Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 805
ХуЛитери: 3
Всичко: 808

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЛитературни кушии
раздел: Разкази
автор: radi_radev19441944

До последната дисциплина всичко вървеше като по вода. Моят кон Пегас се справяше отлично, дори надмина себе си; при гонката изпревари съперниците си с няколко дължини, при препятствията мина без грешка; очертаваше се пълен триумф.
В действителност, в тази кушия участвуваха всякакви породи коне –беше твърде своеобразна- освен това- катъри , дори магарета и всеки демонстрираше способностите си напълно демократично пред многобройна и изискана публика, както и компетентно жури, утвърждаващо крайните победители и съдийска комисия, осъществяваща контрол при съблюдаване на правилата за отделните категории участници. Но, както можеше да се очаква, поради твърде демократичния характер на състезанието, още в началото при” дерби стейкса”, се появиха и твърде забележителни инициативи от страна на някои участници. Малко преди старта при първата гонка магарето Марко внезапно искочи на първа линия, ревейки приветливо и размахвайки бухалка, редом с жребците Буцефал, Шагия, Русинанд, Копенхаген, Инцитатус…
- Какво правиш, бе приятел, къде си хукнал?- изцвили възмутен Буцефал.
- Как какво, ами дойдох да си ги мерим.
- Но ние ще се надбягваме- отвърна строго Буцефал.
- Така ли?! Бах мааму, аз пък мислех, че ще си ги мерим…
Както и да е, съдиите се намесиха, нарушението беше отстранено, Марко получи достатъчно зоб и бе преместен в съответната категория, където му е мястото, за радост на Мара, която много му се зарадва, а неговият жокей Ганю си взе дисагите и се премести при публиката.
Състезанието се проведе на ниво. Както бе споменато, освен Буцефал, участвуваха и достатъчно други аристократи. Сенаторът Инцитатус- накипрен като примадона- беше все недоволен от правилата, цвилеше високомерно и заявяваше, че ако не му дадат победата, неговият жокей Калигула първо ще кастрира членовете на журито, после ще ги даде на лъвовете и накрая ще ги опъне. Не можел той да се състезава с някакъв си неудачник от по- ниско потекло като Русинант. От своя страна Русинант беше сравнително по-скромен; непосредствено преди старта изгълта една торба овес, изпи една кофа вода да му се позагладят ребрата и кротко застана на стартовата линия, а неговият жокей –рицарят дон Кихот участвуваше с пълно бойно снаряжение, придружен от Санчо Панса на магаре, който присъствуваше и като менаджер.
Буцефал беше особено войнствено настроен; пръхтеше, риеше земята, и се заканваше на цар Пор, че следващия път неговият жокей Александър ще го срита по топките.
Разбира се, моят кон Пегас блестеше между всички почти до последната дисциплина- май се казваше обездка. После работата запецна. Абе още отначало усетих, че букмейкърите и конкуренцията нещо ми кроят, ама поради рицарската си доблест и благородство, никак не можех да проумея, че мислят да ме избъзикат по такъв елементарен начин. Едно е да излезнеш на дуел очи в очи и с открити гърди срещу противника, а съвсем друго да те издебнат изотзад, както беше в случая. Забелязах само някакви мушмороци- такива едни дребни- дето все се навъртат около опашката на Пегаса, повдигат я и надничат, ама не им обърнах внимание, мислех, че това може да служи за вдъхновение при творческите им изяви, а те просто ме изработиха. Още с появата ни на терена на хиподрума по време на обездката- аз и моя Пегас- величествени и красиви- с бодра стъпка и разжарени криле, веднага сред публиката се разнесе смях и бурни овации. Аз- реномиран жокей и състезател от класа, моментално усетих, че нещо се случва и върнах коня обратно в бокса. Що да видя- моят Пегас бе проточил махалото почти до земята и напразно се мъчеше да го прибере. Умрях от срам- всичко се изясни моментално; повдигнах опашката на Пегаса и разкрих провокацията. Конкуренцията беше набутала една сламка в задника на клетото животно и това не му позволяваше да си оправи тоалета. Много мръснишки номер. Корегирах нещата , но закъснението ми отнемаше много точки в класирането. Появих се отново на терена максимално мобилизиран и решен да ги размажа окончателно; все още имах достатъчно аванс в класирането. Но пак нещо се случи. Още в началото на демонстрацията, Пегасът започна да цвили яростно и да хвърля къчове- едва го задържах- да хапе, да рита; няма алюри, няма смяна на посоките, няма отстъпи и пируети; хукна в галоп, ритайки и цвилейки; едва се държах на гърба му, публиката виеше от смях; беше съвсем неуправляем, а като стигна до журито, закова на място, изгледа ги втренчено, вдигна опашка и се изпърдя.
Това беше краят на моето участие. Абсолютен провал. Току пред финала ме декласираха и се простих с победата. Но в последния момент нещо ме жегна, вдигнах ядосан опашката на Пегаса и погледнах. Косата ми се изправи. От там излетяха цял рояк конски мухи.
Мамка им и мушмороци, кога успяха пак да ме изработят?!.


Публикувано от BlackCat на 23.03.2007 @ 07:04:33 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   radi_radev19441944

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 15:47:50 часа

добави твой текст
"Литературни кушии" | Вход | 8 коментара (17 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Литературни кушии
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 23.03.2007 @ 08:41:34
(Профил | Изпрати бележка)
:-)))))
Значи, опашката е много важен атрибут!!!
:-)))))


Re: Литературни кушии
от radi_radev19441944 на 23.03.2007 @ 16:16:45
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Обикновено там се крият конските мухи.))) Благодаря за вниманието.

]


Re: Литературни кушии
от ma_gi на 23.03.2007 @ 10:10:09
(Профил | Изпрати бележка)
Те-мушмуроците-не дремят!Винаги са нащрек.
Добре поне,че с някои свои биологични потребности,можем да им натрием носа/меко казано/...
Поздрави!


Re: Литературни кушии
от radi_radev19441944 на 23.03.2007 @ 16:21:56
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Привет))) Напоследък ми липсваш.
А мушмуроците винаги имат право, понеже са болшинство.

]


Re: Литературни кушии
от regina (radost6@bluebottle.com) на 23.03.2007 @ 10:40:26
(Профил | Изпрати бележка)
Много точно описание на кушиите.
Благодаря.


Re: Литературни кушии
от radi_radev19441944 на 23.03.2007 @ 16:30:07
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Скоро участвувах в една такава, та знам.
Самите участници са и съдии и жури. Имат възможност и да се самооценяват. Абсолютен майтап.)))

]


Re: Литературни кушии
от Ricarqt_na_Pe4alniq_obraz на 23.03.2007 @ 17:13:57
(Профил | Изпрати бележка)
Tova e to,kon da ti napravi nomer.No Marko mai nai e namazal ot cqloto meropriqtie:).Pozdrav.


Re: Литературни кушии
от radi_radev19441944 на 23.03.2007 @ 17:33:37
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Абсолютно си прав. Вече фаворитът е Марко.

]


Re: Литературни кушии
от kristi на 23.03.2007 @ 19:52:52
(Профил | Изпрати бележка)
Радиииии, браво! Разбра обаче, че Пегаса не е за такива кушии, нали?
Бе някои се целят в опашката му, а не знаят, че силата му е в крилата:))))


Re: Литературни кушии
от radi_radev19441944 на 23.03.2007 @ 20:04:43
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Здравей, мила. То винаги си е било така. Пегасът си е Пегас, а Марко си е Марко и също има какво да покаже...)))

]


Re: Литературни кушии
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 22.04.2007 @ 19:41:32
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
ех, какви ли не неща ще намериш под опашката на Пегаса,
но ти го давай Олимпийски: "Важно е участието"


Re: Литературни кушии
от radi_radev19441944 на 23.04.2007 @ 19:35:26
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Точно това и правя.

]


Re: Литературни кушии
от bedstvieto (bedstvieto@abv.bg) на 25.04.2007 @ 09:58:09
(Профил | Изпрати бележка)
лелеле , одавна не бях чела нищо ,но както се доказа за пореден път си на изключително ниво ,приятелю! Единственото , което липсва е по-голямята роля на моя любимец Буцефал , но и Пегас ми е слабост ,така че доволно !


Re: Литературни кушии
от radi_radev19441944 на 25.04.2007 @ 17:37:34
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Това беше предвидено за конкурса "Очи за себе си" и за това е толкова кратичко.

]


Re: Литературни кушии
от Ufff на 27.04.2007 @ 10:23:59
(Профил | Изпрати бележка)
Ха-хааа! Браво на персоналния ти Пегас!
Всяко зло за добро!:))))


Re: Литературни кушии
от radi_radev19441944 на 27.04.2007 @ 20:31:30
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg

В действителност, това не участвуваше. Участвуваха други три, които не се котираха особено.

]