Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 873
ХуЛитери: 4
Всичко: 877

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: LATINKA-ZLATNA
:: Lombardi
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПросто мисли...
раздел: Други ...
автор: mai4ka

"…душо моя. Помниш ли последния път, когато се видяхме..." - 4-to
"Преди време една читателка ме попита:"Кое е доброто?" - moisei
"...заклещен в капана на добротата си..." - vui4o
(как да не се размислиш?)

Напоследък често се питам...
Какво е добър и какво е лош човек? Къде е границата и кой всъшност има право да реши? Не сме ли всички еднакви? Защо аз да сам по-добър? Защо се стремя да съм. Нали все пак е грях да пренебрегваш някой? И защо да е добре да си нежен към другите и суров към себе си? Нали и аз съм човек? Не е ли грях , да се обвинявам, да не си прощавам, да се измъчвам?
Има хора които смятам за лоши, за егоисти, за нахални... Списъкът е дълъг. Но като погледнеш ... Те са изключително ласкави и нежни към себе си.
И стигаме до равновесието:
Всички притежаваме едно и също.От нас зависи как ще го насочим. Всяка крайност е лоша. Ще търся мярката и когато я намеря, може би ще разбера доброто и злото в себе си.
Опитах се, да си представя някой, който обичам на моето място. Сестра ми. И знаеш ли, веднага се подразних от начина, по който тя се държи към себе си. И знам как бих искала тя да постъпи. Нима не се обичам, та постъпвам различно, от това което бих искал за обичните от мен хора?

И когато умра, ще почукам на вратата на Рая и ще искам да вляза. Ще кажа: " Господи пусни ме! Аз бях добър, защитавах слабите, давах вяра на отчаяните, храна на гладните..."
И тогава може и да чуя:" ТАКА ЛИ? АМИ КОГАТО ТЕБ ТЕ ОБИЖДАХА , ТИ ЗАЩО НЕ СЕ ЗАЩИТИ, ЗАЩО КОГАТО БЕШЕ ОТЧАЯН НЕ ПОМИСЛИ ЗА СЪРЦЕТО СИ, ЗАЩО ДАДЕ ВСИЧКИЯ ХЛЯБ НА ГЛАДНИЯ И ОСТАВИ ТЯЛОТО СИ ГЛАДНО? ЗАЩО НЕ ГО ПОДЕЛИ? НИМА ТИ НЕ БЕШЕ ГЛАДЕН? КОЙ ТИ ДАДЕ ПРАВОТО, ДА ПРЕНЕБРЕГВАШ ЕДИНСТВЕННОТО, КОЕТО ТИ БЕШЕ ПОВЕРЕНО ЛИЧНО - ТВОЕТО ТЯЛО И ТВОЕТО СЪРЦЕ? ВИЖ СЕ ! ТИ ПИШЕШ. ПИШЕШ ПИСМО. ПРОЧЕТИ ГО! ПАК ОБВИНЯВАШ СЕБЕ СИ. ВЪРВИ СИ! ИМАШ МНОГО ДА УЧИШ. НЕ СЪЖАЛЯВАЙ ЗА ВРЕМЕТО! РАЗПОЛАГАШ С ТОЛКОВА ВРЕМЕ, КОЛКОТО ТИ Е НЕОБХОДИМО. ВРЕМЕТО НЯМА НАЧАЛО И НЯМА КРАЙ:-)
ИЗБЕРИ СИ НОВА СЪДБА И НОВ ЖИВОТ. АКО ИСКАШ, ДА СЕ НАУЧИШ ДА ВЗИМАШ , СРАНИ ПРОСЯК! АКО ИСКАШ, ДА ЧУВАШ ПРИРОДАТА, СТАНИ ОВЧАР! АКО ИСКАШ, ВРЕМЕ ДА МИСЛИШ, СТАНИ ФИЛОСОФ ИЛИ ОТШЕЛНИК! МОЖЕШ ДА СТАНЕШ ВСИЧКО КОЕТО СИ ПОИСКАШ;-)
ВЪВ ВСЕКИ ЕДИН МОМЕНТ ТИ ИЗБИРАШ. ОТ ИЗБОРА ТИ ЗАВИСИ КАКЪВ СИ.
- Но аз сам жив още. Помогни ми! Помогни ми да си спомня, какво съм избрал за този живот...
- ТИ ЗНАЕШ ОТГОВОРА. ТОЙ Е В ТЕБ. НИКОЙ НЕ МОЖЕ ДА ЗНАЕ ИЗБОРА ТИ. КОГАТО ИМАШ НУЖДА ОТ ПОМОЩ, ПОЛУЧАВАШ Я. НО ТОВА Е ОТ НЕЩАТА, С КОИТО ЧОВЕК ТРЯБВА ДА СЕ СПРАВИ САМ.
- Не мога! Помогни ми! Отчаян съм...
- НЕ СИ ОТЧАЯН И ГО ЗНАЕШ. НЕ ХИТРУВАЙ. ИМАШ ВСИЧКО КОЕТО ТИ Е НЕОБХОДИМО. ЗНАЕШ ЧЕ ЩЕ СЕ СПРАВИШ. САМО ТЪРСИШ ЛЕСНОТО. Е ТАКИВА СА ХОРАТА...
- Не могааааааааа! Опитвам години. Кажи ми какво съм избрал за да го следвам! моляяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяя те......моля ... моля ... моля
- МОЖЕШ!!! УМОРИХ СЕ ДА СПОРЯ С ТЕБ. ВЪРВИ СИ!

11.06.2003


Промяната в гледната точка автоматично води до промяна в поведението. Когато погледнеш нещата от друг ъгъл, всичко онова което не разбираш започва да се подрежда.
Понякога съм объркан, уплашен, ужасен... Моля се...Моля се от сърце да намеря пътя си! Плача...
Усещам мислите си, като самотни парченца от пъзел. Разбъркани и разхвърляни... Питам се: Какво престъпление съм извършил, че да заслужа толкова болка и самота?
После срещам някого, който ми казва нещо, прочитам нещо или ми се случва нещото, което обръща гледната точка.
И това което съм научил, ми показва откъде да започна да подреждам мислите си. Слага първото парченце на мястото му и някакси, останалите около него започват да се редят. Пак греша. Понякога слагам парченце, което прилича но е за другаде, после го махам, търся друго. Става бавно. Но става... Засега имам малка част от цялата картина , но дори в мъничкото намирам отговори и те ми дават сила , да продължа да търся, да не спирам да опитвам.
Малко по малко намирам себе си:-)
Понякога си записвам неща, които ми се струват важни но не ги разбирам. Те са като фрагмент. Като свързани 2-3 парченца, на които още не е дошъл редът. Те са някъде из картината и когато стигна до там, ще сложа нещо цяло и просто ще продължа...
Мисля че животът е точно това. Един безкраен пъзел и ти не можеш да продължиш, преди да си подредил мястото на което си. Ще направиш крачка или две встрани, но недовършеното ще те дърпа назад... И независимо накъде вървиш винаги ще стигаш до там.


Публикувано от BlackCat на 30.09.2005 @ 14:50:23 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   mai4ka

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 13:33:37 часа

добави твой текст
"Просто мисли..." | Вход | 4 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Просто мисли...
от vui4o на 30.09.2005 @ 15:14:42
(Профил | Изпрати бележка)
"Добър е този който прави добро.През останалото време сме лоши."
Така би казал Верю Матин.


Re: Просто мисли...
от mai4ka (maichka@abv.bg) на 30.09.2005 @ 17:58:21
(Профил | Изпрати бележка)
Е да де. :-)
Нали точно Верю Матин ме предизвика да го изровя това, от килера на спомените.
Беше разказ оригинала. (загуби се с времето и ми остана само тази част) За един момък, който отчаяно иска да е добър, но все се "заклещва" в добрините си. Трудно е да отделиш доброто от злото. Добро за кого? И лошо за кого?
:-)))

]


Re: Просто мисли...
от Dimi на 30.09.2005 @ 17:19:24
(Профил | Изпрати бележка)
Харесвам размишленията ти, може би твърде суров е Божият образ, но това е мое мнение. Благодаря за този текст!


Re: Просто мисли...
от mai4ka (maichka@abv.bg) на 01.10.2005 @ 12:54:55
(Профил | Изпрати бележка)
"може би твърде суров е Божият образ..."
:-)))
Защото не чуваш гласа. Нежен, изпълнен с доброта, загриженост и вяра... доверие и някакси усмихнат.
Има неща в живота, до които трябва да достигнем сами и никой не може да ни помогне да ги осмислим преди да сме натрупали познанията и опита за това. Но пък от друга страна винаги опитваме да заобиколом трудното и да получим знания наготово. :-)))
Образно си го представям като родител, който се рдава, че детето му се опитва да прохожда. Подкрепя го. Побутва го напред. Но и го оставя само да прави крачките, готов във всеки един момент да подаде ръка, ако се наложи. Е детето си хленчи и иска да го поносят както е свикнало.:-) Та кой от нас би проходил, ако ако не ни бяха оставяли сами да достигнем до нещо което искаме? Кой не е падал? И кой не е плакал отчаяно, когато не успее от първия път?
Мислиш ли че има друг начин, да научим нещо освен да се опитаме сами да го достигнем?
:-)))))) голяма усмивка за теб Dimi!

]


Re: Просто мисли...
от angar на 30.09.2005 @ 22:03:38
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Преди две години си си задавала тези въпроси, задаваш си ги и сега. Много е интересно, но ми се струва че първата и втората част би трябвало да се публикуват отделно; те изискват и отделни коментари.

Не бях се замислял за този аспект на добротата - ти ме размисли. Но наистина всичко е относително. Философите казват, че светът е единен. Но те лъжат - такъв не е той! За една и съща постъпка, във една и съща минута, ти за някого си престъпник, а за някого - си герой!
Когато човек е добър към всички, обикновено не е добър за най-близките си хора и към себе си.
И не може да си добра изобщо - трябва да си добра към някого конкретно. Много искам да си добра към мен! Но тогава на друг ще се струваш лоша!
И понеже на всички не може да се угоди -бъди добра за себе си! "Кой може повече да изрази от този израз пребогат: че само ти си ти!" и "Себя не изменяй - другим не изменяешь!" /Шекспир/.

За съжаление Свети Петър вместо да каже каквото го питат, се измъква с това "Ти знаеш!" - както човек, който и сам не знае, но не иска и да си признае!


Re: Просто мисли...
от mai4ka (maichka@abv.bg) на 01.10.2005 @ 14:17:48
(Профил | Изпрати бележка)
Много точно си ги усетил двете части Ангар.
Едната е от разказ а другата от писмо. Писани са по едно и също време по различни поводи. Съчетах ги преди година, за да изяснявам нещо трето :-))) и така си остана.
Понякога в старанието да намеря истина за някого, успявам да я намеря себе си.
Точно по въпросите за доброто и злото едва ли ще мога да си дам ясни и недвусмисленни отговори, но това не е повод да се отказвам от търсенето им. Нали? :-)))
Тъкмо си помисля че съм достигнала разбиране и някой ме предизвиква да преосмислям ценности. Все се оказва относително.
:-))))
А втората част я прибавих, за оптимизъм. Че иначе много отчайващо изглежда това "относително". Не е сякаш...
Във всяка конкретна ситуация си има конкретен отговор и ако не го виждаме, значи не гледаме от правилната позиция. Сменяме я и нещата се нареждат. Поне за момента. Малко е , но е достатъчно за да продължим напред, което е и целта според мен. Да не спираш. Да вървиш...

]


Re: Просто мисли...
от libra на 01.10.2005 @ 15:55:21
(Профил | Изпрати бележка)
този начин с пъзела е по бавния и по щадящия
има и друг начин и ако оживееш, намерил си се много по бързо..
на прав път са ти мислите маи4ка, нека е по бавния начин..
по онзи другия остават следи, които никога не изчезват
умно момиче )


Re: Просто мисли...
от mai4ka (maichka@abv.bg) на 02.10.2005 @ 05:07:50
(Профил | Изпрати бележка)
Ох!
Днес не ми е ден:-(
Дотук съм попитала поне седем човека "какво иска да каже автора с това?"
Ти си наред:-)))
Знаеш някакви чалъми които са тайна за мен?
Моля те нека не се мъча, да се сещам!
Разбрах само че съм умна, ама с този коментар и това опровергавам май!?
:-))))))))

]


Re: Просто мисли...
от libra на 02.10.2005 @ 08:42:31
(Профил | Изпрати бележка)
което е казано, че ще стане, ще стане - ей това като го проумееш и всичко се избистря и те обзема спокойствие и така )
умно момиче, и на мен вчера не ми беше ден и отчасти и днес, но днес сега започва (и започна с усмивка от хубави стихове), кат ми мине главоболието, което няма как да не мине щото изпих току що един беналгин ))), ако имаш още въпроси, ще отговарям )))
сега усмивка и не го мисли (прочети ми първото изречение ))
)))))

]