работа точно за подобни цели. Изпитано е:)

]