Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 839
ХуЛитери: 5
Всичко: 844

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pinkmousy
:: Georgina
:: AlexanderKoz
:: malovo3

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНе съм те забравила... 2
раздел: Разкази
автор: tsveti

- Не съм те забравила...! гласът й отекна ниско в корема му както като скочеше от високия трамплин внезапно - сладка болка рязваше слабините му...

Не беше лъскава мадама, каквито бе имал десетки... Не беше и блондинка, всички толкова се учудиха като заживя с нея и го гледаха леко съжалително, присмехулно, даже чуваше подмятания „Шефа е мръднал май, глей ква ученичка доведе..."
Вярно, приличаше на ученичка, на вятърничаво хлапе, при това - леко чалнато - хранеше се с Интернет и с някакви дебели томове със сложни и засукани заглавия, повечето даже не бяха на български.
Как се случи тогава - от години не беше се мотал из парковете просто ей така - безцелно, просто защото е пролет, и то - пеша. И бездруго му беше неловко сред хората бързащи по работа, кибиците, плюещи семки по пейките, тийнейджърите с китарата, възрастната двойка, обикаляща достолепно в такт, с изправени гърбове, като чужденец се чувстваше в белия си костюм. Първо едно кученце му се израдва, отбелязвайки лапки на белия панталон и докато обстрелваше с бесни погледи полуделите от смях тийнейджъри, я видя - една много къса пола и една усмивка до ушите - усмивка простичка и прощаваща, която озари и подреди всичко наоколо.
И продължи да се смее - до сълзи почти - след като се спъна в една тел на средата на пътя, която много добре се виждаше, но тя разбира се не гледаше надолу - към земята, тя бе заета да се усмихва, да поздравява света, погледът й се рееше свободно над главите на хората... Чорапогащникът й се скъса и тя просто го хвърли в кошчето, при което цялата пламтеше под погледа му... коляното й се поду ужасно, но тя все така се усмихваше, макар и вече безгласно и когато се зае да я превръзва, притихнала се остави в ръцете му - разтреперана, гореща, с кипнали вени...
В първата вечерна рокля с бляскащи очи, с треперещи раменца ... ревниво отстраняваше хищните хиени от нея, макар че тя се забавляваше, бе решила да изучава психологията на новата аристокрация...Опитваше се отчаяно да я държи настрана от мръсотията, никога не уточни с какво точно се занимава и така и не разбра как и кога е разбрала всичко, но една сутрин когато за пореден път си пиеше кафето сам и цялото му тяло болеше от липсата й - нали им беше любимо - тя просто изпълзяваше от леглото по пижама - топла, сънена, розова, гушваше се в него и си пийваше по малко кафенце от чашата му, но тази сутрин отново я нямаше и в кълбетата гъст дим танцуваше старата му детска приятелка - Госпожа Самота... уплашен и самичък, предпочиташе да се свие на кълбо в гардероба, там бяха дрехите на мама, ухаещи вълшебно, ... отколкото да обикаля огромните подредени стаи, където от всеки ъгъл се зъбеше страшната жена без лице, а красивата детска стая с огромните кутии от богатите чичковци мразеше най-много, тя пристигаше винаги с някой от тях - усмихната, блестяща, а после го оставяха да си легне сам с грамадния плюшен мечок и дългия влак и шумната червена пожарна, а техният приглушен смях попиваше в стените, а страшната жена притискаше с красивите си ръце с червени нокти малкото сърчице и шушнеше в ухото му безпощадно: "Пак те оставиха самичък, а? Какво да се прави, малко, жалко, непотребно хлапе, излишен товар, никой няма нужда от теб..."
"Излишен, излишен... малко, жалко, непотребно хлапе, излишен товар" - напяваше монотонно мъчителката, а когато надникна в спалнята да я види, леглото бе празно, пушеше на терасата, увита в одеяло, като се обърна очите й бяха подпухнали и червени. Тогава Тя го стисна за гушата и почна да го души с изящните си бели ръце... И се кискаше тържествуващо:
"Загуби пак, пак си самичък... хахахахахааааааа.... Излишен, излишен... малко, жалко, непотребно хлапе, излишен товар..."
-Трябва да ме пуснеш, Винс... Повече... не мога... - очите й се забулиха във влага, хвана главата си с ръце и я разтърси силно като че ли искаше да я откъсне и изхвърли
Посегна да я погали, но тя изпищя и се дръпна толкова рязко, че ако нямаше парапет щеше да се преметне.
- Мразиш... ли ме -изхълца като малко момченце.
Гледаше го много внимателно както се гледа много болен човек.
- Нима... бих могла... по-лошо, скъпи... Ти, ти се мразиш... - дори се опита да му се усмихне със своята си простичка усмивка... по-добре да беше го заплюла...
И я пусна... Какво можеше да направи... Заведе я в чужбина и там я остави... Последната нощ й сложи приспивателно в питието и я целува и люби като луд, и плака, и я прегръща, а после... я зави хубаво и тръгна.
Беше уговорил стока на много изгодна цена.


***


-Не съм те забравила...
Имаше изненадващо много хора в кафето тази вечер, но той никого не забелязваше, освен... усмивката й.
Нима часовникът бе се върнал назад или пък просто бе сънувал кошмар - прекрасен и болезнен - че я среща само за да я загуби, че я обича само за да го намрази, че всяка клетчица от тялото му е толкова препълнена с нея и толкова... благодарна, че е обичан и това е толкова... необичайно... Щастие ли е щом е толкова... мъчително...
Като му слагаха белезниците душата му ликуваше...




Публикувано от aurora на 05.05.2006 @ 11:23:42 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   tsveti

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
392 четения | оценка 5

показвания 48174
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Не съм те забравила... 2" | Вход | 2 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Не съм те забравила... 2
от mavar на 05.05.2006 @ 12:25:00
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми хареса мойто момиче!
Бъди!


Re: Не съм те забравила... 2
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 05.05.2006 @ 15:43:21
(Профил | Изпрати бележка)
Blagodarya! Men vse oshte ne me zadovolyava mnogo.

]


Re: Не съм те забравила... 2
от mojsei на 06.05.2006 @ 21:55:13
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


"Като му слагаха белезниците душата му ликуваше..." - този финал задава невероятната сложност, заложена в сюжета. Това е тържество на обременената съвест, проява на началото на нейния катарсис...Но това не е развито съдържателно в разказа. Ето защо, споделям твоето неудовлетворение като нещо много положително - авторът е винаги недоволен от себе си...Предлагам ти да пренапишем текста в нравственопсихологически план, за да покажем неговата действителна значимост - запазване на искрицата човечност, която ще разцъфти зад решетките.


Re: Не съм те забравила... 2
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 07.05.2006 @ 00:31:39
(Профил | Изпрати бележка)
Да, съгласна съм, не е показан катарзисът и това е защото първо, както ти сам казваш - това е едва началото на тази метаморфоза, т.е. аз самата не съм убедена дали героят ще съумее да се надскочи... на мен самата такъв катарзис ми се струва доста труден и почти невъзможен при миналото, детството и обкръжението на този герой, така че с този финал просто отварям вратичка и давам възможен път на развитие - катарзис, нищо повече; и второ - сигурен ли си дали съвестта тържествува или измъчената самотна душа, която най-накрая е разбрала, че все пак вече не е сама, че е обичана... Нравствеността ли е пробудена или егоистичното удовлетворение?
Тъй като самата аз не съумях да си отговоря, а и не искам, защото аз рецепти не давам, а поставям въпроси, затова предпочетох да оставя възможностите отворени...
Като се замислиш, така е и в живота... пътищата винаги са много пред нас.
А в пренаписване на нещо готово не вярвам и не желая, предпочитам да пиша нещо ново.
Благодаря че ме разбираш така добре!

]


Re: Не съм те забравила... 2
от mojsei на 09.05.2006 @ 14:27:26
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Пренаписване не значи заличаване на направеното, а точно обартно - да се съхрани онова, което е създадено, а ти си създала един образ, но донякъде...Пращаш го в затвора и слагаш точката...Това е неестествено...Права си, че тук не става въпрос, че в затвора ще се оправи...това са утопии...Обратно...от там той ще излезе закоравял престъпник...влязъл в мрежите на мафията, която го изкарва от затвора по-рано от определения му скрок, но онова, което трепва в сърцето му преди години също изисква продължение...

Предлагам ти да си по-гъвкава!

Поздрав!


]


Re: Не съм те забравила... 2
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 09.05.2006 @ 14:37:27
(Профил | Изпрати бележка)
Za men razkazyt e zavyrshen i nyama da prerazkazvam upotrebeni suzeti, ako tova znachelo da sym gyvkava! Ima takova golyamo raznoobrazie okolo men, taka che samo za da ugodya na tvoita predstava za obraz na mafiot nyama nishto da prenapisvam! Izvinyacam se za latinicata, nyama fonetichna kirilica na toya komp.
pozdravi

]


Re: Не съм те забравила... 2
от mojsei на 09.05.2006 @ 14:47:34
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Гъвкаваст означава да разбереш какво се казва от всичките му страни...

Поздрав!

]


Re: Не съм те забравила... 2
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 09.05.2006 @ 16:30:56
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, имам си тълковен речник!

]


Re: Не съм те забравила... 2
от mojsei на 10.05.2006 @ 06:58:32
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Това е много добре...Попитай го тогава, какво мисли за твоя разказ...

Поздрав!

]


Re: Не съм те забравила... 2
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 10.05.2006 @ 09:46:51
(Профил | Изпрати бележка)
Виж сега, може и да не го възприемеш, но не ме интересува безкрайно много какво мислят хората за разказите ми. Ако има такива, които ги харесват - ок, радвам се, значи моите вибрации в един прекрасен момент са отговорили на техните потребности, на някой нещо съм дала в този момент - удоволствие или удовлетворение, някакво разбиране за себе си и т.н. - в крайна сметка всеки чете преди всичко за удоволствие, така че ако на някой не му харесва, няма смисъл да се натоварва, разбираш ли какво искам да кажа?
Моето писане също е преди всичко за удоволствие, пишейки аз разтоварвам на хартия нещо, което ми е тежало и вероятно също така разбирам неща за себе си, които не съм проумявала.
Ако някой иска да сподели какво мисли, добре е дошъл, но не позволявам да ми се налагат чужди концепции за собствените ми герои, защото те са част от моята индивидуалност, на която държа!
След всичко това, приятен ден, Маги!

]


Re: Не съм те забравила... 2
от mojsei на 10.05.2006 @ 19:31:52
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Ще ти призная, че тук се разсмях за твоя сметка...Ама аз се шегувам като те карам да попиташ тълковния си речник какво мисли за разказа ти, което си е чиста проба закачка, а ти скачаш и правиш тава, което не искаш да се прави по отоншение на теб...Магът те извинява и ти предлага да се посмееш на свой ред...

Поздрав!

]


Re: Не съм те забравила... 2
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 10.05.2006 @ 20:28:21
(Профил | Изпрати бележка)
Е, много се радвам тогава, че успях да те разсмея и че така великодушно ми обясняваш кое е шега и кое не!
Благодаря, Маги!

]


Re: Не съм те забравила... 2
от mojsei на 11.05.2006 @ 12:40:15
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Надявам се да почнеш да ги различаваш сама...

Поздрав!

]


Re: Не съм те забравила... 2
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 11.05.2006 @ 13:17:40
(Профил | Изпрати бележка)
Много добре си ги различавам даже, просто твоят хумор е различен от моя и си има доста логични основания за това.

]


Re: Не съм те забравила... 2
от mojsei на 13.05.2006 @ 11:45:34
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Да не четеш текста не е логическо основание...но е повод за смях...

Поздрав!

]


Re: Не съм те забравила... 2
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 13.05.2006 @ 20:53:26
(Профил | Изпрати бележка)
Обвиняваш ме, че не разбирам собствения си текст или какво? Не виждам вече никакъв смисъл да продължаваме това безплодно заяждане. Текстът си е мой и ми харесва такъв какъвто е. На който не му харесва, да не го чете. Ако пък искаш положителни герои претърпели метаморфози, създай си ги сам.

]