Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 994
ХуЛитери: 0
Всичко: 994

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзкуството като сваляне на кожата - Мишел Уелбек
раздел: Преводи
автор: gumbert

Понеделник, школата по изкуства в град Кан. Помолиха ме да обясня, защо поставям добротата по-високо от ума или таланта. Обясних, доколкото можах, макар и не много лесно, но зная, че все пак успях правилно да обясня всичко. След това посетих ателието на художничката Рашел Пуанян, която за елементи на своите композиции използва мулажи от различни части на своето тяло. Изумено се спрях пред тесните парчета плат, по цялата дължина на които бяха налепени мулажи на едно от зърната на гърдите й (само не знам дясната или лявата). По консистенцията, напомняща гума, и по формата си, то удивително намоняше пипалце на октопод. Така или иначе, през нощта спах доста дълбоко.
Вторник, школата по изкуства в Авиньон, «денят на неуспехте», организиран от Арно Лабел Рожу. Трябваше да говоря за сексуалните провали. Всичко започна почти весело, с прожекция на късометражни филми, обединени в цикъл под названието „Филми без свойства”. Някои бяха забавни, други – странни, а трети съчетаваха и едното и другото (предполагам, че тази касета все още се показва в различни центрове за изкуства, - не я пропускайте). След това гледах филма на Жак Лизен. Той е вманиачен в своите сексуални страдания. Членът му поглеждаше от една дупчица, направена в шперплата, а върху него бе наметната връвта на една примка. Художникът дълго време дърпаше връвта, рязко, все едно подръпват някоя вяла марионетка. Нещо взех да се чувствам зле. В тази атмосфера на разложение, характерна за съвременото изкуство, всред тези жалки напъни за себеизразяване започваш да се задушаваш, с с носталгия си спомняш за Йозеф Бойс с неговото разточително творческо богатство. И въпреки всичко, това изкуство е израз на нашата епоха с някаква плашеща точност. Цяла вечер разсъждавах върху това, всеки път достигайки до един и същи извод: съвременното изкуство ме отвращава, но аз осъзнавам, че то представлява най-пълната и вярна картина на действителността, каквато може да се даде. Представях си натъпкани с боклуци чували, от които изпадат филтри с утайка от кафе, обелки от ябълки, остатъци от вчерашни пържоли със застинала по тях мазнина. Мислех си за изкуството като за снемане на кожата, за парчета живо месо, закрепени едва-едва се за остатъците.
Събота – литературен симпозиум в северен Вандей. Няколко «регионални писатели с дясна ориентация». (Откъде може да се съди, че са дясно ориентирани? Ето откъде: говорейки за своите корени, те не пропускат случай да споменат някой прадядо евреин; така всеки може да види широтата на техните разбирания.) Иначе публиката е доста разнообразна, както и навсякъде другаде. Обединява ги това, че четат едни и същи книги. В местността, в която живеят тези хора, има безкрайно количество оттенъци на зеления цвят, но под сивото, облачно небе цялата тази зеленина помръква. Така че, налага се да се сблъскаш с безкрайността. Помислих си за въртенето на планетите след изчезването на всякакъв живот в изстиваща Вселена, където звездите угасват една след друга, и едва не заплаках когато някой каза нещо за човешката топлна.
В неделя се качих на експреса за Париж; отпуската ми бе свършила.


Публикувано от BlackCat на 15.02.2007 @ 09:31:30 



Сродни връзки

» Повече за
   Преводи

» Материали от
   gumbert

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 06:18:17 часа

добави твой текст
"Изкуството като сваляне на кожата - Мишел Уелбек" | Вход | 6 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Изкуството като сваляне на кожата - Мишел Уелбек
от igeo на 20.02.2007 @ 14:35:17
(Профил | Изпрати бележка) http://iv0georgiev.blogspot.bg/
Всеки превод е похвално начинание. Поздрави!
Иначе, Уелбек е един от многото добри автори, които рекламата иска да ни накара да повярваме, че са гениални. (Същото е и с другата "звезда" на френскоезичната литература - Амели Нотомб)


Re: Изкуството като сваляне на кожата - Мишел Уелбек
от Jiva на 15.02.2007 @ 09:41:32
(Профил | Изпрати бележка)
почувствах се като на непредвидена ваканция и още не мога да се разкажа като преживяване...но благодаря!!


Re: Изкуството като сваляне на кожата - Мишел Уелбек
от fightingone на 15.02.2007 @ 10:06:51
(Профил | Изпрати бележка) http://vivian.blog.bg
Много хубав текст, gumbert! Благодаря ти за превода!


Re: Изкуството като сваляне на кожата - Мишел Уелбек
от gumbert на 15.02.2007 @ 10:34:10
(Профил | Изпрати бележка)
благодаря ти и аз!

]


Re: Изкуството като сваляне на кожата - Мишел Уелбек
от koyd на 15.02.2007 @ 11:50:57
(Профил | Изпрати бележка)
първи асоциации, - "платформата" на уелбек. моментът, в който при главния герой пристига млад творец от женски пол и му показва няколко съвършени отливки на своя клитор. дори му оставя една за спомен. - "саваните на вероник" на турние, където млад творец от женски пол снема кожата на своя модел, за да заводоли своите творческите потребности. той, разбира се, я напуска, но и завещава един тигров зъб.


Re: Изкуството като сваляне на кожата - Мишел Уелбек
от pafka на 18.02.2007 @ 19:57:49
(Профил | Изпрати бележка) http://pafffka.blog.bg/
" парчета живо месо, закрепени едва-едва се за остатъците" - много точно сравнение, наистина...и точно защото е плашещо, въздейства, в каква посока е друг въпрос... хубав текст, благодаря


Re: Изкуството като сваляне на кожата - Мишел Уелбек
от mariq-desislava на 16.08.2010 @ 21:36:56
(Профил | Изпрати бележка)
според мен изкуството е преди всичко терапия на собственото Аз и трябва да бъде основно човешко