Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 837
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 841

Îíëàéí ñåãà:
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Elling

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÊîðèöàòà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: jonkata

Ñâå÷åðÿâàøå ñå, êîãàòî ïðèêëþ÷è ñ ðåäàêöèÿòà íà ðîìàíà, ïîñëåäíàòà. Èçëåãíà ñå âúâ ôîòüîéëà è âçå îò ìàëêàòà ìàñè÷êà äî íåãî ïðîåêòà çà êîðèöà. Ðèñóíêàòà è öÿëîñòíîòî é îôîðìëåíèå áÿõà íà æåíà ìó. Òÿ óïîðèòî íàñòîÿâàøå äà ÿ íàïðàâè è òîé, ìàêàð è ñ íåîõîòà, ïðèå. Ñåáå ñè óñïîêîè ñ ìèñúëòà, ÷å ïðàâè êîìïðîìèñ â èíòåðåñ íà ñåìåéíèÿ ìèð. Ðàçãëåæäà ÿ äúëãî.

Ñâàëè î÷èëàòà, îòïóñíà ãëàâà è çàòâîðè î÷è. "Íå ñòàâà!", êàçà ñè, îñòàâè ÿ íà ìÿñòîòî é è çàõàïà êðàÿ íà äðúæêàòà íà î÷èëàòà. "Àç íå ÿ õàðåñâàì, òà êàêâî îñòàâà çà äðóãèòå õîðà? Ùå âäèãàò ðàìåíå è ùå ñå ïèòàò íåäîóìÿâàùî, çàùî êîðèöàòà å òîëêîâà ãðîçíà? Íå ìîæå äà ñúì òàêúâ êðåòåí! Âìåñòî äà ïðîäúëæàâàì äà ÿ ëúæà, ùå é áëàãîäàðÿ è ùå êàæà, ÷å íå ìè õàðåñâà." Îòêàçà ñå! Ìèñúëòà çà îíàçè ïðîòèâíà âúðòåëåæêà – à ìîÿò òàëàíò, òâîÿò òàëàíò, çàâèñòòà òè, íåðàçáèðàíåòî, åãîöåíòðèçìúò òè…, ãî âáåñè. Ùåøå äà ñå ðàçâèêà, ðàçïëà÷å è íå ñå çíàå êîëêî äíè ùå òúíåøå â îáèäà, çàðÿçâàéêè è íåãî, è äîìàêèíñêèòå ñè çàäúëæåíèÿ. Ùå òðÿáâàøå ñàì äà ñå ãðèæè çà ñåáå ñè. Ïðè òàçè ìèñúë ãî âðúõëåòÿ îíàçè äîñàäà, ïðèìåñåíà ñ ïðèòåñíåíèå, êîÿòî ïîëåïâà ïî âúòðåøíîñòèòå, à ïîñëå áàâíî äîñòèãà ëèãàâèöàòà íà íîñà è óñòàòà è íàáúáâà êàòî æåëå. Óñåòè ÿ è ïî êîæàòà ñè. Ïàðåøå êàòî óæèëâàíå îò êîïðèâà.

Àíäðåé ñòàíà è ñ îëþëÿâàíå ñå îòïðàâè êúì áàíÿòà. Íàäÿâàøå ñå âîäàòà äà îòìèå íåïðèÿòíèòå óñåùàíèÿ. Ñòàðàòåëíî ðåãóëèðà òîïëàòà è ñòóäåíà âîäà è ñå îïèòà äà ïðîãîíè íåïðèÿòíèòå ìèñëè îò ãëàâàòà ñè. Íàáëþäàâàøå êàê ñòðóéêèòå âîäà, êðèâîëè÷åéêè ñå ñòè÷àò ïî äîáðå ðàçâèòèÿ ìó ãðúäåí êîø. Íÿêîè íå óñòîÿâàõà íà ðåëåôà è ïàäàõà íà åäðè êàïêè âúðõó åìàéëèðàíèòå ïëî÷êè.

Èçñêúðöà äðúæêà íà âðàòà è íÿêîé êàçà íåùî, íî âîäàòà ïðåâúðíà òåçè çâóöè â ñúñêàíå. Ðèñóíêàòà ñå âðÿçà â ñúçíàíèåòî ìó ñ îùå ïî-çàîñòðåíè ÷åðòè. Ïîòðåïåðè. Ñàìî çëèÿò ãåíèé íà æåíà ìó ìîæåøå äà ÿ ðîäè.

Íà ÷åðåí ôîí, ïî äèàãîíàë, ñà ðàçïîëîæåíè òðè ñâåòëî ñèâè ñèëóåòà. Åäèí ìúæêè è äâà æåíñêè. Åäíàòà æåíà å ñ äúëãà, ùðúêíàëà íàãîðå êîñà, êîåòî çàåäíî ñ íååñòåñòâåíî èçäúëæåíèòå ñèëóåòè ñúçäàâàøå óñåùàíå çà çàñìóêâàíå. Áåç âèäèìà âðúçêà ñëåäâàùèÿò àêöåíò ñà îãðîìíèòå ïîëîâè îðãàíè è ñðåáðèñòèòå ñâåòëîñåíêè, îò êîèòî åäèíñòâåíî ëúõàøå ñòóäåíèíà è îò÷óæäåíîñò. Çàãëàâèåòî íà êíèãàòà, ñå íàìèðàøå â äîëíèÿ êðàé íà ëèñòà è áåøå èçäúðæàíî â ñúùèÿ ñðåáðèñò öâÿò. Íà ìåñòàòà, êúäåòî áóêâèòå äîêîñâàõà òåëàòà, èçãëåæäàõà êàòî èçÿäåíè, íî ïúê çà ñìåòêà íà òîâà òúìíîñèâèòå áóêâè îò èìåòî ìó, â ãîðíàòà ÷àñò íà ëèñòà, êîèòî ïîïàäàõà âúðõó ñðåáðèñòîòî, èçïúêâàõà è ïîðàæäàõà äîñòà íåïðèëè÷íè àñîöèàöèè ó ÷èòàòåëÿ.

"Áðððð…ñåãà ïúê çàùî ïîòå÷å ñòóäåíà âîäà? È îòêúäå ñå âçå òàçè ïàðà?", ñàì çàñìóêàí îò âàêóóìà íà êîðèöàòà, òîé íå ðàçáðà êîãà â áàíÿòà áåøå âëÿçëà æåíà ìó.

– Êúïÿ ñå! Ñàì! – êàçà ïðåç çúáè.

– Ùå èçãîðèø, Ñàì! – Ïàðàòà ïëúçíà èç àïàðòàìåíòà, à è…

Àíäðåé îñúçíà êàêâî ñå å ñëó÷èëî è ïðè ìèñúëòà çà áîëêèòå è íåóäîáñòâàòà, êîèòî ñåãà ùå òðÿáâà äà ïðåæèâåå ãî îáçå òàêúâ áÿñ, ÷å ñå ðàçâèêà íà æåíà ñè, è íå ÷ó ïîñëåäíèòå ù äóìè. Îïèïà ãúðáà ñè, çà äà óñòàíîâè êàêâè ïîðàæåíèÿ ñè å ïðè÷èíèë. Î÷èòå ìó ñå íàñúëçèõà îò áîëêà è ÿä. Èçëåçå îò áàíÿòà è çàñòàíà ïðåä îãëåäàëîòî â àíòðåòî. Ðàçòúðêà î÷è, çà äà ïðîÿñíè ïîãëåäà ñè è ñå çàîãëåæäà. Íå áåøå ñàì. Îòêðèòèåòî íàïðàâè âåäíî ñ èçêðåùÿâàíåòî íà æåíà ìó:

– Àíäðåé, êàçàõ òè, ÷å èìàìå ãîñòè!

Èçâåñòíî âðåìå îñòàíà äà ñòúð÷è ïðåä îãëåäàëîòî è ãîñòèòå ñè, â åñòåñòâåí âèä. Ïîíåæå íÿìàøå ïîäðúêà ñìîêèíîâ ëèñò, æåíà ìó ñúîáðàçèòåëíî îáâè äîëíàòà ïîëîâèíà íà òÿëîòî ìó ñ êàøìèðåíèÿ øàë, êîéòî òîé é ïîäàðè ìèíàëàòà Êîëåäà.

Ìèíàëàòà Êîëåäà! Êóïè ãî îò úãëîâèÿ ìàãàçèí çà ëóêñîçíî áåëüî íà Öàð Ñàìóèë è Âèõðåí. Áåøå ñòóäåí äåêåìâðèéñêè äåí. Åäèí îò îíèÿ, êîèòî òå êàðàò äà íàìðàçèø çèìàòà. Ìèíàâàøå îáÿä. Ìúãëàòà ñå ñãúñòÿâàøå, à îñòðèÿò ñåâåðåí âÿòúð ñå óñèëè. Ïî óëèöèòå èìàøå ìíîãî õîðà. Âúðâÿõà áúðçî, íàõëóïèëè íèñêî øàïêèòå ñè, ãëåäàõà ìðà÷íî è ñå òúëïÿõà â ìàãàçèíèòå.

Îùå ñ âëèçàíåòî ìå ëúõíà ïðèÿòíàòà òîïëèíà è àðîìàò íà ìàðêîâ äàìñêè ïàðôþì, íî íå ìîæåõ äà ñå îòïóñíà. Áÿõ ðåøèë, çà Êîëåäà, äà é êóïÿ êðàñèâî, åðîòè÷íî áåëüî. Çàïî÷íàõ äà ñå ãóáÿ ñðåä âñè÷êè òåçè ôîðìè, ðàçìåðè, öâåòîâå, ïàíäåëêè, öâåò÷åòà è äàíòåëè. Ïîìîëèõ åäíà ñèìïàòè÷íà ìëàäà äàìà, ïðåç ïàëòîòî ïðåöåíèõ, ÷å èìà ðàçìåðèòå íà æåíà ìè, äà ìè ïîìîãíå â èçáîðà. "Òÿ å õóäîæíèê – çàïî÷íàõ – ðèñóâà ñ ìåêè ïàñòåëíè òîíîâå, ÿðêèòå öâåòîâå è êîíòðàñòèòå íå ñà ñðåä ëþáèìèòå é èçðàçíè ñðåäñòâà.", àêî òîâà ìîæå äà âè îðèåíòèðà. Èçáðàíàòà ìå ïîãëåäíà â óïîð, çàäúðæà ïîãëåäà ñè âúðõó ìåí çà êðàòêî è áåç äà ïðîäóìà, çàïî÷íà äà îãëåæäà ùåíäåðèòå è ñåìïëî îáëå÷åíèòå ïëàñòìàñîâè òîðñîâå. Ñëåä íÿêîëêî ìèíóòè ïîèñêà äà é ñâàëÿò åäèí îò íàé-ãîðíàòà ïîëèöà, îáúðíà ñå êúì ìåí, è êàçà, "Âèæòå òîâà. Ìèñëèòå ëè, ÷å ùå é ñòàíå? Òîçè å ìîÿò ðàçìåð!", è ñâàëè ïàëòîòî ñè, çà äà äîáèÿ ïî-ÿñíà ïðåäñòàâà çà ðàçìåðà. Òîâà, êîåòî âèäÿõ ìè õàðåñà. Ïðèçíàõ é! Çàåäíî ñ êîìïëåêòà ïîèñêàõ è åäèí ñâåòëîêàôÿâ êàøìèðåí øàë íà ãîëåìè ÷åðíè öâåòÿ. Ïîìîëèõ äà ãè ïîñòàâÿò â ëóêñîçíè îïàêîâêè è â ïàêåòà ñ øàëà ìóøíàõ âèçèòíàòà ñè êàðòè÷êà. Èçëÿçîõìå çàåäíî îò ìàãàçèíà è îòèäîõìå äà èçïèåì ïî êàôå â åäèí íàñêîðî îòêðèò áàð íà Âèõðåí. Îáñòîÿòåëñòâàòà ðàáîòåõà çà ìåí. Äîêàòî ñè ðàçêàçâàõìå, êîé ñ êàêâî ñå çàíèìàâà, ñ ðàäîñò îòêðèõ, ÷å òÿ å ñåêðåòàðêà íà ãëàâíèÿ ðåäàêòîð íà íàé-äîáðîòî êíèãîèçäàòåëñòâî â ñòðàíàòà. Êîãàòî ñå ðàçäåëÿõìå, àç é ïîæåëàõ âåñåëè ïðàçíèöè è é äàäîõ ïîäàðúêà. Âçå ãî ñ óñìèâêà è áåç óâúðòàíèÿ, à â îòãîâîð ìè äàäå ñâîÿòà âèçèòêà, ñ îáåùàíèåòî äà ñå âèäèì ñêîðî.

Ñåãà òå, Ïåòúð Ïåòðîâ, øåôúò íà èçäàòåëñòâîòî, æåíà ìó, Åâãåíèÿ Ïåòðîâà è áèâøàòà ìó ñåêðåòàðêà, ïîíàñòîÿùåì ìîÿ ðåäàêòîðêà, ñòîÿõà ïðåä øèðîêî îòâîðåíàòà âõîäíà âðàòà íà àïàðòàìåíòà ìè, òî÷íî ñðåùó ìåí è íå çíàåõà íàêúäå äà òðúãíàò.

– Èçâèíåòå ìå – êàçàõ ñëåä êàòî ñå îïîìíèõ è îòèäîõ â ñïàëíÿòà. Æåíà ìè ãè ïîêàíè äà âëÿçàò, ñëåä òîâà äîéäå ïðè ìåí ñ êîôè÷êà
êèñåëî ìëÿêî è åäâà óäúðæàéêè ñå äà íå èçáóõíå â ñìÿõ, íàìàçà îáèëíî ïàðåùèòå ó÷àñòúöè. Îáóõ åäèí ïàíòàëîí è ñå âúðíàõ ïðè ãîñòèòå. "Òîëêîâà óäîáåí ñëó÷àé, äà îáÿâÿ, ÷å íå ñúì ãîòîâ ñ ðúêîïèñà, åäâà ëè ñúäáàòà ùåøå äà ìè ïðåäîñòàâè âòîðè ïúò.", ïîìèñëèõ ñè.

– Èçâèíåòå çà íåëåïîòî ïîñðåùàíå, êîåòî âè óñòðîèõ, íî âñè÷êî èäâà îò ðîìàíà.

– Îò ðîìàíà? – èçâèêàõà õîðîâî ïðèñúñòâàùèòå.

– Äà. Íå õàðåñâàì êðàÿ è ñìÿòàì äà ïðåðàáîòÿ ïîñëåäíàòà ãëàâà. Ùå ñìåíÿ çàãëàâèåòî è ðèñóíêàòà íà êîðèöàòà.

– Òîâà ëè áèëî? Íå òè õàðåñâà ðèñóíêàòà ìè?

– Îõ, îëåêíà ìè! – êàçà ðåäàêòîðêàòà, îáðúùàéêè ñå êúì æåíà ìè. – Âðåìå áåøå äà òè ãî êàæå è äà ñè ïîòúðñè äðóã õóäîæíèê.

– Òàêà ëè? Ìàé òðÿáâà è àç äà êàæà, êàêâîòî èìàì çà êàçâàíå, òà
äà ìè îëåêíå è íà ìåí.

Âñå â äóõà íà òåçè çäðàâîñëîâíè îòêðèòèÿ, äîìàêèíÿòà ïîñúâåòâà
ãîñïîæà Ïåòðîâà äà ñè ïîòúðñè ïî-ñâîáîäåí ñúïðóã, çàùîòî ñåãà Òÿ ïèøåëà ëþáîâåí ðîìàí ñ íàñòîÿùèÿ é.

– Î, òàçè èñòîðèÿ îñòàðÿ, ñêúïà! Âå÷å áëèçî ãîäèíà Òÿ å ëþáîâíèöà íà òâîÿ ñúïðóã – èç÷óðóëèêà Ïåòðîâà ñ íàé-øèðîêàòà óñìèâêà, ñ êîÿòî ðàçïîëàãàøå.


Ïóáëèêóâàíî îò Amphibia íà 14.08.2007 @ 13:30:34 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   jonkata

Ðåéòèíã çà òåêñò

Àâòîðúò íå æåëàå äà ñå îöåíÿâà ïðîèçâåäåíèåòî.

Ð å ê ë à ì à

Ñòðåëêàòà
àâòîð: nickyqouo
319 ÷åòåíèÿ | îöåíêà íÿìà

ïîêàçâàíèÿ 28773
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Êîðèöàòà" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (9 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Êîðèöàòà
îò angar íà 14.08.2007 @ 22:44:16
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://angelchortov.hit.bg
Áðàâî, ìíîãî íåî÷àêâàíî è ìíîãî èíòåðåñíî!
Íî çàùî ìè ñå ñòîðè, ÷å ðàçêàçúò â íà÷àëîòî çàïî÷âà îò èìåòî íà òðåòî ëèöå, à íÿêúäå ñëåä ïîëîâèíàòà çàïî÷âà äà ñå âîäè îò èìåòî íà ïúðâî ëèöå?


Re: Êîðèöàòà
îò jonkata íà 14.08.2007 @ 22:51:41
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://littlejody.wordpress.com/
Åòî íà òîâà ìó ñå êàçâà èçíåíàäà! :)

Áëàãîäàðÿ, Àíãàð!

Íå òè ñå å ñòîðèëî. Òàêà å è íå å îò íåäîãëåæäàíå.
Ðàçêàçâà÷èòå â òðåòî è ïúðâî ëèöå íå ñà ñè ïîäåëèëè ïðîñòðàíñòâîòî, à íÿêîè êàðòèíè äàäîõ íà ãåðîÿ - ñàì äà ãè ðàçêàæå. Àç ñè ìèñëÿ, ÷å ïîñòèãàì îïðåäåëåí åôåêò, íî ìîæå è äà ãðåøà.
Àêî äðàçíè èëè íå ñòîè äîáðå, êàæè ìè. Ùå ñå âñëóøàì.

]


Re: Êîðèöàòà
îò illusion íà 20.08.2007 @ 13:21:41
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Åé, Äæåé, òîçè å ñòðàõîòíî ïîïàäåíèå! :))

Ï!:)


Re: Êîðèöàòà
îò jonkata íà 20.08.2007 @ 21:37:41
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://littlejody.wordpress.com/
Áëàãîäàðÿ! :))

Ï!:)

]


Re: Êîðèöàòà
îò rimoza íà 23.08.2007 @ 20:28:57
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Èçíåíàäâàù êðàé íà èñòîðèÿòà, íî íåäîâúðøåí,
î÷àêâàì ñ íåòúðïåíèå ïðîäúëæåíèåòî...
Çàèíòðèãóâà ìå òâîÿòà èñòîðèÿ, çâó÷è ïî÷òè êàòî
èñòèíñêèÿ æèâîò... :))
Ïîçäðàâè çà òàëàíòëèâàòà àâòîðêà !
ÁÚÄÈ !


Re: Êîðèöàòà
îò jonkata íà 23.08.2007 @ 20:54:56
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://littlejody.wordpress.com/
Ðåøåíèÿ íà êîíôóçíàòà ñèòóàöèÿ â êðàÿ - êîëêîòî ùåø. ;)) Âñåêè ñàì äîâúðøâà íåäîèçêàçàíîòî îò àâòîðà. ;))
Áëàãîäàðÿ òè! Ïîçäðàâè! :)

]