Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 617
ХуЛитери: 3
Всичко: 620

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pastirka
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДиво манго
раздел: Есета, пътеписи
автор: sradev

Изгорил съм поне една къща. Или както казват поляците - пустнал съм я с дим.

Първата цигара запалих преди половин век. Още тогава ми се услади, да не говориме за миризмата. Първоначално пуших най-ефтините цигари поради хронически паралипсис. Имаше едни, едва ли днес някой си спомня за тях "тютюнопроизводител". Раздаваха ги безплатно на производителите и ги продаваха за стотинки по селата. Не бяха обезпрашени, но пък бяха правени от тютюн. По старите, първични технологии - сушене, рязане, мешане.

Но най-много обичам да пуша с лула. Опитвах се сам да си правя смески, комбинирах по разни начини да ги ароматизирам, но нищо съществено не се получи. Явно ще си остана прост консуматор. Единственото, което ми остана от онези експерименти е, че когато ми изсъхне тютюна добавям няколко изрезки от ябълкови кори за ден-два и те възвръщат влажността.

През 60-те и 70-те години чужбинските тютюни за лула бяха лукс от рода на джинсите и не можех да си го позволя. По-късно купувах холандските "Клан" и "Амфора" от Прага, но едва, когато започнах да пътувам из източна Европа.Та задооволявах се с нашенския тютюн за лула, който не беше лош като тютюн, но беше недоправен като смеска. Както добре е известно, качествените тютюни за лула са правени от десетина-двайсе сорта гарантиращи ароматния букет, скорстта на горене, начина на поддържане на жарта... Абе с две думи изкуство сравнимо с технологиите за производство на парфюми. Но парфюми не употребявам и не различавам, докато от 100 метра мога да усетя и по нос да намеря пушещия с лула.

Някъде в прогимназията станах и кокаколик. Когато започнаха бутилирането на кока-кола в България все още беше по старите рецепти. От тогава пия редовно по литър-два кола дневно, но се е случвало и до 5-6 литра да стигна. Стига да е на аванта. По същото време си харесах и чая, имаше го относително добър руски в тенекиени кутии. Едва когато пристигнах в Полша имах възможност редовно да се снабдявам и да си го приготвям. Последните години пия 3-4 чаши чай преди събуждане и 2-3 за лягане, за предпочитане с ром.

Естествено всичко това са наркотици: никотин, кокаин, кодеин, кофеин, алкохол... Можете да си ги набавите в организма и по друг начин. Корите на една ябълка съдържат повече и по-лесно присвоима никотинена киселина отколкото пакет цигари. Кодеин ще намерите в повечето билково чайове. Кофеина можете да си го изпиете с кафето, а алкохола лесно можете да си го произведете консумирайки плодове. На пример една сочна круша е в състояние в стомаха да се преработи на алкохол равен на чаша бира. Но понеже ябълки не обичам, кафето го пия слабо, пък и ме приспива, алкохола го обичам с вкуса в устата, а повечето билки са ми безвкусни, то така съм си организирал диетата.

Ще ми кажете, че е безкрайно вредно и всичко това ще ме утрепе някой ден и аз ще ви призная пълното право. Важното е кой ден ще стане това. И не това днес ме тревожи. Наблюдавал съм много хора доживели до дълбока старост. И само едно е сигурно: тези, които живеят в съгласие със себе си, си остават хора. А и едните и другите оглупяват, ако не са си били глупави преди това. Защо дори и най-упоритите оглупяват? Мисля, че причината е в отминаването на техния свят. Най-лесно мога да го покажа в техническата сфера - едно време часовник е било ценност и съкровище, днес ги раздавт като притурка на вестници и списания, които не се купуват.
Но и тук не е основния конфликт. Цялата им "житейска мъдрост", всички правила, които са си изработили започват да куцат. Т.е. боли ги обезценяването на 'мъдростта' им. Нима това не е много по-вредно?

Но днес си купих обувки. Може би за един сезон носене, може за цял живот. За цената на пакет тютюн "Диво манго", който ще изпуша за 2-3 дена. С лулата купена от уличката край морето за цената на една бира.


Публикувано от BlackCat на 22.09.2006 @ 13:15:36 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 07:45:18 часа

добави твой текст
"Диво манго" | Вход | 9 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Диво манго
от midnight_witch на 22.09.2006 @ 13:22:14
(Профил | Изпрати бележка)
на цената на едно доброволно ,но за сметка на това удолетворяващо ни самоубийство.
днес се подхлъзнах на новите си обувки и почти си изкълчих глезена.а може и да го - не съм сигурна.обаче никога не съм се подхлъзвала на цигарите си...


Re: Диво манго
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 22.09.2006 @ 13:28:09
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
да, пък предишните ми обувки ми направиха мазол, докато лулата не е в състояние това да стори.

]


Re: Диво манго
от copie на 22.09.2006 @ 14:43:40
(Профил | Изпрати бележка)
Ужас! Колко круши трябва да изям, за да си произведа литър червено??? Я, по-добре да си го пия :)


М...а му! Ама вярно, че може по една къща да сме "пустнали" :(


Re: Диво манго
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 22.09.2006 @ 17:15:45
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
и ябълките с корите!

]


Re: Диво манго
от Dimi на 22.09.2006 @ 14:55:29
(Профил | Изпрати бележка)
Видях те да пушиш лула и за първи път разбрах какво значи това. Ти си много богат човек, а аз има какво да науча от теб!


Re: Диво манго
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 22.09.2006 @ 17:15:12
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
богат?
че тютюна за лула струва по-ефтино от цигарите.

]


Re: Диво манго
от Dimi на 22.09.2006 @ 19:20:13
(Профил | Изпрати бележка)
Душата ти струва повече от каквото и да е в света. Богат си с тази душа!

]


Re: Диво манго
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 22.09.2006 @ 19:24:17
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Ами, знам си аз душичката, ти не ме баламосвай.
Но те, децата да са здрави и да растат.

]


Re: Диво манго
от dafna на 22.09.2006 @ 15:13:14
(Профил | Изпрати бележка)
Поучителна зависимост за... младите хора.
А след няколко десетилетия като притурка на какво ли ще раздават лаптопи? Човек се съхранява, когато не се поддава на навика си да бъде еднообразен.

Поздрави за доброто есе /опит, както казва Монтен/ !


Re: Диво манго
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 22.09.2006 @ 17:21:44
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
прави си сметката:
за година и половина компютрите удвояват мощта си.
процесорите от предишното поколение слизат едно стъпало надолу
в новите ГСМ-и са пентиум процесори 300 мегахерца
в телевизорите са 486 процесори

лаптопи не, но палмтопи - възможно е

]


Re: Диво манго
от Marta на 22.09.2006 @ 16:01:56
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
...тези, които живеят в съгласие със себе си, си остават хора. А и едните и другите оглупяват, ако не са си били глупави преди това. Защо дори и най-упоритите оглупяват? Мисля, че причината е в отминаването на техния свят...

добре е, че съм си глупава, за да не оглупея в последствие...виж само каква съм късметлийка ;))

мда, тютюн...каква хубава, мека дума, просто се изкушавам да я "изложа" ;)
пуши си, издимяващ къщи, дано още една даде Господ да изгориш на тютюн


Re: Диво манго
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 22.09.2006 @ 17:22:55
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
и току-виж и моят свят си отишъл...

]


Re: Диво манго
от ANG на 22.09.2006 @ 18:56:36
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/

Повод: твоя текст по-горе, а също и надписът на един пръстен
"Никога повече Созопол"
който археолози изромили наскоро край морето :)


Във всички времена хората са мислели: „Преди беше тол¬кова хубаво!" На човек с възрастта животът му се струва все по-лош. Спомня си младостта, когато цветовете са били сочни, впечатленията ярки, мечтите изпълними, музиката по-хубава, климатът по-благоприятен, хората по-приветли¬ви, дори саламът е бил по-вкусен, да не говорим за здраве¬то. Животът е бил изпълнен с надежда и е доставял радост и удоволствие.
Сега, след като са минали толкова години, сякаш вече не получаваш такива радостни преживявания от същите събития. Например пикникът, вечеринката, концертът, праз¬никът, срещата, почивката на море - всичко сякаш има същото качество, ако се разгледа обективно. Празникът е весел, филмът е интересен, морето е топло. Но все пак - не е същото! Цветовете са помръкнали, преживяванията са се притъпили, интересът е угаснал.
Защо в младостта всичко е толкова хубаво? Нима чо¬вешките възприятия с възрастта губят остротата си? Но с възрастта човек не губи способността си да плаче и да се смее, да възприема цветове и вкусове, да отличава истина¬та от фалша, да различава добро и зло. Или светът наисти¬на се срива в пропастта?
Всъщност околният свят сам по себе си не деградира и не става по-лош. Той става по-лош за всекиго индивидуал¬но. Успоредно с негативната жизнена линия съществуват линии, които човек навремето е изоставил и където всичко продължава да си е хубаво. Изразявайки недоволство, той наистина се настройва на по-лоши пътища. А щом е тъй, реално се прехвърля върху тях.
Съобразно с принципа на транссърфинга в простран¬ството на варианти има всичко и за всички.
Например има сектор, където животът за даден човек е изгубил цветовете си, а за другите е останал същият. Излъчвайки отрицателна мислена енергия, човек попада в сектор, където декорите на пространството му са се проме¬нили. Същевременно светът за останалите хора е останал същият. Дори не е задължително да разглеждаме такива ра¬дикални случаи, когато човек е станал инвалид, изгубил е дома си, близките си или се е алкохолизирал. Най-често през целия си живот той бавно, но сигурно се е плъзгал към ли¬нията, където всички цветове на декорите помръкват. Точ¬но тогава си спомня колко живо и свежо е било всичко пре¬ди много години.
Като се роди, човек отначало приема света такъв, какъвто е. Детето още не знае дали може да бъде по-добър или по-лош. Младежите все още не са твърде разглезени и капризни. Те просто откриват за себе си този свят и се рад¬ват на живота, защото имат повече надежди, отколкото пре¬тенции. Вярват, че всичко и сега не е лошо, а ще бъде и по-добро. Но сетне идват неуспехите, човек започва да разби¬ра: не всички мечти се сбъдват, другите хора живеят по-добре, а за място под слънцето трябва да се бориш.
С течение на времето претенциите стават повече от надеждите. Недоволството и хленченето са движещата линия, тласкаща човек към неуспешните жизнени линии. Ако се изразим с термините на транссърфинга - човек излъчва отрицателна енергия, която го прехвърля върху жизнени линии, съответстващи на негативните параметри.
Светът става толкова по-лош, колкото по-лошо мислите за него. В детството си никой особено не се е замислял дали той е лош или добър, а е приемал всичко като даденост. Вие едва сте започнали да откривате света и не сте злоупотребя¬вали особено с критиката. Най-големи обиди сте отправяли към вашите близки, които не са ви купили играчка напри¬мер. Но после сте започнали сериозно да се сърдите на окол¬ния свят. Той все по-малко ви е удовлетворявал. А колкото повече претенции сте проявявали, толкова по-лош е бил ре¬зултатът. Всички, които са били млади и са доживели до ста¬ростта, знаят, че преди много неща са били по-добри.
Много неприятен парадокс: сблъсквате се с досадни об¬стоятелства, изразявате недоволство, а в резултат ситуация¬та още повече се влошава. Недоволството ви се връща към вас като трикратен бумеранг. Първо, излишният потенциал н

още коментари...


Re: Диво манго
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 22.09.2006 @ 19:11:22
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Нее, на пръстена пише "Никога вече в Созопол". С тройна клетва обвързан, от Розовата Дарителка благословен и проклет, с вода от извора Ффу полят (водата от извора Ффу казва, че Халкидики иска нещо да ни разкаже)

Ще отидем на диво на северното, ще посетя стоте котки на южното, ще отседна за ден при циганите, ще си полегна на собствения плаж в Балчик за 15 минути... и най-вероятно малко по-надолу от Созопол да отида на конференции

А за темата - вече писах на Стефан - утре ще го побликувам ръкописа от миналата година

]


Re: Диво манго
от radi_radev19441944 на 22.09.2006 @ 19:49:31
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Правилно си преценил този момент с обезценяването на мъдростта. Много хора - най -вече възрастните и помъдрелите - непрекъснато се тюхкат , че нищо добро не ги чака и свързват неудачите с политиката.
Как да им кажеш , че те просто са одъртяли и доброто , ако го е имало , вече е отминало.


Re: Диво манго
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 22.09.2006 @ 19:53:52
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
имам си прекрасен пример, но за това - като се видиме

]


Re: Диво манго
от miglena на 24.09.2006 @ 00:03:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
което за един е отрова, за друг е храна ... а ценностните системи са като модата ;)))))))))


Re: Диво манго
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 24.09.2006 @ 02:00:14
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
не като, а със своя мода. Нагаждащите се са първите, които се преобличат в новата ценностна система. Онези, които викаха "Социализъм, Социализъм" много бързо се преоблекоха в цинизъм "пари, пари: даваш-имаш" а съвсем за тълпата мърмореха "демокрация, демокрация"

]


Re: Диво манго
от Leni (lorabg@abv.bg) на 24.09.2006 @ 03:40:14
(Профил | Изпрати бележка)
!!! ...тия дни ми свърши бензина за запалката....


Re: Диво манго
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 24.09.2006 @ 07:36:45
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
да знаех - да ти дам,
онзи ден "в търсене на мишката" намерих 50 запалки в къщи

]