Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 733
ХуЛитери: 3
Всичко: 736

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: AlexanderKoz

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГостенката с цветните стъкълца
раздел: Приказки
автор: pc_indi

Тя стои денонощно на своя ъгъл на улиците " Възраждане" и " Възкресение" , с прокъсано вретище, съвсем боса, с големи слепи очи- тъмни прозорци, покрити с паяжина.
Когато говори, закрива с ръка устата си, за да не се виждат ръбовете на зъбите й. Защото й се налага, а това я натъжава. Обикновено всички се пазат от нея и се стремят да я заобикалят. Толкова бързо, че въздухът прави малки, подли капани в ушите им, които не позволяват гласът й да си намери път и да чуят как вика след тях: " Защо? Защо бягате? Защо бягате от мен? Защо, когато всъщност не можете? Аз! Аз съм пътят и истината!..."
А много хора минават покрай нея. Много. Оживено кръстовище е това. И на всички дава малки, цветни стъкълца. И винаги казва: " Мои са. Оригинални и патентовани. Сега гледате и си мислите, че виждате, но всъщност, нищо не виждате! Или виждате нещо, което ви прилича на друго нещо, или ви се иска да прилича. Но през моите стъкълца се вижда всичко. Всичко! И то съвсем ясно. През тях можете да видите всичко, което искате и всичко, което трябва да видите. И няма как да го видите истински, или да стигнете до него, ако не го погледнете през моите стъкълца. Искате да видите малкото, невинно лице на Живота- когато отвори вратата и плахо влезе? Вземете прозрачното стъкълце и ще го видите! Искате да видите капризното си Здраве? Вземете зеленото стъкълце и ще го видите? Може би искате да видите Любовта? Наистина, не е лесно. Тя е сляпа, но лицето й блести толкова силно, че заслепява и вас. Но ето- през моето червено стъкълце ще я видите. З всичко имам стъкълца. За всяка сбъдната Мечта, за всяка Истина... И всички са в различини цветове. Дори за същият онзи малък, наивен Живот- поожулен, понамачкан и уморен, когато хвърля само един смутен поглед назад и се измъква неусетно през задната врата... Да... За всичко имам стъкълца..."
И всеки взема от нейните стъкълца и гледа. И наистина- всичко се вижда съвсем ясно през тях. Абсолютно всичко и пътят към него.
Понякога се намират такива, които- минавайки, й казват: " О, аз често... Много често минавам от тук и... да, знам ги твоите стъкълца. Вземал съм от тях и да- наистина всичко се вижда. Но, виж, ако ми дадеш такова, през което да видя себе си, няма да ти откажа. Ха сега да те видя! Имаш ли такова стъкълце?..."
И може би си мислят, че ще я накарат да се почувства неудобно. Но в такива случаи тя казва: " Ах! Разбира се! Но това не става със стъкълце! Помислете за миг! Всички бягате от мен, пазите се... А аз съм сама. Аз нямам дом. Всички вие можете да избягате, да се скриете някъде, за да не ме виждате. Докато ви се наложи отново да минете от тук. Аз съм стократно по- бедна от вас и все пак успявам със стъкълцата си да ви отведа там, за където сти тръгнали и където трябва да отидете. Искате да видите себе си? Да стигнете до себе си? Добре! Вземете ме да поживея у вас!"
И има такива, които я вземат. Които, може би могат да си позволят това. Дали защото са богати, дали защото през някое стъкълце са видели, че са в задънена улица и единственият възможен път е назад- към нея, за да могат да излязат на магистралата. И я вземат. Вземат я и заживяват с нея. Смъкват вретището й, изкъпват я, превързват раните по нозете й, обличат я в чисти дрехи, забавляват я... Понякога свикват с нея. Случва се някой да им подвикне отстрани: " Хей, човече! Чудя се, как живееш с нея?! Та тя е ужасна! А ти дори името й не знаеш!"
И тогава се обръщат към нея: " Вярно! Вярно, че изобщо не те попитах, но... Как се казваш? "
И тя казва, разбира се, защото, макар и забравила, всъщност никога не го е крила: " Аз съм Болката. Казвам се Болка..."
Но какво значение има изобщо някакво име, когато така, или иначе дълго живееш с някого?! Когато за теб тя е просто Гостенката с цветните стъкълца. Която може и да се позастои понякога за по- дълго, но когато си тръгва, винаги си тръгва сама. Не защото си я прогонил- тя винаги ще си стои на онзи ъгъл покрай който трябва да минаваш. А защото тя е решила, че вече си видял себе си, стигнал си до себе си и вече си достатъчно друг.


Публикувано от BlackCat на 07.07.2007 @ 18:32:33 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   pc_indi

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
540 четения | оценка 5

показвания 30205
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Гостенката с цветните стъкълца" | Вход | 5 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Гостенката с цветните стъкълца
от Mariamrad (m.radkova@abv.bg) на 07.07.2007 @ 19:40:32
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/user/mradkova?feature=mhum
Mili Indi, bolkata e nai-sigurnia, noi nai-truden pat kam Sebepoznanieto! Poniakoga obache, "suhite" konstatatzii ni otdalechavat ot razbiraneto, zashtoto zvuchat banalno... Tvoiata alegorichna obraznost podnasia vechni istini po krasiv, choveshki nachin, za da gi osaznaem deistvitelno. Blagodaria ti!


Re: Гостенката с цветните стъкълца
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 08.07.2007 @ 22:22:29
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Тя е най- искреното усещане. Няма шега, или измама при нея. Като дърворезбар е. Боли, докато оформя, но после резултатите са стойностни. Ако дървото е твърде крехко, вярно- фигурката ще стане по- малка. Но все пак, по- красива.
Радвам се, че хареса, Мари и ти благодаря!:)
Прегръдка!

]


Re: Гостенката с цветните стъкълца
от miglena на 07.07.2007 @ 20:48:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Прекрасна притча!!! И като замисъл, и като изпълнение :)

Обикновено приемам, че смъртта прави живота видим - ярко, контрастно, до разплакващо щастие ... но напълно вярно е, че през призмата-калейдоскоп на болката опознаваме кое какво е и колко струва в живота, а и отвъд него ...

Целувки и ми напомни да ти разкажа един виц как Бог се смилил и затворил една рана - но само когато се видим, а и повод имам :)))))))


Re: Гостенката с цветните стъкълца
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 08.07.2007 @ 22:35:59
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Права си, разбира се! Както казва Емили Дикинсън в един свой стих: "...за да схванеш нектара, трябва огромна жажда..."

Целувки и на теб! Непременно ще ти напомня!:)))

]


Re: Гостенката с цветните стъкълца
от Dimi на 07.07.2007 @ 22:48:11
(Профил | Изпрати бележка)
Да, болката не е нещо или някой при който ти се иска да спреш, но така представена, си е цяло богатство да я вземеш. Може би наистина през нея минава пътят и колкото да бягаме пак при нея се връщаме.
Много интересна приказка, Писи, харесва ми. Благодаря ти!


Re: Гостенката с цветните стъкълца
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 08.07.2007 @ 22:45:05
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Да... По някаква погрешна( а може пък и по правилна да е...) интуиция винаги се предпазваме от болката. А самото раждане е най- добрият символ, че най- красивите и истински неща стават чрез болката. Все ни се ще да достигнеме до нещо красиво и истинско безболезнено. Но е невъзможно. Всичко се заплаща. А Болката е цената на стойностните неща.
Благодаря ти и аз, Димичка! Да ти пожелая по- малко болка, е все едно да ти пожелая по- малко стойностни неща... Но пък като я изкъпеш, срешиш, нагримираш и я барнеш отвсякъде...кукличка и половина!:))) И тъкмо свикнеш с нея и...айдеее- избягала!:))
Сърдечен поздрав!:)

]


Re: Гостенката с цветните стъкълца
от kristi на 07.07.2007 @ 23:05:23
(Профил | Изпрати бележка)
Човек проглежда в /за/ себе си след усещането за болка. Колко непоетично звучи само...а как хубаво си го извела ти,
.
Ох, избягаха ми думите. ПАрна ме , инди!


Re: Гостенката с цветните стъкълца
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 08.07.2007 @ 22:50:04
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Вярно! Виж как ми обърна внимание на това! Наистина- не е поетична болката- прозаична е. Няма как да й хванеш ритъма.
А твоите думи са като верни пегаси- галопират, ходят къде ходят и се връщат при теб! Така че, спокойна съм!:))
Сърдечни, Кристи!:)

]


Re: Гостенката с цветните стъкълца
от prashinka на 10.07.2007 @ 00:35:33
(Профил | Изпрати бележка) http://prashinka.blog.bg
Цветните й стъкълца болят...Да, те парят в очите на всички, които са решили да й станат приятели по планетата...
Знам, смъртта пристига тогава, когато изпуснеш от покрива кутийката с цветните съкълца и светът около теб блесне в сиво-бялото си величество...

Поздрави от една прашинка за теб, скъпа indi!


Re: Гостенката с цветните стъкълца
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 10.07.2007 @ 01:13:02
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Благодаря ти за отзива, Прашинке!:)
Поздрави сърдечни и от мен за теб!

]