Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 755
ХуЛитери: 4
Всичко: 759

Онлайн сега:
:: pc_indi
:: Marisiema
:: LATINKA-ZLATNA
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМоите мисли
раздел: Други ...
автор: sradev

Моите мисли не са мои.
проф. Тара Понтьо тетрадка 109 опус 51


Из главата ми се разхождат различни мисли (изглежда има предостатъчно място). Едни идват за малко, а остават дълго, други непоканени си отиват, трети свиват гнезда и отглеждат свои мислички... Някои преминават като светкавица - със запушени носове и забрадени лица, други са посадени от околните и редовно поливани от тях. Кои как са се родили, как са дошли, накъде са тръгнали, е предмет на настоящите бележки.*

Пътищата на мислите, а в частност на тези, които прескачат през главата ми, преминават през различни дупки, които неизвестно защо наричам врати. Бих искал тук да опиша някои от набелязаните врати.

Сетива

Всички сетива участват в образуването на мисълта. На пример цвете видяно в акомпанимент на виетнамска кухня и българска чалга поражда съвсем различни мисли от стол със стар хляб по време на пиано концерт в акомпанимент на слушатели, които са забравили да се изкъпят. Виждам, че високо уважаемите читатели също различават тези входове за мислите. За средно уважаемите читатели бих добавил, че Софийските автобуси пораждат едни много мътни мисли съчетани с любов към градския туризъм и носталгия към хремата.
Кои сетива участват в образуването на мислите? Всичките! Всеки орган е сетиво, а нещо повече - комплекс от сетива.
Да вземем на пример кожата. Обикновено към нея прикрепят едно сетиво "докосване" и затварят вратата. А къде остана електричеството? Нали преди буря атмосферното електричество поражда промени във възприемането на кожата и в някои от електричните й свойства. И това съвсем не е "докосване". Но какви промени прави същият този въздух в белите дробове и как се променя вкуса на въздуха?
За радиосигналите на ГСМ-а си можете да попитате какво чувства компютъра. Трудно е да приемем в такъв случай, че сме по-безчувствени от него. Най-малкото 200 органи реагират на тях.
За радиацията. Изследвания на активността на слънцето и активността на мисленето показват, че има пряка корелация. Някои обясняват, че действува ефекта на радона (или криптона беше), който при повишеното налягане на слънчевия вятър бива изтискан от земята и разпръснат във въздуха, а неговата слаба радиация... В същност и земетресенията също понякога изтискват тежките газове от земята.
На какви явления реагира черния дроб, каква антена е сърцето, какво точно вижда третото око, за какво се тревожат колената (и въобще ставите изпълнени със специфична течност)? Предимно това са въпроси. Придържам се само към твърдението, че толкова малко се познаваме, че трудно можем да определим повечето от вратите за прииждането на мислите.

Символи

Всичко, което възприемаме е същевременно символ. Понякога за себе си, по-често за нещо друго. Както добре виждате настоящите буквички са символи за нещо друго (на пример "б" е символ за "буки"). От тези символи се образуват символи за нещо трето. Няколкото подредени буквички могат да те разсмеят, други да ти събудят язвата, трети да ти качат кръвното... Така тези символи са зародиши на мисли - непосредствено или през гореспоменатите врати. Сред вратите е и графичното оформяне на буквичките, картинките около тях, рамките на текста който в момента четете...Дори и да приемем, че тези буквички пораждат "адекватни" мисли, както си ги е подреждал автора им, то обкръжението им може съществено да ги модифицира. Но да не навлизаме дълбоко в семиотиката, защото ще се удавиме преди още да намерим нещо на което да ни се струва, че можем да стъпим.

Културата

Притежатели сме едновременно на няколко "култури". Една от тях, но нито най-съществената, нито най-голямата е тази, която се подразбира в така самонареклите се "културни среди". Към този клас спадат литературата (в смисъл и на буквички), музиката (в смисъл и на ноти), рисунките (в смисъл на линийки и цветови петна). Но също така тук са и "културите на поведение", някои от които от дълбока древност са предавани от баба и дядо.** Тък би трябвало да добавиме и "култура на мислене" предадена ни от всички форми на наши учители (роднини, даскали, пътници в автобуса, говорещи си на себе си по улицата). Тази култура отчасти може да се класифицира като нетрайни рефлекси. Но в една от дефинициите на култура е описано стадо маймуни, които ядат мравки с къси пръчици - бучват пръчицата в мравуняка и като я полази мравка - облизват пръчицата; за разлика от друго стадо, в което се ядат мравки с дълги пръчици и се чака няколко мравки да полазят. Покойният академик Даки Йорданов се придържаше към втората култура. Ето как придобитите рефлекси създават "културен комплекс". У едни звънва звънче и потича слюнка (последователи на Павлов), у други звънва звънче и потича мисъл (последователи на Тара Понтьо). Но стига съм ослюнчвал кулурата. Всеки от нас си има толкова култури, че смело може да се нарече "културист".***

Подсъзнания

Голяма част от зародишите на мислите се намират в небесата на посъзнанията ни. Общо и невярно казано, посъзнанието е едно и съзнанието е едно, както имаме горна и долна част на тялото. Съгласно някои легенди съзнанието се намира в горната част на тялото и именно там се пораждат мислите.**** Друг прост метод за отделянето им е "Каквото виждам е съзнание, което не виждам - подсъзнание". Някои автори, обаче, виждат 3,4,5,6,7 нива на подсъзнанието (както се вижда все магически числа). Срещал съм и статии за 8,9 ниво на подсъзнанието, но в тях навлизаме едновременно в неизследваните дебри на физиологията. Някои от тези нива сме наследили заедно с генералният план за конструиране на Хомо Сапиенс от онези взети на заем сперматозоид и яйцеклетка (хей, да не забравите да ги върнете). Дали в подсъзнанията се раждат мислите или само там се оформят дошлите през някои от нестандартните (11,12,13...) сетива - трудно е да се изследва. Понеже е трудно, то казваме, че такова нещо няма.

И така за вратите на мислите разделих косъма на 4 после всяка една четвъртинка отново поне на 4 и така получих магичното число 17 (Голям Насера), което се състои от половин байт (буква) и още нещо (1=Аз). Та проблема си остана: дали са 16 или 17, т.е. дали аз имам някакво участие в производството на мисли. Както мътно се вижда от гореизложеното проблема за авторското право върху мислите е неразрешим, всяка бутилка вино поражда нови решения, а те от своя страна - нови мисли.


*Реших наскоро да се добавя като един от авторите в своята колекция от мисли и мислички. Тази благородна постъпка към собственото Его породи проблема "Кои са мои, кои чужди и как са ми се пръкнали в главата?" (имам наблюдения върху няколкостотин мислители и мога да спекулирам, че някои мисли са вземани "на заем" от други, на пример "Знам, че нищо не знам" се появява у Буда след като Лао минал границата, после се появява у Питагор, след като се върнал от Индия, после се появява у Сократ след специализация на острова... все многознайковци). Несъмнено, когато приключа в близките хилядолетия с попълването на колекцията си ще достигна до произхода на всичките си мисли. Следователно нямам никакви авторски права върху тях.

**Отчасти това са рефлекси като на пример цвета на жалобата, който в едни народи е бял в други черен, но предимно цели комплекси от движения, като целуването на ръка, отстъпването на място в автобуса (апропо, оплака ми се познат, че в Холандия отстъпил място на една бабичка в автобуса, а тя му направила скандал, че не е толкова стара и ако се почувства уморена, то би помолила да й отстъпят място, а сега като го захване с бастуна... по едно време в Русия отстъпваха място на малките деца). Има култури, където "културният" гост трябва да се уригне, за да се приеме, че гостбата му е харесала. Да не говоря за жеста "наместване на яйцата" по който мога да разпозная от половин километър (малко съм късоглед) българина навсякъде по света. Но също така мога да разпозная немци, руснаци, поляци, китайци, северни, много северни и южни корейци... по типичните жестове и поведения.

***Може би добре си спомняте рефлекса "Като чуя за култура и се пипам по к(об)ура", който също е форма на култура.

****Веднага трябва да се направи уговорка, че тези, които мислят с органи от долната част на тялото не е задължително да държат подсъзнанието в горната част.


Скъпи читателю/ко/че,
ако не си съгласен/а/о с горното, то можеш да замениш "моите мисли" с "твоите мисли". Ако си съгласен/а/о, но страдаш от генералската болест (обощаване, генерализиране), то можеш да замениш на "нашите мисли". Ако считаш, че останалите представители на вида Хомо са нахалници вмъкнали се в твоите мисли, то употребявай израза "техните мисли".
Хайде, стига мисли, че бирата се стопли!


Публикувано от hixxtam на 14.06.2006 @ 21:49:07 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 13:13:53 часа

добави твой текст
"Моите мисли" | Вход | 5 коментара (17 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Моите мисли
от pafka на 02.07.2006 @ 17:47:03
(Профил | Изпрати бележка) http://pafffka.blog.bg/
****Веднага трябва да се направи уговорка, че тези, които мислят с органи от долната част на тялото не е задължително да държат подсъзнанието в горната част.


:))))))

искрено се забавлявам с твоите мисли, които не са твои


Re: Моите мисли
от sradev (sradev@о2.pl) на 07.07.2006 @ 17:05:03
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
камъчета и песъчинки,
а на мен ми харесват твоите

]


Re: Моите мисли
от radi_radev19441944 на 15.06.2006 @ 01:31:43
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Тези констатации за различните култури са много оригинални. Сещам се за още работи , но да не забравим бирата.


Re: Моите мисли
от sradev (sradev@о2.pl) на 15.06.2006 @ 02:19:36
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Бог да го прости бай Даки Йорданов първото и второто и десерта сипваше в една чиния и ядеше с една лъжица, мисля си да премина на неговата култура на хранене

а всяка от подтемите е за отделна монография... сега се очертава докторант (не мой) с интересна тема и порядъчен интелект, не знам какво ще излезне но вече планираме семинар следващата година. Докторанта не е мой, защото е социология, а аз все пак съм математик.

]


Re: Моите мисли
от miglena на 15.06.2006 @ 09:00:33
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:))))) забележително стройно, логично и смислено подреждане в хаоса на мислоформатирането .... ако успееш и да прокараш поне хипотетична "гранична" линия между мисли и чувства ... разумни разсъждения и алогична интуиция ... ще се получи цяло "ръководство по смислология" ... и още, струва ми се, че мислите имат смисъл само когато се материализират по един или друг начин, иначе са си чиста загуба на време ... и някъде сред най-изтънчените или най-низшите слоеве на подсъзнанията, културността и символиката "виреят" въображение и фантазия, изобщо, креативността, която напук на "всичкото казано и из-мислено" създава, твори, зачева и ражда духовни създания ...


Re: Моите мисли
от sradev (sradev@о2.pl) на 15.06.2006 @ 11:09:03
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
предимно мисли за това как нищо не знаем за мисленето,
линия няма, а цял сложен механизъм, ако под мисли разбираме само това, което сме си казали с вътрешния глас - то можем да търсим граници

]


Re: Моите мисли
от miglena на 15.06.2006 @ 12:23:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
... а Кастанеда казва, че истинското познание идва след спирането на вътрешния диалог ... в безмълвието ... :)))))))))

]


Re: Моите мисли
от sradev (sradev@о2.pl) на 15.06.2006 @ 12:41:18
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
преди него Чомски говори за вътрешния език на който се формират изреченията преди да стигнат до външния.
Всички деца, отбелязва Чомски, се учат еднакво бързо, значи всички говорими езици са еднакво сложни....
да говориш на вътрешния език означава да не си играеш да превеждаш на няколкото външни - още в тази стъпка поемаш изразителните възможности на всички езици - толкова за известното... а колко още други "таланти" имаме

]


Re: Моите мисли
от miglena на 15.06.2006 @ 20:05:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) .... направо не си е за говорене ... тази тема ... ако можеха студенти да я разработят БЕЗ ДУМИ ... в телепатична "пантомима"

достигам в подобни моменти до ВЯРАТА в най-чистия й вид, преплетена и дори "омотана" с безусловната любов - всички разумни аргументи казват едно, но "сърцето" или каквото и да е там безименно сетиво си знае своето .... времето показва кой е бил прав ... но какво от това, когато вече ще е настъпил друг сезон ......

]


Re: Моите мисли
от sradev (sradev@о2.pl) на 16.06.2006 @ 19:31:49
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
ех, сетих се формите на вярата и формите на любовта,
моног хора под вяра разбират "това, което искам" и не се срамуват от това, много хора под "обичам" разбират "притежавам"...

]


Re: Моите мисли
от miglena на 17.06.2006 @ 11:48:41
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
а и защо да се срамуват?!?! Донякъде, вярата е именно най-съкровените ни желания

то затова се казва, че божествата чуват и молитвите, но и лъжите ... и "изпълняват" действителните намерения .......

е, притежанието има общо с любовта - когато тя е и той, той е и тя ... :)))))))

]


Re: Моите мисли
от sradev (sradev@о2.pl) на 17.06.2006 @ 19:52:18
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
обикновено са формулирани съсвсем други неща и то предимно тези, които няма да станат... и после сме нацупени малки деца

]


Re: Моите мисли
от miglena на 17.06.2006 @ 20:57:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) да, и има неумолими сякаш закони - едно ще стане, но за сметка на неставането и/или губенето на друго ... почти по фаустовски ... :)))

]


Re: Моите мисли
от copie на 15.06.2006 @ 13:30:13
(Профил | Изпрати бележка)
:))))))) леле, бирата!...
Няколкото подредени буквички могат да те разсмеят, други да ти събудят язвата, трети да ти качат кръвното... Така си е, много от думите са образи, а други направо можеш да ги пипнеш... от "горещо" ми става жега, мисля, че е от комбинацията на "е" и "щ". От "учуден" ми се повдигат веждите - миля, че е заради комбинацията "у" и "ч". "Усмивка" е усмихната заради "ми" в средата. И прочее...
Текстът ти е поразителен!!!


Re: Моите мисли
от sradev (sradev@о2.pl) на 16.06.2006 @ 19:24:42
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
ниакква бира - сладолед с червено вино и нервозни кюфтета с пастички

]


Re: Моите мисли
от I_naistina на 17.06.2006 @ 15:28:01
(Профил | Изпрати бележка) http://inaistina.tripod.com/
хахахахахаха паднах! върви не се съгласявай после!!:)))))

особено съм впечатлена от символите и подсъзнанията обаче :)

поздрави!


Re: Моите мисли
от sradev (sradev@о2.pl) на 17.06.2006 @ 19:48:21
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
това са ръкописи,
т.е. размишления "вокруг да около"

]