Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Anyth1978
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14145

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 715
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 717

Îíëàéí ñåãà:
:: Mitko19
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÐåêàòà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Tsveti

È ... âèíàãè òàêà å áèëî...
È ... ùå áúäå...

Èìàëî åäíî âðåìå åäíî òîëêîâà êðàñèâî ìîì÷å, ÷å ïåñåíòà íà ñëàâåÿ ñåêâàëà áåçïîìîùíà, ùîì ãî çúðíåë ... âÿòúðúò ñå ñòúïèñâàë è çàìèðàë çàñðàìåí ìåæäó òúíêèòå ëèñòåíöà ... ñëúíöåòî ïðîòÿãàëî ðúöå ñ åäíè÷êàòà íàäåæäà äà äîêîñíå íåìèðíèòå êúäðèöè...
È ïîãðåøíî èñòîðèÿòà ñìÿòà, ÷å áîãîâåòå ãî íàêàçàëè.
Ïðîñòî ... ðåêàòà ñè ãî âçåëà åäèí äåí, à êàòî ñïîìåí îò íåãî íè îñòàâèëà åäíî ïðåêðàñíî öâåòå.
Çëèòå åçèöè òâúðäÿò, ÷å ìîì÷åòî íÿìàëî äóøà, âúçìîæíî å. Òâúðäå âúçìîæíî äàæå... àìà äíåñêà íÿêîé äà çíàå èìåíàòà íà òèÿ çàâèñòíèöè, ïúê ìàêàð è äî åäèí ñ âúçâèøåíè äóøè...
À ðåêàòà è äíåñ ñè áúëáóêà - áèñòðà è õëàäíà, íåâúçìóòèìà...
Ñàìî ÷å å äîñòà ïî-ìàëêà ñåãà - ïðèëè÷à íà ïîòî÷å ïî-ñêîðî.
Îáà÷å ñè å ñúùàòà ðåêà - îòòîãàâà å îñòàíàë îáëèÿ êàìúê, íà êîéòî æåíèòå ïåðàò ÷åðãèòå - ñòúïèëè çäðàâî íà äúíîòî, ñúñ çàïðåòíàòè íà êðúñòà ïîëè, à êðàêàòà èì - ÷åðâåíè, íàñòðúõíàëè - ïúðâî íàòðèâàò ÷åðãàòà ñúñ ñàïóí, ñ ïúðãàâè, ðèòìè÷íè äâèæåíèÿ, ïîñëå çäðàâî áóõàò ñ áóõàëêàòà, à ñàïóíåíè ìåõóðè ñå ïóêàò ïî æèëàâèòå ñåëñêè ðúöå, ïî çàîáëåíèòå ãúðäè, íàäíè÷àùè îò áëóçèòå, ïî ëúñêàâèòå ìîêðè êîñè. À âèñîêèÿò ñìÿõ íàäâèâà ðàâíîìåðíèÿ ðîìîë íà ðåêàòà, íà ïðèòèõíàëàòà âîäà, êîÿòî êàòî êîòêà ãàëüîâíî ñå îòúðêâà â áîñèòå êðàêà.
Ñúùàòà ñè å ðåêàòà - âñå òàêà ñè òå÷å â òðè òåñíè ðúêàâà, áúðçàùè äà ñå ñðåùíàò íà ïðèêàçêà íà ãîëåìèÿ êàìúê, ïîäõâàùà ãè âÿòúðúò è ãè çàïðàùà òàì - äåòî ñå áúð÷àò è ãíåâÿò êàòî òðè êëþêàðêè, ãîâîðåéêè åäíà ïðåç äðóãà è âñå íåäîâîëíè, à ïîñëå èçâåäíúæ ñå ñúáèðàò â åäíî è ïîåìà íîâ ïúò ðåêàòà - ãîëÿìà è ïîìúäðÿëà, âñåçíàåùà, êúì ñòðàøíèÿ äîë…
Äàëè èìà èñòèíà â íåáèâàëèöèòå äåòî ñå ðàçïðàâÿò îò ãîäèíè çà òîâà ìÿñòî, òúé òèõî, íåîáåçïîêîÿâàíî îò ÷îâåøêè êðàê, îáãðàäåíî îò ïëúòåí ïîÿñ äúðâåòà îò åäíàòà ñòðàíà è âèñîêè ñêàëè îò äðóãàòà, à ñëúíöåòî ïðåæóðÿ âúðõó íåïîäâèæíàòà âîäà è áðåãà å îáðàñíàë â ïàïóð è âèñîêà òðåâà, à ìàëêî ïî-íàãîðå äèâè íàðöèñè ïðîòÿãàò ãðàöèîçíè ãëàâè÷êè.
Âÿðíî, òàêà è íå íàìåðèõà òÿëîòî íà ïèÿíèÿ ðèáàð, âèäÿí çà ïîñëåäíî äà îòèâà íàòàì äà ãîíè âúäèöàòà ñè.
À çà òÿõ îùå ñå ðàçêàçâàò ëåãåíäè, êàòî çà íÿêàêâè ìåñòíè áîæåñòâà, è òî òîëêîâà ïðè÷óäëèâè, ÷å ÷àê å ñúìíèòåëíî äàëè íàèñòèíà ñà ñúùåñòâóâàëè òàêèâà õîðà…
Çà íåãîâîòî èìå íèêîé íå ñå ñåùà, à íåéíîòî ñå èçãîâàðÿ øåïíåøêîì, êàòî âúçäèøêà è îòòîãàâà íèêîé íå å êðúùàâàë äåòåòî ñè òàêà… È èçîáùî, õîðàòà èçáÿãâàò äà ãîâîðÿò çà òîâà, àìà êàòî ïî÷åðïèø áåçäåëíèöèòå â õîðåìàãà, åçèöèòå ñå ðàçâúðçâàò è êîïíåæèòå ïî ÷óäíàòà êðàñîòà íà Íåäà ðàçãàðÿò áëÿñúê â î÷èòå…
- Êðú÷ìàðêåååååå, äàé îùå ïî åäíî!
- Ååååååååõõõõõõõ, áðàòå, òà òè êàçâàì, íè ñå å ÷óâàëà, íè ñå å âèæäàëà òàêàâà êðàñîòà ... Åååååååõõõõõõ, êàòî ðàçïóñíå îíàÿ ìè òè êîñà è êàòî çàâúðòè ãëàâà, íå êîñà, à çìåéîâå ïëþùÿò ñ åçèöè…
- Åååååååõõõõõõ….Êàòî òå ïîãëåäíå ñ òèÿ ÷åðíè âúãëåíè, äóøèöàòà òè ïèå…
- À óñìèâêàòà ëè…
Áå, áðàò÷å, òî íå óñìèâêà êàòî óñìèâêà áå, òî îãúí òè ïàëè îòâúòðå, ùå èçãîðèø…
Ïðåñòðàøèëè ñå äà ÿ èñêàò îò íÿêîëêî ìåñòà, àìà òÿ íå äàâàëà è äóìà äà ñå êàæå.
Îáà÷å åäíà íîù áîãàò ìîìúê îò ñúñåäíîòî ñåëî ñ ïðèÿòåëèòå ñè ÿ èçäåáíàë è îòêðàäíàë êàòî ñå ïðèáèðàëà âêúùè îò õîðîòî…
È îòòóêà âå÷å íèêîé íå å ñèãóðåí êàêâî òî÷íî ñå å ñëó÷èëî è åäèí ïðåç äðóã ñå ïðåïèðàò êàê îáåçóìÿëàòà äåâîéêà õàïàëà, äðàëà è ðèòàëà, êàòî óíèçåíî æèâîòíî… è íàêðàÿ òðÿáâàëî äà ÿ âúðæàò íà êîíÿ êàòî âúðçîï, ÷àê òîãàâà ñå óêðîòèëà…
Ïðè ñòðàøíèÿ äîë ñïðåëè äà ïî÷èíàò, äà íàïîÿò êîíåòå âåðîÿòíî, ÷å ïúòÿò áèë äúëúã èëè ìîæå áè … äà îòïðàçíóâàò ïîáåäàòà… Òîãàâà òîâà áèëî ïðîñòî åäíî òèõî è ñïîêîéíî ìÿñòî íà çàâåò êúäåòî ÷åñòî òúðãîâöè îïúâàëè ïàëàòêèòå ñè çà íîùóâêà. Ñèãóðíî ñà çàïàëèëè îãúí, ùîòî â ðàííà ïðîëåò íîùèòå ñà äîñòà õëàäíè, à è ïðàçíèê áåç îãúí èìà ëè… ìîæå è âèíî äà ñà ïèëè, ùîòî ïîñëå ñðåä îâúãëåíèòå òðóïîâå ñå òúðêàëÿëè ïðàçíè áóòèëêè. Òîãàâàøíèòå äúðâåòà, àêî å îöåëÿëî íåùî îò òÿõ ñëåä ïîæàðà, âåðîÿòíî âå÷å ñà èçãíèëè, òàêà ÷å åäèíñòâåíèòå æèâè ñâèäåòåëè ñà ñêàëèòå è ðåêàòà - ñúùàòà ðåêà…
Êàê òî÷íî å ñòàíàë ïîæàðà íèêîé íå çíàå, îáà÷å åäíî å ñèãóðíî - âñè÷êè áèëè îòêðèòè ìúðòâè íà ñóòðèíòà, à ïî ëèöàòà èì èìàëî íàèñòèíà äúëáîêè ðàíè êàòî îò æåíñêè íîêòè.
Îáà÷å òÿëîòî íà Íåäà ãî íÿìàëî òàì…
È äúëãî ïðåòúðñâàëè ïîñëå ðå÷íîòî äúíî, íî íèêîé íå îòêðèë è ñëåäà îò íåÿ, âñå åäíî ÷å ñå áèëà èçïàðèëà…
Âñå åäíî ÷å … íèêîãà íå ÿ å èìàëî…
Òóê ðàçêàçâà÷èòå ïî÷âàò óìèñëåíî äà öúêàò è äà ñå ñïîãëåæäàò, êàòî ÷å ëè âíåçàïíî èçòðåçíåëè è èçâåäíúæ ñè ñïîìíÿò, ÷å ïðåäè äà èç÷åçíå ïèÿíèÿ ðèáàð ãîäåíèöàòà ìó èçáÿãàëà ñ äðóã, à òîé òî÷íî ñúùàòà âå÷åð ðàçêàçâàë â õîðåìàãà êàêâà êúùà ùå ñòðîè è êàê ñåìåéñòâî ùå ãëåäà… À åäíà ìëàäà ó÷èòåëêà êàòî íå çíàåëà íèùî çà ìåñòíèòå ñóåâåðèÿ, çàâåëà âåäíúæ äåöàòà íà òîâà òîëêîâà òèõî è ñïîêîéíî ìÿñòî è òå öÿë äåí áðàëè íàðöèñè è êè÷åëè êúäðîêîñèòå ñè ãëàâè÷êè. À òÿ ñåäÿëà íà åäíî âèñîêî èçäàäåíî êîðåíèùå è ãè íàáëþäàâàëà êàê ëóäåÿò, ðåäÿëà áóêåò÷åòà è ñè ìèñëåëà çà ëþáèìèÿ.
À ðåêàòà âñå òàêà ñè òå÷å, à â ñòðàøíèÿ äîë ñïèðà äà ïî÷èíå. È íå èñêà íèùî äà çíàå çà íàøèòå òðåâîãè…
È â ìå÷òèòå ñè ìëàäàòà æåíà âèäÿëà èëè è ñå ñòîðèëî ÷å âèæäà äâå ÷óäíî áåëè ðúöå äà ñå ïîäàâàò îò åçåðîòî, à ïîñëå - ìúæ è æåíà, õâàíàòè çà ðúöå ñå äîáëèæèëè äî íåÿ, íî îòêúäå äîøëè íå âèäÿëà - óñìèõíàòè, áåëè, íåçåìíî êðàñèâè. Ïîøåïíàëè íåùî â óøèòå è, íî òÿ íèùî íå ðàçáðàëà. Ñàìî óñåòèëà êàê öÿëîòî è ñúùåñòâî ñå èçïúëâà îò ÷óâñòâî íà òúðæåñòâî è ëåêîòà…
Ïîñëå èç÷åçíàëè òàêà âíåçàïíî êàêòî ñå ïîÿâèëè…
À êàòî ñòàíàëà äà ñúáåðå äåöàòà îòêðèëà â êðàêàòà ñè òåæêà êîâàíà åäíîâðåìåøíà ãðèâíà, êîÿòî âñè÷êè ïîñëå ðàçïîçíàëè êàòî ãðèâíàòà íà Íåäà…
Òà õîðàòà íàîêîëî âÿðâàò - ìàãüîñàíà å ðåêàòà… Âñåêèìó ñïîðåä äóøàòà…


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 11.04.2006 @ 20:29:43 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Tsveti

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 09:38:03 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ðåêàòà" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (8 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ðåêàòà
îò jonkata (fidel12@abv.bg) íà 12.04.2006 @ 09:27:39
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://littlejody.wordpress.com/
È àç âÿðâàì - ìàãüîñàíà å ðåêàòà... Âñåêèìó ñïîðåä äóøàòà.
Ïîçäðàâè!


Re: Ðåêàòà
îò Tsveti íà 14.04.2006 @ 00:45:33
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Blagodarya!
Tryabva da vyarvame che oshte ima malko magiya okolo nas.

]


Re: Ðåêàòà
îò mavar íà 13.04.2006 @ 11:48:55
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïîçäðàâè ìîéòî ìîìè÷å! Õàðåñâà ìè! Äåðçàé! Ñëåäâàé òðàäèöèèòå!


Re: Ðåêàòà
îò Tsveti íà 14.04.2006 @ 00:49:01
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî ìè ñå èñêà äà ïîèçáÿãàì ìàëêî îò òðàäèöèèòå, îáà÷å íåèçáåæíî êîãàòî èçæèâÿâàì òåæúê ìîìåíò ñå âêîï÷âàì çà òÿõ. Êàêâî äà ñå ïðàâè, òîâà å ìàãèÿòà íà íàñëåäñòâîòî. Íÿìà êàê!

]


Re: Ðåêàòà
îò mavar íà 14.04.2006 @ 07:19:16
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðàâà ñè! Íå ìîæå áåç òðàäèöèè! Òå ñà íàñëåäñâî áåç, êîåòî íå ìîæåì!

]


Re: Ðåêàòà
îò sonnic íà 15.05.2010 @ 10:57:28
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
×åòå ñå íà åäèí äúõ, âïå÷àòëÿâà ñ îáðàçíîñò, íåâåðîÿòíî òî÷íè è èçíåíàäâàùè ñðàâíåíèÿ...Âïå÷àòëÿâàù îáðàç íà Ðåêàòà, äàëè çàùîòî ñè ïðåäñòàâèõ êîíêðåòíà ðåêà?! Îìàãüîñâà!!!


Re: Ðåêàòà
îò Tsveti (violetcv@gmail.com) íà 31.05.2010 @ 22:26:56
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Å, äàëè íå ñìå ñè ïðåäñòàâèëè åäíà è ñúùà ðåêà?
Ìàêàð ÷å åäâà ëè òîâà å íàé-âàæíîòî, âàæíîòî å ÷å ñè ñè ïðåäñòàâèëà òâîéòà ðåêà è ñè ñúïðåæèâÿëà ðàçêàçà, áëàãîäàðÿ çà êîåòî!

]