Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 876
ХуЛитери: 5
Всичко: 881

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pc_indi
:: pavlinag
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВреме за мълчание
раздел: Други ...
автор: pencho_zaeka

с наострени сетива....

Денят е прекрасен - нито студен, нито топъл, нито слънчев, нито облачен. На моменти така се прояснява, че по пистите на планината се виждат мънички точици в хаотичен танц. В стаята, обаче, климатът е винаги един и същ. Телевизорът работи и създава монотонен звуков фон. Картините по стените не успяват да скрият бялото. Няма никой. Сам съм. Днес е неделя. Трябва да почивам. Да се наспя, да се изкъпя, да се избръсна до скърцане. След това да седна и да помисля спокойно над речта си за утре. Когато съм нервен, думите стават ръбести и някой може да се пореже на тях. Като на попиляни стъкълца от счупен празен буркан. Не, че аз съм го счупил. Но винаги някой настъпва по нещо, включително аз самият. А грубата кожа на петите зараства най-бавно.

Трябва да обясня мотивите си така, че никой да не се усъмни в сериозността ми. За правота не претендирам. Но ще предотвратя опитите да бъда разубеждаван. Не, че някой има шанс да ме разколебае, но ще ми създаде дискомфорт. А аз искам тишина вън и вътре.

Ще кажа, че е дошло време да се мълчи. Ще дам множество внимателно подбрани примери за това как хората изказвайки гласно мислите си, не се чуват, нито се разбират, макар и да говорят на един и същи език. Дори в едно семейство. А може би най-вече там. Всеки иска да бъде по-разбран, единици искат да са единствените разбрани. Ще задам въпрос „В сравнение с кого?", и ще предизвикам отново спорове, словесни схватки, надвикване на високи честоти и много, много шум. Тогава ще им припомня притчата за Вавилонската кула. И ще обясня защо Господ не изпитва нужда да говори.

Да, ще бъда много убедителен. Вероятно някои ще ме последват. Аз самият съм последовател. Баща ми не говореше, но и за миг не се усъмних, че ме обича. Докато майка ми го повтаряше непрекъснато, възпитаваше ме, назидаваше ме и често ме режеше и ми причиняваше болка. Макар да й бе и дошло до гуша от кънтежа на собствения й глас, не знаеше как да се справя с мен, нито с мълчащия татко. Накрая и тя млъкна завинаги, обезсилена след един необуздан монолог с баща ми. Оттогава само ме милваше и потупваше окуражително по рамото. Физическият контакт убеждава. Едва тогава повярвах в безусловната й любов.


После ще им изиграя една пантомима. Синтезирана и пронизваща с директността си до невъзможност. Много дълго съм я репетирал. Поне 15 години. Надявам се да ги остави безмълвни и съгласни с решението ми да не говоря повече. Ще бъда ням. Когато ме питат, няма да се изкушавам да отвръщам с каламбури и двусмислици. Ще използвам или жестомимичен език, или ще пиша в специална книга. Не възнамерявам, обаче да оглушавам. Има толкова много неща за слушане - падането на листата, заоблачаването, наближаването на снежна буря, пукането на леда, музиката, дишането на хората, усмивките им….а ако е достатъчно тихо, сигурно и мислите им. Ще оставя моите собствени да откънтяват и вибрират, да резонират мощно, докато накрая бъдат прихванати първо от някой радиолюбител, после от търсачи на извънземен живот, а накрая - от всичко живо в радиус от минимум 100 светлинни години. Стоящите най-близо до мен може и да оглушеят.


Публикувано от BlackCat на 23.01.2006 @ 09:30:11 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   pencho_zaeka

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 09:42:22 часа

добави твой текст
"Време за мълчание" | Вход | 3 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Време за мълчание
от midnight_witch на 23.01.2006 @ 10:03:49
(Профил | Изпрати бележка)
възнамерявам да мълча.харесва ми .като мълчиш чуваш повече...


Re: Време за мълчание
от pencho_zaeka (pencho_zaeka@dir.bg) на 25.01.2006 @ 19:21:57
(Профил | Изпрати бележка) http://inaned.dir.bg
Аааа! Това за теб не важи! Ти си длъжна да говориш!

]


Re: Време за мълчание
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 27.01.2006 @ 10:41:58
(Профил | Изпрати бележка)
Всички мьлчим в някаква степен...Вьпросьт е какво побира в себе си то..И как те кара да се чувстваш..
Поздрави!


Re: Време за мълчание
от eli на 31.01.2006 @ 22:25:31
(Профил | Изпрати бележка)
i kak mina rechta ti?