Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 922
ХуЛитери: 0
Всичко: 922

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПеперуденият дъжд
раздел: Други ...
автор: tsveti

….а след пеперудата -
зависи от мерната единица...

Връхлита внезапно - шумен, уханен, летен, безцеремонен...
И то - съвсем безпричинно, неканен..
в една най-обикновена сутрин, когато точно в 5.30 веселата италианска песничка „Buonanotte, buonanotte, fiorelino!" безгрижно известява началото на поредния безмислен работен ден в скучното предприятие, при скучните индианци, и в тоя безкраен ден отново цената на цинка се е вдигнала с 2 стотинки и поради тоя трагичен факт Mr Негуял е пред прага на инфаркт, а горещият рулон е изстинал преждевременно, щото по пътя на засаждането му в н-та пещ пияният пещар си мислел за дупето на секретарката на директора, и всичко това прави себестойността гигантска, и на всичкото отгоре, по време на обсъждането на тия жизненоважни въпроси, преводачката се залива от смях, може ли такова безобразие!
Пука й на преводачката за вашия цинк! Вярно, точно с благородното намерение да работи за намаляване на себестойността се е дигнала от топлото легло в 5.30, обаче какво да се прави, пъстрите пеперуди пърхат около главата й, гъделичкат й ушите, целуват я по устните дори! Много са нахални тия пусти пеперуди! И никога не влизат в сериозността на положението. Просто си решават, излюпват се, разтърсват омачкани крилца и безцеремонно наръсват всичко наоколо с пеперуден прашец! А сега де! Иди че мисли за себестойността!
Рояк лудетини си играят в косата й, други са накацали по очите, бузите, по шията й, и тя - опиянена от тържество, забравила напълно къде се намира, сияе огряна от слънцето в хиляди отблясъци и щедро разпилява пеперудения прах, и къпе всичко наоколо в огън и светлина...
А може би е просто луда...
Сериозните хора наоколо си вършат работата, а на нея в главата й - бръмбари и пеперуди, само й дай да се киска, а то нищо смешно няма!
Е, вярно, че Mr Негуял по време на отговорната си работа вади голямата носна кърпа и старателно си издухва носа, а после я разгъва, увива си показалеца и си почиства ушите, обаче може ли да работи с мръсни уши човек!
Друг добър начин на почистване е с острото на капачката на химикалката, хем можеш малко по-навътре да бръкнеш, а и така по-добре се събират бучиците ушна кал, после с нокът ги изтръскваш до лаптопа, събираш ги в шепа и ги изхвърляш в кошчето.
Ех! Сега вече като съм чистичък може и малко работа да свърша! - ухилва се Mr Негуял- горд със своето скромно съвършенство…


Хей!
Изневиделица връхлита... шарен, нахален, горещ...
Пеперуденият дъжд...
Внимание! Заразно!
Няма как да се отървеш!
Веднъж ги видях след проливен дъжд как се плъзват леко по моста на дъгата и стремглави спирали извиват по телата на угрижените бързащи хора, които разбира се не ги забелязват, толкова тежки са! - един избягал от работа да си плати данъците, друга гузно се прибира след забранена среща, трети от седмица на хляб, че заплатата му закъснява с месеци - кви пеперуди, мамка ...му и живот!
Само озверелият от глад май за мъничко ги зърна, ама помисли, че халюцинира, празният стомах лоши шеги играе понякога.
А останалите объркано се оглеждат - откъде идва това тайнствено шумолене,тоя сладък аромат сред ревящите автобуси, и с криви тъжни усмивчици продължават своя си път - десен крак, ляв крак, десен, ляв, десен, ляв - механично навива пружината... а зад сбърчените чела се разиграват сцени безподобни и невероятни - всеки е вдишал неволно...
"Печено пиленце с картофки, салатка, винце, сладоледче за десерт, ягодовия го обича много тя..."
- Еееее, кога бях и аз дете като вас - отрони на глас и предизвика бурен смях в тумбата развлечени тийнейджъри, двама си бяха разделили слушалките на уокмена и танцуваха и се целуваха и пееха.
" Ми знам, не е правилно, обаче…толкова е хубаво… целувките, усмивките ... бенчицата … Боже, какво правя! Айде утре, утре ще мисля..." А пеперудите потрепват нехайно крилца по пламтящите й бузи…
Кой прав, кой крив - пеперудите не знаят, нито пък се интересуват - това са човешки неразбории някакви... те нямат време да се задълбочават дотам- кратичко е тяхното време - в окъпания от дъжда свят - по стръмния цветовъртеж на дъгата...
И бездруго - на-края - отвъд експлозията, отвъд крещящата бъркотия - ще се подредят стройни и строги - ослепително бели, ще накацат по простата черна кутия...
... тънки сребърни крила...


Публикувано от aurora на 29.06.2006 @ 13:17:57 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   tsveti

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 6396
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Пеперуденият дъжд" | Вход | 2 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пеперуденият дъжд
от victoria на 12.07.2006 @ 22:05:51
(Профил | Изпрати бележка)
Не само пеперудите нямат време,
и човешкият живот е кратък миг,
а колко глупаво го прахосваме в
безсмислени вражди и в обиди на дребно.. :))
Поздрави ! Много ми хареса творбата ти !


Re: Пеперуденият дъжд
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 12.07.2006 @ 23:02:44
(Профил | Изпрати бележка)
Абсолютно си права, благодаря за коментара!
Поздрави и от мен и весело лято, че в тоя супер кратък живот трябва да използваме всяка възможност за лудеене!

]


Re: Пеперуденият дъжд
от oberonus на 01.07.2007 @ 09:14:49
(Профил | Изпрати бележка) http://en-gb.facebook.com/voronsky
Има една художничка, Josephine Woll, тя рисувам много интересно и в едно човешко лице, дори в едни човешки коси побира целия свят - всичко красиво. Много е трудно, за съжаление, човек да види, че може би е заобиколен от красиви, вълшебни пеперуди, че те украсяват живота му, заобиколен от вишнев цвят, от красиви аромати и това го погубва и той си помисля, че всичко е ежедневие, цимент. Много е трудно да се виждат пеперудите, но дано колкото се може по-често да ги виждаме в живота си!
Поздрави!


Re: Пеперуденият дъжд
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 03.07.2007 @ 23:34:38
(Профил | Изпрати бележка)
Не знаех за тази художничка, за съжаление това изкуство не ми е много познато. Но сега непременно ще потърся нещо за нея. Този разказ е публикуван миналата година и дори не очаквах някой още да го чете. Благодаря за коментара, а! сигурна съм, че точно ти често ги виждаш пеперудите, имаш изтънчен вкус за красивото!Много пеперудени моменти ти желая!
Ciao, Oberonus!

]


Re: Пеперуденият дъжд
от oberonus на 04.07.2007 @ 12:01:20
(Профил | Изпрати бележка) http://en-gb.facebook.com/voronsky
Да, тя е английска художничка и заглавието на разказа ти веднага ми напомни за нея. Ето линк към нейния сайт: http://www.josephinewall.co.uk. Може би ще ти хареса, много е вдъхновяваща.
Ciao, Tsveti!

]


Re: Пеперуденият дъжд
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 04.07.2007 @ 13:41:19
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина е вдъхновяваща, значи все още има фантазия в света на цимента! Grazie, Oberonus!

]