Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 500
ХуЛитери: 2
Всичко: 502

Онлайн сега:
:: VladKo
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифта100 000 години работа
раздел: Други ...
автор: sradev

"Циганина, докато не го набиеш, не се хваща за работа; българина се захваща с ентусиазъм, но не му вярвай - само след 15 минути му е омръзнало и се е скътал някъде да спи; а като видиш турчина как започва работата - да ти призлее, но на края той единствен е свършил всичката работа и я е свършил най-добре, не го закачай - много е обидчив."
Капитана от строителни войски в квартал Младост


Но от другата страна чух по-друг монолог. В ареста на дивизията един циганин ми рече "Вече трета година съм в казармата. От арести ми се е насъбрало да дослужвам още две. Но като ме пустнат от казармата - мамка му на старшината!"
А друг добави "Ех, старшинка, много се стягаш, теб и аз мога да те гоня."

Така си беше, така си остана. Тогава тъкмо бях започнал работа и наистина се стягах. Пък то хем казарма, хем работа, хем без пари, хем ти подвикват. После в завода и накриво ме гледаха - 3 дена съм се измъкнал от работата да поседя в ареста с циганите. Сега като се оглеждам - прави бяха. От завода само няколко епизода си спомням, а от ареста много неща научих. Най-малкото беше историята на пиромана. Някой ден ще ви я преразкажа както я чух онази вечер край печката.

Честно казано - "теб лъжа, мен - истина", от детенце не обичам работата. Всички домашни помнят основният ми философско-лингвистичен проблем формулиран в деня на встъпването ми в пионерската организация "Бабо, ще може ли от пионер направо да стана пенсионер?" По всичко личи, че съм предчувствал какво ме чака. По-късно установих и други признаци на болеста прекогниция у себе си, но за това думата давам на потерпевшите. Какво си мислите, че надничането в бъдещето е забавно? Ха тогава да ви видя като ви е писано половин век работа колко ще ви стане весело. И няма мърдане! Иначе можеш да се самозалъгваш "а може утре тухла да ми падне на главата", "да вземе ректора да се ядоса, че съм го нарекъл идиот и да ме уволни"... и други такива. А съдбата скрила тухлата, уволнила ректора и приготвила ми работата. Такива ми ти работи.

И така цял живот се боря с предназначението си. А на него - хич не му пука. Та къде университет следвах, къде в казарма ходих, къде аспирантура правих - само и само да не работя. А тя работата, нали си обича глупавите, все си ме намираше. И под път и без път. Ето и днес, ако не дойде отвън сам си я измислям - 5 часа редактирам текст и се питам защо ли се хванах за това (ти па да не се обидиш, бе!). И все ми се събира по някоя работа за 27-ми, 31-ви, 36-ти час от денонощието. А нещо след 33-ти се уморявам и я поизоставям недовършена с относително чиста съвест. През останалото време съвестта ме гризе. Е и в момента ме гризе, защото едно друго бях обещал да напиша, пък това си драскам.

Какво да ви разправям малко съм оглозган, че тя съвестта ми непрекъснато ме гризе. Ама и тя си изпочупи зъбите, та сме квита. Бедничката ми съвест - и тя душа носи и тя ракия пие. Добре, че от това подяждане се уморява и от време на време поспива. Кой й е крив - що не земе да се заяжда с някой друг, по-мекичък. Ама и тя опърничава, от дума не разбира. И вашите не са стока, няма какво да се оплаквам толкоз. Както казваха древните българи "храни съвест да те джафка" и "с жена и съвест на глава не се излиза".

Но да ви кажа как намерих компромиса. Ами то проблемът ми е бил чисто лингвистичен! Нали за това станах страшен научен сътрудник по Матмагична Лингвистика. Смятах, изчислявах и ето го: на полски заплатата се казва "пенсия" (pensja). Следователно съм пенсионер. Но пък пенсията се нарича емеритура (emerytura). Но като се пенсионирам ще се върна в България и ще се казва пенсия. И така ще съм си пенсионер колкото ми душа иска. Верно, има още много да работя, но такива са компромисите: и съвестта чиста и кристалната мечта от детинство - непокътната, а някой все трябва да плаща сметката.

Ама че съм умен! ('умен като игумен' обича да повтаря баща ми)


ПП На първи май 1974 година постъпих на работа. Това е все още най-тъжният ден в живота ми. И за това цяла година събирам работа за този ден.

010506


Публикувано от BlackCat на 01.05.2006 @ 10:10:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.3
Оценки: 10


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 10:09:05 часа

добави твой текст
"100 000 години работа" | Вход | 10 коментара (34 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: 100 000 години работа
от cefuleSteven (cefulak@abv.bg -реален е) на 02.05.2006 @ 17:59:06
(Профил | Изпрати бележка) http://cefules.net/
Усмивката, чувството за хумор което носиш ти помага да се справяш....

Но дали е достатъчно? Не, има нещо друго което малцина го притежават...



Re: 100 000 години работа
от sradev (sradev@о2.pl) на 03.05.2006 @ 03:19:05
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
???

]


Re: 100 000 години работа
от rajsun на 02.05.2006 @ 10:59:49
(Профил | Изпрати бележка)
И ти ли си бил трудовак като мене?))))))))


Re: 100 000 години работа
от sradev (sradev@о2.pl) на 02.05.2006 @ 11:08:50
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
ako ne se lxzha - govorihme za tova predi vreme.
na6eto be6e malko specialno - rabote6tite v informatikata sled 6kolata otidohme v stroitelni vojski za6toto samo te mozheha da naemat rabotna rxka v civilni predprijatija. Posle Luci dobavi kxm nas i Min4o Min4ev, ama nego i polkovnika ne go e vidjal - prosto do6xl kapitan ot UBO i mu kazal - eto dokumentite mu, bxrzo razpisvaj, 4e sled 2 4asa izlita samoleta mu za Francija.

]


Re: 100 000 години работа
от rajsun на 02.05.2006 @ 11:48:46
(Профил | Изпрати бележка)
)))))
Е, не може да се сравнява!
Вие сте били "гнила интелигенция".))))))
Младжан Русев два блока е построил в Стара Загора, ей!
"Зора" и "Заря".
"Ако те питат какво си дал на Родината - кажи, че си бил трудовак!"
Те това е!)))))))

]


Re: 100 000 години работа
от sradev (sradev@о2.pl) на 02.05.2006 @ 12:25:58
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
taka si e!:)))

]


Re: 100 000 години работа
от liastovicata (liastovica@abv.bg) на 01.05.2006 @ 10:32:40
(Профил | Изпрати бележка) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
"Бабо, ще може ли от пионер направо да стана пенсионер?" - Много ме осмихна с това.
И аз си мечтаех да съм вечен студент, ама на и аз не си осъществих мечтите:))))
Но иначе ако се замисля, без работа... голяма скука щеше да е:)))
Слънчев ден Слави и бачкай, като пенсионер:))) и грижи се за Бедничката си съвест - " и тя душа носи и тя ракия пие. "
Слънчев ден:))))


Re: 100 000 години работа
от sradev (sradev@о2.pl) на 01.05.2006 @ 10:41:45
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
кристалната мечта от детинство - no sega ba4kam ponezhe mi e praznik

]


Re: 100 000 години работа
от liastovicata (liastovica@abv.bg) на 01.05.2006 @ 12:02:10
(Профил | Изпрати бележка) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Да, честит празник Слави!!!

]


Re: 100 000 години работа
от sradev (sradev@о2.pl) на 01.05.2006 @ 16:45:38
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
razgele si tuka: nakakxv fon predpo4ita6 ljastovicite?

]


Re: 100 000 години работа
от Marta на 01.05.2006 @ 10:42:19
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
:))))))))) пенсийоооооооо
голямо гризане паде...прав си, че като преяде и се тръшва, че да живнем малко

с жена и съвест на глава не се излиза".
а ти представяш ли си - със съвестна жена??? ;))


Re: 100 000 години работа
от sradev (sradev@о2.pl) на 01.05.2006 @ 10:46:40
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
neeeee, pomo6t
ko6marotrep, idvaj bxrzo!

]


Re: 100 000 години работа
от Marta на 01.05.2006 @ 10:54:35
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
хаха, кого викаш - хеликоптер за спасяване от кошмари или хеликоптер с кошмарчета за бързо реагиране, дето спасяват от съвсестни жени?
;)

]


Re: 100 000 години работа
от sradev (sradev@о2.pl) на 01.05.2006 @ 12:00:43
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
i ednoto i drugoto i tretoto - samo bxrzo i mnogo!

]


Re: 100 000 години работа
от copie на 01.05.2006 @ 11:14:01
(Профил | Изпрати бележка)
Това е в десетката :) Знам, че няма да се изненадаш: твоят приятел, с когото обядвате половин кило сладолед, на 5 години също си призна, че като порасне, иска да е пенсионер. :)
Потресът у баба му и дядо му беше неописуем. Сега ги тероризира с желанието си да стане готвач :)))))))
Първи май, Първи май!
Спри над родния край,
Първи май!.. :))))


Re: 100 000 години работа
от Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) на 01.05.2006 @ 11:32:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
;-))))) хихик
пък аз помня един приятел, който всяка сутрин скачаше, за да види буклуджийския камион...
мечтаеше ентусиазирано да стане буклуджия (това като успокояваща алтернатива за дядото и бабата ;-)))))

иначе искрено се надявам "приятелят" да не ме прочете, че ще има да обяснявам, що издавам детски тайни...
сега работи друго, но далеч не с такъв ентусиазъм... това е, като не си сбъдват мечтите хората ;-)

ПП Та да не пропусна да кажа, че като работещо момиче много харесах идейките тук :-)))
Само дето ако реша да се правя на пенсионерка, май не е добре за годините....
Их! Пак дискриминация ;-))))))))))))))))))

]


Re: 100 000 години работа
от sradev (sradev@о2.pl) на 01.05.2006 @ 11:56:09
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
bxrzo do Polska - tam pla6tat pensja

]


Re: 100 000 години работа
от sradev (sradev@о2.pl) на 01.05.2006 @ 11:59:42
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
znam si az, 4e na 6einovo takiva se razhdame,
apropo - mojat gotvi po-dobre i ot mene

a znaj6 - edno vreme mozhe6e da sre6tne6 zhena, kojato gotvi kato majka ti, a sega - kojato pie kato ba6ta ti

]


Re: 100 000 години работа
от copie на 01.05.2006 @ 14:58:24
(Профил | Изпрати бележка)
:)))))))))) готино! И пуши колкото всичките ти роднини накуп :)

]


Re: 100 000 години работа
от sradev (sradev@о2.pl) на 01.05.2006 @ 16:51:30
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
aaaa neeee!!
razkazvam tozi vic na sina i toj mi obe6ta da me zapoznae s edna deto pu6i kolkoto mene. Ama ne6to ne me e zapoznal, ta ne vjarvam. Az pu6a nad 3 paketa dnevno, zhenata paket i kusur, sina paket, ba6ta mi edin-dva...

]


Re: 100 000 години работа
от mai4ka (maichka@abv.bg) на 01.05.2006 @ 12:16:14
(Профил | Изпрати бележка)
Хм...
Пенсия значи!
:-)


Re: 100 000 години работа
от sradev (sradev@о2.pl) на 01.05.2006 @ 12:18:19
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
eh, zhivot si zhivejat pensionerite!

]


Re: 100 000 години работа
от mai4ka (maichka@abv.bg) на 01.05.2006 @ 12:29:39
(Профил | Изпрати бележка)
Дет се вика:)
Пенсионерски живот - ама зависи...

]


Re: 100 000 години работа
от sradev (sradev@о2.pl) на 01.05.2006 @ 16:52:45
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
nali znaj6- 4uzhdata koko6ka e patka

]


Re: 100 000 години работа
от miglena на 01.05.2006 @ 12:42:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:))))) Честит ти Работазник ;))))

и защото ме мързи да ти пиша по-обстоен празничен коментар на тема труд и мързел, препращам те към моята МЪРЗЕЛОСТАЛГИЯ, ама ме домързя да ти търся линк ;)))))))))


Re: 100 000 години работа
от sradev (sradev@о2.pl) на 01.05.2006 @ 16:54:00
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
pomnja, pomnja
kxm predi6en moj mxrzelotekst pak ima6e takava prepratka

]


Re: 100 000 години работа
от miglena на 01.05.2006 @ 17:06:51
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) така де, темата си ни е лайтмотив, повтаряме рефрена докато ни мине мерака да мърботиме ;)))))))

]


Re: 100 000 години работа
от sradev (sradev@о2.pl) на 01.05.2006 @ 17:21:23
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
abe, planina povdigam
samo i samo da ne rabotja

]


Re: 100 000 години работа
от I_naistina на 01.05.2006 @ 18:55:06
(Профил | Изпрати бележка) http://inaistina.tripod.com/
:))))))))))))

обаче капитана има много здраве от мен :))
търсят ни под дърво и камък българите.. и ни се радват при това (причините все още не са много ясни) ))))))

дано ти се усмихне тъжния ден все пак :)
и то безкомпромисно!!!

поздрави!


Re: 100 000 години работа
от sradev (sradev@о2.pl) на 01.05.2006 @ 19:25:15
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
mnogo prosto
IQ e po-goljam ot evrejskijat i grxckijat

abe nakaraj mxrzelivijat na rabota....

]


Re: 100 000 години работа
от kredora на 01.05.2006 @ 20:17:22
(Профил | Изпрати бележка)
Exexe, s jena i suvest, komaj :))))))


Re: 100 000 години работа
от sradev (sradev@о2.pl) на 01.05.2006 @ 22:36:47
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
edno ot dvete e izli6no

]


Re: 100 000 години работа
от ANG на 31.05.2006 @ 20:49:33
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
тука има-тука нема


Re: 100 000 години работа
от sradev (sradev@о2.pl) на 01.06.2006 @ 20:41:30
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
и малко остава

]