Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 552
ХуЛитери: 2
Всичко: 554

Онлайн сега:
:: pc_indi
:: snejenbor

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗоополиция София
раздел: Разкази
автор: stanislav

Денят е приятен за следработно прибиране вкъщи. Отварям вратата на входа и започвам да изкачвам стълбите. На първия етаж си мисля как ще си сипя чаша бира. На втория - как ще се изтегна на дивана. На третия срещам съседа от горния апартамент. Окован е с белезници и го придружава някакъв униформен. Шокът е толкова силен, че не успявам да обеля и дума.
Влизам в антрето и усещам нарастващо безпокойство. Какво ли се е случило? На вратата ми се звъни. Отварям. Енергичен млад господин се легитимира като служител на Зоополиция София и без да го каня пристъпва вътре.
- Имаме сигнал, че не се грижите добре за своите домашни любимци - казва той.
- Нямам домашни любимци - отвръщам аз.
- Сигурен ли сте? - настоява.
- Абсолютно. Това е факт.
- Може ли да погледна.
- Не, не може.
- Значи все пак криете нещо.
- Нищо не крия. Ето, уверете се сам - отварям му вратата на хола и той влиза. Оглежда, минава в стаята, после надниква в банята и спира в кухнята. Долавям погледа му, който проследява някаква движеща се точка в кюшето. Хлебарка!
- Мисля че не бяхте откровен с мен - казва той. - В кухнята имате хлебарки.
- Така е, не отричам. Има ги.
- Изтребвате ли ги? Тъпчете ли ги с крак? Морите ли ги с препарати? Опитвате ли се да изолирате всякакъв достъп на храна от тях?
Трескаво мисля какво да му отговоря. В съзнанието ми изплува зашеметеното изражение на моя съсед, когото засякох по стълбите. Той също няма домашни любимци. Той също има хлебарки. Той също като мен от доста време се опитва да се отърве от тях. Единственото което ми хрумва е да попитам иронично:
- Хлебарките да не би да се водят за домашни любимци?!
- Не отговорихте на въпроса ми - казва господинът. - Освен това долавям известна нотка на ирония в думите ви.
Да, нотката е доста известна, признавам, по-известна е от шоутата Сървайвър и Биг Брадър взети заедно, но кой знае защо аз премълчавам този факт и се опитвам да смекча ситуацията.
- Не, не съм влагал ирония, така ви се е сторило. Наистина настоявам да ми отговорите на въпроса.
- Аз първи ви попитах - настоява той.
Май съм поставен на тясно (между шкафа със съдовете и хладилника), няма мърдане. Опитвам се да налучкам верния отговор, вместо да отговарям честно.
- Как така ще ги избивам - соча към кюшето, - това прилича ли ви на мъртва хлебарка?! За какви препарати ми говорите, не пръскам с препарати (шкафът с хлебоморите е точно зад гърба му). - Не съм и помислял да ги изтребвам или тъпча с крак (моля се да не правят ДНК анализ на подметките ми). Сега ще отговорите ли на моя въпрос?
- Да, според член осми, алинея втора, от закона за защита на нисшите форми на живот, хлебарките попадат под закрила на еко министерството и всяко потъпкване на правата им в домашни условия се наказва с лишаване от свобода за период от един месец до една година, в зависимост от провинението и парична глоба, пак в зависимост.
Това е абсурд, разбира се, но не се опитвам да споря, нито да се правя на учуден. Редовно гледам енимъл планет, дискъвъри чанел и нешънъл джеографик, възможно е в момента да сънувам, възможно е да имам халюцинации или среща с изоморфно явление под формата на зоополицай, каквото и да е, едва ли е толкова абсурдно, че да не мога да се справя с него. Мисля че съм на прав път и че до една минута ще го разкарам от апартамента си.
Но господинът не си тръгва, той се оглежда внимателно и започва да бърчи вежди.
- Не виждам следи от храна в кухнята ви. Нито по пода, нито по шкафовете и печката. Хладилникът е плътно затворен, чисто е - той бърка в чантата си, вади някаква папка и върху бланка с логото на Зоополицията започва да пише нещо. - Ще ви съставя протокол, няма да ви се размине. Оставяте домашните си любимци да гладуват значи.
Лошо, хвана ме на тясно. Ами сега. За мой късмет в краката ни пролазва една доста тлъста кафява хлебарка и на мен ми идва вдъхновението:
- Не, моля ви - казвам, - няма такова нещо. Поддържам им изрядна чистота в помещенията. Не бива да живеят в мърсотия и боклуци. Никога не им оставям трохи и отпадъци за храна. Винаги им давам нови, пресни, запазени продукти.
- Хм - той отново се оглежда. - Не виждам нито нови, нито стари продукти. Май се опитвате на ме излъжете.
- Не, няма такова нещо. Погледнете само тази хлебарка в краката ви. Вижте колко е тлъста и запазена, вижте как безстрашно се разхожда по пода. Нима ще кажете, че страда от недохранване или че се мисли за застрашена по някакъв начин. Напротив. Сега им е времето за разходки из помещенията - поглеждам си многозначително часовника. - Точно след половин час е време за хранене. Не искам моите питомници да страдат от наднормено тегло, разбирате ли ме. Съобразявам се както с желанията им, така и с грижата за здравето им.
Ръката му колебливо се отделя от листа. Мисля че този път постигнах безпрекословен успех. Но недоверието не слиза от лицето му.
- Добре, би било наистина чудесно да е така. Дори съм склонен да ви повярвам, но все пък съм длъжен да проверя в шкафовете ви за препарати против насекоми. Формалност, но необходима.
Паниката ме обзема. Какво да направя?
- А заповед за обиск? - питам.
- Вече не ми е нужна, според член дванадесети, алинея първа, точка трета, след като веднъж сте ме поканили да вляза имам правомощията да огледам всяко подозрително кътче от апартамента ви, без да нарушавам неговата цялост, тоест без да тършувам - пояснява ми той.
Втасах я!
- Добре, елате да видите банята и тоалетната - правя крачка към вратата и се опитвам да го измъкна от шкафа с уликите.
Той отстъпва назад, но не иска да напусне кухнята:
- Ще започна от тук! - завърта се и…
- Стори ми се, че току що настъпихте нещо - подмятам невинно аз.
Той леко притеснено повдига подметката си. И двамата констатираме постфактум момента на настъпване (и буквално и преносно е настъпил) на смъртта на моята любима тлъста хлебарка. Успявам да проследя промяната на изражението му и се впускам в атака.
- Беше ми любимка - казвам. - Наричах я Милка и високо ценях компанията й. Когато сядах да гледам телевизия, тя се настаняваше на дистанционното и си избираше канала. Нощем я слагах до главата си, на възглавницата. Всяка сутрин ме изпращаше на работа - опитах се дори да пусна някаква влага от очите си.
- Съжалявам, съжалявам - запелтечи той. - Не знам как стана, не я видях, без да искам, неволно…
- Какво да правя сега - направих се на ударен. - Ще го впишете ли в протокола си? Май ще се наложи да свидетелствам?
Човекът просто смени цвета си, почервеня, после позеленя, посиня и накрая стана напълно прозрачен, стопи се сякаш.
- Дали не е възможно да направим нещо!? - смутолеви той.
- Карате ме да излъжа ли? Ще ми припомните ли какво беше наказанието за убийство на домашен любимец?
- Ами, моля ви. Да запишем нещо друго в протокола. Да измислим нещо, много моля.
- Какво например? Че ви е нападнала и е било самоотбрана ли? Че е подивяла и е станала заплаха за господаря си и за неговите гости?
- Ами, да, чудесна идея, страхотно, браво на вас. Наистина ще го впишем така и вие ще се подпишете. Ще се получи перфектно.
- Момент - казах аз, - не бързайте толкова. Сега е моят ред да поставям условия.
Този път той дори не се опита да се намръщи, беше толкова мек, че можех да моделирам мислите му както си искам. Това и направих:
- Записвайте: При огледа беше установено, че домашните хлебарки - замислих се, - за чието благоденствие се полагат неимоверни грижи и усилия, в резултат на неизвестен вирус са подивели и са станали агресивни срещу собственика и неговите гости, поради което е необходимо, за благото на всички останали домашни любимци, в скоби хлебарки, да бъдат незабавно умъртвени и избити до крак, точка. За което - надничам в листа, за да видя дали успява да запише, - е необходимо нашата организация, две точки, кавички, Зоополиция София, затваряме кавичките, да осигури необходимите препарати и служители за своя сметка, това подчертано, и в удобно за собственика време, удобно - също подчертано, да пристъпи към ликвидацията на безвъзвратно подивелите му, и опасни за живота и здравето на околните, домашни любимци, точка. Дата, подпис и да си стиснем ръцете.
На излизане, той е щастлив и доволен, аз също. Той мисли че се е отървал, аз също. Аз не знам той на какво се надява и на какво основание си мисли подобни неща, но пък знам какво се върти в главата ми. А то не е много обнадеждаващо за организацията му. Защото у дома има и още нещо. Споменах ли, че паяците са ми сред най-любимите домашни любимци. Само паяжина да падне от стената ми и съм готов да вкарам в затвора всички зоополицаи и организации. А при пръскането против хлебарки, може някой зоополицай да се самозабрави. Още от сега сияя при мисълта за репарациите, които ще поискам.


Публикувано от hixxtam на 09.10.2006 @ 16:04:12 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   stanislav

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.6
Оценки: 10


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 21950
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Зоополиция София" | Вход | 12 коментара (35 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Зоополиция София
от radi_radev19441944 на 09.10.2006 @ 22:03:13
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Приятелю, чудесен си!
Възхитителна история. Евалла.


Re: Зоополиция София
от Stanislav на 10.10.2006 @ 09:05:43
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Благодаря. Историята е колкото възхитителна, толкова и покъртителна. Основана е изцяло на действителни събития и тенденции, както и на пророческата ми дарба да отразявам събития от близкото бъдеще.

]


Re: Зоополиция София
от Marta на 10.10.2006 @ 03:33:31
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
:))) (((:


Re: Зоополиция София
от Stanislav на 10.10.2006 @ 09:12:49
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
В прекрасния ти коментар виждам леки несъответствия. В четвърти клас ме учеха, че за да затвориш една скоба, първо трябва да я отвориш, а операциите по пресмятане се намират вътре в самите скоби. Така че твоето уравнение би трябвало да има следния вид: Скоба, скоба, скоба, две точки, две точки, скоба, скоба, скоба. Общо взето, ако вмъкнеш вътре и числа и символи можеш да публикуваш формулата си в някой математически сайт от рода на Мулите (Математически Уравнения, Леми и Теореми).

]


Re: Зоополиция София
от zhgmuts на 10.10.2006 @ 09:17:18
(Профил | Изпрати бележка)
Марта ти загатва три неща:
1. Отворено начало.
2. Противоречиво съдържание.
3. Отворен финал.
И всичко това, под формата на усмивка! Прав ли съм, Марта, или пак се издъних?

]


Re: Зоополиция София
от Stanislav на 10.10.2006 @ 10:06:53
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Ето, можело значи. Именно такава критика исках да чуя. Особено ми хареса "Отвореното начало", надявам се, че не визираш произведението ми, а формулата й, защото терминът "Отворено начало" си е чисто и просто тавтология (но признавам, че ме впечатли дълбоко - до повърхността на душата ми и с удоволствие ще я използвам в някой мой анализ ако не претендираш за авторски права върху или под нея). "Противоречиво съдържание" - не виждам на какво противоречи съдържанието, няма нито смислови, нито художествени противоречия в него. Финалът е толкова отворен, колкото и аз съм отворен (важното е да става лаф).

]


Re: Зоополиция София
от zhgmuts на 10.10.2006 @ 12:06:15
(Профил | Изпрати бележка)
В елементарната жгмъцология има отворено начало и затворен финал. Както има затворено начало и отворен финал. Пример за затворено начало е произволно избран начален стих на Секирата. Веднага затваряш страницата. Това е затворено начало. Помисли върху него. Преспи с тази идея. Сънувай поетически чудовища. А когато се събудиш, може и да си стигнал до истината.

]


Re: Зоополиция София
от Stanislav на 10.10.2006 @ 12:25:17
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Да, сега разбирам, елементарната жмъцонезнамкаквоси е толкова елементарна явно, че е невидима за диоптъра на литературното ми късогледство.
Самата Секира не е това, което се опитват да я представят някои брусове тук. А най-мразя да се правят обобщения без да се познава нито творчество, нито принципи за обобщаване.
А с идеите никога не спя, старая се да съм винаги буден, когато си лягам с тях (все пак млади хора сме, няма да се излагаме, какво ще си помислят за нас ако закъртим по средата на идейния процес, така да се каже).

]


Re: Зоополиция София
от zhgmuts на 10.10.2006 @ 12:28:33
(Профил | Изпрати бележка)
Сега разбирам. Възпяването на Секирата от твоя страна е резултат от недоспиване. Нема лошо... Между другото, не е зле да отидеш на офтамолог. Има нужда.

]


Re: Зоополиция София
от Stanislav на 10.10.2006 @ 12:40:57
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Не, офтамолога няма никаква нужда от мен. По никакъв начин не мога да му помогна. За възпяване на Секирата пък изобщо не съм кандидатствал и пускал никакви документи. Доколкото виждам, ти си сред апологетите ти и всяко твое първо изказване е цитат или позоваване на творчеството й. За мен има по-различни стойностни неща, върху които градя критериите си за съвременната литература.

]


Re: Зоополиция София
от zhgmuts на 10.10.2006 @ 15:52:52
(Профил | Изпрати бележка)
Пази Боже. Точка.

]


Re: Зоополиция София
от Marta на 13.04.2007 @ 09:31:47
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
((((:*&^%$#@:))))))
ама пак ми беше смешно и криво

]


Re: Зоополиция София
от rimoza на 14.11.2006 @ 08:48:32
(Профил | Изпрати бележка)
Справянето с хлебарките е трудна работа,
но още по-трудна и направо невъзможна
работа е да се справиш с техните ревностни
защитници... :))
(да им завидиш на желязното "лоби" в
"зоополицията" - София, и не само...) :))
Поздрав !


Re: Зоополиция София
от esme на 19.12.2006 @ 12:56:50
(Профил | Изпрати бележка)
странно приятен си ми,


Re: Зоополиция София
от Stanislav на 10.05.2007 @ 10:32:12
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
странно, приятен съм ти!?

]


Re: Зоополиция София
от LeoBedrosian на 26.06.2007 @ 14:22:32
(Профил | Изпрати бележка)
Направо ме убеди да инициирам създаване на организация за защита на комарите, бълхите, кърлежите и други кръвосмучещи паразити. По този начин ще защитим и себе си като вид, участващ в хранителната им верига ;)))


Re: Зоополиция София
от Stanislav на 03.07.2007 @ 10:01:40
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Е, не беше много направо. Всъщност минах по обиколния път, за да го направя. Но организациите, забелязвам, най-често са за защита. Нормално. Но в случая се споменават кръвосмучещите паразити, а това ми дава основание да изискам организацията редовно да провежда лекции и образователни курсове сред паразитите за вредата от прекомерната употреба на човешка кръв. Известно е, че напоследък се забелязват завишени нива на холестерол, халюциногени, трева, спин, алкохол, никотин и други неприятни фактори. В тази връзка предлагам на всеки човек да се татуират надписи от вида: Внимание, пиенето на кръв сериозно вреди на вашето здраве! Кръвта убива! Употребата на кръв води до рак! Кръвопиенето уврежда поколенията! и прочее.

Поздрав

]


Re: Зоополиция София
от petkraski (petkraski@abv.bg) на 04.07.2007 @ 16:11:24
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish19/p_kraevski/index.html
Свежо и смешно. Поздрави!


Re: Зоополиция София
от christopher111 на 10.09.2007 @ 14:36:52
(Профил | Изпрати бележка)
Предлагам следващият ви разказ да бъде озаглавен "Фитополиция Брюксел". Задължително застъпете брюкселското зеле! :)

Поздрави от агент 0,07.


Re: Зоополиция София
от christopher111 на 12.09.2007 @ 16:59:18
(Профил | Изпрати бележка)
Стига с тая Зоополиция, чета я вече за пети път. Пуснете нещо ново!


Re: Зоополиция София
от LeoBedrosian на 12.09.2007 @ 17:40:21
(Профил | Изпрати бележка)
... и не повтаряйте едно и също по два пъти. Рискувате да замязате на папагал!

]


Re: Зоополиция София
от christopher111 на 12.09.2007 @ 17:42:34
(Профил | Изпрати бележка)
Мерси, г-н папагалян.

]


Re: Зоополиция София
от christopher111 на 12.09.2007 @ 16:59:29
(Профил | Изпрати бележка)
Стига с тая Зоополиция, чета я вече за пети път. Пуснете нещо ново!


Re: Зоополиция София
от LeoBedrosian на 12.09.2007 @ 17:39:37
(Профил | Изпрати бележка)
Ами напишете нещо пък Вие... ако можете!

]


Re: Зоополиция София
от christopher111 на 12.09.2007 @ 17:41:23
(Профил | Изпрати бележка)
Хихихи, забавлявам се искрено...
Вие защо ми ядете от паничката и ми пишете в лехичката? А? Калпазан-ян!

]


Re: Зоополиция София
от LeoBedrosian на 12.09.2007 @ 17:53:46
(Профил | Изпрати бележка)
А нима таз паничка е Ваша? Не виждам нищо да сте родили, а личните нападки говорят за лабилно и неуравновесено ментално здраве, горкият!

]


Re: Зоополиция София
от christopher111 на 12.09.2007 @ 17:57:50
(Профил | Изпрати бележка)
Раждайте, вие, раждайте, щом ви влече... /СМЯХ/

]


Re: Зоополиция София
от Stanislav на 19.09.2007 @ 14:06:41
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Не съм видял коментарите, съжалявам. Откъде да знам, че някой ще седне да ми чете глупостите. Не стигало веднъж, че цели пет пъти. Министерство на Станиславето предупреждава - четенето по пет пъти на произведението не води до пристрастряване, а до час по литература. Само там могат да те накарат да прочетеш едно произведение повече от три пъти.

Поздрав!

]


Re: Зоополиция София
от Jessica (jessica_pl@abv.bg) на 03.10.2007 @ 10:29:04
(Профил | Изпрати бележка) http://lex.bg/members/Jessica/
прекрасна история:))))))))))))))))))))


Re: Зоополиция София
от Stanislav на 03.10.2007 @ 10:50:54
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Никак не е прекрасна. Даже ми се струва доста потискаща. Но благодаря, все пак.

]


Re: Зоополиция София
от Jessica (jessica_pl@abv.bg) на 03.10.2007 @ 11:36:57
(Профил | Изпрати бележка) http://lex.bg/members/Jessica/
да се поправя
имах предвид прекрасно написана история

]


Re: Зоополиция София
от Stanislav на 03.10.2007 @ 12:34:03
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Добре де, гаден тип съм. Изпросих си комплимент.

]


Re: Зоополиция София
от sineva на 04.10.2007 @ 17:45:13
(Профил | Изпрати бележка)
Stanislav, prochetoh razkaza.Tolkova mnogo, ot sarce, ne sam se smqla skoro!!!Naistina, ama naistina tolkova e originalno.tolkova dobre
napisano i si e savsem otrajenie na ....deistvitelnostta .....v literaturata????
Pozdrav!badi vse taka istinski!!!


Re: Зоополиция София
от Hamman на 13.02.2008 @ 09:43:25
(Профил | Изпрати бележка) http://nik-nikolov.blogspot.com
Аз ти пиша тия коментари, само щото ми харесваш, нали се сещаш.
Приличаш на Кафка тука, без да съм го чел. Не е лошо. Аз откога замислям една антиутопия с мравки...ама все ми убягва цялата история, в смисъл, те всички антиутопии са еднакви. Да живеят Хъксли и Замятин.
Уфф, мноу се отплеснах, ама е така като ми харесваш.


Re: Зоополиция София
от Stanislav на 14.02.2008 @ 08:32:25
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Благодаря за разяснението, приятно ми е да получавам коментари. На всеки му е приятно, особено, когато са положителни.
Но не приличам на Кафка, тук, чел съм го и знам. Историята с мравките мисля че я има при Бернар Вебер, но винаги може да се напише нова. Да живеят Оруел и Бредбъри, Верн и Платонов и всички останали.
Уфф, няма да се отплесвам, че ще взема да се взема на сериозно.

]