Календар
П |
В |
С |
Ч |
П |
С |
Н |
|
|
|
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
[ добави събитие ] | Знам, животът е кратък
и не носи терлици –
кръстопътен театър
без право на репетиции.
Не сънувам в антрактите
друга участ и време;
помня, че любовта ти
е форма на възкресение.
Болката щом не стихва,
значи съм част от нея.
Умирам да пиша стихове.
Но пиша, за да живея.
Уж е игра на думи,
а е игра със огъня;
и ако утре лумне,
ще ги превърне в Логос.
Не е въпрос на мания,
не е въпрос на вкус -
за да си отрицание,
трябва да бъдеш плюс.
Вече нямам съмнение
що е рядък късмет:
просто да си поет.
Но през цялото време.
Публикувано от BlackCat на 17.04.2007 @ 10:10:01
| Рейтинг за текстСредна оценка: 5 Оценки: 19
Отдели време и гласувай за текста.Ти си Анонимен. Регистрирай се и гласувай. |
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Великден" | Вход | 24 коментара (65 мнения) | Търсене в дискусия | Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание. |
Re: Великден от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 18.04.2007 @ 00:02:33 (Профил | Изпрати бележка) | През цялото време....
Поете!!!
Наслади ме :-)))
:-) |
]
Re: Великден от nadya на 18.04.2007 @ 14:56:22 (Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/ | Може и да е късмет, но със сигурност не е награда, дори и по Великден...
а когато се превърне в живот-си е направо болка.
Поздрав!:) |
]
Re: Великден от Matador на 18.04.2007 @ 14:28:36 (Профил | Изпрати бележка) | Вместо пиедестал
Има държавници снети.
Няма свалени поети! :) |
]
]
Re: Великден от Matador на 19.04.2007 @ 09:31:51 (Профил | Изпрати бележка) | :) Де да знам, отскоро съм, но ако е така, да взема да стегна нещо за в "Поезия" - дано ме забележи и после бастиса и мен някоя знойна поетеса! :) |
]
]
Re: Великден от Matador на 19.04.2007 @ 12:52:40 (Профил | Изпрати бележка) | "Ще е рядък късмет
просто да си поет."
Още по-рядък късмет-
среща с поет с късмет.
:) |
]
]
]
Re: Великден от seso-sms-o на 17.04.2007 @ 10:17:51 (Профил | Изпрати бележка) | Поздрав!
Умирам си да живея,
живее ми се до смърт!:) |
]
Re: Великден от Gerlan (Gerlan@abv.bg) на 18.04.2007 @ 09:42:10 (Профил | Изпрати бележка) | -То това си е диагноза, няма отърване щом си дамгосан!
Здраво си "пипнал" текста, поздрави!
Чак сега го видях. |
]
Re: Великден от ElToro на 17.04.2007 @ 10:20:23 (Профил | Изпрати бележка) | Както са казали мъдреците :
Ars longa , vita brevis est !
;-) |
]
Re: Великден от Jiva на 17.04.2007 @ 10:44:02 (Профил | Изпрати бележка) | гледам избрания раздел и завиждам на поезията за толкова мъжкото признаване на отдаденост - възкресение...не за ден, а през цялото време! |
]
Re: Великден от kristi на 17.04.2007 @ 23:54:16 (Профил | Изпрати бележка) | :)) Ех, поете, и посланията ти са такива- кръстопътни, но и категорични.
Хубаво!!! |
]
Re: Великден от rimoza на 17.04.2007 @ 21:53:30 (Профил | Изпрати бележка) | "кръстопътен театър,
без право на репетиции"
..............................................
Все пак зад кулисите тайничко
на ум репетираме... :))
(или поне се опитваме да изберем
правилната посока ...)
Но май успяват само най-талантливите
в кръстопътните сложности ... :))
Поздрав ! |
Re: Великден от Pord на 17.04.2007 @ 22:33:10 (Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev | Е, без мъничко репетиции не става - особено като трябва да си настройваме китарите със Слави - това отнема бая време!
Радвам се, че се обади!
:-))) |
]
]
]
Re: Великден от rosy88 на 17.04.2007 @ 18:29:17 (Профил | Изпрати бележка) | Не сънувам в антрактите
друга участ и време;
помня, че любовта ти
е форма на възкресение
Така, така...Широко затворени очи.
Късметлия си ти, Слави!
Много ми хареса! |
Re: Великден от Pord на 17.04.2007 @ 18:58:30 (Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev | От твоите устица - в Божиите ушища!
Поздрав!
И все пак - едно друго стихче:
"Сигурно съществува порядък
в тая вселена - не знам.
Но късмет няма да ти се падне,
не си ли го вземеш сам!"
|
]
Re: Великден от victoria на 17.04.2007 @ 18:16:20 (Профил | Изпрати бележка) | "Вече нямам съмнение
що е рядък късмет :
да си щастливо изключение,
макар да те наричат поет..." :)))
(добронамерена шега)
Поздрав за оригиналния стих !
БЪДИ !
|
Re: Великден от Pord на 17.04.2007 @ 18:26:20 (Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev | Хареса ми - особено това "макар да те наричат поет"! На някои им се вижда несериозно. Даже стават подозрителни - имам предвид хората от бизнеса. За съжаление нерядко имат право...
:-))) |
]
Re: Великден от Pord на 17.04.2007 @ 17:14:20 (Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev | Ласкаеш ме, но знам, че си искрена. А пилците се броят на.... ЕSEN!
Тия дни си мислех за Хасково и за приятелите там, че се бяха заредили едни лоши новини с хасковски адрес - катастрофи, заловени наркопласьори, разни дандании. Една само беше свястна - за нова детска постановка в Кукления театър.
Викам си - добре, че има там поетични и артистични души, инак спукана ни е работата!
:-)))
|
]
]
]
Re: Великден от jonkata на 17.04.2007 @ 15:35:09 (Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/ | Жив и заиграл се с огъня, намирам този стих.
От всеки ред взимам повод за размисъл, но ще си позволя да изкажа само едно предположение и то защото ми хрумва за първи път.
кръстопътен театър
без право на репериции
Запитах себе се, а питам и автора, писането на стихове не се ли явява своеобразна репетиция?
И докато писах това, съзрях друг въпрос в този въпрос, но неговият отговор може всеки да намери сам за себе си - иде реч за смисъла от писането...(това е само споделяне на мисли)
Поздрави!
:) |
Re: Великден от Pord на 17.04.2007 @ 15:40:58 (Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev | Ех, да знаех отговорите! Може би е едновременно репетиция и игра.
Що се отнася до смисъла, ще ти предложа такъв куплет:
"Смисълът - бисер в мида -
носи до края щит.
Може да стане видим,
ако бъде убит."
Демек, накрая разбираме, когато е късно вече.....
А бе въпроси колкото щеш, отговорите ни мъчат. Затова пишем може би.
Привет! |
]
Re: Великден от jonkata на 17.04.2007 @ 15:54:34 (Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/ | За игра, игра е, дори в тесния смисъл на думата.
А за смисъла (от зле прикрита скромост) не попитах, но дваж благодаря за отговора!:) И съм съгласна, че понякога го откриваме бая късничко, но да си пожелаем да не го загубим. ;)
Драго ми стана от тази раздумка! :) |
]
]
Re: Великден от regina (radost6@bluebottle.com) на 17.04.2007 @ 14:55:00 (Профил | Изпрати бележка) | Болест е това...болест!
(прав си, както винаги) |
]
Re: Великден от krista (kukina@abv.bg) на 17.04.2007 @ 14:49:53 (Профил | Изпрати бележка) | Искрени поздрави!
Мисля, че ти имаш този "рядък късмет"! :) |
Re: Великден от Pord на 17.04.2007 @ 14:56:43 (Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev | Благодаря ти много, но... това е късмет за поети като Дебелянов, за когото съм писал (имайки предвид "късмета" на поета)
В музея на един поет
бях проумял къде е драмата:
талантът е роден с късмет,
от който копче даже няма.
|
]
Re: Великден от Dimi на 17.04.2007 @ 11:13:29 (Профил | Изпрати бележка) | Леле, излизам от класацията, аз дори не се смятах за такава, но ще умра, ако не пиша!))) |
]
Re: Великден от angar на 17.04.2007 @ 11:49:18 (Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg | Думи, думи, думи...
Много хубав ритъм има, и всеки куплет сам за себе си е много добър.
Особено пък последният, освен всичко друго, е такава завършена и вярна мисъл, чудесна поанта!
Но за мен някои места са неясни, още не съм дораснал явно за да ги разбирам. Например че за да си отрицание трябва да бъдеш плюс; че любовта - вероятно на Христос - е форма на възкресение; че ако утре лумне (кой ще лумне?) - ще ги превърне в Логос (кои ще превърне в Логос и кой е този Логос?).
Затова и казвам думи, думи, думи. Игра на думи. |
Re: Великден от Pord на 17.04.2007 @ 12:57:09 (Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev | Много уместни забележки и коментар! Логос е връзката между Бога и човека - Словото Божие.
За да си достоен да отречеш нещо трябва да можеш да надградиш - да бъдеш плюс; не голо отрицание.
Играта на думи е и игра с огъня - ако те са истински (т. е. ако зад тях стои не някаква гола поза, а позиция), ще лумне истински огън; и той ще превърне думите в Слово, в Логос.
Иисус от думи премина към дела. И "изгоря", образно казано.
Това имам предвид - не себе си, опазил ме Бог от такава свръхпоза!
Но ако у нас, пишещите стихове, има Божия искра, ако зад думите ни има истински живот, а не позьорство (на каквото сме свидетели), тогава е друго, нали?
А що се отнася до Любовта - поне Тя е по нашите сили. Тук имам предвид че Тя е нашата земна форма на възкресение, на което сме способни.
Умишлено предприех такава игра на думи и се радвам, че си се "заблудил"; значи съм успял да очертая границата между едната и другата игра. А дали ще съумея да съчетая двете? Едва ли... Вярвам обаче, че способни има.
Поети с главна буква.
П.П.
Затова и се "облегнах" на познатото сравнение на живота с театър.
:-))) |
]
Re: Великден от Meiia на 18.04.2007 @ 17:07:46 (Профил | Изпрати бележка) | Поезията на живота улавяш. Стиховете се случват като част от това и затова са толкова хубави...
Поздрав! |
]
]
]
Re: Великден от asc на 07.05.2007 @ 01:45:35 (Профил | Изпрати бележка) | Обратното е, ама то всичко може да се преоБърне.
:-))) |
]
]
Re: Великден от asc на 05.06.2007 @ 17:16:31 (Профил | Изпрати бележка) | Добре че знам за какво става дума...
:-) |
] | |