Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 985
ХуЛитери: 4
Всичко: 989

Онлайн сега:
:: ivliter
:: pastirka
:: Marisiema
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБуря
раздел: Разкази
автор: pc_indi

Ей,какво време! От години не беше вилняла такава буря навън. Дъждът падаше с бясна сила от небето и се превръщаше в реки, които заливаха улиците.
Проблесна светкавица, проряза небето и отекна като страховит гръм.
Разбърках яденето във фурната и я изключих. Някой превъртя ключа в бравата, отвори и шумно затръшна вратата след себе си. Кой пък по това време...? Надникнах в коридора. Дъщеря ми! Връхлетя в стаята точно като буря и се хвърли на леглото. Не беше се обадила,че ще идва. Влязох при нея.
- Какво...- беше се похлупила по очи и се опитваше да плаче - Миличката ми буря! Какво се е случило?
Отскубнах я от възглавницата и я прегърнах. Подви краката си като йога и скри очите си в ръце.Не познавах по-емоционално същество от нея. Думите й валяха като пороя навън.
- Случи се буря! Буря се случи! В душата ми вилнее буря! Такава страшна и безпощадна, каквато никога не е познала! Затварям очи и ги виждам. Толкова различни един от друг! Сякаш всеки е завързал ръката ми с невидимо въже и ме притегля към себе си. Всеки по различен начин, но толкова силен и болезнен, че имам чувството, че ще ме разкъсат. Вътрешно плача, а лицето ми е сухо. От устата ми и звук не може да се отрони. Моля се! Моля се единия да отпусне за миг въжето и да направи избора вместо мен! Моля се! Моля се! .. .Единия е... влудяващ !Направо влудяващ! Оплита ме в думи - красиви, загадъчни, обърква ума ми, събужда всяко сетиво, всяка клетка... Въвлича ме във водовъртеж от емоции и чувства. Когато мисля за него, го усещам осезателно. Ръцете му, устните му... Кара ме да го искам въпреки всички неща, които ми минават през ума за него. Защото той наистина е пълна загадка. Но ме кара да го искам въпреки всичко! Но в момента,в който протегна ръка към него, сякаш се стопява под пръстите ми. Започва да говори объркано и дистанцирано. Усещам някаква слабост. Слабост,която съм достатъчно силна да покрия и да преобразувам в сила, но той сякаш ме отхвърля. А това е единственото,което ме отказва от всичко по принцип - отхвърлянето. В момента, в който се отдръпна от него, смятайки, че това е което той иска, прави нещо, с което ме кара да си мисля, че всъщност ме иска. Чувствам го едновремено близък, сякаш цял живот съм го познавала и е част от мен, и от друга страна - дистанциран,непостоянен, сякаш се страхува от нещо, сякаш ме обича по някакъв свой начин, но не съм аз това, което му трябва.
А другия.... Другия е като отговор на най-голяма мечта. Нямам предвид някакви физически дадености. Знаеш, че критериите ми са други.... Другия покрива напълно потребностите ми, необходимостта ми от това да говоря с някой на един и същи език. Човек, с който сякаш с поглед се разбирам. Поема всяка моя реплика и я довършва. Бивайки сериозен, разсмива душата ми съвсем съзнателно, но непретенциозно. Спокоен и умерен, стабилен и непоклатим психически. Кара ме да се чувствам специална и уникална, и то така, сякаш е неоспорим факт , а не защото той смята така. Самият той е толкова уникален, колкото не може, и като че ли не иска да си представи. Най-прекрасния и интелигентен човек, който познавам. Човек, с който винаги има за какво да си говориш. Човек, в чиито прегръдки можеш да се отпуснеш и да забравиш за всичко, а нежността и блаженството се разливат по тялото ти до нирвана. Човек, който знае какво иска и умее да завладява. Човек, който сякаш знае, че ме притежава, без аз самата да осъзнавам това. Човек, чиито изрази и маниери придобиваш с времето. Човек, с когото мога да си позволя да бъда слаба, когато имам нужда от това и който знае от какво имам нужда преди аз самата да съм разбрала това. Човек, който не чака да отида при него, а ме намира дори когато аз самата не знам къде съм. Човек,който не бих искала да изгубя, защото това би означавало да изгубя себе си...Защо ме гледаш и мълчиш?эКажиэ!Кажи нещо!
Какво можех да й кажа? Според мен тя беше направила избора си. Нямаше да плаче, ако не беше го направила. Сълзите й бяха своеобразен пречистващ порой, който отнасяше единия и оставяше след себе си чиста, напоена и плодородна почва за другия. За такива неща съвет не може да се даде. Всеки има път, който сам трябва да извърви. Вярно, бях й дала живот, но всъщност, само достъпа до живот. Останалото не беше в моя власт. Погледнах през прозореца. Дъждът беше спрял. Небето беше изчистено и бебешки синьо, а слънцето обливаше с такава благодат всичко наоколо, сякаш искше да изкупи и заличи пораженията от вилнялата до преди малко буря.
- Ела! - дръпнах я до прозореца - Погледни! Може ли някой да е по-силен от времето и природата? Никой! Никой не може! Решението за буря се развива без човешка намеса. Решението за слънце - също. Решението за наличието на човек дори, се е развило без негово знание и съзнание. Твоя проблем е една нищожна частица от този глобален проблем и ще бъде разрешен по глобалния вселенски закон. Закона на Силата. Между другото... нямаше ли тази вечер да ходиш на някакъв коцерт?
Усмихна се.
- Ще ходя, ама първо ще ям.Какво си сготвила? - опита се да подуши с гримаса.
-Любимото ти. Не знаех, че ще дойдеш да олигавиш възглавиците и да разнесеш кал из цялата къща. Съвсем случайно...
Целуна ме звучно, събори ме на леглото, оплези ми се и избяга към кухнята.


Публикувано от BlackCat на 12.10.2006 @ 06:40:26 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   pc_indi

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 08:12:48 часа

добави твой текст
"Буря" | Вход | 7 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Буря
от thebigplucky (plakerov@abv.bg) на 12.10.2006 @ 10:26:12
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/plamen.lakerov
... Човек, който не чака да отида при него, а ме намира дори когато аз самата не знам къде съм. Човек,който не бих искала да изгубя, защото това би означавало да изгубя себе си...
___________

Красиво пишеш, богато и образно. ХвалА!
Иначе за бурите - отдето дошло, там и отишло. Вярата в предопределеността на нещата е пасивна позиция спрямо живота, но понякога спасява...


Re: Буря
от pc_indi (pc_indi@mail.bg) на 12.10.2006 @ 20:20:03
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Благодаря ти,Плъки!
А за предопределеността...Наистина смятам,че живота преди всичко ни се случва.Човек не бива да е пасивен в никакъв случай,но и не трябва да хвърля прекалено много време и енергия в нещо,което може би не е за него.Говоря по принцип за всичко - не само в любовта.Преди време имаше една песничка на Зуека.В припева пееше: " Може би чакаш и принц да станеш, или спяща красавица.Може би искаш и се натискаш, ала друго ти е писано".
Дори обикновено, това,което в крайна сметка ни се случва излиза по-добро от това,което сме искали.Има и съвпадения - което си е направо промоция.:)
Поздрави!

]


Re: Буря
от kristi на 12.10.2006 @ 11:05:54
(Профил | Изпрати бележка)
Браво, инди! Красиво написано, със сетивността на поет и изказа на много добър разказвач.

А като си помисля, че синът ми може да попадне някога в позицията на губещия:))))


Re: Буря
от pc_indi (pc_indi@mail.bg) на 12.10.2006 @ 20:28:11
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Благодаря ти,Кристи!
А за "позицията на губещия"...Не смятам,че има такава позиция.Ако не си постигнал точно определено нещо,то е защото подсъзнателно си усещал,че нещо в него не достига и не е за теб,и съответно не си го отстоявал достатъчно.Когато една врата се затвори,винаги се отваря друга.Губиш едно,за да спечелиш друго.Или казано иначе - човек "губи" само неща,които не му принадлежат и печели "своето".
Поздрави!:)

]


Re: Буря
от radi_radev19441944 на 12.10.2006 @ 18:47:16
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Привет, Инди!
Много поетична проза си направила .
Тези бури винаги са вълнуващи и раздвоението , колкото и да е болезнено , е за предпочитане пред пълното затишие.


Re: Буря
от pc_indi (pc_indi@mail.bg) на 12.10.2006 @ 20:40:53
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Привет,Ради!
Благодаря ти!Това е едно от най-старите ми разказчета.
Бурите...Да...Вълнуващи са.Може би всеки в даден момент е бил на кръстопът - в много отношения.В живота често ни се налага да правим избор за нещо си.Най-добре е веднъж взел решение,да не се замисля дали избора е неправилен и да робува на "Ако бях.." и т.н.Колкото до затишието,смятам,че дори то е плод на направен преди това избор.Но и то като всичко останало не е вечно.
Поздрави!:)

]


Re: Буря
от dublet на 12.10.2006 @ 19:22:56
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубав човешки разказ. Възхищения!


Re: Буря
от pc_indi (pc_indi@mail.bg) на 12.10.2006 @ 20:42:33
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Благодаря ти!Радвам се,че ти е харесал!
Сърдечни поздрави!:)

]


Re: Сърце.
от regulus на 13.10.2006 @ 00:28:41
(Профил | Изпрати бележка)
Навремето, мнооого отдавна, когато още бях съвсем малък, баща ми често казваше, че бурята в природата е буря в човешкото сърце!..
Дълго време не можех да разбера какво точно има предвид...


Re: Сърце.
от pc_indi (pc_indi@mail.bg) на 13.10.2006 @ 00:55:45
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Логично.Човешкото сърце е част от природата.А бурите са изпитание за природата.Едва след утихването им се разбира какви са щетите и кое е било устойчиво и е оцеляло.

]


Re: Буря
от miglena на 13.10.2006 @ 23:29:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) ако приема двата мъжки образа за символични и стилизирани "теза и антитеза", дано следващия път се случи "синтеза" ... но тогава каква ли ще е бурята ?!?! може би - ще е пред избор каква част от собственото си "аз" ще се наложи да пожертва .... :))))


Re: Буря
от pc_indi (pc_indi@mail.bg) на 14.10.2006 @ 00:50:03
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Точно така.Двата мъжки образа са символични и стилизирани.Трудно ми е да отговоря каква би била бурята,ако се случи "синтеза".Труден за случване ми се струва.Но не мисля,че собственото "аз" е застрашено при един евентуален синтез.Може една част от него да бъде изгубена,но заменена с друга.А това не е жертва,а избор.Собственото аз не е постоянна величина - винаги е в процес на промяна и развитие.И така,мисля,трябва да бъде.
А разказа не е нов и има доста пропуски.Ще помисля за "синтеза":)))

]


Re: Буря
от miglena на 15.10.2006 @ 11:07:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) всъщност, в идеалния си вариант, бих следвала преодоляването на илюзорността на егото както Киану го представя в "Малкия Буда" - периодично си гледам този филм, повечето уловки на Мара вече съм в състояние да избягвам, но все още обичам красивите си отражения, особено в очите на любим ... изобщо, моят "път" се оказва като че очертан от това да прибавям любов и страст към Кастанеда и Буда - докато при тях всичко е твърде перфектно и изчистено от земни желания и "слабости", при мен - както струва ми се и при теб - любовта е всепроникваща, определяща, ТЯ е, по мое мнение, която ни прави хем хора, хем богоподобни ... но те са били МЪЖЕ все пак ... присъщо им е да дялкат, махат, орязват, изхвърлят, убиват ... докато ЖЕНСКОТО начало все съхранява, отглежда, дава живот ... а истината си е някъде по средата, да, да запазиш ценното, да изхвърлиш ненужното, да махнеш илюзиите, да съхраниш вярата ... :)))))))))))

]


Re: Буря
от pc_indi (pc_indi@mail.bg) на 16.10.2006 @ 04:23:14
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Да...Може би наистина мъжа носи в себе си любвта,а жената й дава форма и живот.Наистина смятам,че любовта е определяща.Следваме я, развиваме я и с нея съграждаме нещо, което остава и след нас.:)

]


Re: Буря
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 06.11.2006 @ 15:34:42
(Профил | Изпрати бележка)
Бурьо РС Индианска такава!!!!
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))
Безспорен майстор си - провъзгласявам те, да знаеш!
Прегръд!
:-***


Re: Буря
от pc_indi (pc_indi@mail.bg) на 06.11.2006 @ 22:51:27
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
:))))))))))))))
Бури ми дай на мене!Първа гръмотевица съм!
Прегръд!
:-***

]