Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 878
ХуЛитери: 5
Всичко: 883

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Elling
:: Marisiema
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМечтите на гениите
раздел: Есета, пътеписи
автор: sincerityg

Ако има нещо, което да е вечно истинско и съкровено, идващо от дълбините на човешката душа, то това са мечтите. Всеки бленува за нещо - красива жена, лъскава кола, дебела пачка, силикон, слава и дава всичко, за да го постигне. Мечтите ги ражда света, в който живеем, а за отглеждането и възпитанието им се грижи всеки един от нас.

В наши дни обществото е доста разглезено в това отношение. Високите технологии улесняват максимално съществуването. Повечето хора мечтаят за лъскавите играчки на модерния свят.
В миналото обаче те са липсвали. Отделни хора - мечтатели, наричани тогава луди, са посвещавали живота си, за да ги изобретят.
Уилбърт и Орвил Райт мечтаели да полетят, Томас Едисън - да му светне крушката, Гулиемо Маркони се потил над безжичния телеграф (т.е. радиото), Джон Дънлоп изобретил велосипедната гума, а днес всички мечтаят да обзаведат колите си с гуми от прочутата вече марка.
Безпорно най-големия мечтател, за когото се сещам е Леонардо да Винчи. Художник, майстор - занаятчия, архитект, инженер и изобретател в едно (ами какво друго да прави, ако всички жени са приличали на Мона Лиза!? Всъщност, въпреки отсъствието на жълта преса през Ренесанса, за Лео се носела мълвата, че е хомосексуалист и често бил забелязван в компанията на красиви мъже...). Мразен и хулен от обществото, но обичан от могъщи владетели като Лоренцо Великолепни Медичи и Чезаре Борджия и френския крал Франсис I. Мечтите му били безброй или поне 7 000 страници със записки и скици. За съжаление не всички са се осъществили - кои заради недостига на пари, кои поради липсата на математически и научни знания за правилното проектиране на изобретенията... Велик мъж! Жалко, че съвременният му PR рекламира повече картините му, а изобретенията остава на страна...
По времето на Леонардо да Винчи, друг мъж имал по-реални за днешния свят мечти. Христофор Колумб най-силно желаел да забогатее (!!!) и да се прочуе като велик откривател. Продуциран от крал Фердинанд и кралица Изабел (владетели на Испания), бързо организирал експедиция и се заел да покори земи и паланки - Бахамските о-ви, Хаити, Куба, о-ви от Малките Антили, Пуерто Рико, Ямайка, о. Тринидад, Юж. Америка, Ср. Америка... а днес всички ние мечтаем за прозрачното морско дъно, кубинските танци, пуерториканските мъже и жени... еееххх... сега да съм на някои остров, открит от Колумб, с коктейл в ръка и в компанията на островитянин, незнаещ думичка български. Ще си комуникираме чрез жестове, усмивки и докосвания... мечтииии...
В съвременният свят амбициите, свързани с изобретенията са плод не само на един човек, а на цели групи и корпорации от хора. Желанието за нещо ново намира последователи.
Едва ли Нийл Армстронг щеше да осъществи мечтата си да е първия човек стъпил на Луната, без подкрепата на много други, за които никой не говори. Покрай труда на разни винаги се намира един да обере славата - Юрий Гагарин (първият космонавт за инфо на набор `85 и нагоре), Александър Бел (създател на телефона), който истински намразих след тазгодишната си отпуска, защото далечните роднини на неговата осъществена мечта, т.нар. мобилни телефони, не ме оставиха нито за миг спокойствие. Споменах Гулиемо Маркони, изобретил радиото. Обичам този човек, не защото е италианец (за мен всичко произведено в Италия е molto maraviglioso!), а поради причината, че без музика не мога. Тя е моя допинг за живот. Bene, Маркони!
Киното съществува благодарение на мечтите на много гении - Жозеф Ниепс направил първата фотография на задния си двор (какво е снимал там!?), Уилям Табълт фотографирал, но на негатив. Едуин Ланд изобретил "Полароид Ланд". Томас Едисън, Джордж Истмън, Уилям Фрийз-Грийн направили първите движещи се снимки. Братята Люмиер прожектирали филми пред публика в Париж през 1895 г., а през 1927 г. Се появил и първия успешен филм с говор.
Днес много хора си мечтаят да се снимат по телевизията, за да ги видят мама и тати. А през 20-те и 30-те години много изибретатели са мечтаели за нея и така чак до 1953 г., когато в САЩ тя ставанала реалност - започнало излъчването на цветната телевизия, иначе преди това, след Втората сетовна война Европа, САЩ, Япония гледали черно-бели мърдащи се човечета.
Компютърът пък е сбъднатото желание на българина Джон Атанасов. Днес тази мечта е завладяла целия свят.
Прекрасно е, когато мечтите се сбъдват, защото на тяхно място идват други, още по-смели и хубави. Възхищавам се на гениите бленували някога за един по-добър свят, който сега ние населяваме.
Като прочета написаното дотук, разбирам колко много са се променили нещата оттогава. Моите желания са свързани с кариера, любов, пътувания, красив дом, разни банални неща. Щастието ми, когато някое от тях се осъществи е неописуемо. Но това сигурно ви е известно и познато.
Всеки мечтае, бленува, желае... като че ли човек е най-искрен единствено в собсвените си мечти... но те май затова са мечти...


Публикувано от BlackCat на 04.02.2006 @ 20:35:43 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   sincerityg

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
321 четения | оценка няма

показвания 36492
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Мечтите на гениите" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Мечтите на гениите
от lusi на 09.02.2006 @ 01:29:15
(Профил | Изпрати бележка)
Интересен е човешкият ум, подкрепен от силна воля, може да постигне всичко!