Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: DaleneUkf8
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14183

Онлайн са:
Анонимни: 483
ХуЛитери: 3
Всичко: 486

Онлайн сега:
:: pastirka
:: Gargabela
:: poligraf

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Януари 2025 »»

П В С Ч П С Н
    12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031   

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГласът ти имитира нещо звънко
раздел: Поезия
автор: Mojsei

Гласът ти имитира нещо звънко-
от мен подробностите скриваш трудно:
познавам настроението ти тънко
в преструвка, че е някак мудно…

Повтаряй само колко съм ти скъп-
докосвам роклята ти с тези гънки
и стига с този поглед тъп,
разкъсвам пак презрамките ти тънки.

Хайде стига с тез презрамки,
подай от твоите цигари-
добре де, донеси и сламки,
ах, да…от пурите, но стари…

И аз съм бейби, тарикат-
о, не, каква е таз уплаха?
Е, да, наистина такъв - космат
за тебе май ще съм заплаха?!

Я, стига с тези нерви!
Разбрах те колко струваш.
Преминала си виждам, на консерви
и можеш да си псуваш.

Харесвам ти разпуснатите къдри-
подай…подай насам стъклото,
а думите ти са едни такива - мъдри:
ела, ще пием в леглото.

Допадат ми разтворените ти бедра,
когато с мене пиеш
и бродейки в немите недра
в жестоката ми ласка ще завиеш.

Нали поиска тука да ме вкараш-
та аз за днеска съм ти дар,
защото с мен добре ще си изкараш,
а после…ще отидеме на бар.

Подай онези белезници-
о, не, не ставай неспокойна!
Ще има и плесници-
изглеждай мила и достойна!

Я, стига с тази кръв-
това създава атмосфера.
Нали за днеска съм ти пръв,
а всичко туй е твоя сфера.

Какво ли ще те сторя?
Ела! Така…и тук!
От пликчетата ще отворя.
Ще станеш кукло, на боклук.


Публикувано от mmm на 01.04.2006 @ 09:35:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Потъпкване на национални ценности
автор: LeoBedrosian
1263 четения | оценка 4

показвания 15920
от 50000 заявени

[ виж текста ]
"Гласът ти имитира нещо звънко" | Вход | 8 коментара (38 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от LYCKI на 01.04.2006 @ 15:22:32
(Профил | Изпрати бележка) http://lycki.blogspot.com
Представяш една брутална действителност,която дори нямам желание да коментирам.


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 01.04.2006 @ 15:46:28
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Налага се да взема отношение предварително, за да задам един скромен въпрос. Има ли читатели в този сайт, с които да обсъдим този текст?

Лъки правилно посочва, че творбата показва една брутална действителност. До тук сме в пълно единство. Но тя даже и няма желание да коментира, а аз казвам "Не!" на тази бруталност.

С една своя творба Албърта ме отведе в един бар, където ми показа всичко това, но сме го изразили по различен начин - тя така замъглява нещата, че оставаме единодушни само на равнището на внушението...Но на въпроса! Има ли хора, които да прочетат правилно този текст, да видят авторовата позиция и значимостта на текста...пък може да си поговорим и по вйъпроса що е поезия...




Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 01.04.2006 @ 20:42:32
(Профил | Изпрати бележка)
..Брутална реалност..да,но само на повьрхността..
..Думите,умело,с изключителна последователност,сьздават картина,която прави усилие да премине собствените си граници,достигайки до вьпроса,който я е сьздал-Какво е това,дето прави хората частични?
..От тази позиция всичко се вьзприема като отговор..факт,който не се нуждае от характеристика..
..Ти определено умееш да се раздаваш..и най-вероятно това поддьржа живо вьзхищението ми кьм тебе..


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 01.04.2006 @ 20:59:38
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Страхотно, Филонтроп! Правиш удар в десятката и защитаваш честта на Сайта като литературна общност, след моя предварителен коментар...Твоето дълбоко разбиране, изразявано в текстовете ти, винаги ме е вълнувало...
Поздрав!

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от libra на 02.04.2006 @ 12:49:42
(Профил | Изпрати бележка)
знаеш ли, преди две години с един поет си говорихме, как трябва да има припокриване между текста и визията на този който го е написал или по скоро той говореше, аз го слушах
не може грозен човек да пише красиви неща и обратното
аз харесах стиха на Албърта
твоя - не


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 02.04.2006 @ 13:19:23
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Доста си се постарала с този коментар, който е предел на възможностите ти...Конфронтацията е начало на грозотата. Аз не противопоставям текстовете, а посочвам повода...А това ти какво харесваш и не харесваш повдига въпроса ти коя си...Не може да бъде красив онзи поет или човек, който грозната действителност я окичва с гирлянди, за да не дразни чувствителното ухо на публиката...Но съвсем друго е в грозотата да вплетеш и своята тревожност...Няма да използвам внушението, а ще използвам случая да ти кажа, че твоята позиция е с много съмнително съдържание...Не познавам онзи, който преди години ти е говорил, но твоята душа е разстлана пред мен като на операционна маса...Обръщам ти внимание!

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от libra на 02.04.2006 @ 13:27:28
(Профил | Изпрати бележка)
:)
достоен отговор, който доказа моя правотата на коментар
аз съм читател в сайт за художествена литература )
и коментирам
ти не можеш да пишеш поезия, такава каквато аз харесвам, или може би аз трябва да харесвам това което и ти харесваш?
и тогава ще има, браво либра?
сорри, ако не ти харесва коментара ми
а за моята душа..хе, моята душа си е моята душа
на какво точно ми обръщаш внимание?
някак си ми стана любопитно

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 02.04.2006 @ 15:33:57
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php




Щом ти е любопитно продължаваме, а за по-голяма пригледност ще откроя моментите като ги точкувам:

1. Нека да откроим личните ни впечатления един от друг в една тема "Прекършена симпатия" и за момент да се абстрахираме от нея, за да не смесваме нещата, защото точно това присъства в горния ти коментар! Поспри и прояви разбиране!

2. Сьорен Кирхегор има един текст "Що е поетът"? и развива въпроса за онези поети, които естетизират грозната действителност. Това е позиция за мнозина.

3. Аз бях принуден да се обърна към читателите с първия си коментар тук и сам поставих въпроса за авторовата позиция. Ти се отзова. Как да ти се сърдя. Обратно - доволен съм. Не ти харесва текста - добре! Но ти правиш разсъждение, с далеч отиващо внушение, което е характерно за поведението ти, на което обърнах внимание...В тази насока е нужен обрат, за да решим във времето и темата, която дефинирах по-горе като личен въпрос!

4. Сега - за творбата! Жестока реалност, която съм вдигнал на плещите си, заемайки ролята на този още необигран сутеньор и дамата, която стои с кръстосани крака на бара...Да разказвам ли още за тази реалност? Направил съм го в текста! Защо не кажеш какво не ти харесва в творбата? Като автор не те карам да изпиташ сладостно усещане, а отвръщение и ти го изпитваш, но си насочваш емоцията към мен като към автор...От името на тези наши сънароднички, принудени да напуснат нормалния живот ти обръщам внимание, а чрез теб и на другите автори, а и на публиката, която приема текстовете само като опиум...Виждала ли си млади момичета с прогорени ръце от гасени по тях цигари и имената на клиентите...Виждала ли си как сутеньорите бият робините си...жестоко...Виждала ли си ме как аз се бия с тях по нощните софийски улици? А, Либра?! Виждала ли си? Не си!? Да си! Познаваш ли тази реалност? Да! Познаваш я, но си я подтиснала в душата си...И защо? За да правиш поезия? Да те попитам тогава:"Ти знаеш ли що е поезия?"

5. Моята позиция и в този текст и във всички останали е неизменно една - отстоявам хуманното преживяване, но го правя с различни средства и по различен начин. Но ако искаш да кажеш, че аз съм виновен за тази реалност, то кажи това и тогава ще ме посатвиш наистина натясно, защото няма да отрека, но тогава пък ще говорим за друго, макар и свързано с това.

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от libra на 02.04.2006 @ 16:17:33
(Профил | Изпрати бележка)
"Не ти харесва текста - добре" - цитирам те и за това е в кавички
Мойсей, едно и също нещо може да се каже по различни начини - твоя начин на казване, не ми харесва
това е и е простичко
пробвай да напишеш есе, поезията - не я можеш
толкова по въпроса
за Сьорен Кирхегор си говори с някой друг, сещам се че Хаммилл му беше голям почитател..
лек ден и хармония ти пожелавам

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 02.04.2006 @ 17:30:29
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Има една максима, според коята:"За вкус не се спори". А ти проглуши света, че не ти харесва...Добре! Признавам ти това изказване и даже ти казвам, че го уважавам, но не го приемам...Хайде сега ти си защити позицията, моля! Развий въпроса, че начинът ми на изложение не ти харесва, защото...Хайде продължи...Но ще ти подам един жокер: влизаш в област, която въобще не ти е позната. И това е така, защото ще ти се наложи да видиш връзката между начина ми на изследване и начина ми на изложение, а тук просто ще гледаш безпомощно...Ако имаш сили, поне ми подавай такива реплики и постепенно ще ти кажа какви въпроси повдигаш, макар и да не знаеш за какво става въпрос...

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от libra на 02.04.2006 @ 19:58:29
(Профил | Изпрати бележка)
когато аз кажа, толкова по въпроса, значи - толкова
каквото имах да кажа, го казах
хич и не мисля да ти се връзвам на безконечните многословия
а сега наистина - нека има хармония при теб, пролетта е тежък сезон и изостря психиката )
поздравявам те с ей този стих:
http://www.hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=36874&mode=&order=0&thold=0

и лека вечер

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 02.04.2006 @ 20:48:03
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Нещо не можеш да ме налибриш този път...Къде така? Отказ?! Дай да видим поне какво казваш в тези пролетни психовъртележки:

Ама много категорично го почваш:

"когато аз кажа, толкова по въпроса, значи - толкова"

Носега аз ще питам:
1.Какво каза до тук по въпроса, който повдигам?
2. По какъв въпрос си се изказала?

Твърдиш:
"каквото имах да кажа, го казах"

Чакай! Щом си тука:
1. Вземи отношение по въпроса, който третира творбата!
2. Изкажи позиция по самата творба!

Проявения вкус ти го оставям като твой частен въпрос.

Но я, колко си многословна:

"хич и не мисля да ти се връзвам на безконечните многословия"

Остани бе Либре, ще почерпя...Още не се познаваме, а се караме, ама може ли така?! А не! Веднъж те целунах! Някакви претенции?

Но тук правиш опит за оригиналност"

"а сега наистина - нека има хармония при теб, пролетта е тежък сезон и изостря психиката )"

Виж, това не го знаех, но щом казваш, ти си сериозен човек!?

Поздравленията ще бъдат прегледани за вируси, а тескта ми го прати на личната поща..


]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от libra на 02.04.2006 @ 21:02:24
(Профил | Изпрати бележка)
този дето се е приближил на повече от един метър от либра, да дойде да се похвали тук - може и да си ме целунал, ма на сън и не ти отива на годините да имаш нощни полюции
мойсей, айде да спрем до тук, аз казах не ми харесва стиха ти и толкова, обосновах се - това не е поезията която харесвам
а за изострянето на психиката можеш да ми вярваш, имам некакви мед.познания, особено се задълбочават депресиите
повече дума няма да кажа колкото и да ме провокираш, пиши си каквото искаш

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 02.04.2006 @ 21:48:54
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Ама Либре, защо така бе, миличка...Вече говориш несвързано и пак ми се налага да ти построявам рекламната кампания:

1. Изправям се пред теб и публично заявявам трогателния факт от биографията си, че те целунах от един метър разтояние, под твоята покровителствена усмивка или нещо подобно...Пред свидетели! Не ми отнемай този факт, защото аз се гордея с него...

2. Сега да ти обясня за полюциите! Ние, магьосниците сме така, независимо от годините, а моите са само 170 и това е все още датската възраст за нас...

3. Какво сме почвали, че да го свършим? А, да! Ама разбрах за вкуса ти, нали?

4. За психиката ти вярвам изцяло, а ако искаш да ти помогна, ще го направя...Имаше време, когато ми беше благодарна по здравословни въпроси...В тази насока имам една книга "Пътуване в човешкото". Ще ти я подаря...само не си отивай...

5. Така хубаво си заговорихме и хоп...провокирал съм те...Недей така!

Не мога да не ти благодаря за рекламата...Ама като зная, че пак ще дойдеш, как да не ти приготвя и един подарък...Хайде идвай...

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от libra на 03.04.2006 @ 10:41:52
(Профил | Изпрати бележка)
Мойсей, ти си много болен човек..
жалко че съм лобирала пред други за това, че има нещо здраво у теб..
и като много болен човек, вече визираш мен, а не творбата си, както наричаш това дето си написал
не ми се ще публиката да е в информационно затъмнение, айде да и обясним за какви здравословни въпроси трябва да съм ти благодарна - за тва дето на 1 март 2005 г. ми се наложи да легна под пълна упойка за хирургическа интервенция а на теб на другата сутрин ти се дигна кръвното и тва ти даде основание да мислиш, че по някакъв начин си ми помогнал, майко мила, сорри ама половината нет знаеше и ми стискаше палци, ама никой не го написа като теб - погнусявам се от хора като теб - всъщност ти не си виновен, ти много болен...
айде малко антидепресанти, разходки на чист въздух, повече слънце (но по обед недей че е силно) и не стой пред компа денонощно, вреди ти

п.п. и да не забравя - Либре може да ми вика само един човек, който не познавам, но много обичам ( здрасти vui4o, ако четеш отнякъде тези простотий)
ти не можеш - за теб съм Либра

айде жив и здрав и се благодари на доброто ми възпитание
точка по въпроса.

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 03.04.2006 @ 11:06:38
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Без коментар!

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 02.04.2006 @ 15:53:35
(Профил | Изпрати бележка)
Не ми харесва.Не гласувам.


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 02.04.2006 @ 17:35:10
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Добре...И на мен не ми харесва....Но с теб се различаваме по това, че аз казвам кое не ми харесва, защо и показавам как го правя...И на теб ще ти подам един жокер! Напиши текст по същата тема и покажи как трябва да се говори по тези въпроси...Ако се окаже, че не можеш...ще го минем като едно произовлно мнение от твоя страна, каквито си ги праскаш без много, много да му мислиш.

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 02.04.2006 @ 19:24:15
(Профил | Изпрати бележка)
Не ми харесва точно защото никъде няма отрицание на описваната сцена. Няма лично отношение, а по-скоро сливане с героя. Никъде не е казано неодобрение и така изглежда като апотеоз дори на мазохизма. Едва ли бих могъл да напиша нещо такова. Причината е, че се разминава коренно с моята същност.

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 02.04.2006 @ 19:44:10
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Ако друг говореше тези неща, бих допуснал, че не ги разбира...Това на теб не може да се прости. Чувал си за включени социологически проучвания, нали? Ако се възхваляваше тази реалност, щях да застана на позицията на нейното естетизиране, а не на това въздействие, което носи творбата...Ти лично би могъл да съдействаш за ползотворното обсъждане на текста. Ти не го правиш?! По този начин изпадаш в деликатното положение на човек, който се оставя да го използват...

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 03.04.2006 @ 11:50:03
(Профил | Изпрати бележка)
Момичета за продан

Лустросани,
с окъсани души,
те чакат
някого във мрака.
И смог
отровен ги души
-на дъното
житейска шлака.
Заключени
в бордея сив,
в измислена реалност плуват.
Единствено
в съня си жив,
те своя принц
сънуват.
Пристига,
яхнал шевролет
и сякаш
се усмихва здрачът.
Клиента псуват-лош късмет.
Къде е Бог, когато плачат?

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 03.04.2006 @ 12:46:43
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Сред тях
познавам
и доволни-
защо са им душите:
та те са птички волни,
в нощта
достигат
до звездите.


Не ги души
отровен смок,
защото фактите
са без значение,
но правят упорито
този скок,
без да знаят
що е притеснение.


Бордеите
не са измислена реалност,
а факт в живота ни -
жесток:
не спадат
към познатата баналност
че няма достъп
там и бог.

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 02.04.2006 @ 21:42:02
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Прочетох произведението и коментарите към него.
На мен също не ми харесва, Мойсей. Разминава се естетическите ми критерии, което не значи, че не трябва да се пише за грозните страни от живота, а че е неуспешно направено. Присъединявам се към Коста, че не личи отрицание, а по-скоро идентификация с лирическия герой. Поезията е откровение, което не може да бъде скрито. В това откровение не виждам отрицание. Така виждат очите ми. Твърде е възможно да се налага да сменя очилата, но това е. Нека не полемизираме какво е искал да каже авторът. Каквото е искал той го е казал, а ако е останал неразбран, значи лошо го е казал.
Още нещо, Мойсей. Прокрадват се в коментарите ти лични квалификации, когато полемиката не се развива по твой вкус. Виждам такава към д-р Боянов и към Либра. Не ти прави чест. Те са хора, достойни за уважение. Независимо към кого са личните квалификации са недопустими, още повече че се намираме в сайт за литература, което предполага, че тук влизат хора с интелигентност поне над средната.
Можеш да не си правиш труд да ми отговаряш. Няма да влеза в полемика.


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 02.04.2006 @ 21:57:18
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Напълно съм съгласен с теб, че трябва да смениш очилата! Останалото не е литературен коментар.

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от Kalina на 02.04.2006 @ 22:44:19
(Профил | Изпрати бележка)
Дан та устай чиляк ина ниделя
и пак Муйсее начи са уля.
Читател'ти напрау ши са застрелят,
случайну ку та пручитат.

Ни я дучетаф, нищу щот ни става
тъс тойта "убаата твурба".
Ку ще и сто чувека да ти убисняват
ни можи ти увря глава!

Ма найш ли ко!? Пуне не са налага
самичък да са кументираш у нисвяс..
Фнимавай ся кък точну шса убадиш,
дан викаш сетне: "Що ни си мълчаф!"


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 02.04.2006 @ 23:16:15
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


По традиция да те преведа първо:

Оставих те една неделя
и пак Мойсее, се оля,
един читател вече стреля
и радостта си тъй изля.

Не я дочетох, че не става-
тази твоя хубава творба:
и сто човека да ти обясняват,
не увира твоята глава.

Но знаеш ли, не се налага
самичък да се коментираш до несвяст...
Внимавай как ще се обадиш,
да не викаш:"Що не си мълчах!"


А сега умната, както ме предупреди:

Калино, мила, толкоз време
самичък в сайта пощурях-
не се понася тежко бреме:
с теб добре си бях...

Творбата ми започваш да четеш
и казваш, че ти се налага
поне отчасти да я разбереш,
че иначе перото се излага.

Нали ти казах: умна си глава -
щом трябва ще ти обяснявам:
кажи какво е туй творба...
Не кажеш ли, при теб оставам!





]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от desert_fire на 03.04.2006 @ 01:43:08
(Профил | Изпрати бележка)
Гласът ти имитира нещо звънко

Погубен звън- имитация- боклук
Драматичният път на погуването на живота, омърсяването на красотата му.
Брутална гледка.


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 03.04.2006 @ 02:05:22
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Ето един опит за начало на коментар, разкриващ една страна от творбата - нейното съдържание. Да! Освен теб, още двама, от коментиращите, виждат това...А щом се вижда това, ще трябва да се вземе отношение към тази действителонст! И ти го правиш като посочваш каква е тази действителност - брутална. Сега можем да се обърнем и към творбата, за да видим има ли тя силни страни, слаба ли е, харасва ли ни или не...Какъв е този човек, който се изтъпанва тук да говори за накърнени естетически критерии, а не знае естетиката с какви актегории борави - красиво, прекрасно, но и грозно и безобразно...И ще посоча скромно, че 9 години съм бил преподавател по естетика и имам трудове по въпроса за природата на естетичното...

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от desert_fire на 03.04.2006 @ 22:29:50
(Профил | Изпрати бележка)
Според мен творбата е съдържателна и носи послание, но може би начинът на предаването му възпрепятства правилното разбиране. Прекрасното, постигано чрез неговата противоположност, показване на изкривената реалност чрез грозното, но не то се възвеличава. Подходът е интересен, но някак използваният похват, макар да говори за накърнената естетика, не предизвиква естетика на изразяването на замисъла...Поне в моите възприятия. Може би не мога да възприема самата форма, организацията на съдържанието...иначе самото то е ценно.

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 03.04.2006 @ 22:40:18
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Добре! Това е твоята позиция...Тя изразява и твоето разбиране за естетическото на този етап...Това не мога да не уважавам. В същото време не го приемам...Явно е, че трябва да пускам такива текстове, за да стане ясно що е това естетика и каква е природата на естетичното...При обсъждането най-добре се справи К.Боянов, който все пак ме разбра и пусна свой текст, на който отговорих също с текст...По този начин стана съдържателно обсъждане...Ти се включи също... Благодаря!

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от desert_fire на 03.04.2006 @ 22:55:12
(Профил | Изпрати бележка)
Не си и длъжен да го приемаш, просто споделих. Казваш кой се е справил най-добре при обсъждането, но това не е изпит, нали :) Може би не съм успяла да те разбера, но изказах мнение. Разбирането на автора е важно, но и разминаването, когато се получи, е израз на гледна точка.
Текстът ти отговор е по-приемлив за мен, не казвам, че другия е слаб, но изразяването ти по ми допадна.

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 03.04.2006 @ 23:01:57
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Първо. Позицията ти е уважителна именно като различна и оставаща си твоя. Това вече ти казах. В никакъв случай едно обсъждане не трябва да бъде сбор от покриващи се становища.

Второ. Различаваме се по разбирането си на естетическото, което го отбелязвам, за да маркирам етап от дискусията ни по този въпрос...

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от desert_fire на 03.04.2006 @ 23:09:14
(Профил | Изпрати бележка)
Да, различно възприемане...отбелязано е :)

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 04.04.2006 @ 01:06:51
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Повдигаш сложен въпрос...При съдържателното анализиране на творбата възприятията ни работят еднакво...Тук се навлиза в сферата на изследване на проблематиката...Тук вече разбирането на процесите е друг ракурс, а изложението се различава от изследването...Ти се противиш срещу начина на изложение, а аз мисля, че точно това е силната страна на творбата, която се насочва жестоко съм сетивата на дремещата публика, очакваща естетическо въздействие под формата на опиум...Никакви илюзии Диди...Естетизирането на действителността не е нейното представяне от гледна точка на естетическите критерии...а е начин за нейното идеологизиране...

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 04.04.2006 @ 19:09:16
(Профил | Изпрати бележка)
Хайде, сега да се вгледаме в коментарите!
Дали те не са елементи на сьщата картина и..не носят отговори на сьщия вьпрос?..
Поздрави!

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 05.04.2006 @ 16:57:23
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Преживявала ли си усещането на опълченците, когато идва подкреплението? Ами усещането, че бариката ще падне, защото и защитниците се колебаят и...изведнъж...идва свежо подкрепление...Гледната точка, която открояваш на няколко пъти ми минава като мисъл, за да видя същата ужасна къртина, но откъм онези, които са си запушили сетивата с нещо, на което са написали "естетически критерии", а реално това са парцали от помийната яма...
Страхотно коментираш...

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 06.04.2006 @ 09:42:07
(Профил | Изпрати бележка)
..Естетическите критерии са реалност..като консервите и..дори като разтворените бедра..
..Спорьт се завьрта около ролята на поезията..Няма да анализирам становищата.Те са очевидни.Ще изкажа свое..
..За мен поезията е действие..като философията..Само че.. трябва да спреш да се барикадираш.. за да я почувстваш..за да я преживееш..
Обичам да разговарям с теб!..

]


Re: Гласът ти имитира нещо звънко
от mojsei на 06.04.2006 @ 11:48:37
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Може би, защото е взаимно, настръхвам от твоите коментари!? Барикадираният, в болката на своята чувствителност, поет се спъва постоянно в нея, но какво прави - става идеолог като почва да се преструва и по този начин да баламосва и публиката, а и себе си...обезличава словото си и се отнася във внушението, където само и единствено търси своята анонимна значимост...Това е едно от направленията на поетичната традиция...
Благодаря!

]