Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 503
ХуЛитери: 5
Всичко: 508

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca
:: Mitko19
:: VladKo
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСладката шапка на Колопендър
раздел: Приказки
автор: velar

Имало едно време един остров. А на острова - пътечка. И кой е този красив, млад и много пъргав носорог
по нея!? Правилно, не познахте, но поне се постарахте достатъчно да отгатнете, чоплейки нещо, намиращо се на север от острите зъбчета. Какво - паднали се две от тях! Не се плашете - и моите паднаха…а аз съм само на девет и имам най-хубавото име - Колопендър. Аз съм този, който почти отгатнахте. Най-хубаво е да имаш леля. А моята леля живее в град Олимпия, на другия край на гората. Аз вървя по пътечката и има само едно лошо нещо - мама не знае къде съм и затова не може да разкаже на тати за моето пътешествие. Аз отивам на гости при моята любима леля. Тя също не знае за тази моя идея. И така, покрит с тайни от незнания, аз пристъпвам храбро по тясната пътечка. Изведнъж зад един храст, голяяям храст, изскача страшният леопард. Олеле! Скочих като пружина и се затичах презглава назад.
Но краката ми се омотаха в една лиана, дръпнах силно да се освободя, зелената ми шапка падна, а от тласъка палмата се разлюля и един космат кокосов орех ме прасна в главата. И … ето какво се е случило след това…
Старият леопард уморено се разхождаше в гората и си мислеше следните неща - Сега да имаше един сладолед, ще го грабна и най-напред ще си отхапя едно голямо парче, да ми изтръпнат зъбите чак до корените, аз имам ли зъби, трак-трак, имам,имам, след това бавно ще … В този приятен миг той съзря едно малко носорожче, което побягна като лудо през тревите.
„Ах, старче, уплаши детето…" - сепна се Савуело, така се казваше леопарда. Кокосовият орех удари момчето и то тупна до една изсъхнала магнолия. Старият Савуело се приближи и без да се бави започна да дава първа помощ на пострадалото остророгче. Счупи коварния орех с един удар на страшната си лапа и направи компрес на голямата цицина. Така на главата на Колопендър се появи нова шапка. Ставаше му по мярка. След това леопардът внимателно вдигна Колопендър и го понесе към Джангълпарк, малкото градче край езерото. Савуело бързаше, защото се стъмваше, а и не искаше момчето да се събуди и пак да се уплаши от него. В края на гората той положи безценния си товар на постелка от сухи листа край пътечката, огледа се и, като видя в далечината приближаващи се много хора, се шмугна и потъна в гората. Две очи го проследиха до неговото окончателно изчезване зад един огромен баобаб. Тези две очи бяха на една глава, която имаше много важно занимание - отхапваше от сочен банан солидни хапки и ги понасяше с водопад от портокалов сок към стомаха на притежателя на зорките очи - Бърничко! Бърничко е зайче и живее отскоро в Джангълпарк. Той няма още приятели и затова се развлича с кулинарни удоволствия в близките грайградски околности.
А междувременно по пътечката тичешком се носеше почти целия град. Най-отпред, запъхтяна и уплашена, се носеше Весидона, майката на Колопендър. Тя отмина момчето си, заслепена от страх и ужас, но малкият Ормо, едно симпатично орангутанче видя своя приятел, притихнал върху сухите листа: „ Ето го, тук, тук…" Ормо бе облечен в сини къси панталони и риза на червени рози. Той приседна до Колопендър, който в този миг дойде на себе си и прошепна: „ Тук ли е още…". Никой не му отговори, мама Веси го поливаше с радостни сълзи, а до нея Ормо важно повтаряше: „ Добрите търсачи си личат отдалече …по розите!"Мъжете гледаха оставените следи и цъкаха разтревожено …леопардът е бил, ах, ох, ах, само да ни падне! Доктор Дърмоглав, старият бухал, бързо се разпореди - „ В лазарета!" и група санитари вдигнаха носорожчето и го понесоха към градчето, което се покриваше от нежната пелена на нощната приказка. И в този миг всички чуха едно болезнено - О-о-о-Х! Доктор Дърмоглав се втурна в храстите, съзря едно стенещо зайче, което се държеше за стомаха и отново се чу властната му команда : „ В лазарета!". Още една жертва на страшния леопард - зацъкаха мъжете и страшни ругатни и закани се понесоха към върха на един кедър.
Така в празния лазарет се озоваха двама болни. Доктор Дърмоглав бе много горд с това. Той прегледа болните, предписа им по чаша кокосово мляко и тайния си сънлив сироп, след който Колопендър и Бърничко захъркаха юнашки. Но бързо огладняващият заек се събуди през нощта и без да отваря очи опипа край себе си и захрупа намереното на нощното шкафче. „Сладко, ухае на кокос!" - помисли си той и отново захърка.
На сутринта двете момчетата се събудиха в чудесно настроение. Бърничко погледна към своя партньор по стая и го попита:
- А, ти кой си…да, да бе, познах те! Ей, ти имаш страшен приятел, обещай, че ще ме запознаеш с него!
- Аз, аз, ужас, в болница съм!
- Споко, братко, и аз съм в болницата.
Колопендър се успокои малко и ни в клин, ни в ръкав, попита:
- А къде ми е шапката ? - и опипа подутата си глава.
- А къде стоеше, ако имам дързостта да попитам ?
- Знам ли, обикновено на нощното шкафче.
- Ей, това, нощното бе с вкус на кокос! Ами аз, аз май …я излапах! - призна си Бърничко и смехът му се сля с бурния смях на Колопендър.
- А за кой приятел ми говореше? - попита носорога, вперил усмихнати очи в новия си приятел.
- За леопарда! Много силен и добър! Достави те като чуплива пратка, оправи ти кокосовия компрес и те остави на тревата като нежна медицинска сестра! Голям пич!
- Леопарда!? Той ме е спасил! А, аз…
В този миг, в стаята нахлуха майки, татковци, приятели…целият Джангълпарк и част от Олимпия. Начело на флотилията плаваше леля Дондона, облечена в огромна лилава рокля, посипана с жълти точки. Тя сграбчи двете момчета и ги притисна в огромна прегръдка, придружена от нестихващо: „Моите пухчета, моите пухенца". „ Имаш страшна леля, приятелю, какъв ти е рекорда по бездишане?"
- пророни Бърничко. „ Сега ще поставим нов!"- успя да се усмихне Колопендър. И почти беззвучен смях се понесе край жълтите точки, но в стаята никой не го чу. Щастливите гости тепърва щяха да чуят още много приятни неща за раждането на едно ново приятелство. Едно тройно прекрасно чисто безстрашно приятелство!


Публикувано от BlackCat на 18.01.2007 @ 11:45:21 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   velar

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 16:58:19 часа

добави твой текст
"Сладката шапка на Колопендър" | Вход | 2 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Сладката шапка на Колопендър
от Marta на 18.01.2007 @ 13:38:08
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
:)) Дааа, лелята в лила на жълти точки е особено забележителна!

И си е успокояващо все пак да не си сам в болница!
Леопардите са като падрета в твоята приказка ;)


Re: Сладката шапка на Колопендър
от velar на 18.01.2007 @ 14:41:56
(Профил | Изпрати бележка)
може би не трябваше да пускам това толкова дълго писание Тук и не очаквах коментари, но ти си много отзивчива и ти благодаря, защото си видяла моята леля и си загубила малко време с нея :)), поздрав!

]


Re: Сладката шапка на Колопендър
от Marta на 18.01.2007 @ 14:58:46
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
това не е прахосано време - цветно е :)

]


Re: Сладката шапка на Колопендър
от AmJ на 30.06.2007 @ 17:30:27
(Профил | Изпрати бележка)
Ако разказваш такива приказки за лека нощ, искам да съм ти дъщеря ;)

А всяко ново приятелство възражда живота!

Разказвай!!!


Re: Сладката шапка на Колопендър
от velar на 28.01.2008 @ 15:26:10
(Профил | Изпрати бележка)
:))

]