Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 716
ХуЛитери: 0
Всичко: 716

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаУтешава ли ни съвременната медицина?
раздел: Други ...
автор: Zen_

Нека започнем с това, че един от преводите на думата "утешение" на латински език е именно думата "медицина"...

Може би именно заради това медицината е токова древна, колкото е и самото човечество - винаги е имало нужда от помощ, лечение, грижа за по-слабите и утешение. Само че нещата не винаги се назовават със своите имена - ние това го знаем, защото то става във всяка област на обществения ни живот и вече сме приучени, че така е нормално. Даже някои твърдят, че думите са ни дадени, "за да скрием истинските си мисли".

Ще ви припомня, че съществува така наречената Хипократова клетва. Освен това, всеки медик е чувал за така наречените "основни принципи" на медицината. Те са още от древността и обикновено ни се казват на латински - може би затова повечето от нас, лекарите, ги забравят впоследствие или пък не винаги се съобразяват с тях. Аз ще ви приведа няколко от тези принципи, а вие сами преценете дали те трябва винаги да се имат предвид и/или да се спазват, или понякога могат да бъдат заобиколени.

Primum non nocere! - Първо не вреди!

Medice, cura aegrotum, sed non morbum! - Лекарю, лекувай болния, а не болестта!

Medice, cura te ipsum! - Лекарю, лекувай себе си!

Optimum medicamentum quies est! - Най-доброто лекарство е почивката!

Съвременната медицина като съвкупност от знания и методи за въздействие върху човешката личност може да бъде разделена на две: традиционна (конвенционална) медицина и нетрадиционна медицина (всичко, което не влиза в рамките на първата - най-често заради използваната методология и интерпретация на фактите и резултатите от въздействията).

За страдащия човек обаче няма никакво значение (и това го показва практиката) дали ще бъде използван "традиционен" или "нетрадиционен" метод за премахване на страданието му. От една страна, всички признават, че традиционната медицина е постигнала значителни и безспорни успехи - освен това, тя се развива с по-бързи темпове (финансира се повече и т.н.) от нетрадиционната. Но от друга страна, ние сме свидетели на все по-голямо търсене и използване именно методите на нетрадиционата медицина. Защо? Каква е причината хората да не оказват доверие именно на мощните съвременни технологии и методи, които естествено навлизат и в традиционната медицина, а да търсят съвсем елементарни, от гледна точка на лекарите, техники и способи за лечение на своите страдания и често да ги предпочитат с цената на всичко?

Дали една от основните причини не се крие в самото отношение на лекарите към пациентите? Защото не може да се каже, че традиционното лечение е винаги по-скъпо от избрания нетрадиционен метод, т.е. изтъкването на икономическите фактори е само част от мотивацията за избора и даже не винаги съществената.

Не знам как е при вас, но личното ми мнение е, че повечето колеги (лекари) не лекуват болния, а болестта, т.е. едва ли не пред тях не стои конкретната страдаща личност, а самата болест, с която те започват "да се сражават", използвайки за "оръжие" своите познания от медицинските учебници, книги и справочници, както и продуктите на съвременната фармакология (лекарствата), разчитайки, че те ще имат именно описания в приложеното упътване ефект при всички болни с даденото "заболяване".

Постепенно ще чувате все по-често (от устата на такива лекари), че те са имали еди-какъв си случай на еди-каква си форма на дадена болест и че са се справили успешно с еди-кой си препарат (лекарство). Докато истината най-често ще бъде, че са повлияни симптомите, т.е. оплакванията на болния за конкретния момент. Излекуван ли е той, болният? Проследено ли е неговото състояние след "лечението", имало ли е странични ефекти от него, какъв е действителният резултат - това вече са други въпроси, за които в съвременния свят на големите скорости и ускорения просто няма време!

Ние не бива да упрекваме лекарите, че те не могат (именно поради липсата на време) да си свършат работата докрай. Организацията на съвременната медицинска помощ в много страни по света е такава, че прилича повече на конвейерна фабрика, изходният продукт на която трябва да отговаря на определен минимум от условия, т.е. резултатите от "обективните" изследвания трябва да са в норма, нищо че пациентът продължава да се оплаква, че още не се чувствува съвсем добре.

Но, обществото бързо му напомня, че ако обръща внимание на такива "дреболии" като самочувствие и настроение, той може да остане без работа, да загуби мястото си в обществената йерархия, което ще усложни не само неговия живот, но и на близките му - следователно, ще стане по-лошо, затова "Избирай! По-малкото или по-голямото зло..." и т.н.

Естествено, лекарите живеят в същото това общество и са подложени на същите социални фактори, като им се прибавят и допълнителни отговорности пред самата държава (свързани главно с упражнявания контрол от страна на държавата върху тях). Да, ние, ако се позамислим, ще можем да разберем лекарите - защо по-често те лекуват болестта, а не болния, защо често не спазват принципа "Първо не вреди!", изписвайки куп лекарства, за да се презастраховат от възможните усложнения, защо често сме свидетели, че самият лекар се нуждае от помощ - не е излекувал себе си, а се кани да помага на нас...

Но, едно е да разбереш същността на дадено явление, а съвсем друго е да се съобразиш с него. Колкото и да съчувствуваме на лекарите, нашето Аз все пак е по-важно. И тогава настъпва именно този срив на доверието към лекаря - "той ми изписа някакви хапчета, без дори да ме прегледа подробно", "въобще не ми обърна внимание", "чаках повече от час, а докторът си тръгна и каза, че бързал за съвещание - да дойда утре или някой друг ден", "обадих му се по телефона и го помолих да дойде да ме прегледа, а той ме поразпита набързо и ми каза да взема валериянче" и т.н., и т.н.

Какво липсва в цялата традиционна медицина, без която не можем (това е безспорно), а го намираме в повечето нетрадиционни методи на лечение и въздействие? Струва ми се, ще се съгласите, че първото и най-важното е така нареченото лично отношение! Всеки от нас иска да бъде забелязан като личност (а не като някакъв, макар и рядък, медицински случай) - особено силно тези, които страдат от нещо. Ето за това лекарите не винаги имат време - не винаги могат да си позволят просто да поговорят с личността насреща, която те наричат пациент. Пък и не винаги искат да го правят, даже когато имат тази възможност...

И така, вие се досещате, че всеки страдащ от "нещо" човек, освен страданието изпитва и Дискомфорт в рамките на своето Его. Всяка личност, която традиционната медицина определя като "болна", "с органични или функционални нарушения", т.е. пациент, се нуждае от допълнително въздействие (или терапия, ако щете), чиято цел ще бъде достигане на състояние на Утешение. Ето кое е най-дефицитното в иначе съвременната и високотехнологична медицина - Утешаването на личността.

Затова, колеги, докато положението е такова, "пациентите" ще ходят при екстрасенси, гадателки, знахари, нетрадиционни лечители и всичко от подобен род ще им бъде по-близко, защото там ще им обърнат повече внимание (което е вече първата стъпка към даването наУтешение) и ще им предложат специално подбрано за тях - за конкретната личност, средство (най-често със съвсем слаб или липсващ обективно ефект, т.е. на практика се спазва принципът "Първо не вреди!"), което при това ще трябва да се взема сутрин точно в 8 часа и 46 минути и вечер в 21 часа и 11 минути, но само при пълнолуние и последна четвърт на луната (ритуализиране - допълнително Утешение), т.е. спазва се и вторият принцип да се лекува конкретният болен, а не болестта.

Мисля, че ще ни бъде необходимо, обръщам се към колегите-лекари, да признаем пред себе си този наш пропуск и това наше "залитане" в технологичното, конкретното, статистически достоверното, модерното, забравяйки за душата на човека и за неговата личност и най-важната й съставка - Его.

Ние просто сме длъжни освен всичко останало, което правим, да раздаваме и Утешение! В противен случай медицината, любимото ни призвание, ще се превърне в занаят - да, високотехнологичен, фармакологично подкрепен до безкрайност, но... занаят! А ни учеха, че медицината освен наука е още и... изкуство! И нека отново си припомним, че един от преводите на думата "утешение" на латински език е именно думата "медицина"!

Да, освен всичко друго, медицината би трябвало да бъде и съвкупност от методи за постигане на утешение, да дава Утешение на всеки, който се е обърнал за помощ към нея, т.е. към лекаря! Така мисля...

... Винаги ми се е искало да поразсъждавам относно някои основни понятия, които се използват както в медицинската практика, така и в ежедневната реч. Едно от тези "интересни" (поне за мен, но се надявам и за вас) понятия е понятието или думата "болен", както и свързаното с него понятие - "заболяване" или "болест". Като че ли всеки знае какво означават тези думи, но вероятно също така всеки от вас е изпадал в ситуацията, когато се чуди как да определи състоянието на дадена личност - като болестно или не съвсем...

Кога можем с увереност да кажем на някого: "Ти си болен!" или "Ти страдаш от еди-какво си заболяване!". И какво, всъщност, му казваме, когато изказваме твърдението пред някого, че е болен? Защо понякога се чувствуваме длъжни да кажем на конкретния човек, че е болен, а в други случаи - крием този "факт" едва ли не до края на живота му?

Какво ни дава, поне формално, правото да твърдим, че даден човек страда от определено заболяване?

От една страна, на всички трябва да ни е известно, че съвременната традиционна медицина е възприела няколко основни принципи, които за нея са едва ли не като десетте божии заповеди за вярващите. От друга страна, повечето от тези принципи не са от "вчера" - знаете, че традицията е нещо много инертно и трудно променимо.

В случая нас ни вълнува фактът, че в съвременната традиционна медицина, при описанието на страданията на хората е възприет така нареченият нозологичен принцип (запомнете думата "нозология", тя идва от гръцки и означава наука за заболяванията, болестите), което значи, че когато са налице определени оплаквания - симптоми (или комплекси от тях - синдроми), определено развитие на състоянието, определени начини на неговото повлияване и определени възможности за изход от него и всичко това е подкрепено с помощта на статистически методи, които ни дават право да изказваме твърдения с висока степен на достоверност, се приема, че даденото състояние може да бъде отнесено към предварително дефинирано такова с конктретно име - нозологична единица (болест, заболяване).

Именно нозологичната единица е това, с което се "борят" повечето лекари в днешно време, т.е. болестта е предварително класифицирана в така наречената "международна класификация на болестите" (МКБ), която периодично се ревизира и допълва (в момента действа МКБ-10, т.е. десетата ревизия от 1990 година, а вече се подготвя и влизането в действие на следващата ревизия - МКБ-11) и, не дай боже, ако състоянието на личността не се помества в рамките на въпросната класификация - ужас, ще трябва да се търси близка до състоянието на пациента нозологична единица. Напоследък много "помагат" в това отношение така наречените синдроми (от една страна, всеки вече може да открие свой синдром, да го опише и да стане световно известен например, а от друга - в МКБ съществуват във всеки клас заболявания и такива, определени като "други състояния, некласифицирани на друго място"). Ето от къде идва формалната възможност да се твърди за някого, че е болен или страда от определено заболяване.

Друг момент, действащ еднопосочно с описания по-горе, са понятията "норма" и "патология", т.е. нормално и ненормално състояние. За сведение на тези, които не знаят, в основта на разграничаването на нормалното от ненормалното (патологичното), когато става въпрос за съвместими с живота състояния, стои отново... статистиката. Така например, от статистическа гледна точка интелектуалният гений и олигофренът стоят в рамките на ненормалното (по-рядко срещаното), като геният е даже още по-ненормален от олигофрена, защото се среща значително по-рядко от него...

За непредубедения читател веднага става ясно, че тук нещо не е наред - фактите са налице и не могат да бъдат отречени, но като че ли нещо "куца" с интерпретацията им, с това как си ги обясняваме и как ги обясняваме на другите (на децата си например).

И така, аз не се наемам, нямам достатъчно сили и знания (макар че бих искал нещата в това направление да се променят) да правя "революциии" в интерпретацията на така наречените "болестни състояния" - "болести", "заболявания". Но независимо от всичко ще изкажа накратко моите виждания и представи, които ще имат за цел, ако е възможно, да бъдат използвани по някакъв начин, за да снижат поне малко нивото на общия, фонов Дискомфорт сред всички нас и да доведат до постигане на известна степен на Утешение.

Считам, че да се употребяват понятията "болест", "заболяване", "синдром" и техните производни в присъствието на обърналата се за помощ личност, е неправилно. Основният ми довод е, че при всяко страдание, от страна на която и да е личност настъпва и задължителен Дискофмфорт в Его (главната, най-активната структура на личността), който не би трябвало да бъде подсилван по какъвто и да е начин, а посочените понятия ще доведат именно до това. Струва ми се, че дойде времето за компромис между написаното в МКБ (което съвсем не е задължително да се споменава пред страдащата личност) и определени понятия, като посочените по-горе, е по-добре да се заменят с подходящи синоними - състояние на временно разстройство или нарушение в известна степен на функциите на еди-кой си орган или система, промяна в някои от параметрите на кръвната картина, недостатъчно производство на един хормон, намаляване на общия обем на циркулиращата кръв (на работата на сърцето, на отделената урина), претоварване на функциите и последвала умора на... и т.н., и т.н. Но в никакъв случай: болест, заболяване, шок, синдром, криза и прочие подобни термини. Те само ще усилят и без това наличния Дискомфорт и ще затруднят постигането на желания резултат, а той е: излизане от конкретното състояние, възстановяване и премахване на Дискомфорта - получаване на Утешение.

Известно ми е, че много от "пациентите" също са свикнали с всеобщата терминология и ще изискват от лекаря да им каже от какво са "болни". Тук е върховното майсторство и изкуство на лекаря, да заобиколи прекия отговор и даже да отговори, че "за заболяване не може да се говори, засега имаме налице само временни нарушения на..., които при отделните хора се проявяват по различен начин, а Вашата личност е съвсем конкретен случай и ние с Вас съвместно ще се опитаме да Ви изведем от временното нарушение на..., за да се възстановите напълно след това. За тази цел ще си направим следния план: първо, ще трябва, временно..." и т.н.

Знам, че може да ми възразят: "Добре, ами инфекциозните заболявания - нима маларията, чумата, холерата, хепатита не са болести?".

Смятам, че не са! Или поне може да се каже на пациента, че става въпрос за биологична борба между два вида - от една страна е конкретният представител на вида "разумен човек" в лицето на въпросната личност, а от друга - вирус (вирусът на хепатит А например), без непременно да се споменава, че той предизвиква хепатит, защото веднага възниква асоциацията с "болест" и "заболяване", а ние именно тази трактовка се стремим да избегнем. И това бихме го правили само заради едно - да не увеличаваме и без това съществуващия Дискомфорт в Его на страдащата личност.

Да, съгласен съм, че ще има много пациенти, които ще сметнат, че докторът "нищо не разбира - даже не ми каза от какво съм болен" и ще потърсят друг лекар. Но промяната и компромисът, за които говоря, няма да настъпят така бързо както бихме искали - ще бъде необходимо полагането на големи и продължителни усилия, за да се разруши погрешната представа (съществуваща вече у повечето хора, а не само у част от лекарите), че трябва да се лекува болестта (с конкретното си име), а не страдащата и неповторима по своята същност личност.

Каквото и да бъде лечението (или терапията - тази дума действа като че ли утешаващо) обаче лечителят (независимо дали е дипломиран лекар или използващ методи на нетрадиционната медицина) е длъжен да направи всичко възможно с цел утешаване на обърналата се за помощ личност. Тогава успехът ще бъде много по-вероятен независимо от терапията.

Много бих искал да бъда разбран правилно - не отричам която и да е терапевтична техника, който и да е метод на диагностика, каквито и да са принципи на профилактика, но, според мен, би трябвало да се избягва приложението на тези, които предизвикват (или повишават) Дискомфорт у личността, това от една страна, а от друга - винаги ще бъде по-добре да даваме по какъвто начин е възможно Утешение. Само така ще докажем на личността, обърнала се към нас за помощ, че подходът е индивидуален, че личността е единствена в своето страдание и неповторима и че само с общи усилия ще можем да постигнем набелязаната цел - премахване на страданието и постигане на Утешение.

Накрая, бих искал да кажа, че всичко не е толкова трудно, както може би изглежда отстрани. Ако вие сте прочели написаното дотук, значи имате представа, че не говоря за невъзможни неща. Напротив - всички се нуждаем от Утешение. Следователно, след като Дискомфортът (както и хилядите консуматори на утешение) присъствува винаги, не е необходимо именно ние - лекарите, представителите на медицината (по идея - главните утешители), с невнимателни действия да го повишаваме допълнително. Ние, лекарите, просто сме длъжни да раздаваме Утешение и никога да не забравяме, че всеки от нас, в една или друга степен, във всеки момент се нуждае от него, от Утешението...


Публикувано от BlackCat на 16.11.2005 @ 23:41:13 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Zen_

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 4958
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Утешава ли ни съвременната медицина?" | Вход | 12 коментара (40 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от lusi на 17.11.2005 @ 01:27:29
(Профил | Изпрати бележка)
Твоите методи за лечение ми харесват!


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Zen_ на 17.11.2005 @ 07:51:05
(Профил | Изпрати бележка)
Много благодаря! :)

Бъди здрава и утешена! :)

_Z_

]


Емоциите , които ни разболяват
от condor на 17.11.2005 @ 01:55:51
(Профил | Изпрати бележка)
Добре казано докторе. Имам усещането че и без да съм прочел всичко казано от теб знам за какво говориш и знам че то е верно.
В подкрепа на казаното от теб ще преведа една малка извадка от една статия дето четох тези дни:


" Емоциите , които ни разболяват"

Щвейцарският лекар Даниел Дюфур представя нов подход за световната медицина. Вдъхновен е от китайската традиционна медицина за намиране на неизживяните емоции в тялото.
Например черния дроб и жлъчката са получателите където се складира раздразнението. Но като последствие от това може да бъдат засегнати очите, носа, гърлото, синусите и кожата.
Белият дроб и бронхите са седалището на тъгата.
Съгласно неговата хипотеза тези специфични емоции могат да са обвързани с еди или други симптоми. По подобен начин ядосването може да докара екзема астма или синузит.
Тъгата води до белодробни инфекции, страхът води до отит.


Една топка ни засяда в гърлото, една буца под стомаха?
Вие трябва да преживеете с емоциите си или да ги разрешите в противен случай напрежението което те създават може да ви донесе сериозни здравни проблеми. Това твърди д-р Дюфур- щвейцарски лекар по обща медицина в своята последна книга - "Les barrages inutiles".
Той публикува първото си есе наречено "Вътрешните треперения" преди 2 години.
Когато го запитват кое го е довело до тази идея той се позовава на разказите на пациентите си:
"Те са тези, които ме отведоха по следите на емоциите. Това, което на мен ми оставаше бе да ги питам: Защо страдате от това?
И винаги имаше някаква малка тайна, някакво мистериозно събитие:
- След смъртта на майка ми аз се почувствах зле...
- това стана след това .. или след онова.
Първоначалната му хипотеза е че едно събитие отключва началото и става източник на болестта.

Когато емоциите -най вече тъгата и раздразнението - биват подтискани вместо да бъдат изживени и осъзнати - те създават едно постоянно напрежение в организма.

Ако тези емоции не бъдат освободени имунната система на организма отслабва, това позволява възникването на болести без значение дали е обикновен грип, синузит, екзема или рак.

ИЗБОРЪТ ДА ОЗДРАВЕЕШ според Др. Фюфур е на самият пациент. Това се отнася дори и за тежките болести. Първо пациента трябва да намери източника на болестта. Той трябва също така има желанието да живее самия себе си.
Много хора живеят заради някой друг и дори съвсем забравят за собственното си съществуване.
Тази отдаденост на другите е отричане на себе си.
Посвещаването на другите - това е тази част от човека - която е винаги готова да се отдаде на другите или да умре заради другите.
И точно тази част първа умира.
Тези - дето оцеляват са хората - които успават да преосъзнаят себе си.
Да оздравееш - значи един вид да се поставиш сам себе си в центъра на собственните ти приоритети.

ГРАНИЦИ НА ТРАДИЦИОННАТА МЕДИЦИНА
Традиционната медицина изучава симптомите, ограничава се в описването на последствията.
Например Ракът е анормално разрастване на дефектирали клетки. Но защо тези клетки тръгват да се размножават в точно определен момент - а не десет дни или десет години по-рано?

Подхода на Др. Дюфур не изключва лечението на симптомите - напротив. Но пациента трябва да преодолее източника на заболяването - за да се постигне пълно и цялостно оздравяване.

Много хора се изживяват като Гурута или хора със зададена мисия. Това е нещото - дето се налага да разсеем.
Хората сами вземат решенията - които желаят и отказват да вземат решения - които не им допадат.
Доктор Дюфур не се чувства като някакъв мисионер на духа.

Патрик Дери
в-к Метро



Re: Емоциите , които ни разболяват
от Zen_ на 17.11.2005 @ 07:53:51
(Профил | Изпрати бележка)
Много съм ти задължен, Кондор, за просторния и на место коментар!!

Благодаря, приятелю! :)

До скоро! ;)

_Z_

]


Re: Емоциите , които ни разболяват
от Marta на 17.11.2005 @ 08:33:21
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Да, поздрави за темата, а за това, че неизразените, спотаените чувства водят до болести, не е нещо ново.
Благодаря за статията на кондор.

]


Re: Емоциите , които ни разболяват
от Zen_ на 17.11.2005 @ 11:15:07
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за включването, Марта!

... Искаш да кажеш, че всичко ново е забравено старо? Съгласен съм донякъде... ;)

Идвай пак! ;)

Поздрави!

_Z_

]


Re: Емоциите , които ни разболяват
от sradev (sradev@о2.pl) на 17.11.2005 @ 11:30:16
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
примерът с рака е, че имунната система разпознава дневно около 2000 ракови клетки и "ги убива" (в същност затваря в капсули и изпраща в космоса)

но исках да кажа, че с удоволствие бих прочел "ЕМОЦИИТЕ, КОИТО ЛЕКУВАТ"

]


Re: Емоциите , които ни разболяват
от Zen_ на 17.11.2005 @ 12:24:49
(Профил | Изпрати бележка)
... А всъщност, Славяне, има такива емоции - например смехът, а и не само той...

Но няма да се меся в разговора ви с Марта! ;)

...

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от I_naistina на 17.11.2005 @ 06:23:01
(Профил | Изпрати бележка) http://inaistina.tripod.com/
Впечатлена съм! Трудно се пише на такава тематика толкова достъпно!

Поздрави!


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Zen_ на 17.11.2005 @ 07:55:29
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за оценката, I_naistina! :-)

И много се радвам, че се включи!! :)

До скоро! ;)

_Z_

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от sradev (sradev@о2.pl) на 17.11.2005 @ 07:59:07
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
пу, пу да не ти е уроки;
и не пиши такива статии в пълнолуние, че кръвоизливите тогава са по-силни


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Zen_ на 17.11.2005 @ 08:02:06
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти! :-)))))))))))

Ще го имам предвид! ;)

Лек ден, Славяне!! ;)

_Z_

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от salza (lorien575@abv.bg) на 17.11.2005 @ 11:03:48
(Профил | Изпрати бележка)
Дано има повече лекари, които мислят тези проблеми и прилагат Утешението...


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Zen_ на 17.11.2005 @ 11:17:31
(Профил | Изпрати бележка)
Всъщност такива лекари има много малко, но... не ми се разказва - много е дълго и скучно...

Благодаря ти за включването!! :)

Заповядай пак! :)

_Z_

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от copie на 17.11.2005 @ 12:08:54
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления за възгледите Ви!
Както и за текста!


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Zen_ на 17.11.2005 @ 12:26:11
(Профил | Изпрати бележка)
Много ти благодаря, Копие, че се включи! :-))

Идвай пак насам! ;)

_Z_

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Ray (bdoych@abv.bg) на 17.11.2005 @ 13:14:53
(Профил | Изпрати бележка)
Текстът ми предизвика много и различни асоциации. А коментар с обема на произведението не го виждам като уместен :)
Затова, адмирирам позицията на пишещия и си мисля, че прилагането на "Утешение" не би трябвало да се очаква единствено от лекарите, самата нагласа на хората е хубаво да се промени и да знаят, че оздравителните ресурси на организма им са големи.
И би било хубаво, ако упражняващите конвенционална медицина се опитат да вникнат в същността на нетрадиционната, за да добият нещата своята цялост, за да се затвори кръгът. Защото ми се струва, че "(най-често със съвсем слаб или липсващ обективно ефект...)" е мнение, от гледна точка на средствата и методологията на конвенционалната медицина, но не и опит за вникване в другия инструментариум.
Поздрави! Текстът ми хареса, като позиция.


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Ray (bdoych@abv.bg) на 17.11.2005 @ 13:16:44
(Профил | Изпрати бележка)
Забравих и психолозите, за да бъде кръгът пълен (макар формално да не са възприемани като лекари) :)

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Zen_ на 17.11.2005 @ 13:34:42
(Профил | Изпрати бележка)
Ами педагозите, родителите?... Кръгът от хора, можещи да прилагат утешителни техники, е съществено по-голям :)

;)

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Ray (bdoych@abv.bg) на 17.11.2005 @ 14:17:47
(Профил | Изпрати бележка)
Да и като че ли най- вече родителите, от тях зависи как ще се развие нагласата у децата и тяхната увереност в способността им да създават реалности, включително и позитивни за тяхното здраве :)

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Zen_ на 17.11.2005 @ 14:30:08
(Профил | Изпрати бележка)
Напълно съм съгласен!
Но, засега, много малко родители знаят за книгата ми и развитата там концепция за Утешителния анализ...

Благодаря ти, че си съпричастна!! Ценя много това! :)

Бъди здрава и утешена!! ;)

_Z_

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Zen_ на 17.11.2005 @ 13:31:53
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Рей, за оценката!!
Ценя мнението ти и ще споделя с теб, че прилагането на Утешителна терапия и Утешителен анализ естествено не трябва да бъде приоритет само на лекарите, а на "лекуващата страна" въобще, която можем да наречем - Утешителят. Този човек (или много хора) може да бъде всеки, който е поне мъничко запознат с идеята за същността на Утешението, разбирано като съвкупност от три динамични величини: Успокоение, Признание и Свобода (на действията и мислите), които са същностни състояния на човешката личност...

Благодаря ти за включването!
Идвай пак! ;)

_Z_

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Alba на 17.11.2005 @ 16:18:43
(Профил | Изпрати бележка)
Optimum medicamentum quies est! - Най-доброто лекарство е почивката!

Това го открих в една от нашите родни планини, без да съм чела за тези принципи
Всъшност докато бях в планата разработих и програма за това:), как по какъв начин ще има връзка м/у пациент, лечител със здравна каса, планина
Заявки и записвания, след преглед при Утешителя
Оставям хумора настрана, независимо, че не лъжа в него
Истината е една и виждам, че пътя в който
вървим, всеки човек сам ще си бъде лекар и утешител, затова не бива да критекуваме медицинския персонал, например че преглеждат вече като на открит бар плод-/само дето няма келнер да разнася бирата /на крака в приемната вместо в кабинета, и т.н. лично ми се е случвало, та се случи аз да утешавам лекаря, защото успях да го провокирам с желанието си да ме прегледа в кабинета си.
Благодаря за всичко което си написал, защото има доста нещица за които човек може да си направи изводи, и да си зададе въпроси,
на които само той си знае отговорите


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Zen_ на 17.11.2005 @ 18:17:25
(Профил | Изпрати бележка)
Много благодаря, Алба, че си откликнала на този текст. Това, което ти пишеш, безспорно има значение за практиката, но не е нерешим въпрос. Авторът на Утешителният анализ - моя милост - вече разполага с готов за финансиране проект за начало - Център за Комплексно Здраве "Утешение". ЦКЗ "Утешение" е разработен съвсем подробно и може да започне работа буквално втечение на 1 месец, стига да има финансиране (което не е толкова голямо).
За съжаление още не съм се срещнад с хората, които проявиха интерес към проекта - от САЩ едните, а другите от Австралия. Питам се - защо ли толкова отдалече... а в България - глухо...
Макар че има все пак някакъв интерес сред някои среди, все още е трудно да се каже, че са готови да финансират...

Та такива ми ти работи...

Благодаря ти за включването! "Идвай" пак! :)

_Z_

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от VMV на 23.11.2005 @ 02:26:02
(Профил | Изпрати бележка)
И аз съм лекар и споделям позицията ти. Интересно ми е, обаче, къде ще поставиш твоя Център за комплексно здраве "Утешение" в цялата система за здравеопазването (превенция, профилактика, диагностика, лечение, рехабилитация и възстановяване; хирургия, спешна помощ, медицинска експертиза и т.н.?


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Zen_ на 23.11.2005 @ 08:13:39
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, че се включи, колега! :))

VMV, радвам се, че споделяш позицията ми!

А що се отнася до КЦЗ - естествено ще бъде извън посочената от теб система, което не пречи да колаборира с нея, нали?
Освен това ще има и по-специфична насоченост...

Благодара ти за коментара! :))

Вклюявай се пак! ;)

_Z_

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от VMV на 23.11.2005 @ 11:11:06
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво е да му помислиш някое по-конкретно място, за да ползваш средства от централизираните бюджети по здравеопазване или от специализираните програми. Пациентите у нас не могат или не са готови да плащат много от джоба си и има опасност за икономическата стабилност на проекта ти.
(Аз така мисля.)

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Zen_ на 23.11.2005 @ 11:59:52
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, VMV, за съпричастността!!

Проект имам - готов с подробностите!

... И той е малко по специфичен по отношение на таргетните клиенти/пациенти - т.е., има си някои особености, които го правят по-жив... макар че първоначално всичко ще си изглежда като рисково мероприятие с определна степен на допустимост на риска...

Благодаря ти още веднъж! :)))

До скоро! :))

_Z_

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от VMV на 23.11.2005 @ 14:37:35
(Профил | Изпрати бележка)
Моите специалности са организационни - здравен мениджмънт, медицинска информатика и т.н., и ще ми е интересно да проследя реализацията на проекта ти.

Желая ти успех!

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Zen_ на 23.11.2005 @ 15:27:36
(Профил | Изпрати бележка)
Това е интересно! Предполагам, че не ще имаш нищо против да помогнеш, възмездно, ако е необходимо, нали!?

Пиши ми на: zen_@abv.bg

Благодаря ти предварително!! :)

_Z_


]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от VMV на 24.11.2005 @ 09:53:21
(Профил | Изпрати бележка)
Разбира се - с уменията, знанията, дипломите, свободното си време. Но ще трябва да се запозная по-отблизо с проекта, за да се уверя, че идеята ти е конкурентноспособна, пациентите ще те търсят и ще са готови да си платят, центърът ще може да се издържа. Изобщо, практическата реализация на проект извън съществуващата система, в несъвършенната политическа и икономическа среда в България крие много и различни рискове.

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Zen_ на 24.11.2005 @ 10:24:08
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за готовността!!!

Ще го измислим някак... Сега имам един разговор през декември, по повод проекта, с едни американци, които уж искат да инвестират в подобни проекти.

Ако възникне неоюходимост от квалифицирана мениджърска помощ, или решат да се презастраховат, като поискат да се напишат подробно някои части от проекта, свързани с мениджмънта, то непременно ще те потърся...

Трябва да се отчете и фактът, че в момента не съм в БГ, а се връщам на собствен ход (с колата си) и всичко ще стане зависимо в един момент и от веремето...

До скоро! :))

_Z_

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от pafka на 23.11.2005 @ 08:34:25
(Профил | Изпрати бележка) http://pafffka.blog.bg/
Винаги съм си знаела, че точно от това има нужда човек, за да бъде утешен-
от лично отношение
(в общуването, в медицината, в изкуството)
на фона всички абстрактни идеи и произвеждането на конвейр на предмети и живи същества.
Не можеш да се интересуваш от глобалните проблеми и световните конфликти, докато ти самият имаш нужда от Утешение...

Всичко това ми е познато от литературата, която съм чела преди, но въпреки това беше удоволствие да го прочета отново.

Поздрави!


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Zen_ на 23.11.2005 @ 11:54:38
(Профил | Изпрати бележка)
Много ти благодаря, че се включи и, фактически, подкрепи написаното, pafka!

Минавай пак оттук! ;)))

Поздрави! :)

_Z_

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от ESEN (z55@dir.bg) на 24.11.2005 @ 13:04:52
(Профил | Изпрати бележка) http://esen.blog.bg/
Напълно подкрепям написаното!

Благодаря, че те има!


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Zen_ на 24.11.2005 @ 14:02:51
(Профил | Изпрати бележка)
Много благодаря за топлия отзив!!! :))

И тебе те има - благодаря! ;)

До скоро! :)

_Z_

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 07.12.2005 @ 15:28:08
(Профил | Изпрати бележка)
Зен,
малко е да кажа, че съм поразена!
Първо, изчетох го на един дъх, като през цялото време те благославях, че си го написал и публикувал!
Второ, написал си го за всички категории читатели!
Трето - си прав, мамка му!
Пето, цедмо, десето - заубичъх си тъ йощ поиче!

Ще го откопирам, с твое позволение, и ще го дам на няколк очовека да го прочетат...можи ли?

:-*


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Zen_ на 07.12.2005 @ 15:45:03
(Профил | Изпрати бележка)
Разбира се, Жени!
Всъщност това е глава от една моя книга...;)
Но щом си съгласна с написаното - супер! И аз за!
Нека го прочетат повече хора! :)

Цунки-мунки! :)

До скоро! ;)

_Z_

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 07.12.2005 @ 21:35:08
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаряяяя!
Остава да кажеш повече за книгата!
И искам автограаааФФФФФ!

:-))))

]


Re: Утешава ли ни съвременната медицина?
от Zen_ на 07.12.2005 @ 23:02:26
(Профил | Изпрати бележка)
Ще я получиш! Потрай малко! :-))

... Дай ми адрес на имейл и, ако може, мобилен телефон!

До скоро! :)

_Z_

]