Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 465
ХуЛитери: 4
Всичко: 469

Онлайн сега:
:: rajsun
:: LeoBedrosian
:: AlexanderKoz
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаХроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
раздел: Разкази
автор: PLACEBO

Защото си благословена от всички родове, и Твоето пречестно име се слави во веки веков.
Амин!


Не отиде на погребението на майка си. Беше бременна и не намери смелост. Мислеше само и единствено за живота, който носеше в утробата си. Затвори се в себе си. Акушерката, която беше в нейния участък в поликлиниката, се казваше Мария - весела, сърдечна жена, със светло-кестенява коса и дълбоки синьо-зелени очи. Същите, каквито имаше майка й.
- Не се бой, мила! И не слушай кой какво ти разказва за раждането! - я успокояваше често тя. - Всичко е индивидуално!
Когато влезна в деветия месец, Мария я инструктира най-подробно как да се държи по време на раждането си, да слуша лекарите и акушерките, и най-вече - да не изпада в паника. Неусетно се беше привързала към тази жена и я усещаше близо до себе си.
Настъпи дългоочакваното събитие, тя изостави всички страхове, нормални за една жена в нейното положение. Някак си подсъзнателно знаеше, че майка й бди над нея и над детето, което щеше да се появи на бял свят.
Раждането мина толкова бързо и безболезнено, че никой не можеше да повярва, че тя е първескиня.
Усещането беше невероятно. Тя почувства Щастието и Любовта дълбоко, дълбоко в сърцето си, с цялата си същност, с всяка една фибра на душата си. Не помнеше така някога в живота си да е усещала толкова силно тази благодат. Когато детето изрева и й казаха, че всичко е наред и има момченце, сълзите рукнаха от очите й. Заплака за майка си. Тогава, за първи път след смъртта й! Бяха няколко сълзи, които пресъхнаха бързо, изместени от радостта и неземното усещане от това, да дадеш живот. Никой мъж нямаше да разбере това тайнство!
Слава тебе, Господи!
Години след това смътно си спомни, че светлият образ на една жена седеше някъде срещу нея във въздуха, когато раждаше.

Благословена да си, Свята Майко!
Йехооооооууууууу!
-----------------------------------------------------------------------------
Когато почти пет години след това съдбовно събитие в живота й, се роди второто й дете - момиченце, и то само за има-няма двадесет минути, тя вярваше, че Небесата бдят над нея и децата й, и че за всички страдания досега ще има и награди. Светлият образ на жената го усещаше навсякъде около себе си, изпълваше я с блаженство и спокойствие.
Отново усети силата на Любовта и Щастието, поставиха бебето върху нея, тя го прегърна и заплака... за майка си.

Йехооооооууууууу! Благодаря ти, Боже, че си с мен!
----------------------------------------------------------------------------
Леля Мария, около осемдесет годишна, беше приятелка на нейната баба. Завършила Американски колеж, с благородна осанка и състрадателна душа. Живееха в един и същи блок по стечение на обстоятелствата. Беше достойна за възхита - на тази възраст никой нямаше да й даде годините, вечно усмихната, с дискретен светло син грим, който правеше синьо-зелените й очи винаги добри и усмихнати, винаги спретната, макар и скромно облечена, но с изящество.
Тази жена, тя беше сигурна, я познаваше отдругаде! Въпреки че се знаеха от много години, тя беше убедена, че е била с нея в друг живот. И че тази жена замества и майка й, и баба й, и й дава сигурността си, прави я да се чувства уверена в себе си.
- Бъди жена във всичко! - наставляваше я тя. - Носи даже и старите си обувки с достойнство!
Невероятна беше! Попиваше всяка нейна дума и не размишляваше - вярваше й с цялото си съзнание.
- Баба ти беше достойна жена, миличка, от сой! - лицето на леля Мария се озаряваше някак си странно, когато заговореше за баба й. - Веднъж се смяхме до припадък - баба ти - с една нова жилетка, дойде на следобедната среща, където се сбирахме приятелките на кафе. И на жилетката липсва едно копче! Знаеш ли какво беше за онова време - да липсва копче на тоалета ти? Но баба ти беше артистка, и не се даде на завистните погледи!
На нея й беше любимо занимание да седи и слуша леля Мария - за баба си не знаеше много, майка й не беше вече между живите, за да й разказва. Понякога разказите на върастната жена не бяха весели и тя проронваше някоя и друга сълза. Благодарение на тези разговори, тя започна да става по-спокойна, по-мъдра. Животът имаше много страни, и тя започна да гледа и от своята, но и от други гледни точки.
Когато леля Мария влезе в болница с бързо развиваща се пневмония, тя разбра, че е дошъл краят на поредната й предопределена среща в живота.
На погребението остави върху ковчега на леля Мария малко букетче момини сълзи. За първи път на погребение не пророни нито една сълза. Нито за леля Мария, нито за майка си, нито за баба си.
Разбра, че нейният живот е прашинка от Всемира, както е бил животът на баба й, както е бил животът на майка й. Но все пак тези прашинки достигаха далеч, далеч във времето. И не само.

Йехооооооуууууу, след тебе, Господи!
--------------------------------------------------------------------------------

Самата тя остана учудена от срещата със зелено-сините очи. Беше свикнала да ги вижда по-често у мъже, по-радко у жени.
Сега онези, очите, в които тя почти винаги се влюбваше от пръв поглед, когато бяха очи на мъж, бяха на една жена. Остана, меко казано, объркана. Какво ставаше в живота й?
Зелено-сините очи я посещаваха през определени интервали от време и тя вече живееше в очакване какво ще се случи. Щом все още тези очи се изпречкваха на пътя й, значи имаше защо?
Мирела - така се казваше притежателката на прекрасните очи. Честни синьо-зелени очи. Или зелено-сини. Нямаше значение, бяха омагьосващи.
Объркването беше настъпило и в душата на събеседничката й.
- Аз те познавам отпреди, но не зная откъде! - изрече Мирела във влака, още щом влезе в купето. Заговори я веднага, и то на "ти".
- Аз не те познавам, но те усещам някак си близка. - каза тя. - Познавам само очите ти!
- Само очите ми! А аз те познавам изцяло, даже знам какво ще ми кажеш след малко!
- Дежа вю? - засмя се тя. А спътницата й подаде ръка и здраво я стисна.
Изрече името си, с гордост и достойнство.
- Много красиво име - Мирела! - отбеляза тя. - На кого си кръстена?
- На себе си! - се засмя жената. - Осиновителите ми са го харесали, и решили да празнувам на 15 август именния си ден.
Настъпи неловко мълчание от нейна страна. Какво каза? Осиновители. Хм... неприятно.
- Даже не знам защо на второто изречение ти казах, че имам осиновители. Обикновено не го казвам на никой.
- Няма нищо лошо в това, нали? Те са те отгледали и какво значение има тук биологията?
Пътуваха сами цяла нощ в купето. Почти не заспаха. Разказаха една на друга живота си. През цялото време знаеха, че се познават. Нямаше значение откъде. Имаше значение, че се бяха срещнали. Отиваха в един и същи град. Тя - за да плати данъците на къщата, останала от баба й, а Мирела - за да дири произхода си. Беше ровила къде ли не, и следите я отведоха до този град. Оказа се, че тя там се е родила. И сега щеше да преброди планини, за да разбере кои са биологичните й родители. Само да разбере. Твърдо беше решена нищо да не предприема.
Размениха си телефоните. Обещаха си да се видят.
Когато се разделиха, на нея нещо й просветна в главата, но се изгуби. Помъчи се отново да го извика, но не би. Не се получи.
След една седмица, когато Мирела й звънна по телефона и разочаровано й каза, че най-вероятно биологичната й майка да е починала, тя разбра! Разбра всичко! Господи, възможна ли е такава случайност?
Мирела е изоставеното дете на нейната леля, природената сестра на баба й! Невъзможно! Не й каза нищо по телефона, трябваше да провери всяка една подробност! Боже! Във влака срещна просто едни очи!
Често беше мислила за това дете. И беше мечтала то да е попаднало в добри ръце. И искаше толкова много да му помогне някак си.
Изведнъж разбра, че Бог чува всички нейни желания. Ако са силни, много силни. Ако са чисти като помисъл, много чисти. И й ги дава като реалност.
Животът е странен. Избира си неведоми пътища, за да мине винаги през онези, съдбовните точки. И минава оттам, рано или късно. Даже да заобиколи някоя, пак се връща, за да мине през нея.
И така, тя разбра, че възлите на съдбата й се редуват, ту са лоши, ту са добри. Ако не оцениш добрите, не даваш благодарността си на онази Сила, която ти ги дарява. Ако не оцениш и лошите, отново няма да благодариш за тези дарове. Защото това са дарове за душата ти, да.
Изведнъж тя преоткри живота си.

Йеххххххооооооууууу! Пълен, пълен напред!


Публикувано от BlackCat на 12.03.2006 @ 17:46:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   PLACEBO

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 21:33:00 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)" | Вход | 9 коментара (30 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от copie на 12.03.2006 @ 19:47:43
(Профил | Изпрати бележка)
Даровете за душата...


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 13.03.2006 @ 08:21:10
(Профил | Изпрати бележка)
Многоточието ти ме кара да мисля, че си разбрала... ?
Прегръдки!

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от copie на 13.03.2006 @ 08:53:21
(Профил | Изпрати бележка)
:)))) И аз мисля, че съм те разбрала! :)))

И от мен!

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 13.03.2006 @ 22:42:55
(Профил | Изпрати бележка)
Разбрала си ме!
Щом си пуснала и онова.... "друго".....
Кой без мама, кой без татко.....

И оттук силно те прегръщам!

:-*

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 12.03.2006 @ 21:08:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
О, Плацебо! Благодаря ти за хубавите истории, с които ни даряваш.


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 13.03.2006 @ 08:21:56
(Профил | Изпрати бележка)
Силвър, и аз благодаря, че ги прочете!
И че ги усещаш като дар!
Спорна седмица!

:-)

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от sradev (sradev@о2.pl) на 13.03.2006 @ 22:11:31
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
така е: това, което се случва, не е случайно,
броих ги преди 4 часа 11, сбъркал ли съм?
(няма да проверявам отново, когато нещо ми избяга, то така е трябвало)


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 13.03.2006 @ 22:48:59
(Профил | Изпрати бележка)
да, сигурно си сбъркал...
за мен са 12.... на едното място липсва
Йехоооооууууу :-)))

А иначе си прав...няма случайности!

Лека вечер! :-)

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от sradev (sradev@о2.pl) на 14.03.2006 @ 20:01:03
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
мислех си, ама него не мога да го броя - то е от друга приказка

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 14.03.2006 @ 21:13:26
(Профил | Изпрати бележка)
:-))))))))
хе, как го рече - друга приказка!
:-))))))))

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от somebody на 12.03.2006 @ 18:31:00
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох всички публикувани досега възела. Вървях по синьо-зелената нишка на очите. Много истини има вътре. И животи, и смърти, и любови. Браво Плацебо.
Дощя ми се да прегърна най-добрата си приятелка-Мария. Дели ни 6-часова времева разлика.
Поздрав за теб. Прочетох те без да спра. Увлича, увлича, завърта словото ти!


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 13.03.2006 @ 08:23:26
(Профил | Изпрати бележка)
Здраве, somebody!
Много ме зарадва и усмихна, благодаря ти, че прочете!
Особено с желанието си да прегърнеш най-добрата си приятелка! Богата си!
Поздрави и спорна седмица!
:-)

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от liastovicata (liastovica@abv.bg) на 13.03.2006 @ 01:35:20
(Профил | Изпрати бележка) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Животът е странен. Избира си неведоми пътища, за да мине винаги през онези, съдбовните точки. И минава оттам, рано или късно. Даже да заобиколи някоя, пак се връща, за да мине през нея.
И така, тя разбра, че възлите на съдбата й се редуват, ту са лоши, ту са добри. Ако не оцениш добрите, не даваш благодарността си на онази Сила, която ти ги дарява. Ако не оцениш и лошите, отново няма да благодариш за тези дарове. Защото това са дарове за душата ти, да.

Господи Жени, не можеш да си представиш как ме развълнува с този откъс. Това което си написала ме зашемети, преобърна на опък душата и спомените за моя живот. За милата ми майка. За моята баба, за моите мечти и молитви. За случайните неща, получени като дарове и в моя живот.
Невероятно!!! Най-хубавото, което до сега съм прочела от теб.
Благодаря ти, за допира.
Напиши тези откъси в книга. Аз ще съм първата, която ще си я купи и разпространява.
Поздрави и прегръдки омайнице.
Бог да те пази.
:))))


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 13.03.2006 @ 08:26:37
(Профил | Изпрати бележка)
Бъди честита, Лястовичке! И се устремявай към висотите смело!
Ако наистина съм те провокирала с тези мисли, съм щастлива!
Често мисля за майка си и баба си, и техните майки и баби! Лека им пръст на всички! Хич не е зле да познаваме корена си, помага много при решаването на доста житейски пъзели!

Благодаря ти за коментара!

:-)

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от liastovicata (liastovica@abv.bg) на 13.03.2006 @ 18:03:50
(Профил | Изпрати бележка) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Благодаря ти и аз Жени за милите думи.
Аз също държа на корена, рода, семейството си. И много ревностно пазя спомените и семейните повели. Бог да прости родителите ми , но спомена за тях дори ме кара да чувствам топлина наравно с тъгата.
Пишеш страхотно, обичам да те чета.
Приятна вечер и повече усмивки ти желая:)))

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 13.03.2006 @ 22:44:20
(Профил | Изпрати бележка)
Тъгата никога не избледнява, миличка!
Но знай, и вярвай, че ТЕ бдят над нас!

Keep your smiling!

:-)

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 13.03.2006 @ 08:30:02
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
... КОЙТО ВЯРВА, ВИЖДА!!!

Жена във всичко - колко елегантно и изискано ...

всяко от посланията ти в края на миниатюрите е много силно ... и вярно!

Целувки и поздрави и здраве!! :)


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 13.03.2006 @ 08:36:07
(Профил | Изпрати бележка)
Дай Боже, здраве да е, Миглушо!
Ех.. на твоите думи мога да отвърна с цял роман :-)))))))))))))))))))
Спорна и пролетна за душата ти седмица!

:-)))*

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 13.03.2006 @ 08:46:46
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) тогава да ти пожелая да имаш време да го напишеш! :)))))

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 13.03.2006 @ 08:49:14
(Профил | Изпрати бележка)
Еееее :-))))
страхотно пожелание е това!!!!!!
Дайте ми време, и ще видите какво мога да направя!!!!!
(перефразирам Архимед, но е точно така!)
хахахахаха - знаеш ли как мило ме разсмя!!!!!!
Усмивки и на тебе!!!

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 13.03.2006 @ 09:02:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:)))))))))) то така стават хубавите неща - от смях, на смях, та вземеш, че го направиш :)

п.п. оттатък при мен ти пуснах и линкче за една примерна оферта за Венеция - за там поне САААМО седмица време е нужна ;)

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 13.03.2006 @ 15:04:38
(Профил | Изпрати бележка)
Смехът е здраве, и не само това, всичко е!

Ааа, отивам да видя какво хубаво ми мислиш :-)

Мерсиии! :-)))

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от Dimi на 13.03.2006 @ 10:04:02
(Профил | Изпрати бележка)
Разкошно пишеш, Жени, удоволствие са разказите ти. Можеш го, не спирай!


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 13.03.2006 @ 14:55:57
(Профил | Изпрати бележка)
Землячество мило, даваш ми криле!!!!
Снежни целувки!
:-)))) :-*

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 16.03.2006 @ 06:22:56
(Профил | Изпрати бележка)
Много съдържателен и пълнокръвен разказ. И- поучителен. Поздрави!


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 16.03.2006 @ 19:19:34
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се да прочета мнението ти тук!
:-)))
И ми пълниш душата с това, че си написал - поучителен!
БЛАГОДАРЯ ТИ!

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от I_naistina на 18.03.2006 @ 02:35:05
(Профил | Изпрати бележка) http://inaistina.tripod.com/
На един дъх, Лъчът ми!! На един дъх го прочетох!

"Защото си благословена от всички родове, и Твоето пречестно име се слави во веки веков.

Амин!"


Амин!!!

прегръщам те!


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 18.03.2006 @ 08:26:52
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, мило момиче!
Радваш ме!
Да знаеш, че си чакам темпата :-)))))))
Глей ме как поВня само, а?

Прегръдки и от мене!
:-8

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от I_naistina на 19.03.2006 @ 03:37:59
(Профил | Изпрати бележка) http://inaistina.tripod.com/
Ауууууу, безобразие! Забравила съм!!
Ето веднага!

Значиии :))

Основни темпа:

largo широко
adagio бавно
moderato умерено
andante бавно (но по-бързо от Adagio)
allegro бързо
presto много бързо

Към основните темпа се прибавят често и допълнителни пояснения:

ad libitum по желание
espressivo изразително
guisto вярно, точно
sempre винаги, през цялото време
simile също

По време на изпълнението понякога се внасят и изменения, а именно :)) :

accelerando ускоряващо
piu mosso по-скоро
meno mosso по- бавно
rallentando забавящо
ritenuto със забавяне
_________________________________________

Това са гору- долу основните означения, а може и да съм пропуснала някое, но се надявам, че ми е простено забавянето на тази ценна информация :))))))))))))))

Гуш! :)

]


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (3)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 19.03.2006 @ 08:22:39
(Профил | Изпрати бележка)
ЙЕС!
ЙЕС!

Много мерсииииии!
Ще си ги копирам... не знам що са ми, ама требва да има чувек оПШТа кОлтура, нълли?

:-)))))))) Прустену ти й, ами...то да не й сал таз информация да ти й у главътъ?!

10 Q :-*

]