Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 717
ХуЛитери: 0
Всичко: 717

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИскам да пиша, но…като вуйчо
раздел: Хумор и сатира
автор: Mojsei

И чичо и вуйчо са писатели, но аз искам да пиша като вуйчо, а това, което напиша прилича досущ на творбите на чичо. Това малко ме пообърква, но напоследък се опитвам да комбинирам и от двамата и откривам невероятни предимства да преписвам от двама автори, а не само от един.
Вуйчо пише проза и процедира по следния начин - сяда и се концентрира така, докато на небето му омръзне и почернее. Тогава обикновено "нещо"-то в него се преобръща и сълзите му потичат, но обратно, така че той може с перото да си топи в душата и написаното е толкова трогателно, че жените от махалата направо зарязват къщната работа и хукват през дворовете, но пък вуйчо е сламежлив и вместо него ги посреща чичо с възхитителните си стихове и горките женици се прехласват пред поезията му. Това е проблем, който скоро ще бъде обявен като един от глобалните проблеми на човечеството.
Но бях започнал с писането на вуйчо. Хубаво пише, завиждам му, но някак си все обратно - като плачът му. Например, в някои от творбите си убеждава многобройните си читатели, че не хората са приковани към земята, а тя е прикована към няколко клинци, които дядо, с помощта на баба, направил по специална технология, но тази история друг път ще ви разкажа. Също така по обратен начин разказва и историята как дядо направил звездите с камъни, натрошени с юмруци. А пък историята за това, как дядо накарал небето да почернее, направо я преиначава и то само и само да угоди на съвременната мода в писането, но тази история е и семейна тайна, така че няма да споменавам за нея. Но аз го оправдавам. Той е живял във времена, когато водата е текла червена, защото и кръвта на дядо била с такъв цвят, а той не успял да се справи с тази ситуация - просто не успял да промени нещата, от което пък произтекли неблагоприятни събития за семейството. А работата е следната - тогава родителите живеели само в името на децата си, нямали собствен живот, той бил обречен на бъдещето, един ден децата да живеят по-добре. Родителската жертвоготовност била невероятна - майките и бащите умирали с грейнали от радост очи, с мисълта, че децата им ще живеят по-добре от тях. Поради това, те бързали даже да си отидат по-бързо от този свят.
Затова плачът на вуйчо е обратен, но пък хубаво пише. Разплаква публиката. Само да можеше да си плаче някак си нормално. И реших, ще пиша като него, но ще плача като чичо, защото той го прави като всички други - лицемерно и то виртуозно. И как го прави?
Чичо пише поезия. В същност, той е написал само едно стихотворение, което се сътои от две части и втората му част той сменя конкретно, в зависимост от аудиторията си. Затова не вуйчо, а именно чичо е любимец на жените от махалата. Елате и ще се убедите! Сутрин, преди още да са се събудили, дамите от махалата минават покрай двора ни, викайки:"Чичо…чичо!" И чичо събира заявките за деня - на коя чушкопекът не работел, на коя пилците се нуждаели от повторно преброяване, на коя капачките за буркани се нуждаели от ремонт…И казва с приглушен глас:"Написах ново стихоторение!" от което очите на дамите заблестяват по странен начин. Как да не ти се прииска и ти да плачеш така?!
А махленките не могат да скрият възхищението си и му дават словесен израз:
-Да не ти се надява, чичо! - казва една пъргава поетеса. - Голям поет си, а аз да не зная досега?
-Хубаво!-казва друга.
-Ах, мръсник такъв! Как не съм знаела досега, че си такъв душегубец, звездоброецо!? - топи се трета.
Та това ми е равносметката. Исам да пиша като вуйчо, но да плача като чичо…Това е! Вече съм го решил.


Публикувано от BlackCat на 06.10.2005 @ 14:02:44 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
317 четения | оценка няма

показвания 5585
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Искам да пиша, но…като вуйчо" | Вход | 5 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Искам да пиша, но…като вуйчо
от Layla на 06.10.2005 @ 14:12:29
(Профил | Изпрати бележка) http://cicle-layla.blogspot.com/
ехехехехе че се развеселих с това,

да ти кажа честно и аз искам да пиша като Вуйчо, но всъщност пиша като леля, щото на нея приличам /всички роднини го твърдят/, но какво да направя като генът си е ген, така ми било драснато, така че Мо, в крайна сметка нямаме голям избор :)))))))))))))))))


Re: Искам да пиша, но…като вуйчо
от mojsei на 06.10.2005 @ 16:07:20
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Твоят коментар ми дава основания да отговоря съдържателно. Вчера чичо/от сайта/ публично ми възложи задачата да му отговоря защо пиша. Това може да се види. Когато си избрах за герой Вуйчо даже не знаех, че в сайта има такъв псевдоним, но случайно го видях, а и негова творба и това определи замисъла. И така:
1 Вуйчо и Чичо, които са то сайта, участват в творбата така - първият, чрез част от съдържанието на своя разказ, а вторият - чрез започнатия снощи разговор и стихотворението, което му посветих. В същото време, това са герои, които нямат общо с тях, а са роднини на моя герой.
2. Уважавам тонът на коментара ти. Моят текст повдига съдържателно много въпроси, които не се свеждат до външните ефекти и трикове.
3. В същото време, чрез този текст се визират два други текста, но хуморът би следвало да доминира. И ако тук не успява, може и да се изкажат съображения.
4. След казаното, мога да мина и към станалите. Благодаря, че ми даде възможността да направя
този коментар.

]


Re: Искам да пиша, но…като вуйчо
от Fingolfin на 06.10.2005 @ 14:48:17
(Профил | Изпрати бележка)
Посредствеността не прощава, нали уважаеми?
Пиши и като чичо, и като вуйчо, само не пиши като себе си, защото тогава и махалата предпочита да си пече чушките, а не дементни старчоци.


Re: Искам да пиша, но…като вуйчо
от mojsei на 06.10.2005 @ 16:10:03
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Секретар! Изпрати първо, лекарския ни екип, а след това секундантите ни да уредят въпроса, след като се запознаят с резултатите от прегледа....

]


Re: Искам да пиша, но…като вуйчо
от vui4o на 06.10.2005 @ 14:30:42
(Профил | Изпрати бележка)
Еййй,доживях и аз да харесам нещо от тебе Древний.Невероятен психоанализ.Особено ми хареса онази част от "творбата" в която обиждаш голяма част от хората в сайта.Ама си ги омаскарил ,а.Ашколсун.Продължавай в същия дух и ако не като Вуйчо ,то поне до някой седми братовчед ще я докараш.

П.П.И следващия път като плюеш гледай барем за всички да има, иначе не е честно.


Re: Искам да пиша, но…като вуйчо
от Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) на 06.10.2005 @ 14:47:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
"Къщата" започва да става достава популярна ... Ако втората й версия беше изненада, какво да кажем за третата...
И тъй като е вдъхновител на още едно произведение, да си попитам, че от часове ме човърка... Защо не е във фентъзи? ;-)))

ПП Каква ти е камилата - едногърба или двугърба? ;-)))))

]


Re: Искам да пиша, но…като вуйчо
от mojsei на 06.10.2005 @ 16:18:50
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Здравей, Вуйчо! Твоята творба е фон, върху който стана възможно да развия съдържанието. За това ти благодаря! За другото...нямам коментар, но и тук я караш обратно...А идеята за родителите в твоя текст е силна и исторически вярна, която коректно съм я приповдигнал и обосновал...
Използваш квалификации, които са показателни за професионален ръст...

]


Re: Искам да пиша, но…като вуйчо
от vui4o на 06.10.2005 @ 17:14:22
(Профил | Изпрати бележка)
Е ,вече и твоята е фон.А за какъв професионален ръст става дума не се сещам.Аз по професия съм икономист.Може би ти си "професионален писател"!??

]


Re: Искам да пиша, но…като вуйчо
от mojsei на 06.10.2005 @ 18:20:28
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Позволи ми да ти кажа следното:
1. За да се използва даден текст или дори да влезеш в диалог с даден автор, за мен, е въпрос на откриване на онзи възел, който издържа критика, респективно - достойнство у събеседника. Твоятя творба има това достойнство и зато съм се позовал в такъв явен вид. Ти, обаче - не, защото се нахвърляш с ярост и с някакво облекчение ми говориш за нещо, към което аз се стремя да го направя и го постигам, макар че това става по такъв начин. Но трябва да се почне отнякъде.
2. Използването на квалификации, в това число изказването и на неверни твърдения, в случая, те срива. За целта процедирай така - не бързай да отговаряш веднага, проучи въпроса, изработи си становище, изложи го и го отстоявай...В писането за мен няма тайни. Казал съм ти важни неща, които, надявам се, с течение на времето, ще разбереш, но съм го казал в хумористична форма.
3. Днес видях, че има и Вуйчо, и се досетих, че може да възникне комуникативен проблем, но така пък се запознахме...
Ако искаш да се познаваме, ще намериш начин...Такова поведение е недопустимо...Засега минава всичко, но няма винаги да бъде като сега...

]


Re: Искам да пиша, но…като вуйчо
от mojsei на 07.10.2005 @ 16:04:44
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php

]


Re: Искам да пиша, но…като вуйчо
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 06.10.2005 @ 14:29:06
(Профил | Изпрати бележка)
Исам да пиша като вуйчо, но да плача като чичо…Това е! Вече съм го решил.
Най-сетне нещо весело!


Re: Искам да пиша, но…като вуйчо
от mojsei на 06.10.2005 @ 16:20:43
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Цитатът е точен. Твоят извод е логически противоречив, защото цитираното е квинтесенция на изложението.

]


Re: Искам да пиша, но…като вуйчо
от angar на 06.10.2005 @ 15:37:46
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg

Наистина пишеш като чичо си: "... възхитителни стихове и горките женици се прехласват пред поезията ти".

Но какво лошо има в това - такова нещо да се постигне според мен е върхът! Аз да бях тебе - винаги щях да искам да пиша като чичо ти!


Re: Искам да пиша, но…като вуйчо
от mojsei на 06.10.2005 @ 16:27:19
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Първо искаш чрез "ако", за да поискаш друго нещо и всичко това, за да не кажеш какво искаш, защото пък това е факт, а в такъв случай това няма значение, разбра ли...И ако - не, в това няма да има нищо лошо....

]