Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 862
ХуЛитери: 1
Всичко: 863

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСамолети
раздел: Разкази
автор: Spidy

Самолетите кацат и излитат. Не знам за вас, но лично на мен ми звучат като предсмъртен вик. Понякога с часове съм стоял в чакалнята и съм слушал техния ужасяващ грохот. Не мога да ги видя. По принцип не мога да видя нищо, само размахвам пред себе си дългата пръчка (не я наричам бастун, защото, по дяволите, не съм инвалид!)
Като малък за малко учих английски. Нищо не помня освен "the dai after tomorow". Почти съм сигурен, че не знам как се пише, но мога да го произнеса. Когато ме попитат нещо, винаги отговарям „дъ дей афтър томоръу". Не знам как ме поглеждат питащите, но май ме мислят за луд. Аз не съм луд. Защо смятат, че не съм нормален? Просто обичам да говоря чужди езици. Не знам дали ме разбирате. Чувал съм, че върху самолетите се пишат разни неща на други езици. Когато до ушите ми стигне рева на двигателите, съвсем ясно виждам пред себе си транспаранта на латиница: Balkan Air.
Вечер се прибирам в малката си боксониера. Мисля, че е доста разхвърляна, защото мирише неприятно. Спъвам се в разни неща, падам, ставам. Слушам радио, харесва ми. Най-много обичам рекламите. Ям само кремвирши „Кен", защото мелодията по радиото е хубава. Преди време си купих прах за пране, прибрах го някъде и сега не мога да го намеря. Пенсията ми е причината да ям кремвирши само веднъж-дваж в месеца.
Единственото, което обичам е шума на самолетите. Когато умирам, искам да бъде от самолет. Да ме блъсне или нещо такова. Не мисля обаче, че може да стане, защото не съм чувал за самолети по улиците. Много жалко. Много, много жалко. Ако стана депутат, ще наредя по булевардите да се движат само самолети, а да летят коли. И слонове. Да летят коли и слонове.

Преслав Ганев


Публикувано от BlackCat на 13.12.2005 @ 13:54:28 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Spidy

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 07:00:33 часа

добави твой текст
"Самолети" | Вход | 4 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Самолети
от condor на 13.12.2005 @ 15:25:03
(Профил | Изпрати бележка)
На времето и аз така ходех до летище София, гледах излитащите самолети и щастливите хора. Мислех си че съм като някакъв затворник - дето му е забранено да лети.
А на останалите им е позволено всичко.

Самолетите идваха и си заминаваха - а аз все оставах.

Но един ден и аз заминах. Днес гледам на самолетите с друго око. Дори ми е досадно и неприятно усещането да висиш на 10 000 метра над земята в продължение на 10 часа.

А само на 10 сантиметра от теб е нищото - минус 50 градуса, космическият студ и смъртта.

Междуконтиненталният полет е нещо колкото тривиално - толкова ужасяващо само при мисълта къде си.

Така че стой си на земята приятелю и недей си пожелава да те блъсне самолет. Щото блъсне ли те веднъж - там ще си останеш завинаги.


Re: Самолети
от bogest на 28.12.2005 @ 12:40:27
(Профил | Изпрати бележка)
Влезе ми в сърцето.
Имам пристрастеност към латиноамериканските автори, които са ненадминати в импресиите - дълги и кратки. Импресиите са прекрасна марка във всички видове изкуства освен в телевизията, която има за цел да информира, а не да споделя усещания.
Поставям 5. Но е за 6. Просто е отлично от моя гледна точка. Ръката се движи от гръбначния мозък, а не от мисълта. Това е голямата работа тук. А импресията е най-простата, т.е. най-бистрата форма на съобщуване. Тя прави света близък, уютен за хората и постоянно жив. Не е върхът на изкуството, но е задължителното начало на творчеството.


Re: Самолети
от butterfly (butterfly13@mail.bg) на 12.01.2006 @ 14:58:09
(Профил | Изпрати бележка)
Не съм се качвала на самолет и не знам какво е реалното усещане да летиш, но другото ми е познато. Разказът ти е добър! Поздрави!


Re: Самолети
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 20.01.2006 @ 15:18:40
(Профил | Изпрати бележка)
Напомня стила на Людмил Станев...