Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 853
ХуЛитери: 1
Всичко: 854

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБира (разказ без кафе)
раздел: Разкази
автор: Anouk

Две жени седят на по чаша бира в заведение.
- На мен никой никога не ми е казвал "Искам да се оженя за теб!" - казва едната. - Иначе колко глупости съм чувала..."Обичам те, обичам те!"...Обича ме! Сигурно. Ама за момента. После си отива.
Другата отпива от бирата и отвръща:
- И какво като еди кой си ми предложи брак преди време? Мислиш ли, че той ме обичаше? Изпитвала съм го. И стигнах до заключението, че той не може да обича. Или, по-точно казано, може да обича само себе си. Майка му остарява. Човекът добре си е направил сметката. Трябва му жена, която да го гледа. Ти ми завидя тогава, нали? Когато разбра, че ми е предложил. Само дето нещата не стояха точно така. Мислиш ли, че някога е споменавал пред мен думи за обич или любов?
И двете отпиват от бирата и мълчат. Навън е късна есенна вечер. Вятърът гони листа и боклуци из тъмнината. Нарядко преминават и хора - забързани по-тъмни очертания сред мрака. А в заведението е топло. И спокойно.
- Най-добре е, ако се случи този, който ти предлага брак да те обича и да го е грижа - казва втората жена. - Аз бих пожелала това за себе си. Само дето колко са късметлийте на света...Не разбирам смисъла на съвместния живот с някого, който не означава нищо за мен. Като съквартиранти. Съвместен живот докато има полза. Използване. После, ако нещата се закучат, се разделят и си намират нови съквартиранти. Така е по-лесно, нали?!
- То и другото не се живее - казва първата. - Хващаш един, после - втори, трети...И всеки ти разправя "обичам те". Ма каква полза от това, щом не мога да разчитам на него?! - отчаяно завърта очи, усмихва се и отпива бира. - Сигурно затова предпочетох да остана сама. И почти не съжалявам, да знаеш. - притваря очи, сякаш се наслаждава на вкуса на бирата. Истината на неизреченото има леко горчив привкус.
- Знаеш ли - с някакво ожесточение казва втората, върти с ръка чашата с бира и я гледа втренчено - реших да имам дете и ще го имам! Въпросът е в личния ни избор. А пък аз съм си инат, знаеш.
- Това ти прави чест - вдига за поздрав чашата си първата. - Аз не посмях. Пък и нямаше как. Живея с майка си. После щеше да ми опява цял живот. Не знаеш какво мрънкане пада... "Ти все с такива се хващаш! Все глупости вършиш!". Нямаше смисъл. А пък вече е късно. Но ти все още можеш да го направиш.
- Знаеш, че съм сама - отговаря втората. - Няма на кого да разчитам. Ами ако се случи нещо с мен? Какво ще стане тогава с детето?
- Ще го поемат социалните - повдига с безразличие рамене първата.
- Да бе! За да го пребиват из домовете или да го продадат за органи. - репликира втората и се взира в жълтата течност пред себе си. - Добре ще е, ако все пак бащата е до мене, да знаеш.
- Да бе, да! - засмива се първата. - Че да гледаш две деца вместо едно!
- Е, няма значение! Хайде, наздраве! - казва втората. Двете чукват чаши за отреденото и млъкват. Бирата е простичко питие. Върви с фъстъци. Или картофки. Особенно в есенна вечер, в която вятърът си играе с осмелилите се да излязат навън хора. Завърта ги сред миниатюрни торнада заедно с боклука и листата по улиците. Не знаеш на кого, къде и върху какво му е писано да падне.


Публикувано от BlackCat на 01.02.2006 @ 18:09:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Anouk

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 04:30:14 часа

добави твой текст
"Бира (разказ без кафе)" | Вход | 3 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Бира (разказ без кафе)
от OxyTanK (oxytank@abv.bg) на 01.02.2006 @ 21:08:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.belabenova.com
mnogo, mnogo dobre !

poslednite 3 reda - tova e !

haresvam!


Re: Бира (разказ без кафе)
от midnight_witch на 02.02.2006 @ 07:34:06
(Профил | Изпрати бележка)
неделя следобед е най мъртвото време.
площадът е пуст и града тихо дреме.
аз пак не спя и се взирам в прозореца
как вятърът влачи боклуци с умора...
_________________________________

огорчение Анук.толкова много огорчение улових.
бях там.


Re: Бира (разказ без кафе)
от Anouk на 02.02.2006 @ 16:41:19
(Профил | Изпрати бележка)
Ако някой ден се случи
да се осмелиш
и да изчегърташ
маската си от лицето...

Благодаря, Witch и Ox!
:-)