Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 844
ХуЛитери: 3
Всичко: 847

Онлайн сега:
:: Albatros
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНощна смяна
раздел: Разкази
автор: nez0user

Нощната ми смяна бе настъпила преди два часа. Нямаше кой знае какво да правя. Само не биваше да заспивам.
Халето със всичките му там металорежещи- и металообработващи машини тънеше в тъмнина. Само от моето помещение бях включил едната лампа. Ако исках, можех да чета книга - всъщност си бях донесъл последните няколко броя на списание «Компютър». Най вече заради «Top GAMES» - рубриката за компютърни игри. Там пише един мой приятел. Ако трябва да съм точен - най-добрия ми приятел.
Наближаваше полунощ, но още се подмотвах. Нито бях отворил някои от броевете /последния не съм го чел/, нито нищо.
Застанал в рамката на плъзгащата се врата се озъртах - ту към големия прозорец /деня бе валяло, но си бе топло/, ту към потъналите в сенки мащини. Чешмата, с нейния електрически нагревател, бе спряна както всяка друга машина в няколкото цеха в околовръс.
На идване бях взел една кутия синьо Виктори. Дадох няколко цигари на колегата от дневната, разменихме /както винаги май/ няколко реплики и застъпих. Посегнах към джоба на лятната си работна риза и запалих. С интерес наблюдавах как течението си играе с дима и го подмята насам-натам, когато се сепнах. Течение! Колегата ме бе уверил, че навсякъде...
- ...Няма се боиш. - каза ми Любе /казваше се Любо, но се «прекръсти» на руския музикален състав/. - Запечатъл съм всички врати и прозорци, Нищо няма да влезе...
А сега - течение! Да е забравил да затвори някъде - едва ли. Съвестен човек, по всичко си личеше.
Значи трябваше да проверя... Взех фенера, запалих още една - за да се ориентирам относно течението - и тръгнах.
Бутнах голямата врата, откъдето се влиза в халето и а-ха да изляза се обърнах да огледам това хале.
Лъча на фенера зашари и разбута сенките до дъното - навътре да бяха трийсетина разкрача. Но мощен фенер, мощен. Силната му светлина очетра ясно силуетите на спрелите машини. Там като че пробягна нещо. Заслушах се внимателно. Нито звук. Навярно плъх е било. Обърнах се към коридора, само за да отстъпя две крачки.
Откъм далечния му край се приближаваше тъмен силует. Преди да хукна за оръжието си /не че в този случай щеше да ми помогне/ видях очите. Два светещи червени въглена.
Буквално влетях /цигарата бях изпуснал някъде/ към шкафа, измъкнах револвера и трескаво проверих дали беше зареден.
Зареден беше.
През ума ми прелетя мисълта да се промъкна, или да се притая някъде, но я отхвърлих. Вътрнах се при вратата, като се ослушвах дваж по-внимателно, и изкочих в коридора.
Пуст. Нито следа от каквото и да било присъствие!
Сърцето ми бясно биеше въпреки жалките опити да успокоя дишането си. Постоях така - колко, не мога да кажа. Минута ли, час ли. Портативния часовник върху една от машините не работеше. След като мина не малко /по моя преценка/ време и нищо наоколо не се промени, се успокоих достатъчно за да премисля случката. В първия момент твърдо вярвах, че наистина съм сърнал нещо. Но сега никак не бях сигурен в това.
Осъзнах, че стискам револвера с изпотена ръка.
Внимателен повече от всякога посегнах да запаля поредната цигара, обаче видях къде на нечистия под съм изпуснал предната. Разпалих огънчето й и се взрях в дима, който плавно се издигаше нагоре. Нито следа от течение. Нищо! Направих крачка към вратата, крака ми закачи нещо и залитнах...
Сепнат се стреснах, само за да разбера, че съм задрямал на стола. Поозъртах се миг, два, шумно си отдъхнах че всичко е било сън и погледа ми се спря на вратата. Където се бе облегнал тъмен силует и ме гледаше с очи, светещи като нажежени въглени.


Публикувано от hixxtam на 23.07.2006 @ 16:13:31 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   nez0user

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 05:18:52 часа

добави твой текст
"Нощна смяна" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Нощна смяна
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 23.07.2006 @ 18:09:58
(Профил | Изпрати бележка)
Брей! Много интересно! Ще има ли продължение?


Re: Нощна смяна
от nez0user на 23.07.2006 @ 19:50:54
(Профил | Изпрати бележка)
Не е замислено, но ако настоявате, може и да измисля още нещо. Искрено благодаря. :)

]


Re: Нощна смяна
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 23.07.2006 @ 22:35:54
(Профил | Изпрати бележка)
Не аз, а логиката на разказа го изисква според мен. Така ми звучи недовършено, но зависи как ти го чувстваш все пак.
Поздрави!

]


Re: Нощна смяна
от Slon-Madrigal на 23.07.2006 @ 19:05:12
(Профил | Изпрати бележка)
Звучи интересно, долавям ли влияние на Стивън Кинг? Не е съвсем довършено обаче, важи и за другия ти разказ. Има и някои други неточности, но при всички положения има хляб в него:))))Успех!


Re: Нощна смяна
от nez0user на 23.07.2006 @ 20:03:05
(Профил | Изпрати бележка)
У всеки един от нас, който е чл Стивън Кинг има частица от него. Да, не е довършено, оставил съм отворена историята, ако по-късно реша да се върна на нея. Аз... благодаря за пожеланията и оценката, те са наистина важни за мен.

]


Re: Нощна смяна
от kuklara на 23.07.2006 @ 23:02:44
(Профил | Изпрати бележка)
Да не се чете на тъмно!