Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 796
ХуЛитери: 4
Всичко: 800

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИлюзията
раздел: Други ...
автор: Nadya

Като се съберат две илюзии, дали се получава една реалност?

Беше толкова задимено, а и от взиране очите ми се насълзиха, накрая я видях, точно същата реалност, вървеше по гредата на прозореца. Като ме видя, се спря и направи везна, ами сега, викам си, ако излети, аз дали ще мога да литна след нея. Краката ми тежат, натъпкани догоре с олово, но ясно я виждам…фокусирам я и се правя на разсеян. По едно време започна да се разделя и да пада от двете страни на гредата. Олово, не олово, хукнах да бягам срещу нея, да я подпра, за да си остане цяла, но успях да хвана само моята половинка, една такава топличка, поомачкана, сякаш се беше борила дълго със съвестта си, преди да се слее с другата илюзия. А тая няма да стане…искам си я цялата, що все на мен половинки. Втората илюзия се закачила на едно пиронче на стената, краищата й оръфани и чака да я видя. Нещо ми говори, но е толкова шумно, че не мога да я чуя. Само усещам думите й, правят ми вятър под челото. Промъквам се като котка между телата на другите реалности, за всеки случай си сложих и перука, да не ме разпознаят. Щото те и другите са алчни, ще вземат да откраднат пирончето и илюзията да изчезне. Добре, ама откъде да знам аз, че русото не ми отивало…Протягам ръце да я прегърна, а тя се дърпа, опитвам се да сваля перуката, не мога, русото така покрило естествения ми цвят, не мърда. Отнякъде духна вятър, трябва да са включили аспирацията, илюзията тръгна нагоре към решетките, а аз съм стиснал пирончето, нали ми е последната надежда. Та тогава се сетих за огледалото, тя, илюзията не ме разпознава, щото ме вижда в прав образ, я да взема да го направя аз обратен. Слагам едно огледало зад себе си, но гледам да не изпусна пирончето. Разпозна ме, придърпвам аз втората половинка, тая, моята си, че дано да се слеят. Да, но не…те загубили ръбчетата и ширините им не съвпадат. Взех да ги тропосвам, но съм объркал цвета на конеца, то и лампите едни такива мижави и себе си мога да объркам…Заших ги някак си, но друга реалност се получава, по-различна и не ми харесва. Губят ми се някои усещания, та тръгнах на лов да си ги събера. Реалностите ме поглеждат накриво, тоя пък що се бута между нас, няма ли си друга работа. Имам си аз, имам си, ама вие не знаете. Закърпената реалност съм я скрил под ризата си и малко ме боцка с новите си ръбчета, но ще се изгладят, ще се изгладят, няма къде отидат. Сядам аз сред тях и чакам, по жестовете се ориентирам, откъде да си набавя нови усещания. Едната дама се хванала за обицата и се прави, че слуша…слуша, ама друг път, другата се почесва по носа, пак е послъгала нещо. В дъното на една от масите съзирам девойче, русичко, чуди се къде да си сложи ръцете и пали цигара след цигара, така по-малко му пречат. Тука ще е, викам си, и се отправям към масата в дъното. Девойчето така се притесни, че забрави за ръцете и поаленя. Усещам под ризата ръбчетата вече не ме болят, гъделичкат ме, разхождат се по косъмчетата ми и ме карат да настръхвам и щото не знаех откъде да започна, така бурно навлезнах в личното й пространство, че тя като хамелеон започна да сменя цветовете си. Отдръпна се лекичко назад и се усмихна. Отдавна не бях срещал такъв тип жена, усмихва се едва, едва, а имам чувството, че всеки момент ще се разплаче. Направо блокирах отвсякъде, усещам втората илюзия как започва да се отдръпва, ще скъса конеца. А…не, искам си и илюзията и девойчето, място има. Ами сега, като не знам как да започна…май ще излезне, че и аз съм стеснителен. Седим си, мълчим си и си сменяме цветовете. Замъти ми се погледът…не мога да я фокусирам. Що, викам си, да не щракна момента, нали си имам фотоапарат. Така и направих…два момента запечатах, единият в близък план, другият в далечен. Гледам далечния, тя е, същото красиво девойче, гледам близкия, не е тя... Замислих се, фотоапаратът ли лъже, или очите ми? Има нещо нередно в цялата ситуация, май блендата на очите ми се е свила и перспективата е по различна. Виждам само това, което усещам. Закърпената илюзия ме подръпва по косъмчетата да си ходим, намерила си половинката и не иска вече нови девойчета.
Измъквам се от задимената бърлога, белезите на закърпената реалност розовеят под ризата ми, като цикатрикси след тежка операция, ама нея си искам и това е. Приближавам кофите за боклук, а там два бездомни песа пазят територия. Не знаят, че и аз съм гладен, но не за храна, а за усещания. Едното надуши новата реалност и заскимтя, размаха опашка, харесва му значи. То тя и на мен ми харесва, само дето си нямам лазер да й залича белезите. Втората илюзия нещо ми се дърпа, липсвало й пирончето, а аз, в навалицата, бях забравил да го взема. Та затова сега се ровя в кофите, пиронче търся. Другият пес изръмжа и ми се озъби…ма то едни зъби, по скоро, каквото беше останало от тях. Иска да ми каже, махай се от тук, другаде си търси това дето го няма. Извадих фотоапарата да си ги щракна за спомен. Уплаши ги светкавицата, та им запечатах само опашките. Порових още малко, а от пирончето няма и следа.
Тръгвам, и аз не знам накъде, или както се пее в една песен: Накъдето ми видят очите…, а те моите в последно време виждат само носа ми и закърпената реалност, дето си я нося под ризата. Притискам я силно към сърцето си, за да не я изгубя и тя нещо се кротна, не шава. А така…викам си, да не е умряла, щом не я усещам. Заболя ме и приседнах на един камък край пътя. Камъкът, студен, и на мен ми е студено, но не от студа, а защото си убих закърпените илюзии. Не умувах много-много какво да правя…нали съм си умен, ще й правя изкуствено дишане, уста в уста, пък може и да живне. Тя, милата, така изстинала, само ръбчетата й топли. Прегърнах я, искам да й кажа колко много я обичам, но думите ми се заклещили някъде в гърлото, не излизат. Протягам ръка да я погаля, ама нали стана реалност отново като я закърпих, на дама ми се прави. Щом така й се иска, ще си помълчим тогава, понякога и в мълчанието се ражда истината. Лежим си така, мълчим си, а аз нещо не разбирам илюзия ли е това или реалност?!
Отнякъде задуха вятър, влезна под ризата ми и новата ми реалност нещо се размърда. Нали вече е истинска, а и е от женски род, непостоянна е, променя се... Вятърът разбута облаците, че като пекна едно слънце, стопли ме. Пипам под ризата, реалността я няма, литнала след вятъра. Поглеждам към небето, а тя се скрила зад един облак и ми праща въздушни целувки. От ръбчетата й и следа няма, и станала една такава - шареничка, на хвърчило ми прилича. Оглеждам се, стъпил съм върху конеца, онзи белия, дето й съшивах ръбчетата. Тя още не знае, усмихва ми се от високото. Подръпвам лекичко конеца, и тя изгуби равновесие. Дърпам по-силно и тя се раздели на две, моята илюзия започна да пада надолу, а другата си остана горе, закачена на облака. Навярно, като съм шил повечето бодове, през моята са минавали.
Разпадна ми се реалността, сигурно така е трябвало и аз си останах с илюзията, моята си. Чак тогава разбрах, тя, другата илюзия, най-вероятно е била съставена от други две половинки. Как не съм я усетил, затова така се е дърпала, ама и аз…не та не. Сега си търся друга илюзия-цяла, та като я прибавя към моята да се получи истинска реалност.
Тръгнах да обикалям в мрежата. Разплитам плета, а пръчките се чупят…, ама и аз съм упорит, продължавам, все някоя ще оцелее. Реших, то иначе не съм най-решителните, да убия илюзията, тая ,моята си. Започнах да я разрязвам с ножички, а сърцето ми плаче. Зачервих се, после посинях, плъзнах се по острието на ножичките и в главата ми стана необичайно тихо. Гледам и мрежата замлъкнала…Докато съм рязал илюзията, съм резнал и част от усещанията си. По-късно разбрах, всичко си е на мястото, само слухът ми липсва, оглушал съм. Настаних се удобно в тишината си и зачаках да се случи още нещо. Илюзията полегнала в краката ми, на разглобен пъзел прилича, а ръцете ми - на увехнали маргаритки. Листенцата им капят върху пъзела и запълват празнините.
Зад прозореца два облака си определили среща и бурно се прегръщат, от ласките им светлина се стича по стъклото. Заспал съм, то нали ми е тихо като не чувам. Сънувам път, от двете му страни слънчогледи. Трябва да е било към обед, щото всичките гледаха нагоре. Поглеждам и аз, вместо слънце сред синьото - онази втората илюзия, съвсем пожълтяла, а лицето й, цялото в ситни бръчици. Много трябва да е страдала милата там горе самичка, щом и на слънце се е престорила. Вървя си аз и изведнъж стана тъмно, а на небето се появи моята илюзия в лунна премяна, бърза слънцето да догони. Лицето й - огнено, кръгло и една дълбока бръчка между веждите, дълбае ли дълбае. Поглеждам надолу, нали уж беше разглобен пъзел в краката ми. Тогава чух тътена и се събудих. Нещо ме гъделичка по гърдите, а тя илюзията сглобила си пъзела и…хоп под ризата ми. Навън облаците влюбено се целуват и от любовта им едри сълзи капят, а радостните им възгласи трябва да е бил тътенът. Илюзията потрепва под бялата ми риза, а на мен пръстите ми пълни с усещания.
Останах си с моята илюзия, а и защо ми е тая реалност, щом толкова боли от нея. Остарявам, а илюзията не се променя, все си е същата, красива и млада. Топли ме в студените нощи, а аз нещо започнах да се влюбвам в нея.


Публикувано от BlackCat на 23.04.2007 @ 13:47:35 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Nadya

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 14:57:16 часа

добави твой текст
"Илюзията" | Вход | 10 коментара (19 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Илюзията
от Pord на 23.04.2007 @ 13:56:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Много приятно, напълно реално - за илюзията. Ако се вярва на Бодрияр, всъщност само илюзиите са истинските неща.
Поздрав!


Re: Илюзията
от nadya на 23.04.2007 @ 14:02:30
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
...и аз така го усещам, живея си в една илюзия и никак не ми се иска да я пусна в реалния свят за да не я убия.

Благодаря!:)

]


Re: Илюзията
от Meiia на 23.04.2007 @ 16:57:57
(Профил | Изпрати бележка)
Изгубените илюзии.
Или изгубените реалности.
Май двете не могат едни без други...
А ние сме им пресечната точка.
От твоя разказ взех да си мсиля, че това е не обреченост, а щастие:)

Четох го с удоволствие!
Поздрав!


Re: Илюзията
от nadya на 23.04.2007 @ 19:44:13
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Те се преплитат, понякога си мисля,
че живея в илюзията,
а тя изведнъж се оказва реалност и обратното,
изплъзват ми се, а после се връщат...


Благодаря,Мея!:)

]


Re: Илюзията
от ami на 23.04.2007 @ 20:13:33
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
Хич не се старай да си създаваш реалност - по- добре си е с илюзията ,а и винаги човек има в какво да се влюби при тези условия;)Много е готин този твой герой...приятно лудичък;)


Re: Илюзията
от nadya на 23.04.2007 @ 20:44:18
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Той същият, този от Пачуът, но тук е де промъква тайно, по котешки...иначе как ще си събере илюзиите и добре, че накрая се осъзна-неговата си е най-хубава.

Благодаря,Ани за търпението да ме изчетеш!:))

]


Re: Илюзията
от Dimi на 23.04.2007 @ 21:10:27
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубаво е, Наде, не помня чела ли съм твои разкази, но този е прекрасен! Браво!


Re: Илюзията
от nadya на 23.04.2007 @ 21:16:22
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Малко са...сигурна си ги пропуснала...

http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=62661

http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=59952

Благодаря,Дими!:)


]


Re: Илюзията
от libra на 23.04.2007 @ 21:52:03
(Профил | Изпрати бележка)
това е много добро! браво


Re: Илюзията
от nadya на 23.04.2007 @ 22:02:48
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Благодаря,Либра!:)

]


Re: Илюзията
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 24.04.2007 @ 09:11:28
(Профил | Изпрати бележка)
....Останах си с моята илюзия, а и защо ми е тая реалност, щом толкова боли от нея. Остарявам, а илюзията не се променя, все си е същата, красива и млада. Топли ме в студените нощи, а аз нещо започнах да се влюбвам в нея.
----------------------------------------------------------------------------
Колкото и да е опасно, и аз все в илюзии се влюбвам!!!

Хееей, браво от мене!!!!
Знаеш си... :-))))

:-*


Re: Илюзията
от nadya на 24.04.2007 @ 13:56:35
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Опасно си е, вярвай ми...плаче ми се понякога,
но ми е хубаво и през сълзите се усмихвам...

То влезнеш ли веднъж в една илюзия, излизане няма,
а тя, моята си е красива.

Бласодаря, Женичка за коментара и не само!:)))

]


Re: Илюзията
от alef на 25.04.2007 @ 06:54:57
(Профил | Изпрати бележка)
Цикатриксите от съшиването на илюзия и реалност - те са границите ,или пък връзките...и са толкова здрава тъкан, че ги правят едно цяло...
Светът е Майя...
Поздрави, Наде! Благодаря! :)


Re: Илюзията
от nadya на 25.04.2007 @ 07:21:34
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Но за съжаление не са еластични и ограничават движението...
и фантазиите болят понякога.

Благодаря,Ал!:)

]


Re: Илюзията
от Ufff на 26.04.2007 @ 20:58:54
(Профил | Изпрати бележка)
Всъщност, Надюшо, ти си страхотен разказвач на цялости и аз съм ти благодарен читател.
Моля, приеми позакъснелите ми поздрави за рождения си ден! Сглобявай мъдрите си пъзели, бъди здрава, честита и обичана!


Re: Илюзията
от nadya на 26.04.2007 @ 21:03:16
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Ако знаеш колко ме зарадва, цялата съм в усмивки :)))

Благодаря, Таня!:)

]


Re: Илюзията
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 29.04.2007 @ 19:53:21
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
точен въпрос - точен отговор


Re: Илюзията
от nadya на 29.04.2007 @ 20:11:43
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Благодаря за коментара, то май с това се изчерпва и всичко.:))

Понякога успявам да улуча мишената от първия път, вчера старелях с пушка...съборих кутията, а после никой не поиска да я постави отново на мястото й.../по действителен случай/.

]


Re: Илюзията
от Sluchaina на 01.12.2011 @ 22:22:01
(Профил | Изпрати бележка)
Много е хубаво това, а аз мислех, че само аз виждам еднорози на ролкови кънки :)