Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 803
ХуЛитери: 3
Всичко: 806

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЧервеният панталон
раздел: Разкази
автор: kakafreud

Признавам, че обичам да чета много…стойностни неща, истински.

Но не обичам хората, общуването с тях ме уморява. Около мен постоянно има хора и аз ставам все по-уморена. Затова през деня мечтая за мига, когато вечерта ще остана сама със себе си и книгите.

По професия съм юрист и от 5 години съм научен работник в университета. Преподавам наказателно право на студентите в 3 и 4 курс. Никога не съм имала по-голяма страст от наказателното право. Може би заради болката, която изпитва жертвата на едно престъпление и заради наказанието, което получава престъпникът…Нима може да има по-голяма страст в човешкия живот от желанието да изпитваш и да причиняваш болка?

Жалко е, че нито един от студентите ми не разбира наказателното право по този начин. В нито един от тях не виждам желание да чете, да се интересува от болката…Виждам само жертвите на едно консуматорско общество - посредствени и жалки. Техните страсти са различни. Те обичат красивите, но мимолетни неща - новите дрешки от пролетно-летни колекции в поредния секси бутик на „Витошка, връзките за една нощ в столичните барове с красиви непознати…

Като студентка толкова исках да приличам на тях, да бъде безгрижна и свободна и да живея за мига. Но обичах книгите твърде много и твърде много мразех хората. Никога не успях да изпитам същото вълнение при покупката на някоя нова дреха или при връзките си с мъже, колкото когато оставах насаме с книгите и себе си.

Със същата мисъл се прибирах и онази вечер към къщи, бързах да се скрия в моя си приказен свят. Беше приятна пролетна вечер и реших да се разходя из „Витошка", вместо да се качвам на трамвай. Улицата беше пълна с млади хора, понесли чанти с покупки. Заглеждах се безцелно из витрините, унесена в мисли за статията, която трябваше да подготвя за университетския вестник. Изведнъж се спрях пред един лъскав магазин. На витрината имаше страхотен червен панталон, комбиниран със сако на черни и червени райета. Почти машинално влязох в магазина и попитах дали мога да го пробвам. Момичето чевръсто свали модната дреха от витрината и ми я подаде. Отблизо панталонът ми се стори като истинско произведение на изкуството - ленен, с вплетени златисти нишки в него, много фин и нежен. Трескаво го облякох и той…лепна по мен като по мярка. Огледах се набързо в огледалата в пробната и бях поразена колко добре ми стоеше! И изпитах огромното и непреодолимо желание да си купя този червен панталон от модния бутик на „Витошка".

Изведнъж се сепнах. Това не бях аз. Набързо свалих панталона и избягах от магазина. Прибрах се вкъщи трепереща от страх, ужасена от себе си. Какво се беше случило с мен пред онази витрина? Усещах се някак различна, все едно нещо в мене се беше скъсало в онзи магазин.

Опитах се да почета книга и да напиша статията, но.нищо не помагаше - пред очите ми беше само червеният панталон.

Следващият ден мина почти като в унес, вършех задълженията си механично и едвам дочаках края на работното време. Исках да отида пак до онзи магазин и гордо да се изправя пред витрината и да заклеймя жалката си страст. Но не можех. Просто стоях там и гледах съвършения червен панталон, стиснала зъби до болка. Можех просто да вляза и да го купя, беше толкова лесно. Но нямаше да има смисъл, моят свят беше друг. Сведох глава и си тръгнах, още по-самотна и объркана от предишния ден.

До края на седмицата всяка вечер минавах покрай магазина и парализата на мозъка ми ставаше все по-голяма. Вече нищо не ме интересуваше - нито книгите, нито лекциите ми в университета, те само ме отделяха от мечтата ми, от червения панталон. И накрая взех решение да се поддам на изкушението и да го купя. Бях толкова щастлива, че сякаш летях, докато тичах по „Витошка".

Но панталонът го нямаше на витрината. Обезумяла влетях вътре и попитах къде е червеният панталон, но продавачката ми каза, че преди час една светска дама го е купила и ми предложили да разгледам другите стоки. Как не разбираше, аз не исках друга стока, аз исках моя съвършен червен панталон. Още една моя мечта беше отлетяла, без да се сбъдне, аз отново бях сама.

Прибрах се вкъщи и се огледах. Имаше много книги. Имаше много стени. Имаше много тъга. И тогава осъзнах, че нищо не се беше променило. Аз си бях същата. Страстта ми беше същата, само болката беше различна, беше по-мощна от друг път, защото бях открила нов начин да се самобичувам и самонаказвам. Два свята се бяха сблъскали. Свят на духовна извисеност, хорско отчуждение и болка срещу свят на посредственост и телесни удоволствия.

Усмихнах се на себе си и хванах първата книга, която ми попадна под ръка и се зачетох. Бях щастлива, отново в моя си свят. Отново сама.


Публикувано от aurora на 10.07.2006 @ 13:09:06 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   kakafreud

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.75
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 16:09:19 часа

добави твой текст
"Червеният панталон" | Вход | 3 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Червеният панталон
от plagiato (plagiato@abv.bg) на 10.07.2006 @ 17:18:43
(Профил | Изпрати бележка)
контактът с книгите уморява повече от контакта с хората... макар че и в двата случая само илюзорно не сме сами


Re: Червеният панталон
от aksioma (aksioma@club-35.com) на 10.07.2006 @ 17:30:41
(Профил | Изпрати бележка)
глей сега kakafreud понеже по една случайност аз съвсем наскоро си купих червен панталон, дори го възпях в една миниатюра, има я в профила ми
та
трогната от разказа ти, да ти го подаря ако ти стане?
60 кг 160 см, ти си прецени, за разлика от твоята мизантропия в мен има само филантропия и без да съм светска дама и също да си живея сред книгите само кажи и твой е :)
:))

разказа е добър впрочем, поздравления за него


Re: Червеният панталон
от kakafreud на 10.07.2006 @ 19:10:55
(Профил | Изпрати бележка)
Явно не си ме разбрала - аз описвам нещо, което не се е случило. Аз си купих панталона и тежа 51 кг и съм висока 165 см, манекенски пропорции с две думи:)
Мисля ,че посланието ми е ясно и то няма нищо общо с конкретния червен панталон!
Иначе ти благодаря за оценката:)

]


Re: Червеният панталон
от aksioma (aksioma@club-35.com) на 12.07.2006 @ 06:38:15
(Профил | Изпрати бележка)
оф камък ми падна от сърцето, щото все пак си го обичам червения панталон, даже мисля днес да си го облека :)
манекенски пропорции викаш, ми браво!!
аз съм с фигура на гребкиня на кану каяк :)
якичка съм щото
значи и без тва нямаше да ти стане :)

айде и пак да напишеш хубаво разказче :)
:))

]


Re: Червеният панталон
от kakafreud на 10.07.2006 @ 19:11:40
(Профил | Изпрати бележка)
Явно не си ме разбрала - аз описвам нещо, което не се е случило. Аз си купих панталона и тежа 51 кг и съм висока 165 см, манекенски пропорции с две думи:)
Мисля ,че посланието ми е ясно и то няма нищо общо с конкретния червен панталон!
Иначе ти благодаря за оценката:)

]


Re: Червеният панталон
от xxlogre на 12.02.2007 @ 08:54:13
(Профил | Изпрати бележка)
Досежно вината и наказанието, а също и във връзка с любовта към хубавата книжнина, какво мислиш за разказа на Кафка "В наказателната колония"?


Re: Червеният панталон
от kakafreud на 06.03.2007 @ 21:37:42
(Профил | Изпрати бележка)
а ти кажа откровено не съм го чела:)
А на теб как ти се струва?

]