Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 440
ХуЛитери: 3
Всичко: 443

Онлайн сега:
:: Georgina
:: Mitko19
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаХобитите
раздел: Разкази
автор: ToZero

“Лицата им обикновено не били толкова красиви, колкото добродушни – широки, яснооки, червенобузести, с уста, винаги готови за смях, за ядене и пиене. А и хобитите на драго сърце се смеели, ядели и пиели, обичали да се шегуват простодушно по всяко време и се хранели по шест пъти дневно (стига да имало с какво). Били гостоприемни, обожавали забавите и подаръците, които охотно раздавали и още по-охотно получавали.”
Дж. Р. Р. Толкин – “Властелинът на пръстените”


Хобитите били дребни същества – не по-високи от един метър. Те живеели в своето Графство и почти никой от тях не излизал извън него. Малцина били тези, които отивали в полята (и дори в горите) извън Графството и понякога успявали да зърнат джуджета, елфи или тролове или поне да чуят техния говор и песни.
Тогава те се връщали при другите и на чаша чай разказвали приключенията си. Защото известно е, че хобитите много обичали да слушат разни истории за джуджета, елфи и тролове, макар че презирали тези, които се били осмелили да ги изживеят сами. Те обичали да слушат и разказите на някой чудак, запомнил истории от древни времена за великите хобити и техните подвизи, макар че никак не им вярвали.
Животът им преминавал в танци и веселба и така и не разбрали как от акцелерацията децата им ставали все по- високи, много по-високи от самите тях.
Постепенно телевизията навлязла в живота им. Те вече не се събирали, за да чуят някоя история за джуджета, елфи или тролове, а я гледали по телевизията. Но много повече от тези истории обичали да гледат рекламите. Тогава започнали да се надпреварват кой ще купи повече неща от тези показвани по рекламите и скоро дупките, в които живеели, се напълнили с всякакви потребни, но по-често непотребни вещи.
За да има къде да живеят, те започнали да строят сградите си нагоре, а не надолу в земята. От това и хобитите ставали все по-високи.
Един велик ден управата решили те да се наричат вече хора, а Графството – Земя. Те вече не били дребните хобити.
Сега главното им занимание било да се хвалят и да показват новите си придобивки – нов телевизор, нова кола, още по-висока сграда или дори яхта, макар че за нищо на света не биха плували с нея, защото известно е, че хобитите мразели водата. Вече никой не мислел за пътешествия и нови светове.
Понякога правителството им напомняло за това като съобщавали по телевизията, че нов телескоп търси разумни същества или, че дори някоя ракета е изстреляна със същата цел. Съобщенията винаги завършвали с думите: “Изследванията показаха, че по света няма други хора и ние сме единствените разумни същества.” Но те никога не търсели джуджета, елфи и тролове.
Случвало се, особено през нощта, през Графството да премине магьосника Гандалф. Облечен в своя искрящ от белота плащ и с магическия си жезъл в ръка, той потропвал на вратата на някой вече навършил пълнолетие хобит и му казвал:
– Събери приятелите си, време е да дойдеш и помогнеш на Краля. Той има нужда от вашата помощ.
Хобитът троснато му отвръщал:
– Кой си ти, че да ми казваш какво да правя. Аз да не съм луд да оставя дома си, колата си, яхтата си и да тръгна при някакъв си Крал. Науката отдавна доказа, че Крал не съществува и че извън нашата Земя няма живот.
Тогава Гандалф свалял плаща си и го обръщал обратно. Изваждал скритото в него острие и го слагал на жезъла си и хобитът виждал Смъртта, облечена в черното си наметало и с косата в ръка. Тогава започвал да се тюхка:
– Защо идваш при мен, виж баба ми колко е стара, отиди при нея!
Но Смъртта насочвала косата си към него и хобитът потеглял след нея.
Малцина били тези, които търсели друг живот, с други преживявания и веднага с радост тръгвали с магьосника Гандалф. С него те преживявали много приключения и опознавали Света населен не само с хора и хобити, но и с джуджета, елфи и тролове и дори успявали да се срещнат с Краля. Когато те се връщали от това приключение, разбирали че самите те са се променили, че в тях продължават да живеят и джуджетата, и елфите, и троловете, и дори и Краля.
И тогава откривали, че пътят им ги води не към Графството, а към Залива, където вече ги чакал Белият кораб, готов да ги поведе към тяхното последно и най-истинско приключение.


Тодор Захаринов


Публикувано от hixxtam на 17.06.2007 @ 21:55:09 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   ToZero

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 17:54:00 часа

добави твой текст
"Хобитите" | Вход | 3 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Хобитите
от ach на 17.06.2007 @ 23:18:44
(Профил | Изпрати бележка)
има истина.


Re: Хобитите
от radi_radev19441944 на 18.06.2007 @ 00:28:22
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Вярно е, че хобитите нарастнаха много физически, но умствено се смалиха. И този процес е необратим.


Re: Хобитите
от Lavinia на 15.10.2007 @ 11:30:02
(Профил | Изпрати бележка)
Много добро.
Текстът Ви все ще е актуален )


Re: Хобитите
от ToZero (7tz@start.bg) на 24.12.2007 @ 07:59:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.tozero.panautotrade.com
Благодаря. Аз се надявам, че не винаги текстът ще бъде актуален.

]