Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: StudioSD
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14144

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 580
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 581

Îíëàéí ñåãà:
:: Mitko19

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÒàëàíòúò
ðàçäåë: Åñåòà, ïúòåïèñè
àâòîð: esperanca

Âñÿêà ïðèëèêà ñ äåéñòâèòåëíè ëèöà è ñúáèòèÿ å ñëó÷àéíà.

Òâîðåöî, ïîïèòàé æåíèòå: òå íå ðàæäàò , çàùîòî òîâà èì ïðàâè óäîâîëñòâèå.


Õóáàâî íåùî å òàëàíòúò, íî íå å äîñòàòú÷åí, çà äà òå íàïðàâè àâòîð. Êàêòî íå å äîñòàòú÷íî ÷óâñòâîòî, çà äà ñå ðîäè ïðîèçâåäåíèå. Íåîáõîäèì å òðóä, çà äà ñå ðàçâèå òàëàíúò, êîéòî äà èçêàæå ÷óâñòâîòî, ïðè êîåòî íàé-âàæíà å îòãîâîðíîñòòà: êàêâà öåë ùå îáñëóæè òàëàíòúò.
Òîé å äàð, ÷èéòî ïðèòåæàòåë íÿìà íèêàêâà çàñëóãà çà òîâà. Íåãîâà å îòãîâîðíîñòòà äà ãî ðàçâèå è îùå ïî - ãîëÿìàòà îòãîâîðíîñò, çà êàêâè öåëè ùå ãî èçïîëçâà. Äàðáàòà ñå äàâà , çà äà ñëóæè íà õîðàòà, êàêâîòî å è ïðåäíàçíà÷åíèåòî íà âñåêè âèä òâîð÷åñòâî, çàòîâà å äàð. Àêî ñå èçïîëçâà , çà äà îáñëóæâà åãîòî è ëè÷íàòà ñëàâà, îò áëàãîñëîâåíèå ùå ñå ïðåâúðíå â ïðîêëÿòèå. Ïîíÿêîãà èçãëåæäà ÷óäíî, êàê â íå÷èñò ñúñúä ñå èçëèâà äàðúò íà æèâàòà âîäà è å íåîáÿñíèìî êàê îò åäèí êëàäåíåö èçâèðà è ñîëåíà, è ñëàäêà âîäà, íî âñè÷êî å çàêîíîìåðíî. ×îâåêúò ñå èçïèòâà íå ñàìî ñ íåäîèìúê, íî è ñ èçëèøåñòâî, íå ñàìî ñ äåôèöèò, íî è ñ äàðáè.
Òàëàíòúò å ïñèõîëîãè÷åñêî, à íå öåííîñòíî ïîíÿòèå. Íå å êà÷åñòâåíà õàðàêòåðèñòèêà è íå å ãàðàíöèÿ çà ëè÷íîñò. Òîé å íåîáõîäèì çà âñÿêî äåëî, äîðè è çà òîâà íà ìîøåíèêà. Íå ìîæå äà ñå îòðå÷å ãåíèàëíîñòòà íà ìîçúêúò, èçìèñëèë àòîìíàòà áîìáà. Ïúðâîíà÷àëíî òîé ñå ðàçâèâà , çàðàäè ïóáëèêàòà, íî ïîíÿêîãà ñå ñëó÷âà, îïèÿíåí îò íåéíèòå àïëàóçè, äà çàáðàâè êîëêî å êîïíÿë çà òÿõ, êàê äúëãî å ïîñòîÿíñòâàë, çà ïúðâîòî ðúêîñòèñêàíå, çà ïúðâîòî „Áðàâî”, òîãàâà ñòàâà ïðåíåáðåæèòåëåí,íåóâàæèòåëåí è å ãîòîâ äà ïóñíå àòîìíàòà ñè áîìáà íàä ñúùàòà ïóáëèêà, êîÿòî ãî àïëîäèðà è áåç êîÿòî ùå áúäå çàáðàâåí. Ïî ñâîÿòà ñè ïðèðîäà å ñòèõèåí, àêî íå áúäå îáóçäàí îò äèñöèïëèíà, íåèçáåæíî èçïåïåëÿâà òîçè, ó êîãîòî ãîðè. Àêî íå å ïîä÷èíåí íà ñëóæáà êúì õîðàòà, âðåäè íà ñúùèòå òåçè õîðà, çàðàäè êîèòî å îïðàâäàíî ñúùåñòâóâàíå ìó.
Íà òàëàíòà å íóæåí õàðàêòåð è äóõ, çà äà ìîæå äà ñå çàäúðæè äîñòàòú÷íî äúëãî âðåìå âúðõó èäåÿòà, îñâåòåíà îò íåãîâèÿ ïðîæåêòîð, çà äà ÿ ðàçãúðíå â øèðèíà è äîêàæå â äúëáî÷èíà. Àêî å ïðîÿâèë ãåðîè÷íîòî ïîñòîÿíñòâî, çà äà ñå ðàçâèå, òî íåèçáåæíî íàñòúïâà ìîìåíòúò, â êîéòî ñúçäàâà èìåòî. Ñëó÷âà ñå òàëàíòúò äà ðîäè èìå, à òî äà óáèå ÷îâåêà. Ñ ïîÿâàòà íà èìåòî ñå óâåëè÷àâà ñëàâàòà, ñ íåéíîòî íàðàñòâàíå, ðàñòå è îòãîâîðíîñòòà.Àêî òâîðåöúò íå ñå çàäîâîëÿâà äà áúäå òâîðåö, òîé æàäóâà äà ñòàíå ãåðîé.Çàùî òàëàíòëèâîòî ìó âäúõíîâåíèå íå íàñèùà íåãîâàòà ÷óâñòâèòåëíîñò è íå ìó äàâà äîñòàòú÷íî õðàíà, à ãî ïðåâðúùà â íåùî äðóãî : â ãðóáà, íåòúðïèìà , ïðåäíàìåðåíà ïðåòåíöèÿ â îáèäèòå ñè êúì ïî-ñëàáèòå, êúì ðàçëè÷íèòå, êàòî îñïîðâà òÿõíîòî ñúùåñòâóâàíå è ïðàâîòî èì äà ñå ðàçâèâàò. Âåðîÿòíî òîâà ñå äîïóñêà, çà äà ñå ïîòâúðäè, ÷å „ ãåíèÿò íà åäèí ÷îâåê å è íåãîâàòà îðèñ”. Êîãàòî å íåóäîâëåòâîðåí îò ñåáå ñè, ñå íàñèëâà äà ñå äîïúëíè ñ íåùî äðóãî, ñ ïðåòåíöèÿòà, ÷å ñàìî òîé å ñïîñîáåí äà êàæå íåùî íîâî. Íÿìà íèùî íîâî, êîåòî äà íå å êàçàíî, íîâ å ñàìî íà÷èíà, ïî êîéòî ìîæå äà áúäå èçêàçàíî. Âñåêè âúðøè òîâà, íà êîåòî å ñïîñîáåí, âàæíà å ïîñòàâåíàòà öåë, à íå âðåìåííî ïîñòèãíàòîòî ïî ïúòÿ êúì íåÿ. Ìèñëèòå è íàìåðåíèÿòà ñà åñòåòèêàòà íà òâîðåöà, òîé íå å âèíîâåí çà êðàñîòàòà íà òâîðåíèåòî ñè, íî å îòãîâîðåí çà öåëòà êúì êîÿòî ñå ñòðåìè. Èíà÷å òàëàíòúò áè ïðèëè÷àë íà îíçè ïóÿê, êîéòî òâúðäÿë ,÷å å íàäàðåí ñ äóøà è òÿ å â îïàøêàòà ìó.
Ïðåòåíöèÿòà íà âèðòóîçíî ïîäðåæäàùèòå äóìè÷êè , êúì îñòàíàëèòå, áóäè ñèëíî ïîäîçðåíèå, ÷å ëèòåðàòóðíàòà ñúâåñò íå å ÷èñòà, òúé êàòî ïîñòàâÿ ñðàâíèòåëíà ñòåïåí íà õàðàêòåðèñòèêè, êîèòî íå ñà êà÷åñòâåíè. Òîâà å âñå åäíî äà ñå îñïîðâà ñúùåñòâóâàíåòî íà êàìúêà, ñëóæåù çà îñíîâà íà êúùàòà , çàùîòî íå å òîëêîâà èçÿùåí , êàòî äèàìàíòà, êîéòî ñúùî å âèä êàìúê è íîñè åäèíñòâåíî åñòåòè÷åñêà íàñëàäà. Ìîæå ëè äà ñå êàæå êîé å ïî-ïîëåçåí, ñëåä êàòî èìàò ðàçëè÷íî ïðåäíàçíà÷åíèå.
Àêî çà ñëàáèÿ å îïðàâäàíèå íåãîâàòà íåìîù, çà íåãðàìîòíèÿ å îïðîùåíèå íåãîâîòî íåçíàíèå, òî òè , êîéòî çíàåø è ìîæåø, òè, íÿìàø èçâèíåíèå.


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 30.06.2007 @ 19:13:15 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Åñåòà, ïúòåïèñè

» Ìàòåðèàëè îò
   esperanca

Ðåéòèíã çà òåêñò

Àâòîðúò íå æåëàå äà ñå îöåíÿâà ïðîèçâåäåíèåòî.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 01:04:05 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Òàëàíòúò" | Âõîä | 9 êîìåíòàðà (50 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Òàëàíòúò
îò Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) íà 30.06.2007 @ 20:23:03
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.slovo.bg/silver
Õóáàâî êàçàíî! Ìèñÿë, ÷å òàëàíòúò å ïîâå÷å êðúñò, îòêîëêîòî íàãðàäà è êîéòî íå ãî ðàçáèðà, ðèñêóâà äà óáèå ñâåòëèíêàòà, êîÿòî ìó å äàäåíà.
Ïîçäðàâ çà íàïèñàíîòî!


Re: Òàëàíòúò
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 30.06.2007 @ 20:26:31
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ òè , Ñðåáúðíà, êëàñàòà ñè å êëàñà!
Ïîçäðàâ è îò ìåí!

]


Re: Òàëàíòúò
îò dimension íà 30.06.2007 @ 22:00:29
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
À êàê äà ðàçëè÷èì òàëàíòà îò "íåòàëàíòà"? Èëè èçêóñòâîòî îò õàëòóðàòà.? Ãðàíèöèòå ñå ïðåëÿõà.
Íÿìà çíà÷åíèå.
×åäà ñìå íà ïðåëîìíî âðåìå, â êîåòî ãîëåìè òâîðöè ïðåç ñîöà, ïîñëå áÿõà îòðè÷àíè, ÷å ñà áèëè "ïàðòèéíè ïîåòè", êîåòî çà íÿêîè å âÿðíî, çà äðóãè íå. Ñåãà ïúê, "ïñåâäîòâîðöè" ñ ïàðè, ïèøàò íåùà, äåòî íå êàçâàò íèùî, áàçèðàéêè ñå íà òîâà, ÷å "ìàñèòå" íå ñà èçâèñåíè äà ãè ðàçáåðàò. Àáå...
Äàëè ñìå òàëàíòè èëè íå, âÿðâàì â ìóçàòà. Íàé-âàæíîòî, ñïîðåä ìåí å, äà íå ñå âçåìàìå íàñåðèîçíî, äà "ðàæäàíå" ïîåçèÿ ñúñ ñúðöàòà ñè, à íå êàòî â åäíî àáñòðàêòíî ñòèõî íàñêîðî, äåòî "ìîíàõèíÿ äàðÿâàëà êëèòîðà ñè íà õðàìà" /äà ìå ïðîùàâà àâòîðúò/.
Ïîçäðàâè çà òîâà åñå. ×óäåñíî êàçàíî, ÷îâåøêè, áåç ïðåòåíöèè çà ïîñëåäíà èíñòàíöèÿ.


Re: Òàëàíòúò
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 30.06.2007 @ 22:22:36
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âèíàãè å ñìåøíî , êîãàòî íÿêîé çàïî÷íå äà ñå âçèìà íà ñåðèîçíî, îùå ïîâå÷å ïúê êàòî çàïî÷íå äà âàäè äèïëîìè è ðå÷íèöè, çà äà ñå ïîäêðåïè ñ òÿõ, àêî è òîâà íå ñòèãà , çà äà ñå ïî÷óâñòâà ñèãóðåí,çàïî÷âà äà ðåäè äðóãèòå ïðèçíàòè èìåíà , ñ êîèòî ñå ïîçíàâà...àáå , íå å ëåñíî äà ñè òàëàíòëèâ...
îòíîñíî òàëàíòà è íåòàëàíòà, àìè òî ñòàâà îò ïðúâ ïðî÷èò, òàëàíòà è ïîä êîíñêè ÷óë äà ãî ñëîæèø, ïàê ùå ñè áëåñòè,àìà çà äðóãî èäå ðå÷ òóê, íèêîé íå îñïîðâà òàëàíòà, ïî-ñêîðî âúïðîñúò å çà êàêâî ñå èçïîëçâà òîé, ïúê íÿêîé ïðåäè ìíîãî ãîäèíè å êàçàë : ïî äåëàòà èì ùå ãè ïîçíàåòå.

Ïðåäè äà ñå íàó÷èì äà ïèøåì ÿðêè îêñèìîðîííè ìåòàôîðè, äà ñå íàó÷èì äà áúäåì õîðà.

]


Re: Òàëàíòúò
îò Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) íà 30.06.2007 @ 22:29:34
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.slovo.bg/silver
Ïðåäè äà ñå íàó÷èì äà ïèøåì ÿðêè îêñèìîðîííè ìåòàôîðè, äà ñå íàó÷èì äà áúäåì õîðà.


Òîâà ìíîãî ìè õàðåñà, Åñïåðàíñà! /Èçâèíÿâàì ñå çà íàìåñàòà!/
Âèíàãè ñúì ñ÷èòàëà, ÷å äîáúð ÷îâåê å ïîâå÷å îò äîáúð ïîåò.

]


Re: Òàëàíòúò
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 30.06.2007 @ 22:40:40
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî òå óâàæàâàì!!! È ñúì òè ïèñàëà çàùî.ÒÈ âèíàãè ñè äîáðå äîøëà, çàùîòî çíàåø êàê äà ïîêàæåø ãðåøêàòà íà ÷îâåê ,áåç äà ãî íàðàíèø, à äà ãî ïîó÷èø , òàêà ÷å äà ãî ïîáóòíåø ïî ïúòÿ ìó êúì ðàçâèòèåòî.
Èìà õîðà, êîèòî ñà ðàíèìè, íå ñà ñå íàó÷èëè êàê äà ñå ïðåäïàçâàò è ñúõðàíÿâàò, íå ðàçáèðàì çàùî äà ãè óáèâàìå ïðåäè îùå äà ñà èì ïîíèêíàëè êðèëå, â íåáåòî èìà ìÿñòî çà âñè÷êè, âñåêè ïî ñîáñòâåíàòà ñè äåñòèíàöèÿ.

]


Re: Òàëàíòúò
îò dimension íà 30.06.2007 @ 23:43:55
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìàëêî íå òå ðàçáèðàì çà îêñèìîðîííèòå ìåòàôîðè. Íàäÿâàì ñå, íå ñå îòíàñÿ çà ìåí...

]


Re: Òàëàíòúò
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 01.07.2007 @ 00:01:56
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Èñêàõ äà êàæà ,÷å å ïî-âàæíî ÷îâåê äà ñè èçïîëçâà ïîòåíöèàëà, çà äà ñòàíå äîáúð ÷îâåê, è ïîñëå àêî ìó îñòàíå îùå åíåðãèÿ ,äà ñòàíå äîáúð ïðîôåñèîíàëèñò. Íî èñêàì äà ïðåäëîæà íåùî äðóãî :
Ñïîðåä Àðèñòîòåë , ÷îâåêúò å îáùåñòâåíî æèâîòíî;
Ìîíòåí - ñúìíÿâàùî ñå ñúùåñòâî;
Äåêàðò è Ïàñêàë - ìèñëåùî ñúùåñòâî èëè òðúñòèêà;
Õåðäåð - ñìååùî ñå æèâîòíî;
Ôðàíêëèí - æèâîòíî ïðàâåùî îðúäèÿ;
Êàñèðåð - ñúùåñòâî îñúçíàâàùî ñèìâîëè;
Îðòåãà-è-Ãàñåò - ëèðè÷íî æèâîòíî;
Íèöøå - áîëíî æèâîòíî
- æèâîòíî îòêàçâàùî ïî÷èò
- íåäîâåð÷èâî æèâîòíî è ò.í.;
Ëèõòåíáåðã - ñúùåñòâî òúðñåùî ïðè÷èíè ;
Øàìôîð - ïðåãëóïàâî æèâîòíî.
Òå ñà ñúçäàëè åäíà ñòúëáèöà çà ðàçâèòèåòî íà ÷îâåêà, çàáåëåæè íà êîå ìÿñòî å ïèøåùèÿ ÷îâåê è íà êîå òâîð÷åñêèÿ ÷îâåê :
HOMO SAPIENS -ðàçóìåí ÷îâåê
HOMO OECONOMICUS - èêîíîìè÷åñêè ÷îâåê
HOMO PSYCHICUS - ñåòèâåí ÷îâåê
HOMO SEXUALIS - ñåêñóàëåí ÷îâåê
HOMO MORALIS - ìîðàëåí ÷îâåê
HOMO LUDENS - èãðàåù ÷îâåê
HOMO SCRIBENS - ïèøåù ÷îâåê
HOMO RHETORICUS - ðèòîðè÷åí ÷îâåê
HOMO NOVUS - íîâ ÷îâåê
HOMO DELIGUENS - ïðåñòúïåí ÷îâåê
HOMO CREATOR - òâîð÷åñêè ÷îâåê

Íå âèçèðàì íèêîãî ïåðñîíàëíî, îùå ïî-ìàëêî òåá, íî ñè ñòðóâà âñåêè åäèí îò íàñ äà ñå çàìèñëè, êúäå ñå íàìèðà ?
-

]


Re: Òàëàíòúò
îò dimension íà 01.07.2007 @ 00:18:20
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àç ÷åòà ìåæäó ðåäîâåòå.
Ïî-ñêîðî, îïðåäåëÿéêè ñåáå ñè, ñå ïîäðåæäàì ïî ïèðàìèäàòà íà Ìàñëîó. /Êàêòî è õîðàòà, äîñòà îò êîèòî ñà íà...ïîçíàé êîå íèâî.../
Àìà ñòèãà ñìå ôèëîñîôñòâàëè. Íå ñúì ìíèòåëíà, íî ñè ïðåäñòàâÿì êàê íÿêîè, ÷åòåéêè ðàçìåíåíèòå íè êîìåíòàðè, ùå êàæàò - Åé, òèÿ ïúê íà ìíîãî óìíè ñå ïðàâÿò...
Ïóêà ìè.
Êàêâî äà ïðàâèì, êàòî ñìå óìíè.
Îòðèöàíèå íà îòðèöàíèåòî.
Ïðîòèâîðå÷èå íà ïðîòèâîðå÷èåòî.
Êîé ðàçáðàë, ðàçáðàë.

]


Re: Òàëàíòúò
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 01.07.2007 @ 00:28:54
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Î, íå å ìîÿ îòãîâîðíîñò êîé êàê ùå ðåàãèðà íà òîâà, êîåòî ñúì íàïèñàëà, àêî ãî ïðî÷åòå, âñåêè ðåàãèðà ñïîðåä ñîáñòâåíàòà ñè ìÿðêà çà íåùàòà:))

]


Re: Òàëàíòúò
îò dimension íà 01.07.2007 @ 00:40:41
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àáñîëþòíî ñè ïðàâà. Åäèíîìèñëèå.
Çàòîâà íàïèñàõ - êîé ðàçáðàë, ðàçáðàë.

]


Re: Òàëàíòúò
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 01.07.2007 @ 00:45:33
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çà ìåí îáèêíîâåíî íÿìà çíà÷åíèå ïðåäíàìåðåíàòà , íåïðîâîêèðàíà îòðèöàòåëíà åíåðãèÿ, çàùîòî ÷îâåê ìðàçè äðóãèòå çà òîâà, êîåòî òîé íå å å, àêî íÿêîé ðàçïîçíàå ÷àñò îò ñåáå ñè, êîÿòî íå õàðåñâà, íÿìà äà å ìîÿ îòãîâîðíîñò, çàùîòî ñúì èçðàçèëà ìíåíèåòî ñè ïî ïðèíöèï.
Âå÷å îòèâàì äà ñïÿ, çàòîâà òè æåëàÿ : ëåêà íîù è ïðèÿòíè ñúíèùà.

]


Re: Çà òîçè, êîéòî ïèøå.
îò regina íà 01.07.2007 @ 02:19:07
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ùå ãî âèäèòå íîùåì äà ãëåäà çâåçäèòå,
äà ãîâîðè ñúñ âÿòúðà, ñ äíè äà ìúë÷è,
äà ñå ñìåå äî ñúëçè â äúõà íà ëèïèòå,
äà ïðåñíèìà ñâåòà ñ äâå ãîëåìè î÷è.
Äà ñåäè ñ ÷àñîâå, ïðåä çëàòèñòèÿ çàëåç,
äà ðàçòâàðÿ ìîðåòî ñúñ ïîãëåä íà äâå,
è îò íèñêîòî, â ñíÿã, âúðõîâåòå äà ãàëè,
äà ñå ðåå ñðåä ìàêîâå â ñèíüî ïîëå...
Ñ äëàíè äâå å çàåò äà ïîääúðæà íåáåòî,
è å âëþáåí äî êðàé(ñïîäåëåíî) â äúæäà,
òîé âëàäåå æèâîòà íà òàçè ïëàíåòà,
è å íåãîâ, áåçñïîðíî å íåãîâ, ñâåòúò.
È ìàêàð, ÷å âúâ äæîáà ìó ÷åñòî å ïðàçíî,
èìà âñè÷êî, êîåòî ìå÷òàå ÷îâåê,
ïðîñòî, âñè÷êî êðàñèâî, è âñè÷êî óæàñíî,
ñàìî â íÿêàêâî ìàëêî, ÷îâåøêî ñúðöå.
È ñè ìèñëÿ - Îáè÷à ãî íÿêîé, òàì, ãîðå,
òà îðèñàë (ïðîêëåë ãî) ñ òàêàâà äóøà,
÷å íà íåãî ïîä ðåíòãåíà äàæå ìó ñëàãàò,
äèàãíîçà - Õðîíè÷åí ñèíäðîì Äîáðîòà.
È äîðè äà ïîïàäíå â îêîòî ìó íåùî,
îò ðàçáèòîòî, çëî îãëåäàëî íà Äÿâîëà,
ùå çàïëà÷å è ñúëçèòå, è ñòúêúëöåòî,
ùå ñè èäàò áåçñëåäíî, ïî æèâî-ïî çäðàâî.
È ïîíåæå ñà íåãîâè âñè÷êèòå äóìè,
è ïîíåæå äóøàòà ìó äèøà è ÷óâñòâà,
ùå ðàçêàçâà æèâîòà, äîêàòî å òóêà,
êàòî ïàê ìó îñòàíå è ìàëêî çà óòðå...


Re: Çà òîçè, êîéòî ïèøå.
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 01.07.2007 @ 09:56:11
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áÿõ ó÷åíè÷êà, êîãàòî ñå âëþáèõ â åäèí ïîåò ñ êèòàðà, àìà òîé íå çíàåøå,äà íå îïèñâàì êàêâè åìîöèè áÿõà, ÷å ìè å áåäåí ðå÷íèêà çà òîâà, íî çàïî÷íàõ äà èçó÷àâàì îáåêòà íà òàéíàòà ñè ëþáîâ è ñ ó÷åíè÷åñêîòî ìè ìîçú÷å íå ìîæåõ äà ñè îáÿñíÿ êàê òàêà òàêúâ òâîðåö ìîæå äà áúäà òàêúâ ...íåêà÷åñòâåí ÷îâåê / äðóãà äóìà ìè å íà åçèêà, àìà ùå ñè ÿ ïðåìúë÷à/. Òà êàòî ïî÷íàõ åäíî ÷åòåíå íà êíèãè ,àìà êàòî êíèãîÿä- ôèëîñîôèÿ, ïñèõîëîãèÿ,ðåëèãèÿ,âñè÷êî , äåòî çàâúðøâà íà -èÿ, îò êëàñèöè äî ñúâðåìåííèöè, ñëàâà Áîãó, õîðàòà äîñòà ïèñàëè, äîáðå îáÿñíèëè, òà íàêðàÿ ðàçáðàõ, ÷å òàëàíòúò è ëè÷íîñòòà ñà äâå ðàçëè÷íè íåùà. Ðàçáðàõ, àìà íå ìè ñòàíà ïî-äîáðå...è äî äíåñ ìè îñòàíà ìúêàòà ,êàòî âèäÿ íÿêîé, äåòî Áîã ãî å öåëóíàë ïî ÷åëîòî è òîé ñè èçïúëíèë ïîëîâèíàòà îòãîâîðíîñò êúì ÄÀÐáàòà, òà ÿ ðàçâèë, àìà íå íàïðàâèë íèùî çà äà ðàçâèå ÷îâåêà â ñåáå ñè. Òà , íàó÷èõ ñå êàòî ó÷åíè÷êà îùå, äà ñå ïðåêëàíÿì ïðåä òàëàíòà, äà ìå áîëè çà çàêúðíåëèÿ ÷îâåê è äà ãî îòìèíàâàì ñ áåçðàçëè÷èå, êîãàòî ïúê å è ñàìîçàáðàâèë ñå.

]


Re: Òàëàíòúò
îò dobria íà 01.07.2007 @ 08:25:48
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Èìàø äîáðè ìèñëè ïî ìîåìó,ñ ïîâå÷åòî îò êîèòî ñúì ñúãëàñåí.Íî èìà íåùî ñúùåñòâåíî, ñ êîåòî íå ìîãà äà ñå ñúãëàñÿ.Ïîäöåíÿâàíåòî íà ìàéñòîðëúêà,íà ìàéñòîðñòâîòî â ÇÀÍÀßÒÀ. íàðî÷íîòî èì ïîäöåíÿâàíå.À ìàéñòîðëúê + òàëàíòà ñà ðåøàâàùè çà êà÷åñòâîòî íà åäíî ïðîåçâåäåíèå íà èçêóñòâîòî.
Ñ òàëàíòà ñè ÷îâåê ñå ðàæäà,à ìàéñòîðëúêà ñå ïîñòèãà óïîðèò òðóä è ïîñòîÿíñòâî.Íå îò âñåêè.Òóêà òàëàíòà èìà äóìàòà.Òîé ïîìàãà,ïðè ïðàâèëíà óïîòðåáà,àêî ãî èìà, çà ïîñòèãàíå íà åäíà èëè äðóãà ñòåïåí íà ìéñòîðñòâî â çàíàÿòà,äà êàæåì,â ïèñàíåòî íà ñòèõîâå.Îò íåãî çàâèñè â ðåøàâàùà ñòåïåí êà÷åñòâîòî íà íàïèñàíèòå ñòèõîâå. Ìàòåðèàëà å åäèí,äóìè,äóìè...çà âñåêè,êîèòî ñå çàíèìàâà ñúñ ñëîâåñíî òâîð÷åñòâî.Ðàçáèðà ñå è ìèñëèòå,îáðàçèòå,äúëáè÷èíàòà è ñèëàòà íà ÷óâñòâàòà,óñåòà çà ðèòúì,îáùàòà õóäîæåñòâåíà êóëòóðà è ò.í.Òîâà ñà òóõëèòå,êàìúíèòå,îò êîèòî íÿêîè ùå èçãðàäè Êüîëíñêà êàòåäðàëà, à äðóã,ïàÿíòîâà áàðàêà.È äèàìàíòà,íåîáðàáîòåí îò ìàéñòîð íå ñòðóâà è íå ñòàâà çà íèùî.Äîêàòî îáðàáîòåí,øëèôîâàí îò äîáúð ìàéñòîð ïîâèøàâ öåíàòà ñè ìíîãî õèëÿäè ïúòè.Òîâà ñà àçáó÷íè èñòèíè,êîèòî íÿêîé ïîäöåíÿâàò,à òîâà ñå îêàçâà ôàòàëíî çà òÿõíàòî òâîð÷åñòâî.Îò åäèí ìðàìîðåí áëîê åäèí Ìèêåë Àíæåëî èçäÿëà ñâîÿ "Ìîéñåé",à îò êîëêî òàêèâà ìðàìîðíè áëîêîâå ñà èçäÿëàíè îò ïîñðåäñòâåíèòå ñêóëïòóðè, ñòîòèöèòå ñêóëïòóðíè ôèãóðè,ñ êîèòî å çàëÿòà Èòàëèÿ.Òîâà ñå îòíàñÿ â ïúëíà ìÿðà çà ïðîçàòà è ñòèõîâåòå.ÌÀÉÑÒÎÐÑÒÂÎÒÎ Å,êîåòî ñ òóõëè è êàìúíè å èçãðàäèëî Êüîëíñêàòà êàòåäðàëà,åäíî îò ÷óäåñàòà íà îðõèòåêòóðàòà íà íàøåòî âðåìå. ÄÅÔÈÖÈÒÀ,ËÈÏÑÀÒÀ ÍÀ ÒÀÊÎÂÀ,,ÌÎÆÅ ÄÀ ÍÎÏÐÀÂÈ È ÎÒ ÍÀÉ-ÊÀ×ÅÑÒÂÅÍÈß ÍÎÁÐÀÁÎÒÅÍ ÄÈÀÌÀÍÒ,ÊÓÏ×ÈÍÊÀ ÁÎÊËÓÊ,êîÿòî äà ãî îáçöåíè õèëÿäè ïúòè.


Re: Òàëàíòúò
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 01.07.2007 @ 10:05:55
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ÑÚÆÀËßÂÀÌ ,×Å ÌÍÎÃÎ ÊÐÈÂÎ ÑÈ ÌÅ ÐÀÇÁÐÀË, ÈÇÎÁÙÎ ÍÈÊÚÄÅ ÍÅ ÑÚÌ ÍÀÏÈÑÀËÀ, ÍÈÒÎ ÄÎÐÈ Â ÊÎÌÅÍÒÀÐÈÒÅ ÑÈ - ÂÑÈ×ÊÈÒÅ -ÈÌÀ ÒÀÊÀÂÀ ÌÈÑÚË ÇÀËÎÆÅÍÀ. ÒÎ×ÍÎ ÎÁÐÀÒÍÎÒÎ, ÍÎ ÒÓÊ ÈÑÊÀÕ ÄÀ ÊÀÆÀ ,×Å ÂÑÅÊÈ ÒÀËÀÍÒ ÈÌÀ ÍÓÆÄÀ ÎÒ ÂÐÅÌÅ , ÇÀ ÄÀ ÑÅ ÐÀÁÎÒÈ Â/Ó ÍÅÃÎ, ÍßÊÎÉ ÁÅ ÑÏÎÌÅÍÀË , ×Å ÓÑÏÅÕÀ  ÒÂÎÐ×ÅÑÒÂÎÒÎ Å 1%ÒÀËÀÍÒ È 99% ÒÐÓÄ/ÒÓÊ ÂËÈÇÀ ÒÅÕÍÈÊÀ, ÌÀÉÑÒÎÐËÚÊ È ÂÑÈ×ÊÎ ÎÑÒÀÍÀËÎ, ÊÎÅÒÎ Å ÍÅÎÁÕÎÄÈÌÎ ÄÀ ØËÈÔÎÂÀ ÄÈÀÌÀÍÒÀ/.
ÂÑÚÙÍÎÑÒ , ÒÈ ÊÚÄÅ ÏÐÎ×ÅÒÅ ÒÎÂÀ, ÄÅÒÎ ÍÅ ÑÚÌ ÃÎ ÍÀÏÈÑÀËÀ, ÈËÈ ÏÐÎÑÒÎ ÈÑÊÀØÅ ÄÀ ÈÇÐÀÇÈØ ÑÂÎßÒÀ ÑÈ ÌÈÑÚË,ÀÇ ÑÚÌ ÊÀÇÀËÀ ÑÀÌÎ ÒÎÂÀ, ×Å ÂÑÅÊÈ Å ÒÐÚÃÍÀË ÎÒ 1% ÒÀËÀÍÒ È Å ÐÀÁÎÒÈË , ÇÀ ÄÀ ÏÐÈÒÅÆÀÂÀ ÑÅÃÀ ÄÈÀÌÀÍÒ, ÄÀ ÑÌÅ ÒÎËÅÐÀÍÒÍÈ ÊÚÌ ÒÅÇÈ , ÄÅÒÎ ÎÙÅ ØËÈÔÎÂÀÒ, ÄÀ ÈÌ ÄÀÄÅÌ ÂÐÅÌÅÒÎ, ÊÎÅÒÎ ÏÐÈÒÅÆÀÒÅËÈÒÅ ÍÀ ÄÈÀÌÀÍÒ ÑÀ ÈÌÀËÈ,ÄÀ ÈÌ ÏÎÆÅËÀÅÌ ÄÀ ÈÌÀÒ ÄÎÁÐÈÒÅ Ó×ÈÒÅËÈ,ÇÀ ÄÀ ÌÎÃÀÒ ÄÀ ÑÈ ÎÒÃËÅÄÀÒ È ÒÅ-ÄÈÀÌÀÍÒ×Å.
ÀÇ ñúì ãîëÿì åñòåò è ñòðàøíî ìðàçÿ ïîñðåäñòâåíè íåùà, íî êîãàòî ñå îòíàñÿ çà òâîð÷åñòâî, âèíàãè çíàÿ, ÷å òîâà,êîåòî å â ìîìåíòà å â ïðîöåñ íà ðàçâèòèå,îò òàçè êàêàâèäà, åäèí äåí ùå èçëåòè êðàñèâà ïåïåðóäà , à äî êîëêî ùå ñà öâåòíè êðèëöàòà è çàâèñè è îò òàêà íàðå÷åíîòî îáùåñòâî, çàòîâà ,àç ëè÷íî àêî íå ìîãà äà ïðèáàâÿ åäíî ïîëóòîí÷å ìàêàð êúì îïåðåíèåòî è, íÿìà è äà è îòíåìà åäíà òî÷èöà äîðè îò êðèëöàòà, ìàêàð è äà å íå òîëêîâà ñúâúðøåííà â ìîìåíòà.

]


Re: Òàëàíòúò
îò oberonus íà 01.07.2007 @ 09:02:06
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://en-gb.facebook.com/voronsky
Íàèñòèíà òàëàíòúò å â íÿêàêâà ñòåïåí íðàâñòâåíà îòãîâîðíîñò êúì ëè÷íîñòòà è êúì îáùåñòâîòî. Ìèñëÿ, ÷å èñòèíñêèòå òàëàíòè êàòî Ìîöàðò, Ïóøêèí, Ìèêåëàíäæåëî ñà áèëè íå ñàìî æèçíåðàäîñòíè õîðà, íî ñà ðàçäàâàëè èçêóñòâîòî ñè íà âñè÷êè (íÿìàëî å àâòîðñêî ïðàâî).  ìàëêàòà òðàãåäèÿ íà Ïóøêèí "Ìîöàðò è Ñàëèåðè" äîðè Ñàëèåðè ñå âúçìóùàâà êàê Ìîöàðò ìîæå äà ñâèðè ñâîÿòà áîæåñòâåíà ìóçèêà â êðú÷ìàòà, êúäåòî íèêîé íå ðàçáèðà îò èçêóñòâî. Íî è Õðèñòîñ å õîäèë ñúñ ñêèòíèöè è ïðîñÿöè.  ñúùàòà ìàëêà òðàãåäèÿ ñå êàçâà, ÷å òàëàíòúò è äîáðîäåòåëòà ñà äâå íåðàçäåëèìè åäíî îò äðóãî íåùà.


Re: Òàëàíòúò
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 01.07.2007 @ 10:27:43
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïîçâîëè ìè äà òè îòãîâîðÿ ñ åäèí öèòàò íà Éîàí Êðîíøòàäòñêèé :
"Ñåðäöå â îäíó ìèíóòó ìîæåòü èçìåíèòüñÿ íåñêîëüêî ðàç ê äîáðîìó,ê õóäîìó, ê âåðå, ê íåâåðèþ, ê ïðîñòîòå,ê ëóêàâñòâó,ê ëþáâè,ê íåíàâèñòè, ê äîáðîæåëàòåëüñòâó, ê çàâèñòè,ê ùåäðîñòè,ê ñêóïîñòè, ê öåëîìóäðèþ , ê áëóäó. Êîêîå íåïîñòîÿíñòâî. Ñêîëüêî îïàñíîñòåé. Êàêîå íóæíî òðåçâëåíèå è âíèìàíèå ê ñåáå".

]


Re: Òàëàíòúò
îò angar íà 01.07.2007 @ 19:35:02
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://angelchortov.hit.bg
Î, òîâà îïðåäåëåíî íå å çà ìåí! Íå ñúì äîñòàòú÷íî òàëàíòëèâ çà äà ñå íàðåäÿ è àç ñ êîìåíòàð ïîä òîçè ïîñòèíã.
Íî çà ìåí òàëàíòúò è õàðàêòåðúò ñà íåäåëèìè! Àç íå ïðèçíàâàì â ëèòåðàòóðàòà ãîëÿì òàëàíò ñ ëîø õàðàêòåð. Àêî íå ñè äîáúð, çà ìåíå òè íå ñè è òàëàíòëèâ!
È çà âðúçêàòà íà òðóäà è òàëàíòà, çà ñúîòíîøåíèåòî "òàëàíò-òðóä" ìíîãî å ïèñàíî. Ùå äîáàâÿ ñàìî - íå ñàìî òàëàíòúò íå ìîæå äà ìèíå áåç òðóä, áåç òðóä íèùî íå ìîæå äà ïîñòèãíå äîðè ãåíèÿò! Òàêà ÷å òðóäîëþáèåòî å íåîòäåëèìà íåîáõîäèìà ÷àñò íå ñàìî íà òàëàíòà, íî è íà ãåíèÿ. È òîâà "äà ñå âçåìàø (ñåáå ñè è òàëàíòà ñè) íàñåðèîçíî" îçíà÷àâà ìîæå áè èìåííî òîâà - äà ñå çàñòàâèø äà ñå òðóäèø ñåðèîçíî!
Åäèí îò èçñëåäîâàòåëèòå íà Ïóøêèí å áèë ïîðàçåí îò òîâà êîëêî ìíîãî ÷åðíîâè è êîëêî ìíîãî íàáðîñêè ñà îñòàíàëè îò íåãî, êîëêî ÒÐÓÄ ñëåäîâàòåëíî å ïîëàãàë Ïóøêèí. È àêî ÒÎÉ å òðÿáâàëî äà ãî ïðàâè, êàêâî îñòàâà çà íàñ!


Re: Òàëàíòúò
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 01.07.2007 @ 19:42:59
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Î,Àíãàð, àêî áåøå òîëêîâà ëåñíî, òàëàíò=õàðàêòåð=ëè÷íîñò=äîáúð ÷îâåê, íî çà ñúæàëåíå ñúâñåì íå å òàêà.
Âåðîÿòíî æèâîòúò ùåøå äà å ìíîãî ïðîñò, àêî ìîçàéêàòà áå ñàìî ñ áåëè è ÷åðíè êàìú÷åòà, íî ìåæäó äâàòà öâÿòà âñúùíîñò ñå êðèå äúãàòà...
Öèòèðàì ïî ïàìåò , â ìîìåíòà íå ìîãà äà ïîñî÷à èìåòî, íî å : " Ãåíèÿò å çàáîëÿâàíå íà ìîçúêà, òàêà êàêòî áèñåðúò å íàé-êðàñèâîòî çàáîëÿâàíå íà ìèäàòà".
Òè ñè äîáðîíàìåðåí , çàòîâà ðàç÷èòàø "âçåìàíåòî íà ñåðèîçíî" , êàòî äà ñå õâàíåø â ðúöå è äà ðàáîòèø çà è â/ó ñåáå ñè, íî òóê èäå ðå÷ çà íåùî ðàçëè÷íî.
Ïðàâ ñè â òîâà, ÷å âñåêè óïîðèò è ïîñëåäîâàòåëíî öåëåíàñî÷åí òðóä âèíàãè äàâà ðåçóëòàò.

]


Re: Òàëàíòúò
îò dobria íà 02.07.2007 @ 04:02:39
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðèâåò!
Ïðî÷åòîõ êàêâî ñè èñêàëà äà êàæåø è îòíîâî,êàêâî ñè êàçàëà.
Êàêâî èñêàø äà êàæåø â àáçàöà:
"Ïðåòåíöèÿòà íà âèðòóîçíî ïîäðåæäàùèòå äóìè÷êè,êúì îñòàíàëèòå,áúäè ñèëíî ïîäîçðåíèå,÷å ëèòåðàòóðíàòà ñúâåñò íå å÷èñòà,òúé êàòî ïîñòàâÿ ñðàâíèòåëíà ñòåïåí íà õàðàêòåðèñòèêè,êîèòî íå ñà êà÷åñòâåíè.È ò.í...
Êàêâî çíà÷àò äóìèòå âèðòóîçåí:
ÂÈÐÒÓÎÇÅÍ-ìàéñòîðñêè,ñúâúðøåí,àðòèñòè÷åí.
ÂÈÐÒÓÎÇ-èçïúëíèòåë, äîñòèãíàë íàÿ-ãîëÿìî ìàéñòîðñòâî.
Çà ïîåòèòå ìàòåðèàëà å åäèí.Äóìè è äóìè.È ïðåïèíàòåëíè çíàöè.Çà âñè÷êèòå.Òîâà ñà òóõëèòå,ñ êîèòî ñå ãðàäè ñòèõà.
À êàê ùå ãè ïîäðåäè âå÷å çàâèñè îò íåãîâèÿ ÓÌ,òàëàíò,çíàíèÿ,÷óâñòâèòåëíîñò,êóëòóðà,ïîçíàâàíå íà êà÷åñòâòà íà âñÿêà äóìà,îò íåãîâèÿ óñåò çà ðèòúì è äàðáà çà îáðàçíî ìèñëåíå,îò íåãîâîòî óìåíèå,òàêà äà ïîäðåäè ìàéñòîðñêè,çàùî íå è âèðòóîçíî äà ïîäðåäè äóìèòå,ïî ñìèñúë,îáðàçíîñò è çâóê,÷å äà ñå ïîëó÷è íå ñàìî ñìèñëåí ñòèõ,íî è ìóçèêàëíî çâó÷åíå,ïðèÿòíà ìåëîäèÿ îò ïîäðåæäàíåòî íà äóìèòå â òîçè ñòèõ. òîâà å ìàéñòîðëàêà,âèðòóîçíîñòòà ïðè ïèñàíåòî íà ñòèõîâå.Òîâà ñà ñòèõîâåòå.Ñà÷åòàíèå íà ìèñúë,÷óâñòâà,îáðàçè è ìóçèêà,èçðàçåíè ÷ðåç ìàéñòîðñêîòî,âèðòóîçíîòî ïîäðåæäàíå íà äóìèòå.
 ÒÎÂÀ ÑÅ ÈÇÐÀÇßÂÀ,ÐÅÀËÈÇÈÐÀ,ÏÎÊÀÇÂÀ È ÄÎÊÀÇÂÀ ÒÀËÀÍÒÀ ÍÀ ÂÑÅÊÈ ÏÎÅÒ.
Òàêà ñà ñå äîêàçàëè ïîåòè êàòî:Áîòåâ,ßâîðîâ,Äåáåëÿíîâ,Âàïöàðîâ,Ñìèðíåñêè è ò.í.
ÄÐÓà ÍÀ×ÈÍ ÍßÌÀ.ÎÑÒÀÍÀËÎÒÎ ÑÀ ÏÐÈÊÀÇÊÈ.


Re: Òàëàíòúò
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 02.07.2007 @ 07:04:54
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñ âñè÷êî èçáðîåíî îò òåá ñúì èñêàëà äà êàæà, ÷å íàëè÷èåòî íà ÂÈÐÒÓÎÇÍÎÑÒ â ïîçäðåæäàíåòî íà äóìè÷êè íå äàâà ïðàâî è íå å îñíîâàíèå çà ÏÐÅÒÅÍÖÈß è ÍÅÒÚÐÏÈÌÎÑÒ ñïðÿìî òåçè, êîèòî îùå íå ñà óñâîèëè òåõíèêàòà íà ïèñàíå â òàêîâà ñúâúðøåíñòâî.
Èçðàçèëà ñúì òî÷íî òîâà, êîåòî ñúì èñêàëà äà êàæà, à âñåêè ÷åòå íàïèñàíîòî ñïîðåä ñâîÿ :ÓÌ,òàëàíò,çíàíèÿ,÷óâñòâèòåëíîñò,êóëòóðà.
Íèêúäå íå ñúì íàïèñàëà òîâà, â êîåòî ìå îáâèíÿâàø â ïðåäèøíèÿ ñè êîìåíòàð, à òîâà , ÷å íå ìå ðàçáèðàø, íå å âèíîâåí àâòîðà.
ÍßÌÀ ÊÀÊÂÎ ÏÎÂÅ×Å ÄÀ ÎÁßÑÍßÂÀÌÀ, ÂÑÈ×ÊÎ, ÊÎÅÒÎ ÑÚÌ ÈÑÊÀËÀ ÄÀ ÊÀÆÀ ÑÚÌ ÃÎ ÍÀÏÈÑÀËÀ, ÏÎÄÊÐÅÏÈËÀ  ÊÎÌÅÍÒÀÐÈÒÅ È ÊÚÌ ÎÑÒÀÍÀËÈÒÀ, ÊÎÈÒÎ ÑÀ ÈÇÐÀÇÈËÈ ÌÍÅÍÈÅ ÒÓÊ , ÇÀ ÊÎÅÒÎ ÑÚÌ ÈÌ ÁËÀÃÎÄÀÐÍÀ.
Êîãàòî ÷îâåê òúðñè ïîâîä, òîé âèíàãè ñè ãî íàìèðà ,çà äà ñå èçïúëíè îíîâà " êàê äÿâîëúò ÷åòå åâàíãåëèåòî".
Âñåêè ñè èìà ïðàâî íà ìíåíèå, òè íà òâîåòî ñúùî, ñàìî íå ìè âìåíÿâàé íåùà, äåòî ãè íÿìà è ì/ó ðåäîâåòå, çàùîòî íå ìè å ïðèÿòíî äà ìå èçîïà÷àâàø!
Èíòåðåñíî , ÷å òî÷íî ÷îâåê ñ òâîÿ íèê , ðåàãèðà ïî òîçè íà÷èí, àêî ÷îâåê âèæäà äîáðîòî ïî ïðèíöèï, òîé ãî îòêðèâà è òàì ,êúäåòî ãî íÿìà,àêî òúðñè çëî, òî âñè÷êî èçãëåæäà êàòðàíåòî, àïðîïî : ÈÇÊÓÑÒÂÎÒÎ ÑÅ ÎÒËÈ×ÀÂÀ ÎÒ ÏÈÑÀÒÅËÑÒÂÀÍÅÒÎ ÏÎ ÒÎÂÀ, ×Å È Â ÍÀÉ-ÃÎËÅÌÈßÒ ÇËÎÄÅÉ ÍÀÌÈÐÀ ×ÀÑÒÈÖÀ ÄÎÁÐÎÒÀ !!!

]


Re: Òàëàíòúò
îò dobria íà 03.07.2007 @ 04:49:51
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Êàêâî ñè èñêàëà äà êàæåø?×åòà òîâà,êîåòî ñè íàïèñàëà.Êàêâî ñè ïðèïÿâàòå å îòäåëåí âúïðîñ.Òóê âèðòóîçè íÿìà.Èìà õîðà,êîèòî ñå ñòðåìÿò äà ïèøàò,äîêîëêîòî èì ïîçâîëÿâàò ÑÈËÈÒÅ, ãðîìîòíî è äîáðå.Ïðè òåá âèäÿõ ïîäöåíÿâàíå íà òåõíèêàòà íà ñòèõîïèñàíåòî,çàòîâà ñå îáàäèõ.Òóê èìà çàíàÿò÷èéñêè åëåìåíò,òåõíèêàòà íà ïèñàíå íà ñòèõîâå,êîéòî ñèëíî ñå ïîäöåíÿâà îò áîëøèíñòâîòî ïèøåùè ,è òîâà îïðîïàñòÿâà íàé-äîáðèòå èì ñòèõîâå.È íàé-äîáðèÿ ìàòåðèàë,èäåÿ,õðóìâàíå,îáðàç,íàìåðåíèå áèâàò îïðîïàñòÿâàíè,àêî íå ñà èçðàçåíè ïî ïîäõîäÿù íà÷èí è ôîðìà.Îò ÷îâåê,êîéòî íå âëàäåå òåõíèêàòà íà ïèñàíå íà ñòèõîâå.À òîâà å îñíîâàòà íà îñíîâèòå íà ñòèõîòâîðñòâîòî,è ÷îâåê ìîæå äà ñå íàó÷è.Èìà êíèæêè ïî òåõíèêà íà ñòèõà.Èìà îáðàçöè: Áîòåâ,ßâîðîâ,Äåáåëÿíîâ,Ëèëèåâ,Áàãðÿíà,Âàïöàðîâ è ò.í.,äîáðè ïðèìåðè,îò êèòî ìîæå äà ñå ïîó÷èì.Áåç äîáðîòî óñâîÿâàíå íà çàíàÿò÷èéñêàòà ÷àñò íà ñòèõîòâîðñòâîòî,íà òåõíèêàòà íà ñòèõèõîïèñàíå,íà àçáóêàòà íà ñòèõîòâîðñòâîòî,íèêîè, è ñòî ïúòè äà å ãåíèèé, íå ìîæå äà íàïèøå íèùî ñâÿñòíî.À òîâà ñå ïîäöåíÿâà.Çàòîâà è âèæäàìå å ÷åòåì òîëêîâà íåêà÷åñòâåíè ñòèõîâå.Áëåñòÿùè ïî èäåÿ è çàìèñúë,ëîøî èçïúëíåíè è îïðîïàñòåíè.
Òåõíèêàòà íà ïèñàíå,òåõíèêàòà,òåõíèêàòà,íå å êàòåãîðèÿ ìîðàëíà,à âúïðîñ îò äðóãà êàòåãîðèÿ,÷èñòî çàíàÿò÷èéñêà êàòåãîðèÿ.×èðàê ñè,èñêàø äà ñòàíåø ìàéñòîð,ó÷è ñå,ðàáîòè,ðîçâèâàé ñðú÷íîñòè,è àêî ñè áëàãàñëîâåí îò áîãà,òàëàíòëèâ,ùå ñòàíåø.Ïèñàíåòî íà ñòèõîâå, êàçâàò, áèëî è çàíàÿò.ÍßÌÀÌ ÍÈÙÎ ËÎØÎ ÊÚÌ ÒÅÁ.ïÐÎÑÒÎ ÈÑÊÀÌ ÄÀ ÏÎÌÎÃÍÀ,ÄÀ ÑÅ ÐÀÇÁÅÐÅ ÅÄÍÀ ÅËÅÌÅÍÒÀÐÍÀ ÈÑÒÈÍÀ.

]


Re: Òàëàíòúò
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 03.07.2007 @ 08:17:37
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òè ïðèëè÷àø íà òîçè ÷îâåê, êîéòî êàòî ðàçãîâàðÿ ñ äðóãèòå ñëóøà ñàìî ñåáå ñè : íèêúäå íå ñúì îòðè÷àëà òåõíèêàòà íà ïèñàíå, ïðåäè äà òðúãíåø äà ïðàâèø çàáåëåæêè , ñè íàïðàâè òðóäà , çà äà ïðî÷åòåø âñè÷êè êîìåíòàðè íà ÷îâåêà , êîãîòî êðèòèêóâàø, çà äà èìàø ïî-ïúëåí ïîãëåä çà íåãî è äà ñè îáåêòèâåí.
Íà âòîðî ìÿñòî òè íå ïðàâèø ðàçëèêà ì/ó åñåòî "Òàëàíòúò" è ìîèòå ñòèõîâå, åñåòî íå å çàùèòà íà ñòèõîâåòå ìè!!! Òî å ïèñàíî ïî ïðèíöèï è îòíîñíî íÿêîè êîìåíòàðè, êîèòî ñúì ÷åëà ïîä ÷óæäè ïðîèçâåäåíèÿ è ìå âúçìóòèõà ïúðâî ñ òîâà ,÷å íå ñà ãðàäèâíè è îáåêòèâíè, à ñà îò ðîäà íà "òè ÷åòåø ëè ñå ,áå, ÿ âèæ êàêâà áîçà ñè íàïèñàë" è òî îò ÷îâåê ,êîéòî å è òàëàíòèëèâ è âëàäåå òåõíèêàòà,êîåòî ñè ìèñëÿ, ÷å íå å äîïóñòèìî, çàùîòî êîëêîòî ñè ïî-íàâèñîêî, òîëêîâà ïî-òðÿáâà äà ñè âíèìàòåëåí êàêâî ñè ïîçâîëÿâàø äà ïèøåø, çà äà íå ñå èçëàãàø è äà ñè êàçâàò õîðàòà: êàê ìîæå äà å òàêúâ òàëàíò è òàêúâ ÷îâåê!
ÎÒÍÎÑÍÎ ìîèòå ñòèõîâå:
1. Àêî ñè áå íàïðàâèë òðóäà äà ïðî÷åòåø êîìåíòàðèòå ìè, ùåøå äà çíàåø, ÷å íèêîãà ñúì íÿìàëà ïðåòåíöèè çà âèñîêè ëèòåðàòóðíè ïîñòèæåíèÿ, çàùîòî ìîãà äà ñè íàïðàâÿ ïðèáëèçèòåëíà îöåíêà,êúäå ñå íàìèðàì ñðåä äðóãèòå, à íå çàùîòî ñåãà ïðàâÿ îòñòúïëåíèå , ïîíåæå òè ñè ìè êàçàë, ÷å ìè ëèïñâà òåõíèêà, çíàÿ êàêâî ìè ëèïñâà, íî òîâà , ÷å ãî çíàÿ íå ìå ïðàâè ïî-äîáúð òåõíè÷àð,çàùîòî ñà íåîáõîäèìè è äðóãè íåùà. 2.Íå ñúì èìàëà ïðåòåíöèè è êàëôà äà ñúì, çà ÷èðàê ïî-ñêîðî ñå ñìÿÿòàì è òîâà ïàê íå å çàùîòî ïðàâÿ îòñòúïëåíèå îò ñåáå ñè , à çàùîòî çíàÿ êîëêî âðåìå îòäåëÿì , çà äà íàïèøà íåùî. Áåç òåçè íåùà, êîèòî ñà ïóáëèêóâàíè â Çåíèöà, âñè÷êî äðóãà å íà ïðèìà âèñòà, êîåòî å îñíîâíàòà ïðè÷èíà äà íÿìàì ïðåòåíöèè, çàùîòî àç íå ñúì íàïðàâèëà íåîáõîäèìîòî çà äàäåíèÿ òåêñò. Àêî ïèòàø çàùî ãî ïóñêàì â òîçè ñóðîâ âèä,òî å çàùîòî è â ïðîôèëà ñè ñúì ïèñàëà, ÷å îáè÷àì äà àíàëèçèðàì è â ìîìåíòà ñè ãî ïîçâîëâàì äà ñúì òîëêîâà ïúðâè÷íà â ïèñàíåòî, çàùîòî ìå èíòåðåñóâà ïîâå÷å êàê ùå ñå ïðèåìå ïîñëàíèåòî íà òåêñòà â òîçè ìó íåçàâúðøåí âèä. 3. ×åëà ñúì äîñòà êíèæêè, äàëå÷ íàä èçáðîÿâàíèòå îò òåá, íî òîâà äà ÷åòåø, äà çíàåø êàêâî òðÿáâà äà íàïðàâèø è äà ãî ïîñòèãíåø çà ðàçëè÷íè íåùà. Íèêîãà ñúì íÿìàëà ïðåòåíöèè,çàùîòî ñå ó÷à è âñè÷êè îò òóê ïðèñúñòâàùèòå , êîèòî ñà ñè íàïðàâèëè òðóäà äà ìè êàæàò êúäå ñà ìè ñëàáèòå ìåñòà íà ñúîòâåòíèòå òåêñòîâå, çíàÿò êîëêî ñúì áèëà áëàãîäàðíà è íà÷èíà , ïî êîèòî ñúì ïðèåìàëà òåõíèòå êîìåíòàðè. 4. Òóê ñúì ïî äâå îñíîâíè ïðè÷èíè: äà ìîãà äà ÷åòà ïðîèçâåäåíèÿòà íà äðóãèòå è çàðàäè êîìåíòàðèòå , êîèòî ïîëó÷àâàì çà ìîèòå íåùà,êîãàòî êîìåíòàðèòå ñà êîíêðåòíè â/ó äàäåíî ïðîèçâåäåíèå, à íå ñà ñàìî ìèñëè, êîèòî àâòîðúò èì å èñêàë äà ñïîäåëè è êîèòî íå ñå îòíàñÿò äî òåêñòîâåòå ìè. ÍÀÉ- ÂÀÆÍÎÒÎ Å, ÷å íèêîãà íå ñúì îòðè÷àëà òåõíèêàòà íà ïèñàíå, "Òàëàíòúò" ÍÅ Å ÇÀÙÈÒÀ íà íèâîòî íà ìîèòå ñòèõîâå,çàòîâà íå ïðèåìàì êîìåíòàðèòå òè òóê , çàùîòî ñìÿòàì, ÷å ñìå íà åäíî ìíåíèå, íî íà òåá âñå òè ñå èñêà äà ñè ïðèçíàÿ , ÷å ñúì âèíîâíà èëè ñãðåøèëà çà íåùî, ïúê àç íå çíàÿ â êàêâî. Àêî òå äðàçíÿò ìîèòå ñïîäåëåíè íåùà, çàòîâà , ÷å íå ñà òîëêîâà èçäúðæàíè ,êîëêîòî è íà ìåí ìè ñå èñêà, ìîëÿ - íå ìå ÷åòè, íå ñúì òóê , çà äà ñå äðàçíÿ ñ íèêîãî, íî òâîð÷åñòâîòî å ïúò, íå å êðàéíà òî÷êà, çà äà íàïðåäâàì ïî òîçè ïúò, ìàêàð è ñ ìàëêè êðà÷èöè, òðÿáâà äà âúðâÿ. Áèõ òè ïðèåëà êîìåòàðèòå ïîä "Òàëàíòúò" àêî ñè áå íàïðàâèë òðóäà ïîíå â åäíî ìîå ñòèõîòâîðåíèå äà ìè áå íàïèñàë: òàêà è òàêà òóêà òè êóöà ,òîâà å ñëàáî, àç èñêàì êðèòèêà, íî ìîðàëíà, à òàêà îñòàâàì ñ ÷óâñòâîòî, ÷å ñè ñå èçäðàçíèë îò "Òàëàíòúò" è ñè ñè ïîìèñëèë:"Òàÿ ëè áå, ÿ äà ñå íàó÷è ïî-äîáðå ïúðâî òÿ äà ïèøå, ïúê òîãàâà äà èìà ïðåòåíöèè çà òàëàíò", òà çàòîâà ìè ïðåèíà÷àâàø ìèñëèòå è ìè âìåíÿâàø íåùà ,äåòî íå ñúì ãè íàïèñàëà. À ÀÇ ÑÚÌ ÈÇÐÀÇÈËÀ ÒÎÂÀ, ÊÎÅÒÎ ÑÚÌ ÌÈÑËÈËÀ È Å ÀÁÑÎËÞÒÍÎ ÒÎ×ÍÎ ÐÀÇÁÐÀÍÎ ÒÎ ÄÐÓÃÈÒÅ. "ÒÀËÀÍÒÚÒ" íå å ïðåòåíöèÿ íèòî çàùèòà íà ìîÿ òàëàíò , â òîâà å ðàçëèêàòà !!! Íå ñìÿòàì ïîâå÷å äà ïèøà êàêâîòî è äà å ïî òåìàòà ñ òåá, çàùîòî âñè÷êî ñúì êàçàëà è íå æåëàÿ äà ñå ïîâòàðÿì!!!

]


Re: Òàëàíòúò
îò dobria íà 06.07.2007 @ 17:52:31
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðèâåò!
Ñúæàëÿâÿì,÷å òàêà ñè ìå ðàçáðàëà .Íå ñúì ÷åë íèùî òâîå.Íî ùå ïðî÷åòà.Ãîâîðÿ íå çà îòðè÷àíå,à çà êàòî ÷åëè íàðî÷íîòî ÏÎÄÖÅÍßÂÀÍÅ íà ÒÅÕÍÈÊÀÒÀ, ïðè ïèñàíåòî íà ñòèõîâå. òâîåòî åñå äîëîâèõ òàçè ìèñúë, çà òîâà ñå îáàäèõ.Íå çíàåõ,÷å è òè ñòèõîòâîðñòâóâàø,è ïðèåìàø ÷àñò îò íàïèñàíîòî êàòî êðèòèêà íà òâîåòî ëè÷íî òâîð÷åñòâî. íàïèñàíîòî îò ìåí íÿìà ëè÷åí åëåìåíò.Ïðîñòî êàçâàì ìîåòî,òî íå å è ñàìî ìîå,òîâà å ïðèíöèïíîòî ðàçáèðàíå íà ëèòåðàòóðíî ãðàìîòíèòå,íà îáè÷àùèòå è ïîçíàâàùèòå ïîåçèÿòà,íà òåçè,êîèòî ÷åòàò,èëè ñå îïèòâàò äà ïðàâÿò äîáðà ïîåçèÿ.ÄÎÁÐÀÒÀ ÒÅÕÍÈÊÀ Å ÍÅÎÁÕÎÄÈÌÎ,ÍÎ ÍÅ È ÄÎÑÒÀÒÚ×ÍÎ ÓÑËÎÂÈÅ ÇÀ ÏÈÑÀÍÅÒÎ ÍÀ ÄÎÁÐÈ ÑÒÈÕÎÂÅ.Ìîæå äà ñè äîáúð òåõíèê è ÍÓËÀ êàòî ïîåò.Çà ñúæàëåíèå,ïî-÷åñòî ñå ñðåùà îáðàòíîòî.×îâåêà ñ ïîåòè÷íà çàêâàñêà è íåäîáðà òåõíèêà.Ïîíåæå ãî îòäàâàì íà íåðàçáèðàíå è ïîäöåíÿâàíå,íà îáèêíîâåí ìúðçåë, ãî àòàêóâàì Òîëêîâàñåðèîçíî.Êàêòî ñàìà ðàçáèðàø,òâîð÷åñêèÿò ïðîöåñ ñëîæåí.Òåõíèêàòà å â îñíîâàòà,åäèí îò íàé-âàæíèòå åëåìåíòè,åäíà îò íàé-âàæíèòå ñúñòàâêè,çàäúëæèòåëíè â íàé-ãîëÿìà ñòåïåí çà ñòèõîòâîðåöà.Äà ñúóìååø,äà ñå ñòðåìèø äà èçêàæåø è êàæåø ïî íàé-äîáðèÿ âúçìîæåí íà÷èí òîâà,êîåòî òè å íà ñúðöåòî è äóøàòà,çàùî íå è íà óìà.Ñòèõîòâîðåíèÿòà íå ñå èçìåðâàò ñ êîëè÷åñòâî.Åäè êîé å íàïèñàë 10,000 ñòèõîòâîðåíèÿ.À åäèíñòâåíî ïî êà÷åñòâîòî íà íàïèñàíîòî.ßâîðîâ å íàïèñàë"Êàëèîïà" ,Àðìåíöè" è ò.í.,Äåáåëÿíîâ "Ñèðîòíà ïåñåí","Ñêðèòè âîïëè" è ò.í.Ðàçáèðà ñå,äîðè ãîëåìèòå ïîåòè èìàò 2-ðî êà÷åñòâåíè ðàáîòè.Íî íèå ãè çíàåì è ïîìíèì ñ äîáðèòå.È â òâîð÷åñòâîòî íà ãîëåìèòåïîåòè èìà âúçõîäè è ïàäåíèå.Íå çíàåõ,÷å òóê èìà "òàëàíòëèâè ïðîñòàöè",êîèòî ìîãàò äà êàçâàò íà íÿêîé åäâà ïðîõîæäàù â ïîåçèÿòà,"òè ÷åòåø ëè ñå áå,âèæ êàêâà áîçà ñè íàïèñàë".Òîâà å ïðîñòàùèíà è ïðèçíàê íà íèçêà êóëòóðà.À òàêèâà òóê,çà ñúæàëåíèå,ñ ëîïàòà äà ðèíåø.Èìà ãè ïðåìíîãî.Íå èì ñå òðîãâàé ìíîãî.Äâóêðàêèòå äåáèëè è ñàìîâëþáåíè ìàíÿöè íèêàê íå ñà ìàëêî.Êàêòî íàâñÿêúäå, òàêà å è òóê.
Áúäè çäðàâà è ëåê äåí:äîáðèÿ

]


Re: Òàëàíòúò
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 06.07.2007 @ 18:08:01
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
"Ïðè òåá âèäÿõ ïîäöåíÿâàíå íà òåõíèêàòà íà ñòèõîïèñàíåòî,çàòîâà ñå îáàäèõ" - Òîâà å öèòàò îò òâîé êîìåíòàð, ìèñëÿ,÷å ñàì ñå îáúðêà â êîìåíòàðèòå ñè, çà ìåí òîâà å ïðàçíîñëîâèå âå÷å, çàùîòî ïðîäúëæàâàì äà ñìÿòàì , ×Å ÑÌÅ ÍÀ ÅÄÍÎ È ÑÚÙÎ ÌÍÅÍÈÅ,íî å âúçìîæíî íÿêàêâî íåäîðàçóìåíèå , ïîðàäè ôàêòà, ÷å ñìå â íåòà.
Àç , êàêòî âå÷å ïèñàõ , íÿìàì êàêâî ïîâå÷å äà êàæà ïî òîçè âúïðîñ:)))
Âñè÷êè ïîæåëàíèÿ , êîèòî ñè îòïðàâèë êúì ìåí,íåêà ñå óìíîæàò ïî 7 è ñå âúðíàò ïðè òåá.
Ïîçäðàâ :Êàòÿ

]


Re: Òàëàíòúò
îò Elling (mizzzantrop@abv.bg) íà 06.07.2007 @ 21:36:10
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
õåé !!!!
"Âñè÷êè ïîæåëàíèÿ , êîèòî ñè îòïðàâèë êúì ìåí,íåêà ñå óìíîæàò ïî 7" - òîâà ñè å ëè÷íî ìîå èçêàçâàíå!!!!! ñàìî äåòî îáèêíîâåíî ïèøà 10,íå 7....
âúðíè ìè ãî îáðàòíî,òîâà å íàãëà êðàæáà !!!!!! íÿêîé ùå ãî ïðî÷åòå,â íÿêîå ìîå ïîæåëàíèå è ùå êàæå,÷å àç ñúì ãî ïðåïèñàë (íå ìè ñå ïèøåøå èçïëàãèàòñòâóâàë) îò òåá !!!!
àìà àêî ùå ñå êðàäåì ñåãà.... ;)))

]


Re: Òàëàíòúò
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 06.07.2007 @ 21:46:00
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
õåé !!!!
"Âñè÷êè ïîæåëàíèÿ , êîèòî ñè îòïðàâèë êúì ìåí,íåêà ñå óìíîæàò ïî 7" - òîâà ñè å ëè÷íî ìîå èçêàçâàíå!!!!! ñàìî äåòî îáèêíîâåíî ïèøà 10,íå 7....
âúðíè ìè ãî îáðàòíî,òîâà å íàãëà êðàæáà !!!!!! íÿêîé ùå ãî ïðî÷åòå,â íÿêîå ìîå ïîæåëàíèå è ùå êàæå,÷å àç ñúì ãî ïðåïèñàë (íå ìè ñå ïèøåøå èçïëàãèàòñòâóâàë) îò òåá !!!!
àìà àêî ùå ñå êðàäåì ñåãà.... ;)))
Ëå-ëå, Ñèìïàòÿãî, òè ìå óáè!!!Èìàø ïðåòåíöèÿ äà ñè ïî-âúçðàñòåí/à îò Áèáëèÿòà, òîâà ïîæåëàíèå å öèòàò îò òàì, ïåðåôðàçèðàíî îò ìåí, â Áèáëèÿòà å ïðèáëèçèòåëíî òàêà, ïî
ñìèñúë òè öèòèðàì : âñè÷êîòî äîáðî, êîåòî ìè ïðàâèø äà ñå óìíîæè 77Õ7 è äà ñå âúðíå íà òåá, â íîìåðîëîãèÿòà - áèáëåéñêàòà, ÷èñëîòî 7 å ÷èñëîòî íà ÷îâåêà, ìèñëÿ, ÷å öèòàòúò å îò Íîâèÿ Çàâåò, íî ñúì ó÷èëà îòäàâíà è íå ïîìíÿ òî÷íî!!!
Åâàëà òè, ÷àê òàêàâà ïðåòåíöèÿ , çà ïúðâè ïúò ñðåùíàõ â ÕóËèòå, ðàçñìÿ ìå !!!!

]


Re: Òàëàíòúò
îò Elling (mizzzantrop@abv.bg) íà 07.07.2007 @ 01:55:22
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
äà,òàêúâ ñúì àç - äðåâåí äÿâîë...ïî-ñòàð äîðè îò Òàìóç...
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

]


Re: Òàëàíòúò
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 07.07.2007 @ 08:37:08
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìàé ÷å òå ïîçíàâàì, òè ñå òîçè, äåòî çàäÿâà íà Áèëêàðêàòà ùåðêàòà,òîãàâà íÿìà çà êàêâî äà ñå ïðèòåñíÿâàì, òÿ òàêèâà áèë÷èöè ùå òè îìåøà, ÷å êàòî ìèíåø ïðåç òÿõ/èìàì ïðåäâèä ãîëåìèÿ êîòåë, â êîéòî ùå òå ïðè÷åñòÿâà/, ùå ñè ïî-áÿë îò àíãåë÷å è ñúâñåì íîâîðîäåí!!!
:))))

]


Re: Òàëàíòúò
îò Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) íà 02.07.2007 @ 15:04:28
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
"Äåâèç"

Òàëàíòúò* ñå ìåðè ñ êàðàòè.
Òàëàíòúò - ïîäàðúê îò áîãà.
Íî... áåçäàðíèòå æèâåÿò â ïàëàòè,
òàëàíòëèâèòå - â èçíåìîãà.

È äîäåòî òðèÿò ÷óæäèòå ïðàãîâå,
âíåçàïíà ìèñúë ãè ïàðâà-
ïî-äîáðå áåçäàðíèöè ñ äàðîâå,
îòêîëêîòî ãîëà äàðáà.

Ïîçâîëèõ ñè ìàëêà õóìîðèñòè÷íà èìïðîâèçàöèÿ ïî ñåðèîçíàòà òåìà, çà êîåòî ìîëÿ äà áúäà èçâèíåí. ;)

Íÿêîé ïðåäè âðåìå å êàçàë - "Ïîìîãíè, àêî ìîæåø, íà òàëàíòëèâèÿ - áåçäàðíèêúò ñàì ùå ñå îïðàâè!" :)

*Òàëàíò - â äðåâíèÿò Ðèì - ìÿðêà çà òåãëî íà çëàòî

Ïîçäðàâè îò Òàíöóâàùèÿò, Esperanca! :)


Re: Òàëàíòúò
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 02.07.2007 @ 16:37:47
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàäâàì ñå äà òå âèäÿ òóê, òâîÿòà èìïðîâèçàöèÿ å ñúâñåì âÿðíà:)))

]


Re: Òàëàíòúò
îò dobria íà 03.07.2007 @ 06:14:00
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)

Ïðèâåò!Êîëêî äîáðå ãî êàçâàø.Äà òè çàâèäè ÷îâåê.À è ñàòèðêàòà ñè ÿ áèâà.Òàêàâà å ãîð÷èâàòà èñòèíà.Òàëàíòëèâîòî òðóäíî ñè ïðîáèâà ïúò è æèâåå áåäíî.À ïîñðåäñòâåíîñòòà öàðóâà è âëàñòâà.Çàòîâà ñìå è íà òîâà äåðåæå êàòî íàðîä è äúðæàâà.

]


Re: Òàëàíòúò
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 03.07.2007 @ 08:28:23
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äà , íà òîâà äåðåæå ñìå, çàùîòî íÿìà äà å ôàòàëíî , àêî âñè÷êè äåòî ñà ñå îïèòàëè äà ïèøàò, íå ñòàíàò Èìåíà, íî å ôàòàëíî , òåçè äåòî ñà ñòàíàëè èìåíà, ïúê íå ñà ñìîãíàëè äà ñòàíàò Õîðà.
Íÿìà íóæäà äà ñìå çëè è ïðåäíàìåðåíè êúì òåçè , äåòî íÿìà äà ñòàíàò Ïèñàòåëè, àêî òå ñàìè íå ñå îòêàæàò, ñîáñòâåíîòî èì íèâî ùå ãè èçõâúðëè ïîëåêà , ïîëåêà çàä áîðäà, îò òîâà íå âèæäàì êîé èëè êàêâî òîëêîâà ùå ïîñòðàäà. Âðåäàòà å ïîâå÷å â òåçè, äåòî ïðåêðàñíî îïèñâàò è õîðàòà ãè ÷åòàò, çàùîòî èìàò ñèëàòà äà ñòèãàò äî ãîëÿìà àóäèòîðèÿ, çàòîâà å âàæíî ,òå çàä êàêâè êàóçè çàñòàâàò è êàê èçïîëçâàò ÄÀÐáèòå ñè.

]


Re: Òàëàíòúò
îò dobria íà 06.07.2007 @ 20:30:15
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âèæ êàêâî,ìèñëÿ,÷å íàäöåíÿâàø âëèÿíèåòî íà ïðåêðàñíî îïèñâàùèòå è òåõíèòå êàóçè.Õîðàòà ÷åòàò ìàëêî,ñúâñåì ìàëêî ïîåçèÿ.
Êàêòî å ïèñàë íàâðåìåòî îùå Âàïöàðîâ:
...äíåñ íå å äî ïîåçèÿ.
íà ðèìèòå äî çâúíêèÿ ñìÿõ.
×åòàò åäèíèöè ïîåçèÿ.Òîâà êàòî ÷åëè å âå÷å ñâðúõèíòåëåêòóëíî çàíèìàíèå,ñ êîåòî ñå çàíèìàâàò ìàëöèíà îñîáíÿöè êàòî íàñ. Íÿêîè äàæå ïðåäðè÷àò íåéíîòî óìèðàíå.ÍÎ ÏÎÅÇÈßÒÀ Å ÁÅÇÑÌÚÐÒÍÀ È ÄÎÊÀÒÎ ÈÌÀ ×ÎÂÅÖÈ,Òß ÙÅ ÆÈÂÅÅ Â ÒßÕ È ×ÐÅÇ ÒßÕ ÄÎÊÀÒÎ ÑÂßÒ ÑÂÅÒÓÂÀ.Òàêà ìèñëÿ íå ñàìî àç...À ìèñëÿ è òè,íàëè,è ìíîãî ìèëèîíè êàòî íàñ!

]


Re: Òàëàíòúò
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 06.07.2007 @ 21:10:15
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
"Òàëàíòúò " íå ñå îãðàíè÷àâà ñàìî ñ ïèñàíåòî íà ïîåçèÿ, à âèçèðà òâîð÷åñòâîòî êàòî öÿëî, àêî ñè ðàçãëåäàë ñëó÷àéíî ñòúëáèöàòà íà ðàçâèòèå íà ÷îâåêà, ùå âèäèø ,÷å òâîð÷åñêèÿò ÷îâåê å ïîíå òðè ñòúïàëà ïî-íàãîðå îò ïèøåùèÿ/?!/ Îòíîñíî ÷åòåíåòî âúîáùå, àç ìèñëÿ , ÷å íèêîãà íÿìà äà èç÷åçíå,òîâà ñè å åñòåòè÷åñêà ïîòðåáíîñò íà äóøàòà, äîðè äà íå å âúçïèòàâàíà, òÿ ñè ñúùåñòâóâà, õîðàòà îêîëî ìåí ñà ÷åòÿùè, äîðè è òåçè ,êîèòî ñà 18-19ãîäèøíè. Ñúæàëÿâàì, ÷å òè ïðîòèâîðå÷à,íî íå ìèñëÿ ,÷å" ×åòàò åäèíèöè ïîåçèÿ.Òîâà êàòî ÷åëè å âå÷å ñâðúõèíòåëåêòóëíî çàíèìàíèå,ñ êîåòî ñå çàíèìàâàò ìàëöèíà îñîáíÿöè êàòî íàñ." - òîâà å òàêà, åäíî å äåòåòî äà èãðàå öÿë äåí èëè âå÷åð ïðåä ÐÑ - need for speed, ñúâñåì äðóãî å äà ñå ãóøíå äî íÿêîé áëèçúê è òîé äà ìó ðàçêàæå ïðèêàçêà èëè äà ìó ÿ ïðî÷åòå, òîâà å äðóãà òåìà-äúëãà ïðè òîâà è çàâèñè êàêòî âèíàãè îò ñåìåéñòâîòî:))).Ñïîðåä ìåí åäíîòî íå èçêëþ÷âà äðóãîòî , íèòî ìó ñúïåðíè÷è, âúïðîñ íà èçáîð.

]


Re: Òàëàíòúò
îò Leni (lorabg@abv.bg) íà 11.07.2007 @ 03:38:31
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Åãàòè!
Àç ïúê, ïîíÿêîãà ÷åòà óïúòâàíèÿ çà ïðèãîòâÿíå íà ïîëóôàáðèêàòíà ñóïà.


Re: Òàëàíòúò
îò esperanca (medina@dir.bg) íà 16.07.2007 @ 16:53:01
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Óñòðîéñòâîòî íà àâòîìîáèëà ñëåä 1997ã å ïî-èíòåðåñíî!!!

]