Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 765
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 769

Îíëàéí ñåãà:
:: Mitko19
:: pinkmousy
:: mariq-desislava
:: Heel

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàUlysses- J. Joyce
ðàçäåë: Ïðåâîäè
àâòîð: azz

I ãë, 2ðà ÷àñò



Áúê Ìúëèãàí îòíîâî èçáúðñà áðúñíà÷à ñè.
- Àõ, áåäíîòî æàáèå òÿëî*- êàçà òîé ìèëî- Òðÿáâà äà òè äàì ðèçà è íÿêîëêî íîñíè ïà÷àâðè÷êè. Êàê ñà ãàùèòå âòîðà ðúêà?
- Òàìàí ñà ìè- îòãîâîðè Ñòèâúí.
Ïîñëå íàïàäíà òðàï÷èíêàòà ïîä äîëíàòà ñè óñòíà.
- Ãîëÿì ìàéòàï- êàçà ñúñ çàäîâîëñòâî- Áè òðÿáâàëî äà å âòîðè êðàê. Äÿâîë çíàå êàêâà ñèôèëèñòè÷íà ïèÿíêà ãè å çàðÿçàëà. Èìàì åäèí ÷óäåñåí ÷èôò, íà òúíêî ðàéå, ñèâè. Ùå èçãëåæäàø ñòðàõîòíî â òÿõ. Íå ñå øåãóâàì, Êèí÷, ùå èçãëåæäàø äÿâîëñêè äîáðå êàòî ñå îáëå÷åø.
- Áëàãîäàðÿ- îòâúðíà Ñòèâúí- ùîì ñà ñèâè, íå ìîãà äà ãè íîñÿ.
- Íå ìîæåë äà ãè íîñè.- ñúîáùè Áúê Ìúëèãàí íà ôèçèîíîìèÿòà ñè â îãëåäàëîòî- Åòèêåòúò ñè å åòèêåò. Óáèâà ìàéêà ñè, íî ñèâè ïàíòàëîíè íå ìîæå äà íîñè.
Ñãúíà áðúñíà÷à è ïîãëàäè ãàëüîâíî ñ âðúõ÷åòàòà íà ïðúñòèòå ãëàäêàòà ñè êîæà.
Ñòèâúí èçâúðíà ïîãëåä îò ìîðåòî êúì ïúëíè÷êîòî ëèöå ñ îïóøåíîñèíè, ïîäâèæíè î÷è.
- Åäèí, ñ êîãîòî áÿõ ñíîùè â êîðàáà- çàïî÷íà Áúê- êàçâà, ÷å èìàø ÎÏÑ. Òîé ðàáîòè â îòêà÷àëíèêà â Äîòâèë ñ Êîíúëè Íîðìàí. Îñòðà ïàðàëèçà ïðè ñëàáîóìíèòå. **
Íàïðàâè ïîëóêðúã ñ îãëåäàëîòî âúâ âúçäóõà, çà äà ïðåäàäå ïî ñâåòëèíàòà, áëåñòÿùà íàä ìîðåòî, íîâèíàòà íà ñâåòà.
Èçâèòèòå ìó áðúñíàòè óñòíè ñå ðàçñìÿõà; è âúðõîâåòå íà áåëèòå ìó, áëåñòÿùè çúáè. Ñìåõúò ðàçäðóñà öÿëîòî ìó ñèëíî, äîáðåñêðåïåíî òóëîâèùå.
- Ïîãëåäíè ñå- ðå÷å- íåùàñòåí áàðä òàêúâ.
Ñòèâúí ñå íàâåäå íàïðåä è íàäçúðíà âúâ âäèãàíîòî ïðåä íåãî îãëåäàëî, ïðîðÿçàíî îò ðàçêðèâåíà ïóêíàòèíà, ñ êîñìè ïî êðàÿ. Êàêòî ìå âèæäàò òîé è îñòàíàëèòå. Êîé ìè å èçáðàë òîâà ëèöå? Òîâà æàáèå òÿëî,êîåòî äà îòúðâàâàì îò ïàðàçèòè. Òî ïèòà ìåí. .
- Çàäèãíàõ ãî îò ñòàÿòà íà ñëóãèí÷åòî- êàçà Áúê Ìúëèãàí.- Íà íåãî ìó âúðøè ðàáîòà. Ëåëÿòà âñå íàåìà çëå èçãëåæäàùè ïðèñëóæíèöè çà Ìàëàõèÿ.È íå Ãî âúâåæäàé âî èçêóøåíèå. À òÿ ñå êàçâà Óðñóëà.
Îòíîâî ñå ðàçñìÿ è äðúïíà îãëåäàëîòî òî íàäçúðòàùèòå î÷è íà Ñòèâúí.
- Ãíåâúò íà Êàëèáàí, çàòóé, ÷å íå óñïÿë äà âèäè ëèöåòî ñè â îãëåäàëîòî- ðå÷å- Àêî ñàìî Óàéëä áåøå æèâ äà òå âèäè..
Ñòèâúí ñå îòäðúïíà è ñî÷åéêè ñ ïðúñò, êàçà ñ ãîð÷èâèíà:
- Òî å ñèìâîë íà èðëàíäñêîòî èçêóñòâî. Ïóêíàòîòî îãëåäàëî íà ñëóãàòà.
Èçâåäíúæ Áúê Ìúëèãàí õâàíà Ñòèâúí ïîäðúêà è ãî ïîâåäå èç êóëàòà, à áðúñíà÷úò è îãëåäàëîòî ïîäðúíêâàõà â äæîáà ìó, êúäåòî ãè áåøå ïúõíàë.
- Íå å ÷åñòíî äà òå äðàçíÿ òàêà, Êèí÷, íàëè?- èç÷óðóëèêà òîé ìèëî- Ãîñïîä å ñâèäåòåë, ÷å ó òåá èìà ïîâå÷å äóõ îòêîëêîòî ó âñè÷êè òÿõ.
Ïàê ñå ïîäìàçâà. Ñòðàõóâà ñå îò ñêàëïåëà íà ìîåòî èçêóñòâî, êàêòî àç ñå ñòðàõóâàì îò íåãîâèÿ. Ñòóäåíàòà ñòîìàíåíà ïèñàëêà
- Ïóêíàòîòî îãëåäàëî íà ñëóãàòà. Êàæè ãî íà îíîâà òåëå è ãî çàáúðøè åäíà ãâèíåÿ. Âúøëèâ å ñ ïàðè è ñè ìèñëè, ÷å íå ñè äæåíòúëìåí. Ñòàðåöúò ìó å íàòðóïàë ìàíãèçè êàòî å ïðîäàâàë ðàçõëàáèòåëíî íà çóëóòàòà, èëè ÷ðåç íÿêàêâî äðóãî ãàäíî ìåíòå, èëè êîé çíàå êàêâî. Ãîñïîäè, Êèí÷, àêî ñàìî òè è àç ìîæåõìå äà ðàáîòèì çàåäíî, ìîæåõìå äà íàïðàâèì íåùî çà îñòðîâà. Äà ãî åëèíèçèðàìå.
Ðúêàòà íà Êðàíëè. Íåãîâàòà ðúêà.
- È ñàìî êàòî ñè ïîìèñëÿ, ÷å òðÿáâà äà ïðîñèø îò òàçè ñâèíÿ. Àç ñúì åäèíñòâåíèÿò, êîéòî çíàå êîëêî ñòðóâàø. Çàùî ìè íÿìàø ïîâå÷å äîâåðèå? Êàêúâ òî÷íî çúá ìè èìàø? Çàðàäè Õåéíñ ëè? Àêî âäèãà òàêàâà âðÿâà, ùå äîâåäà Ñèéìóð è ùå ìó ñïðåòíåì ïî- êîôòè íîìåð, îòêîëêîòî íà Êëàéâ Êåìïòîðï.
Ìëàäè êðÿñúöè íà îïàðè÷åíè ãëàñîâå â ñòàèòå íà Êëàéâ Êåìïòîðï. Áëåäîëèêè: ïðåâèâàò ñå îò ñìÿõ, ïðåãúðíàòè, î, ùå ïóêíà! Ñúîáùè é ãî âíèìàòåëíî, Îáðè! Ùå óìðà! Ðàçêúñàíàòà ìó íà ïàðöàëè ðèçà øèáà âúçäóõà. Åéäñ è Ìàãäàëåí ãî ãîíÿò ñ øèâàøêèòå íîæèöè è òîé ïîäñêà÷à è êóöóêà îêîëî ìàñàòà ñúñ ñìúêíàòè äî ãëåçåíèòå ïàíòàëîíè. Óïëàøåíî òåëåøêî ëèöå, ðàçêðàñåíî ñ ìàðìàëàä. Íå èñêàì äà ìè ñìúêâàò ãàùèòå! Íå ìå âçåìàéòå çà ìåçå!
Êðÿñúöè îò îòâîðåíèÿ ïðîçîðåö, ó÷óäâàùî õàðìîíè÷íè âúâ ïðàâîúãúëíèêà íà äâîðà. Ãëóõ ãðàäèíàð ñ ïðåñòèëêà, ìàñêèðàí ñ ëèöåòî íà Ìàòþ Àðíúëä, áóòà êîëè÷êàòà ñè ïî ìðà÷íàòà ëèâàäà è ãëåäà âòðåí÷åíî òàíöóâàùèòå ñòðúê÷åòà òðåâà.
Íà ñåáå ñè... Íîâî åçè÷åñòâî... îìôàëîñ.
- Íåêà îñòàíå- êàçà Ñòèâúí- Íÿìà ìó íèùî, îñâåí ïðåç íîùòà...
- Êàêâî èìà òîãàâà?- Íåòúðïåëèâî ïîïèòà Áúê Ìúëèãàí.- Èçïëþé êàìú÷åòî! Àç ñúì íàïúëíî îòêðîâåí ñ òåá. Çàùî òàêà ìè ñå öóïèø?
Ñïðÿõà, çàãëåäàíè êúì òúïèÿ íîñ íà Áðåéä Õåä, ïðîñíàò íàä âîäàòà êàòî ìóöóíàòà íà ñïÿù êèò. Ñòèâúí ëåêè÷êî èçìúêíà ðúêàòà ñè.
- Èñêàø ëè äà òè êàæà?- ïîïèòà.
- Äà, îòãîâîðè Áúê.- Íå ñè ñïîìíÿì íèùî.
Äîêàòî ãîâîðåøå ãëåäàøå Ñòèâúí â ëèöåòî. Ëåê âåòðåö ïîãàëè âåæäèòå ìó, ðàçâÿ ñâåòëàòà ìó, íåñðåñàíà êîñà è ðàçáóäè ñðåáúðíè òî÷èöè òðåâîãà â î÷èòå ìó.
Ñòèâúí, ïîòèñíàò îò ñîáñòâåíèÿ ñè ãëàñ, çàïî÷íà:
- Ñïîìíÿø ëè ñè ïúðâèÿ äåí ñëåä ñìúðòòà íà ìàéêà ìè, êîãàòî äîéäîõ ó âàñ?
Áúê Ìúëèãàí ñå íàìðúùè è èçñòðåëÿ:
- Êàêâî? Êúäå? Íèùî íå ñè ñïîìíÿì. Àç ïîìíÿ ñàìî èäåè è óñåùàíèÿ. Çàùî? Êàêâî ñå å ñëó÷èëî, çà Áîãà?
- Òè ïðàâåøå ÷àé- ïðîìúëâè Ñòèâúí- àç ìèíàõ ïðåç ïëîùàäêàòà íà ñòúëáèòå äà âçåìà îùå òîïëà âîäà. Ìàéêà òè è íÿêàêâè ãîñòè èçëÿçîõà îò âñåêèäíåâíàòà. Òÿ òå ïîïèòà êîé å â ñòàÿòà òè.
- Òàêà ëè- ðå÷å âúïðîñèòåëíî Áúê- è àç êàêâî êàçàõ? Çàáðàâèë ñúì.
- Òè êàçà- îòãîâîðè Ñòèâúí- Î, òîâà å ïðîñòî Ñòèâúí Äåäàëúñ, ÷èÿòî ìàéêà å îòâðàòèòåëíî óìðÿëà.
Ðóìåíèíà, îò êîÿòî ñòàíà íÿêàê ïî- ìëàä è ïðèâëåêàòåëåí, çàëÿ áóçèòå íà Áúê Ìúëèãàí.
- Òàêà ëè ñúì êàçàë?- ïîïèòà- Å, è? Êàêâî îò òîâà?
Îòúðñè ñè ñå íåðâíî îò ñòåñíåíèåòî ñè.
- È êàêâî å ñìúðòòà- ïîäå- íà òâîÿòà ìàéêà, èëè ìîÿòà ñìúðò, èëè òâîÿòà ñîáñòâåíà? Òè ñè âèæäàë äà óìèðà ñàìî ìàéêà òè. Àç ãè âèæäàì êàê õâúðëÿò òîïà âñåêè äåí â Ìåéòúð è Ðè÷ìúíä è êàê ãè ðàçôàñîâàò íà êàðàíòèÿ â çàëèòå çà äèñåêöèÿ. Òîâà å íåùî îòâðàòèòåëíî è íèùî ïîâå÷å. Ïðîñòî íÿìà çíà÷åíèå. Íå ïîæåëà äà êîëåíè÷èø è äà ñå ïîìîëèø çà ìàéêà ñè íà ñìúðòíèÿ é îäúð, êîãàòî òÿ ãî èñêàøå. Çàùî? Çàùîòî íîñèø â ñåáå ñè ïðîêëåòîòî éåçóèòñêî ñåìå, ñàìî äåòî å ïîãðåøíî âêàðàíî. Çà ìåí âñè÷êî òîâà å îòâðàòèòåëíà ãàâðà. Ïîëóêúëáàòà íà ãëàâíèÿ é ìîçúê íå ôóíêöèîíèðàò. Íàðè÷à äîêòîðà ñúð Ïèòúð Òèéçúë è ñúáèðà ëþòè÷åòà îò þðãàíà. Çàáàâëÿâàé ÿ äîêàòî âñè÷êî ñâúðøè. Ïðå÷Óïè ïîñëåäíîòî é æåëàíèå ïðåäè ñìúðòòà è âúïðåêè âñè÷êî ìè ñå ìðúùèø çàùîòî íå âèÿ êàòî îïëàêâà÷ îò Ëàëóåòñ. Ñìåøíî! Âåðîÿòíî íàèñòèíà ñúì ãî êàçàë! Íå ñúì èñêàë äà îáèäÿ ïàìåòòà íà ìàéêà òè!
Áåøå ñå óâëÿêúë äî íàõàëñòâî. Ñòèâúí, ïðèêðèâàéêè çåéíàëèòå ðàíè, êîèòî òåçè äóìè îòâîðèõà â ñúðöåòî ìó, êàçà ñ ëåäåí ãëàñ:
- Íÿìàì ïðåäâèä îáèäàòà êúì ìàéêà ìè.
- À êàêâî òîãàâà?
- Îáèäàòà êúì ìåí.
Áúê Ìúëèãàí ñå çàâúðòÿ íà ïåòà..
- Î, íåâúçìîæåí ÷îâåê!- âúçêëèêíà.
Çàîáèêîëè íàáúðçî ïàðàïåòà. Ñòèâúí îñòàíà íà ìÿñòîòî ñè, çàðåÿë ïîãëåä íàä ñïîêîéíîòî ìîðå êúì íîñà. Ìîðå è íîñ ïîñòåïåííî ñå ðàçìèõà. Î÷èòå ìó çàïî÷íàõà äà ïóëñèðàò, ïîãëåäúò ìó ñå ïðåìðåæè è òîé óñåòè, ÷å â áóçèòå ìó íàõëóâà êðúâ.
Åäèí ãëàñ îò êóëàòà ñå ïðîâèêíà:
- Òàì ëè ñè, Ìúëèãàí?
- Èäâàì- îòâúðíà òîé.
Îáúðíà ñå êúì Ñòèâúí è êàçà:
- Ïîãëåäíè ìîðåòî. Êàêâî ãî èíòåðåñóâàò îáèäèòå? Çàðåæè Ëîéîëà, Êèí÷ è õàéäå äà ñëèçàìå äîëó. Àíãëèéñêîòî êîïåëå ñè èñêà ñóòðåøíàòà ïîðöèÿ áåêîí.
Ãëàâàòà ìó ñå ïîêàçà îòíîâî çà ìèã íà âúðõà íà ñòúëáèùåòî è ñå èçðàâíè ñ ïîêðèâà.
- Íå ñå òîðìîçè öÿë äåí çà òîâà- êàçà.- Àç ñúì íåïîñëåäîâàòåëåí. Çàðåæè ìðà÷íèòå ìèñëè.
Ãëàâàòà ìó ñå ñêðè, íî ìîíîòîííîòî æóæåíå íà ñëèçàùèÿ ìó ãëàñ ïðîåõòÿ îò ñòúëáèòå:
È íåäåé äà ñå îáðúùàø ïîâå÷å çàìèñëåí
íà ëþáîâòà âúðõó ãîð÷èâèòå çàãàäêè,
÷å Ôúðãþñ óïðàâëÿâà âñè÷êî, ùî áëåñòè è òðàêà.

Ñåíêè íà äúðâåòà áåçìúëâíî ñå ðååõà èç ïîêîÿ íà óòðîòî, ïîíåñåíè îò âúðõà íà ñòúëáèòå êúì ìîðåòî, íàêúäåòî ñå áå âçðÿë òîé. Áëèçî äî áðåãà è äàëå÷ íàâúòðå îãëåäàëîòî íà âîäàòà ïîáåëÿâàøå,ðàçáóíåíî îò ëåêîíîãè, ïúðãàâè íîçå. Áÿëà ãðúä íà ìúæäåëèâîòî ìîðå. Ïðåïëåòåíèòå óäàðåíèÿ- äâå ïî äâå. Ðúêà ïîäðúïâà ñòðóíèòå íà àðôà è ñëèâà ñïëåòåíèòå èì àêîðäè. Âúëíèñòîáåëè âåí÷àâàíè ñëîâà ïðîáëÿñâàò âúðõó ïðèçðà÷íèÿ ïðèëèâ.
Åäíî îáëà÷å âçå áàâíî äà çàêðèâà ñëúíöåòî, êàòî õâúðëÿøå íàñèòåíî çåëåíà ñÿíêà íàä çàëèâà. Òÿ ñòîåøå çàä íåãî, êóïà ñ ãîð÷èâè âîäè. Ïåñåíòà íà Ôúðãþñ: ïÿõ ÿ ñàì â êúùàòà è ðàçñòèëàõ íèñêî äúëãèòå, òúìíè àêîðäè. Âðàòàòà é áåøå îòâîðåíà: èñêàøå äà ÷óâà ìóçèêàòà ìè. Áåçìúëâåí îò áîëêà è æàë áëèçî ñïðÿõ äî ëåãëîòî é. Òÿ ïëà÷åøå â çëî÷åñòîòî ñè ëîæå. Çàðàäè òåçè äóìè, Ñòèâúí7 íà ëþáîâòà ãîð÷èâèòå çàãàäêè.
À ñåãà êúäå?
Íåéíèòå òàéíè: ñòàðè âåòðèëà îò ïåðà, ïàíòîôêè ñ ïèñêþëè, íàïóäðåíè ñ ìóñêóñ, ãåðäàí îò êåõëèáàðåíè çúðíà, çàêëþ÷åíè â ÷åêìåäæåòî é. Êîãàòî å áèëà ìîìè÷å â ñëúí÷åâèÿ ïðîçîðåö íà êúùàòà é å âèñÿëà êëåòêà ñ ïòè÷êè. Ñëóøàëà å ñòàðèÿ Ðîéñ â ïàíòîìèìàòà "Óæàñíèÿ Òóð÷èí" è ñå å ñìÿëà ñ äðóãèòå, êîãàòî òîé å ïååë:
Àç ñúì ìîì÷åòî, êîåòî
èìà êúñìåòà
äà å íåâèäèìî.
Ïðèçðà÷åí ñìÿõ, óãàñíàë: ìóñêóóõàíåí.
È íåäåé äà ñå îáðúùàø ïîâå÷å çàìèñëåí...
Óãàñíàë â ïàìåòòà íà ïðèðîäàòà, çàåäíî ñ èãðà÷êèòå é. Ñïîìåíè çàâëàäÿõà çàìèñëåíîòî ìó ñúçíàíèå. ×àøàòà é ñ âîäà îò êóõíåíñêàòà ÷åøìà, êîãàòî ñå áåøå äîáëèæèëà äà ïðè÷àñòèåòî. Èçäúëáàíà ÿáúëêà, ïúëíåíà ñ ãîðåíà çàõàð, êîÿòî ñå ïðåïè÷àøå çà íåÿ íà ðúáà íà êàìèíàòà â òúìíà, åñåííà âå÷åð. Èçïèëåíèòå é íîêòè, ïî÷åðâåíåëè îò êðúâòà íà ñìà÷êàíèòå âúøêè îò ðèçèòå íà äåöàòà.
 åäèí ñúí- áåçìúëâíî òÿ áå èäâàëà ïðè íåãî, èçêðÿëîòî é òÿëî, çàãúðíàòî â øèðîêèÿ êàôÿâ ñàâàí, óõàíèå íà ïàëèñàíäúð è íà âîñúê, äúõúò è ñå áåë ñâåë âðúç íåãî, áåçìúëâåí, òàéíîñëîâåù, ëåê ëúõ íà ìîêðà ïåïåë..
Èçöúêëåíèòå é î÷è- âòîðà÷åíè âúâ ìåíå èç ñìúðòòà, çà äà ðàçòúðñÿò è ïðå÷óïÿò äóøàòà ìè. Ñàìî â ìåí. Ïðèçðà÷íàòà ñâåù, êîÿòî îñâåòè àãîíèÿòà é. Ïðèçðà÷íà ñâåòëèíà âðúç èçòåðçàíîòî é ëèöå. Äðåçãàâîòî é, ñèëíî äèõàíèå ãðîìîëÿùî óæàñåíî äîêàòî âñè÷êè ñå ìîëåõà íà êîëåíå. Ïîãëåäúò é, âïåðåí â ìåí, çà äà ìå ïîêîñè. Liliata rutilantium te confesorum turma circumdet: iubilantium te virginum chorus excipiat.
Âàìïèð! Òðóïîåäåö!
Áåç ìàéêà. Äà áúäà è äà æèâåÿ!

------
*æàáèå òÿëî- èãðà íà äóìè- àíãë- dog's body- êó÷åøêî òÿëî (god's body- áîæèå òÿëî)
** åäíà îò ïîñëåäíèòå ñòåïåíè íà ïîëóäÿâàíå ïðè ñèôèëèñòè÷íî áîëíèòå

=====
ñëåäâà


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 25.10.2005 @ 20:03:42 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ïðåâîäè

» Ìàòåðèàëè îò
   azz

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 20:53:14 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ulysses- J. Joyce" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ulysses- J. Joyce
îò mariq-desislava íà 19.08.2010 @ 18:56:15
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
òóé ãî ÷åòîõ â÷åðà ïîñðåä íîù, àìà âèêàì - ÷àêàé äà ìè ïðîñâåòíå ñëåä ïðî÷èòà, òà òîãàç äà ñå îáàäÿ:) Äæåéìñ å ïñèõàð îò êëàñà


Re: Ulysses- J. Joyce
îò azz íà 08.07.2011 @ 22:42:35
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ëåëå, òîâà ñåãà ãî âèæäàì- òîé ñè å íàïðàâî ãëàâàòàðÿò íà ïñèõàðèòå. (È çàòîâà ãî îáè÷àì) Ïîä ñåêðåò- òîâà å èçêëþ÷èòåëíî ÷åòèâíà è íîðìàëíà ãëàâà. Àêî çíàåø êàêâî ñå ñëó÷âà íàïðèìåð â ãëàâàòà, íàðå÷åíà "Öèðöåÿ" :ÎÎÎÎÎ ...

]


Re: Ulysses- J. Joyce
îò mariq-desislava íà 08.07.2011 @ 23:09:52
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Îò íåãî ñúì ÷åëà ñàìî "Äúáëèí÷àíè" è "Ïîðòðåò íà õóäîæíèêà êàòî ìëàä" è ñúì â äúëãà ïî÷èâêà, äîêàòî ñúçðåÿ çà äðóãèòå ìó ïðîèçâåäåíèÿ (èëè äîêàòî èçøàíòàâåÿ äî íåãîâàòà ñòåïåí:)

]