Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 732
ХуЛитери: 3
Всичко: 735

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНадгробно Слово
раздел: Разкази
автор: Hamman

Окървавената ръка едва се виждаше във високите изсъхнали треви. Приближих се и видях раната в гърдите, а после и малката дупка в лявата скула. Огледах внимателно наоколо, но не открих нищо, което да прилича на улика. Нямаше дори гилзи.
Хванах Ръката й и преметнах трупа върху раменете си. Вратът ми се намокри от панталоните – явно беше убита преди не повече от час. Беше горещо, а пикнята още не беше изсъхнала. Отпуснатият й сфинктер издаваше миризма, с която стори ми се бях свикнал. Когато човек живее в кенеф, спира да забелязва кафявите петна, беше казал някой, но не помня кой. Леко повдигнах тялото й за да го подхвана по-добре и тръгнах надолу. Оставаха 10 километра да колата ми.
Няколко километра я премятах ту в скута си, ту на гърба си. По едно време вече не издържах и се реших на крайна мярка – свалих я на земята, хванах само дясната и ръка и почнах да я влача надолу по камънаците. Скоро започна да вали и всичко стана в кал. Постоянно гледах къде вървя и внимавах да не се подхлъзна или ударя в някое дърво, за това не обръщах много внимание на тялото зад мен. Когато се обърнах видях само кал. Косата й се беше намокрила, а лицето й беше обезобразено от ударите във варовиковите скали. Блузата й беше прокъсана и лявата гърда се подаваше през процепа. Дори почти ми стана смешно – от калта зърното изглеждаше доста голямо. Възбуден труп. Готов да изпълни всички ваши некрофилски фантазии. Дънките й също бяха прокъсани зад колената и от вътрешната страна на бедрата. Забелязах, че едната обувка липсва. И без това нямаше да и трябва повече. Докато стоях и я гледах, капките дъжд биеха лицето й и лека полека го прочистваха от мократа пръст. Усетих, че от едновременното действие на влагата и жегата миризмата ставаше все по-отвратителна. Нямах време да съчувствам на един труп, затова продължих надолу.
Понякога чувах тъп звук от ударите на главата и гърба по камъните. Туп, туп. Туп, туп. Осъзнах, че калта по нея беше едно своеобразно погребение, но без опело и сълзи. Не знам защо хората погребват мъртвите. Нали уж отивали на небето? А, да сетих се – мъртвите не могат да летят. Затова ги заравяме. Така поне пестят място, а и без това е станало много пренаселено. Пък и не мирише, нито е неприятно за окото. Далеч по-добре е един красив, ръчно издялан камък отгоре и снимка приживе, отколкото гниещ труп. Направо да те накара да повярваш в живота. Казваш си: “Съжалявам… липсваш ми… обичам те”. Докато подсъзнанието ти крещи: “Благодаря ти, че не съм на твое място! Засега.” При кремирането е същата история – слагаш праха в урна и я поставяш над камината си, идват ти гости и им казваш: “Това е урната на баба ми”, а те отвръщат: “Оу, каква красива урна! Италиански порцелан, нали?”
Съгласен съм с хората, дето разпръскват праха я из океана, я от върха на Айфеловата кула, я в тоалетната чиния, made in Sevlievo. Изпълняват последното желание на мъртвия. Да, мъртвият е жив, макар и само в завета си.
Тръснах глава и прогоних естествения повик за цинизъм и повръщане. Почти стигнах до пътя, женското тяло беше неузнаваемо, а дъждът спираше. От блузата бяха останали само парцали. Добре, че дънките бяха здрави. А лявата обувка все така си стоеше. Много як кец. Сигурно рекламният лозунг на тия обувки е “…” – you wear’em to death. Even after!
Вече не издържах. Стигнах колата си, отворих багажника и набързо вкарах тялото вътре. Щом затворих капака, повърнах. Изкарах си червата. Надявах се със стомашните сокове да си отидат всички мисли, спомени, чувства.
Колко приятно е да се чувстваш празен! Внимание, Боно е лъжец! Няма по-голямо удоволствие от това, да не чувстваш нищо. Нали всички се стремят към това? Ако ти трябва чукане, за това има бързи свалки – сваляш, не питаш и чукаш. Защо ти е любов? Само за да ти каже някой, че не те обича повече. И не ти остава нищо друго освен да страдаш. Искаш да си по-велик от баща си? Ами става много лесно – нападаш страна от третия свят с луд диктатор. И гледаш да не съчувстваш много на нещастниците, които остават без ръце и крака. Искаш да имаш милиони в сметката си? Готово – трябва просто да оставиш хиляди пенсионери да умират от глад и пневмония в собствения си студен дом. Разбира се има едно условие – не трябва да си човек.
Когато се съвзех, заключих багажника и седнах в Маздата. Обадих се на съдружника.
- Да?
- Всичко беше както той каза. Тялото й лежеше до големия храст на билото. Все още не мога да разбера защо ни каза къде ще я убие.
- Аз знам. Поразпитах насам-натам и хич няма да ти хареса какво разбрах.
- Казвай де – стана ми студено, все пак целият бях мокър, затова включих парното.
- Истинското й име е Евгения Теодосиева.
- Не.. не може да убие дъщеря си! – Зави ми се свят. Отцеубийство, братоубийство, а ето, че има и дъщероубийство. Мамка му, той трябва да е луд!
- Калине?
- Да?
- И двамата са луди. Когато била на 12, Евгения заклала майка си. Оправданието било, че я тормозела. След убийството на жена му, Иван почнал да се държи странно. Тогава работел в ЦСБОП – постоянно налитал на бой за щяло и нещяло. Накарали го да се прегледа и установили отключили се в следствие на травмата психически отклонения. Явно Евгения е наследила това. Иван не могъл да понесе убийцата вкъщи и за това я изпратил в интернат. Това се случило през средата на деведесетте. Иван напуснал работа и както знаеш, оттогава работи по поръчки. Явно, все още психичната болест му влияе и едва сега решил да си отмъсти. Знаел е, че тя те е наела за да я охраняваш след убийството на Борис, – Борис е бившият й съпруг – за това е счел, че ти ще се погрижиш по-добре за нея след смъртта й. Нали се сещаш – погребение и така нататък.
Егаси логиката. Тоя човек наистина е луд.Сетих се какво си мислех, докато я влачех. Страхотен погребален агент съм.
- Два месеца отидоха на вятъра. Чувствам се виновен, задето я оставих да отиде сама до онзи хипермаркет във Варна. Провалих се. Маряне, Наталия беше последния ми клиент – казах името, с което тя се бе представила пред мен.
- Ако жена ти беше жива, щеше да се зарадва на тия думи.
- Да, но е мъртва от 2 години. Добре, утре ще дойда да прибера всички пари, които имам при теб. Връщам се в Швеция. Онази компания за военни технологии още пази мястото за мен.
- Добре, тогава. Чакам те. А тялото при теб ли е? Какво ще правиш с нея?
- Не знам, ще намеря някое хубаво място да я погреба. – Прекъснах връзката.
Иван Теодосиев убива дъщеря си. Дори сега, след месец още не мога да го възприема. Прекалено тривиално е, но това е реалността - тривиална, блудкава сантиментална, брутална. Иска ми се да беше по-различно, като в американски филм. Примерно, Евгения бива въвлечена в план за убийството на президента, в който Иван е изпълнителя, тя казва на властите, но никой не и вярва, затова наема мен – самотния воин и заедно сритваме задниците на лошите, но в последната решаваща битка тя умира. Някак по-лесно е за асимилация. Сега си мисля, че тя можеше да ме нападне за най-малкото нещо. Или може би не, предвид ситуацията, в която бяхме.
Погребах Евгения до едно самотно дърво насред поле, близо до Габрово. Дървото беше ябълка. Плодовете бяха малки, червено-жълти топчици. През цялото време, докато копаех и заравях бяха надвиснали буреносни облаци и се чуваха далечни гръмотевици, но така и не заваля. Имаше някакъв извратен библейски символизъм в цялата история.
Дадох на Марян част от сумата, която бях приютил у него. Малко се чувствах гузен, че го излъгах за Швеция, но не можех да кажа какви са намеренията ми. Не трябва никой да знае. Защото сега ми остана само едно единствено нещо, което ме крепи. Едно единствено нещо, заради което си заслужава да живея – отмъщение. От две седмици съм по следите на Иван Теодосиев, човекът убил жената, която обичах и детето, което тя носеше.


Публикувано от BlackCat на 24.03.2007 @ 20:19:54 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Hamman

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 10:09:57 часа

добави твой текст
"Надгробно Слово" | Вход | 4 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Надгробно Слово
от Limonka на 24.03.2007 @ 23:03:21
(Профил | Изпрати бележка) http://danist.blog.bg
Завистливият, претенциозен коментар за един друг разказ ме накара да прочета написаното от Вас-ако сте искали да си направите реклама, за да Ви забележат- успяли сте...
Трябва да призная, че историята, която разказвате е интересна, но това, което липсва на творбата е сърце и талант...
Убедена съм, че всеки човек ги носи в себе си-потърсете ги...и тогава ще има неизпросени положителни коментари и под Вашите разкази


Re: Надгробно Слово
от Hamman на 25.03.2007 @ 10:25:03
(Профил | Изпрати бележка) http://nik-nikolov.blogspot.com
Сърце вече споменах, че ми липсва, а таланта винаги съм се съмнявал, че го има.
Реклама не съм искал да си правя, но явно се е получило.
Както и да е. Като един уличен музикант, продължавам да подлагам шапка, просейки за мнение.
Живи и здрави.

]


Re: Надгробно Слово
от aletna на 26.03.2007 @ 12:30:46
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля, че имаш талант за криминалния жанр, особено в натуралистичните описания.


Re: Надгробно Слово
от Hamman на 30.03.2007 @ 13:24:49
(Профил | Изпрати бележка) http://nik-nikolov.blogspot.com
хихи, мерси ;-)
все още търся поприще и дори следващият ми разказ е в съвсем различен жанр от предишните, но натурализма го има.

]


Re: Надгробно Слово
от Ficho на 17.09.2007 @ 16:35:05
(Профил | Изпрати бележка)
Пусни лимонка да пасе и продължавай да пишеш!
А талант имаш, и още как!


Re: Надгробно Слово
от krasavitsa на 23.12.2007 @ 16:11:59
(Профил | Изпрати бележка)
Това ти е шедьовърът засега. Имаш сърце и талант. И си го измислил, и си го изстрадал. И винаги някой няма да те харесва, да знаеш! Дори само за да те подразни.