Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 818
ХуЛитери: 2
Всичко: 820

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖморц и гайчиците
раздел: Разкази
автор: echeto

Когато главата ти е пълна с много желязо и малко семенца от нар, наистина е трудно да мислиш върху нещо. Всъщност понякога е дори прекалено трудно да кихнеш.
Нашият приятел Жморц си има причина да се опитва да кихне - той иска да изкара желязото от мозъчето си(тоест от контейнера, пълен с гайчици). Когато 3285 дни са ти повтаряли и набивали в главата как трябва да живееш, е много трудно да изкараш тези боклучки от главата си и да запазиш само тези сладки семенца от нар. Защото точно тези семенца от нар са твоята идентичност - ако не можеш да ги запазиш и те се загубят някъде - слагаш си маската на мнимото щастие и под нея плачеш(ако си от ония, които осъзнават). Преди обаче да махнеш маската(ако това някога стане) трябва първо да потърсиш семенцата. Ако пък не ги намериш, можеш да засадиш нови. Но това си е трудна работа и трябва да си много упорит.

Нашият приятел Жморц е точно от тези тъжни същества, които още не са загубили своите семнца от нар, но са на път да го направят. И точно затова Жморц реши да отиде да живее в едно жълто огледалце и да се опитва да кихне. За него беше много важно да киха, защото тези боклучки му бяха заседнали в главата. На учителят Корик толкова му се ядяха семенца от нар, че реши да се опита да премести тежкият контейнер с гайчици от главата на Жморц и да стигне до семенцата. Той бе обяснил на Жморц защо. И така, Жморц реши че просто се налага да отиде да живее в жълтото огледалце, опитвайки се да кихне. Учителят Корик му беше казал да не се връща без да носи едно контейнерче с гайчици, които да изхвърлят заедно на боклука.

От време на време Жморц кихаше-"Апчих! "(незнам защо хората си мислят че като кихаш се чува "Апчих!" - аз чувам нещо като "Фю!"). От време на време Жморц кихаше-"Фю!"-и изплюваше малко гайчици. Така постепенно изплю всички гайчици. Беше невероятно доволен и разбира се искаше веднага да отиде при учителят Корик за да му покаже.
Когато стигна до дома на учителя го очакваше нещо много страшно и особено тъжно и отчайващо (по-лошо от смъртта) - учителят Корик носеше маска-маската на мнимото щастие!
...
Жморц бе толкова потресен и ужасен,че се нагълта с всички гайчици, които държеше в ръчичките си. А откакто бе влязъл в жълтото огледалце бяха минали 17 247 дни.

Жморц усети топла вълна и за момент дори почувства абсолютното противоречие на Края.Но това не беше Края. Беше много по-ужасно от Него. Жморц бе погълнал толкова бързо гайчиците, че те бяха сплескали семенцата от нар и заеха цялото място в главичката на Жморц. И това стана за по-малко от секунда.
Механично и безлично Жморц отиде до шкафа и извади една маска. Сложи я на лицето си и седна на кушетката. Загледа се в прозореца. За момент сякаш времето спря. Гледах Жморц отстрани и от окото ми потече сълза. Една сълза, която падна на пода и удави една особено трудеща се мравчица. Времето се размрази и аз потеглих към червеното си огледалце, а трупът на мравчицата остана да лежи на пода.
....
И знаете ли кое беше най-страшното? Под маската Жморц бе доволен.


Публикувано от hixxtam на 09.05.2004 @ 16:04:31 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   echeto

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 16:29:49 часа

добави твой текст
"Жморц и гайчиците" | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Жморц и гайчиците
от Marta (marta@all.bg) на 09.05.2004 @ 16:16:23
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Много е тъжно, горкия Жморц, горката мравчица, ааптю, апчиху, апчих...


Re: Жморц и гайчиците
от ANG на 09.05.2004 @ 18:07:14
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
Хей, прекрасно пишеш и си готЕн(а). Изчистен стил, ясна мисъл, настроние, дух, фантазия.

шегичка: къде го соц реализма...
сериозно: позинивизмът никога не е излишен, твоят Жморц би трябвало да немери начина да изкиха или изплюе тия болтове и дрън-дрън. Иначе ще премине на твърдо гориво и други психеделици.
Някога, ако имаш времежелание, потърси в този сайт някоя от моите притчи/приказки. В една две от тях и аз съм успял да се поизчистя...
Ама недей, ако така искаш.


Re: Жморц и гайчиците
от echeto на 11.05.2004 @ 13:59:10
(Профил | Изпрати бележка)
:P мерси мерси за хубавите думи:)и веселото и хумористично коментарче,което съдържаше и полезна информация все пак:)ами какво да ти кажа,харесва ми като е тъжно,не обичам "Хепи Енд-овете":)обичам да плача,сериозно.но както и да е,мерси отново.

п.п.момиче съм:)

]